Δευτέρα 4 Απριλίου 2016

Bullying μαθητών σε αναπληρωτή στη Φλώρινα. Τον ανάγκασαν σε παραίτηση!

Ο εκπαιδευτικός Κώστας Μαντζανάς έστειλε την παρακάτω επιστολή στο alfavita.gr προς δημοσίευση. Στο κείμενό του εξηγεί την "επίθεση" που δέχτηκε από μαθητές του ΕΠΑΛ όπου δίδασκε. Όπως σημειώνει και παρακάτω η κατάσταση έγινε αφόρητη με αποτέλεσμα να παραιτηθεί

Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή που έστειλε στο alfavita

« Μου φαίνεται ότι τα πιο σκληρά λόγια είναι πιο προσηνή, πιο τίμια απ’ τη σιωπή» (…)
Φρίντριχ Νίτσε

Με την πρόσληψή μου τη φετινή σχολική χρονιά στο 1ο ΕΠΑΛ Φλώρινας (περί τα μέσα Δεκεμβρίου), τίποτα δεν έδειχνε τι θα επακολουθούσε… Είχα βέβαια μια επίγνωση του τι σημαίνει ΕΠΑΛ σ’ αυτήν τη χώρα (από προηγούμενη εμπειρία μου)… Παρ’ όλ’ αυτά, με το που πάτησα το πόδι μου στο 1ο ΕΠΑΛ Φλώρινας, οι εντυπώσεις μου ήταν γενικά θετικές. Οι υποδιευθυντές μου φάνηκαν εκ πρώτης όψης πολύ προσιτοί ως συνάδελφοι, ενώ με το που μπήκα στο γραφείο του διευθυντή είδα μια μαθήτρια να έρχεται και να λέει στο διευθυντή του σχολείου: «Κύριε διευθυντή, πότε θα έρθει αυτός ο Χημικός που μας είχατε πει;». «Τα παιδιά με χρειάζονται», σκέφτηκα..
Τα γεγονότα που επακολούθησαν όμως άρχισαν να αλλάζουν τη γνώμη μου γι’ αυτό το σχολείο. Μπαίνοντας μέσα σε ένα τμήμα της Α’ Λυκείου να διδάξω, κάποιοι μαθητές, εκτός των άλλων (όπως το να πετάνε αντικείμενα ο ένας στον άλλον και να βγάζουν άναρθρες κραυγές απ’ όλο το φάσμα του ζωικού βασίλειου…), έφτασαν στο σημείο να ανεβαίνουν επάνω στα θρανία (!!!), δήθεν για να κόψουν δρόμο και να πετάξουν κάποια αντικείμενα στο σκουπιδοτενεκέ της αίθουσας… Φτάνοντας στα όριά μου μ’ αυτά τα γεγονότα και κάνοντας έναν λάθος χειρισμό από μέρους μου, ανάρτησα μια δημοσίευση για τα εν λόγω γεγονότα σε ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης στο διαδίκτυο (αναφέροντας βέβαια μόνο τα γεγονότα και τίποτε άλλο, ούτε χαρακτηρισμούς, ούτε ονόματα, ούτε τάξη, παρά μόνο τα γεγονότα). Κάποιοι από τους μαθητές αυτού του τμήματος είδαν τη συγκεκριμένη ανάρτησή μου και την έδειξαν στο διευθυντή του σχολείου. Μετά από λίγες μέρες, ο διευθυντής του σχολείου, μαζί με τους υποδιευθυντές, με κάλεσαν στο γραφείο του, όπου με επέπληξαν αυστηρά για το εν λόγω σφάλμα μου. Δέχτηκα όμως ότι έκανα μια απερισκεψία και αμέσως μετά έσβησα τη συγκεκριμένη ανάρτηση από το διαδίκτυο, προσπαθώντας να επανορθώσω.
Ακολούθησαν οι διακοπές των Χριστουγέννων, όπου πίστευα ότι τα συγκεκριμένα γεγονότα θα ξεχνιούνταν.. Επιστρέφοντας στο σχολείο μετά τις διακοπές και μπαίνοντας μέσα στο εν λόγω τμήμα της Α’ Λυκείου για να διδάξω, οι μαθητές στην αρχή ήταν όλοι βλοσυροί και αμίλητοι… Πριν ξεκινήσω να μιλάω, ένας μαθητής πήρε το λόγο και άρχισε να μου επιτίθεται για την εν λόγω ανάρτηση στο διαδίκτυο. Κάποιοι άλλοι κοντά του σιγοντάρανε σ’ αυτά που μου έλεγε. Εκτός των άλλων, με απείλησε εμμέσως πλην σαφώς ότι η πόλη της Φλώρινας είναι μικρή και ότι αν το έκανα αυτό σε άλλο τμήμα, θα κινδύνευε και η σωματική ακεραιότητά μου… Μου απαίτησε επίσης να ζητήσω συγνώμη ενώπιον του τμήματος, κάτι που φυσικά δεν το δέχτηκα, καθ’ ότι δεν έχω συνηθίσει στη ζωή μου να δέχομαι ούτε απειλές, ούτε εκβιασμούς… Του είπα να ζητήσουν οι ίδιοι πρώτοι συγνώμη για όσα απαράδεκτα έκαναν μέσα στο τμήμα, κάτι που δεν το έκαναν.
