Τετάρτη 13 Απριλίου 2016

Σιδηροδρομικός Σταθμός Νέου Καυκάσου - Απαξιωτική η εικόνα του κτιρίου του συνοριακού Σταθμού

Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός του Νέου Καυκάσου είναι ο τελευταίος (συνοριακός) σταθμός στην ελληνική πλευρά. Η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το σταθμό αυτό με το υπόλοιπο δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας ανακαινίστηκε ταυτόχρονα με τη γραμμή Θεσσαλονίκης - Φλώρινας - Κοζάνης.

Η υποδομή του τμήματος γραμμής Μεσονήσι - Ν. Καύκασος αποτελείται από μονή γραμμή κανονικού εύρους (1.435mm) συνολικού μήκους 12,9 km, κατασκευασμένη με σύγχρονα υλικά επιδομής. Το τμήμα γραμμής Μεσονησίου - Ν. Καυκάσου διέρχεται από 5 γέφυρες (με άνοιγμα 4,00μ). Ο Σταθμός Ν. Καυκάσου αποτελεί συνοριακό Σταθμό.

Το τμήμα γραμμής Μεσονήσι - Ν. Καύκασος έχει ενταχθεί στα ενεργά δίκτυα σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας.
Η υποδομή της σιδηροδρομικής γραμμής αποτελείται από μονή γραμμή κανονικού εύρους (1.435mm) συνολικού μήκους 12,9 km, κατασκευασμένη με σύγχρονα υλικά επιδομής (σιδηροτροχιές UIC 60 και ολόσωμους στρωτήρες betonΒ70). Η γραμμή έχει μέγιστη ταχύτητα κίνησης 120 km/hκαι μέγιστο φορτίο κατ’ άξονα 20,00 tn.



Εικόνα πλήρους εγκατάλειψης παρουσιάζει το κτίριο του συνοριακού Σιδηροδρομικού Σταθμού. Οι ρωγμές που διακρίνονται στη φωτογραφία είναι από νερό που έχει εισχωρήσει στους τοίχους λόγω καταστροφής τμήματος της στέγης και των κεραμιδιών,
Απαξιωτική εικόνα για Σ.Σ, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για τον συνοριακό της Ελλάδας.



Τη ίδια ώρα οι γείτονες τελειώνουν την ανακαίνιση της γραμμής Κρεμένιτσα - Μπίτολα (Μοναστήρι), γραμμή που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σαν εναλλακτική διαδρομή για τη διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων, (μεταξύ Πλατέως - Αμυνταίου - Μεσονησίου - Νέου Καυκάσου - Μοναστηρίου (Μπίτολα) - Σκοπίων κ.λπ.)



Αυτή η γραμμή λειτούργησε μέχρι το 1990 με ένα τραίνο την ημέρα, που έφευγε από Φλώρινα και έφτανε Κρεμένιτσα (συνοριακός σταθμός της Π. Γ. Δ.). Εκεί ερχόταν τοπικός συρμός από τα Bitola (Μοναστήρι) και γινόταν ανταπόκριση, μεταξύ των δύο συρμών. Μετά οι δύο συρμοί γύριζαν πίσω (Φλώρινα και Bitola).



Την ενδιαφέρουσα ιστορία της Σιδ.Γραμμής Θεσ/νικη-Μοναστήρι μπορείτε να διαβάσετε εδώ, ενώ όμορφες φωτογραφίες από τους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς του δικτύου της Δυτικής Μακεδονίας μπορείτε να βρείτε εδώ.

Οι φωτογραφίες του σταθμού είναι του Στέφανου Βαρδάρη.

Πηγή: http://mixanikosose.blogspot.gr

4 σχόλια:

  1. Δεν διαφωνώ καθόλου με την άποψη πως κανένα κτίριο δεν θα έπρεπε να παρουσιάζει "εικόνα πλήρους εγκατάλειψης". Θα καλούσα όμως τους φωτογράφους, αλλά και τους δημοσιογράφους της πόλης μας να φωτογραφίσουν και το Δημοτικό Σχολείο Κάτω Κλεινών, στο οποίο καθημερινά ζουν για οχτώ ώρες την ημέρα πάνω από πενήντα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί τους!
    Τα σχόλια δικά σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εδώ στην Φλώρινα έχουμε σταθμό ερείπιο ...

    Βαλτε προτεραιότητες γιατί λεφτά ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ξοδέψανε ενα καρο λεφτα να αλλαξουν τις γραμμές και δεν περνάει τρένο .Ας πάνε και στ πάτελι να δούνε πως εχει αξιοποιηθεί καταλληλα σταθμος που εχει μετατραπεί σε ξενοδοχείο λαθρομεταναστών .Οι συνοριακοί βέβαια τον ύπνο του δικαίου !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ένας ..παλιός φίλος του τρένου13 Απριλίου 2016 στις 8:43 μ.μ.

      H άποψη σου 828 είναι άκρως ενδιαφέρουσα .Θα μπορούσαμε να φωτογραφίσουμε όλους τους σιδηροδρομικούς σταθμούς του νομού για να καταγραφθεί η αθλία κατάσταση εις την οποία έχουν περιέλθει. Δεν θα ήταν και άσχημη ιδέα..

      Διαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.