Πίστευα ότι το θέμα θα έληγε εκεί. Γελάστηκα.. Η συνέχεια ήρθε να μου αποδείξει το αντίθετο… Τα διάφορα γεγονότα απειθαρχίας, προσβολών σε βάρος μου και παραβατικότητας άρχισαν να αυξάνονται ΡΑΓΔΑΙΑ, σε βαθμό που άρχισα πλέον να διαισθάνομαι αλλά και να συνειδητοποιώ ότι μια αρκετά μεγάλη μερίδα μαθητών (και πέραν του εν λόγω τμήματος) είχε πλέον σκοπό, με την παραμικρή ευκαιρία που θα τους δίνονταν, να μου σπάσουν τα νεύρα και να με φτάσουν στα όρια μου… Πόρτες άνοιγαν απ’ έξω (από μαθητές άλλων τμημάτων) ή άνοιγαν και μετά έκλειναν με πάταγο την ώρα που έκανα μάθημα σε κάποια τμήματα (!!), καπάκια από αναψυκτικά έπεφταν προς το μέρος μου, μέχρι και ένα γεμάτο μπουκάλι εμφιαλωμένο νερό έπεσε στα πόδια μου μια μέρα που συμπλήρωνα το απουσιολόγιο (!!!), άλλοι μου αντιμιλούσαν υψώνοντας τον τόνο της φωνής τους, άλλοι μου λέγανε διάφορα την ώρα που περνούσα από κοντά τους, άλλοι μου έκλειναν το δρόμο την ώρα που περπατούσα (!!!) και ο κατάλογος των παραβατικών συμπεριφορών απ’ την πλευρά αυτής της αγέλης των μαθητών είναι ακόμα μακρύς… Πολλά απ’ αυτά τα γεγονότα συνέβησαν μία συγκεκριμένη μέρα, και αναφέροντάς τα στο διευθυντή του σχολείου, εκείνος φιλοτιμήθηκε να τιμωρήσει με 1 μέρα αποβολή έναν μαθητή απ’ όλους αυτούς, απ’ όλα όσα είχαν συμβεί εκείνη τη μέρα. Πηγαίνοντας σπίτι μου εκείνη τη μέρα, ήμουνα σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση.. Σκέψεις τριγυρνούσαν συνεχώς μέσα στο κεφάλι μου, μέχρι που καταστάλαξα στην εξής απόφαση: Την ψυχική μου υγεία και το νευρικό μου σύστημα ΔΕΝ ΤΑ ΠΑΖΑΡΕΥΩ ΕΠ’ ΟΥΔΕΝΙ ΛΟΓΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΟΣΤΟΣ, συνεπώς αποφάσισα να παραιτηθώ από εκπαιδευτικός του 1ου ΕΠΑΛ Φλώρινας. Η απόφασή μου ήταν οριστική, όχι όμως και αμετάκλητη.
Ο λόγος που η απόφασή μου δεν ήταν αμετάκλητη ήταν η θλίψη μου που θα άφηνα πίσω μου κάποια λιγοστά καλά και ευγενέστατα παιδάκια, για τα οποία – και μόνο γι’ αυτά – θα άξιζε τον κόπο να συνεχίσω να διδάσκω στο εν λόγω σχολείο. Παιδάκια, με σοβαρές διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες κάποια απ’ αυτά, αλλά παρ’ όλ’ αυτά με αγωγή, ευγένεια και ψυχικά χαρίσματα που δεν είχαν ούτε στο 1/100 τα υπόλοιπα παιδιά της πολύβουης αγέλης… Ο μισθός μου και η αμοιβή μου, σκέφτηκα, πέρα και ΠΑΝΩ απ’ τα ευρώ που μπαίνουν στο λογαριασμό μου, είναι η συμπεριφορά αυτών των λιγοστών παιδιών προς το πρόσωπό μου.
Αποφάσισα λοιπόν, έστω και ψυχοσωματικά καταρρακωμένος απ’ όσα μου είχαν συμβεί, να ανακαλέσω την αρχική απόφασή μου να παραιτηθώ και να συνεχίσω το εκπαιδευτικό μου λειτούργημα, για το λόγο που ανέφερα αμέσως παραπάνω και μόνο γι’ αυτόν. Μέχρι και μοριακά μοντέλα δανείστηκα απ’ το άλλο σχολείο που εργάζομαι για να συμπληρώνω το ωράριό μου (το 1ο Γυμνάσιο Φλώρινας), προκειμένου να κάνω τη διδασκαλία μου πιο ευχάριστη. Η απερίγραπτη χαρά στο πρόσωπο ενός κοριτσιού με σοβαρή μαθησιακή δυσκολία, όταν την έπεισα και έφτιαξε μόνη της με τα μοριακά μοντέλα το σχήμα ενός μορίου, ήταν για μένα η μεγαλύτερη αμοιβή μου ως τα τώρα...
Περνώντας ο καιρός και έχοντας την αμέριστη στήριξη του Συλλόγου των εκπαιδευτικών του 1ου ΕΠΑΛ Φλώρινας, αλλά και τη στήριξη σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό και από το διευθυντή του ΕΠΑΛ, άρχισε να διαφαίνεται ότι τα πράγματα αρχίζουν να πάνε λίγο καλύτερα απ’ ότι στην αρχή. Παρ’ όλ’ αυτά, σε ορισμένα τμήματα τα φαινόμενα απειθαρχίας, προσβλητικών συμπεριφορών και παραβατικότητας δεν σταμάτησαν πάλι..
Σε λίγο καιρό όμως, κάποιοι από τον όχλο των μαθητών άρχισαν να βρίσκουν νέους τρόπους για να με παρενοχλούν πάλι.. Κάποιοι λοιπόν και φροντίζοντας να μην τους βλέπω (…), όταν με έβλεπαν από σχετικά μακριά, είτε μέσα στο σχολείο είτε στο προαύλιο αυτού, άρχισαν να φωνάζουν δυνατά το επώνυμό μου, «εμπλουτίζοντάς το» με κοροϊδευτικά συνοδευτικά… Κάποιοι άλλοι πάλι, όταν μετά από επανειλημμένες παρατηρήσεις μου να μην φωνάζουν μέσα στην τάξη, τους έβγαζα έξω με απουσία, βγαίνοντας έξω έβριζαν ή κοπανούσαν την πόρτα με όλη τους τη δύναμη! Όταν τους έφερνα κάτω, οι υποδιευθυντές άρχισαν να μου λένε να μην το παρακάνω με τις απουσίες, ενώ ο διευθυντής συνήθως περιοριζόταν σε συστάσεις (ενώ μόνο 2 μαθητές, αν θυμάμαι καλά, δέχτηκαν από 1 μονοήμερη αποβολή για την προσβλητική συμπεριφορά τους προς το πρόσωπό μου).
Άρχισα πάλι να χάνω τον ύπνο μου και η ψυχοσωματική μου υγεία να κλονίζεται. Κάποιες μέρες που ήμουνα λόγω σχεδόν καθόλου ύπνο την προηγούμενη βραδιά σε πολύ άσχημη κατάσταση και ένιωθα εξαντλημένος, ζητούσα άδεια από το σχολείο να λείψω απ’ αυτό. Επειδή είχα πάρει ήδη 4 μέρες αναρρωτική άδεια λόγω ισχυαλγίας τον Ιανουάριο και άλλες 4 μέρες αναρρωτική άδεια λόγω λοίμωξης του αναπνευστικού το Φεβρουάριο, συνήθως οι υπόλοιπες άδειες μου δίνονταν ως κανονικές. Για την τελευταία 4ήμερη αναρρωτική άδεια που πήρα, όταν επισκέφτηκα τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Νομού Φλώρινας για να μου υπογράψουν και να μου σφραγίσουν τα έγγραφα που χρειάζονταν, κατόπιν με κάλεσε ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο γραφείο του, όπου απ’ τη μια μου ζήτησε να κάνω υπομονή και να μην παραιτηθώ, αλλά απ’ την άλλη να μην το παρακάνω με τις αναρρωτικές άδειες (λες και δεν έχει δικαίωμα να αρρωστήσει κάποιος άνθρωπος…). Το ότι στις υφιστάμενες συνθήκες θα μπορούσα να εκραγώ ή να καταρρεύσω, αυτό προφανώς δεν το έλαβε υπόψη του..
Η κατάσταση άρχισε να χειροτερεύει κι άλλο και να ξεφεύγει ΕΝΤΕΛΩΣ, όταν κάποιοι απ’ την ΑΓΕΛΗ των μαθητών του ΕΠΑΛ βλέποντάς με ακόμα και μέσα στην πόλη της Φλώρινας, άρχισαν να φωνάζουν το επώνυμό μου δυνατά και να κοροϊδεύουν!!
Τα πράγματα λοιπόν αρχίζουν να δείχνουν πλέον αρκετά χειρότερα απ’ ότι όταν ξεκίνησα (παρ’ ότι για ένα διάστημα η κατάσταση έμοιαζε να «στρώνει»). Πλέον κάθε στοιχειωδώς νοήμων άνθρωπος θα έκανε το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ σ’ αυτήν την περίπτωση: ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ.
Ζυγιάζοντας προσεκτικά απ’ τη μια τις οικονομικές μου απολαβές και την επαγγελματική μου αποκατάσταση και απ’ την άλλη την κατάσταση του νευρικού μου συστήματος, την ψυχοσωματική μου υγεία αλλά και την αξιοπρέπειά μου ως άνθρωπος, η ζυγαριά έδειξε να βαραίνει ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ προς τη δεύτερη πλευρά, οπότε αυτά θεωρώ και τα πιο σημαντικά για μένα. Αυτά λοιπόν οφείλω να προστατεύσω, ΜΕ ΚΑΘΕ ΚΟΣΤΟΣ._
Επειδή λοιπόν δεν ανέχομαι επ’ ουδενί λόγω να με εμπαίζουν και να με λοιδωρούν…
Επειδή στη ζωή μου δεν έχω συνηθίσει να δέχομαι προσβολές χωρίς να απαντάω…
Επειδή θέλω να επιτελώ το εκπαιδευτικό μου λειτούργημα απρόσκοπτα και αβίαστα και ΟΧΙ ΜΕΤ’ ΕΜΠΟΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΘΕΣΕΩΝ, ως να βρίσκομαι στα χαρακώματα κάποιου ΝΑΡΚΟΠΕΔΙΟΥ…
Επειδή ΔΕΝ ΑΝΕΧΟΜΑΙ να γίνομαι στόχος ΑΝΟΗΤΩΝ ΓΕΛΩΤΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΑΙΚΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ τόσο εντός, όσο και εκτός του σχολείου από μια ΑΓΕΛΗ ΚΑΚΟΜΑΘΗΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΓΩΓΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ…
Επειδή η στήριξη προς το μέρος μου από το διευθυντή και από τους υποδιευθυντές του ΕΠΑΛ έχει αρχίσει να φθίνει…
Επειδή ακόμα και στο 1ο Γυμνάσιο Φλώρινας όπου πάω για να συμπληρώνω το ωράριό μου (όπου κατά τ’ άλλα δεν είχα άλλο πρόβλημα), δέχτηκα πιέσεις – έστω και χαλαρές – από το διευθυντή και τον υποδιευθυντή του Γυμνασίου για τους βαθμούς που θα παραδώσω στο 2ο τρίμηνο…
Επειδή και ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Φλώρινας επιχείρησε κοινώς «να μου βάλει τα 2 πόδια σε 1 παπούτσι»…
Και επειδή οι δυνάμεις μου και οι αντοχές μου δεν μου επιτρέπουν πλέον να προσπαθήσω να συνεχίσω τη διδασκαλία μου για τα λιγοστά καλά και ευγενικά παιδάκια που άξιζαν τον κόπο… (και εύχομαι ο νέος συνάδελφος που θα πάρει τη θέση μου να έχει τις δυνάμεις και τις αντοχές να το κάνει, γιατί αυτά ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΑ αξίζουν τη διδασκαλία, εφόσον όλοι οι υπόλοιποι ΕΠΕΛΕΞΑΝ να μείνουν απαίδευτοι και αμόρφωτοι εφ’ όρου ζωής…)
Δια ταύτα και χωρίς να χρειάζονται άλλες εξηγήσεις (έχω ήδη δώσει πλείστες όσες…), αποφασίζω ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΩ από εκπαιδευτικός του 1ου ΕΠΑΛ Φλώρινας και του 1ου Γυμνασίου Φλώρινας για τη φετινή σχολική χρονιά.
Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΗ._

«Τα μεγάλα ταλέντα είναι τα ωραιότερα και συχνά τα πιο επικίνδυνα φρούτα στο δέντρο της ανθρωπότητας. Κρέμονται στα πιο αδύνατα κλαδιά ΠΟΥ ΣΠΑΖΟΥΝ ΕΥΚΟΛΑ» (…)
Καρλ Γκούσταφ Γιουνγκ

Κώστας Μαντζανάς, αναπληρωτής καθηγητής Χημικός (ΠΕ0402)

Πηγή: www.alfavita.gr

62 σχόλια:

  1. Κυριε Μανζανα ζητώ ΣΥΓΝΩΜΗ !Δεν είναι αυτή η Φλώρινα και ντρέπομαι για μας τους γονείς που δεν μπορούμε να μαζέψουμε τα παιδιά μας.ΕΛΠΊΖΑ ότι οι συνάδελφοί σας θα μπορούσαν να κάνουν κάτι καλύτερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ μαζί σου,αλλά νομίζω ότι οι κύριες ευθύνες ανήκουν στους Δ/ντες( Σχολικής μονάδας και Δ/βμιας)οι οποίοι οφείλουν μια δημόσια εξήγηση μετά από αυτό το γεγονός που εκθέτη όχι μόνο την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά γενικότερα την περιοχή μας. Δεν νομίζω ότι αν υπάρχει μια μειοψηφία μαθητών(έτσι θέλω να πιστεύω) ότι έτσι είναι το σύνολο των μαθητών και αντίστοιχα γονέων στη Φλώρινα. Πρώτος ο Δ/ντης του σχολείου που υποτίθεται είχε πέσει στην αντίληψη του το εν λόγω θέμα όφειλε να κάνει τους ανάλογους χειρισμούς πχ αυστηροποίηση των ποινών προς παραβατικές συμπεριφορές και ενημέρωση γονέων. Επίσης επειδή αυτά τα πράγματα δεν γίνονται από τη μια μέρα στην άλλη,αλλά καλλιεργούνται υπάρχει ουσιαστικά ευθύνη σε όλη την ιεραρχία της εκπαιδευτικής κοινότητας που αντιμετωπίζει επιπόλαια το όλο θέμα. Ο Δ/ντης εκπαίδευσης έπρεπε να αποσυμφορήσει την κατάσταση απαλλάσσοντας τον ή στέλνοντας τον κάπου αλλού και φυσικά όλοι μαζί Δ/ντες εκπαιδευτές συνάδελφοι γονείς(σύλλογοι γονέων) να βοηθήσουν την κατάσταση .Λυπάμαι για τον ν καθηγητή και ελπίζω αυτή η παραίτησή του να μην έχει επιπτώσεις στην περαιτέρω επαγγελματική του ζωή.
      Η δε πολιτεία οφείλει τα κακώς "κείμενα να τα διορθώσει".
      Εγώ όπως και κάθε Σώφρων Φλωρινιώτης ζητώ συγνώμη για τις ευθύνες που μου αντιστοιχούν ζώντας σε αυτή τη πόλη

      Διαγραφή
  2. Και σεις κ. καθηγητά γιατί δεν πράξατε αναλόγως; Χτυπήστε τους εκεί που πονάει. Ξεφτιλίστε τους. Σίγουρα θα είχατε τρόπο. Γιατί τα ζώα από καλά λόγια δε παίρνουνε...
    Στη ζωή δε πρέπει να το παίζουμε πάντα υπεράνω γιατί στο τέλος οι χαμένοι είμαστε εμείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κρίμα και ντροπή για την πόλη μας.. Απλά προς θεού μην τους πάρει όλους η μπάλα υπάρχουν και άλλοι χαρακτήρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ενας ενήλικας δν μπορεί να κανει κουμάντο 20 15χρονα... μπράβο καθηγητή..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είσαι αχαρακτήριστος. Εδώ οι γονείς δεν μπορούν να κάνουν κουμάντο τα δύο παιδιά που έχουν στο σπίτι και εσύ θέλεις ο καθηγητής να τα βάλει με 20; Αλλά αν ο καθηγητής μαλώσει αυτά τα παιδιά μπορεί να του χρεώσουν ότι τους δημιουργεί και...ψυχολογικά προβλήματα. Ας σοβαρευτούμε λίγο.

      Διαγραφή
    2. Πως να κάνει βρε "ξύπνιε" χωρίς συνέργεια από την ιεραρχία του Σχολείου. Η αθλιότητα είναι αλυσίδα σε αυτή τη χώρα και δεν μπορεί να σπάσει από ένα άτομο. Πάμε κατά διαβόλου κυριολεκτικά σε αυτή τη χώρα. Πάμε για πολύ άσχημα πράματα αν δεν συνέλθομε.
      Κύριε Μαντζανά δεν είσαι ο μόνος. Πριν 35 χρόνια παραιτήθηκα και εγώ από τακτικός καθηγητής στο ΚΑΤΕΕ τότε Θεσσαλονίκης επειδή δεν άντεχα την αδιαφορία του 95% των σπουδαστών αλλά και την αντίδραση της ιεραρχίας επειδή έκανα τη δουλειά μου σύμφωνα με τα Προεδρικά Διατάγματα. Δεν κατάλαβες μου έλεγε ο Διευθυντής της Σχολής. Εδώ δουλεύομε με άριστα το ότι είναι το καλύτερο και πάμε προς τα κάτω. Να που φθάσαμε. Ο καρπαζοεισπράκτορας όλης της Ευρώπης και όχι μόνον.

      Διαγραφή
    3. Pane esu na se doyme.. Apo ton kanape kala ta les

      Διαγραφή
    4. ποιος καναπε.. νομιζεις δεν ημουν επαλ καθηγητης

      Διαγραφή
    5. Έχεις δοκιμάσει ρε γελοίε να δαμάσεις μία τέτοια αγέλη;(Αν και από την ανοησία που έγραψες είναι πιθανό να είσαι μέλος της)Χρειάζονται θηριοδαμαστή όχι καθηγητή. Τον έβγαλες και κατηγορούμενο κιόλας. Δε διαβάζεις τι έκαναν οι πιθηκάνθρωποι; Πώς θα μπορούσε να αντιδράσει; Να χτυπάει κεφάλια στους τοίχους; Ό,τι δυνατότητες του έδινε ο νόμος τις αξιοποίησε. Και απουσίες έδωσε και αποβολές και, κυρίως, στράφηκε για βοήθεια στους συναδέλφους του ψηλότερα στην ιεραρχία αλλά δεν είδε φως. Αυτό είναι και το τραγικότερο...

      Διαγραφή
  5. Πάλι καλά που δεν δεχθήκατε Bullying και από συναδέλφους...Οντως δεν ειναι αυτή η Φλώρινα αγαπητέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστή η παρατήρηση. Ίσως εκεί έγκειται και η διαχρονικότητα του προβλήματος.

      Διαγραφή
  6. Με λιγα λογια, σου πηραν τον αερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΕΒΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΟΝ ΑΕΡΑ? ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΣΚΕΨΗΣ.

      Διαγραφή
  7. Η ευθύνη πιστεύω ότι πέφτει στον διευθυντή. Ο καθηγητής θα έπρεπε να εισηγηθεί αποβολές στους αναιδεστάτους μαθητές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ευθύνη πιστεύω ότι πέφτει στον διευθυντή.-
      O οποίος διευθυντής πρέπει πρώτα να ζητήσει συγνώμη από τον καθηγητή, και μετά να επιβληθεί στους μαθητές του (αν μπορεί...αλλιώς να πάει σπίτι του)!
      Οι γονείς που είναι; τους έχει ποτέ ενημερώσει ο διευθυντής του σχολείου;;;

      Διαγραφή
  8. Ντροπή σας ρε ΖΩΑ. Μαθητούδια 14 χρονών σε αυτήν την πόλη κάνουν ότι θέλουν! Συμμορίες καθηγητάδων στα περισσότερα σχολεία της ίδιας πόλης, σφυρίζουν αδιάφορα και δίνουν ''υποδείξεις'' για απουσίες και βαθμούς! Αν όμως προσβάλλεις τους ίδιους επιστρατεύουν κάθε μέσο για την παραδειγματική τιμωρία σου. Κυρίως όμως θα ήθελα να μάθω ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ από αυτά τα αγγελούδια; Τι πήγε λάθος αγαπητοί στην διαπαιδαγώγηση των παιδιών σας και συμπεριφέρονται σαν πρωτόγονη αγέλη; Έχετε ευθύνες, εσείς τους κάνατε έτσι!
    Άκου εκεί έβλεπαν τον άνθρωπο στο ΔΡΟΜΟ και τον γελοιοποιούσαν δημόσια! ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! Τα νοητικά προβλήματα αυτών των παιδιών αγγίζουν... άλλα επίπεδα!


    Ζητάμε συγγνώμη από τον άνθρωπο(όσοι μείναμε που δεν είμαστε απολίτιστα ζώα...) και, αναμένουμε εξηγήσεις από το σχολείο(καθηγητές και ''μαθητές'') και όσους ενεπλάκησαν, για το αν πράγματι ήταν η συμπεριφορά τους αυτή που περιγράφεται στην επιστολή. Άντε πια εδώ μέσα με τους χωριάτες όλων των ηλικιών ρεζιλεύουν ολόκληρη την πόλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πόσο λυπηρό.. Στις δύσκολες εποχές που ζούμε να αναγκάζεσαι να παραιτηθείς εξαιτίας της συμπεριφοράς μια μερίδας ανεγκέφαλων μαθητών. Ειλικρινά λυπάμαι & εύχομαι η πράξη σας να κάνει μερικούς να σκεφτούν πόσο άδικα συμπεριφέρονται στους ανθρώπους & να αλλάξουν χαρακτήρα. Η παιδεία ξεκινά πρώτα από το σπίτι & μετά από το σχολείο. & ακριβώς επειδή η πόλη της Φλώρινας είναι μικρή, όπως σας τόνισαν & οι ίδιοι οι μαθητές σας, καλό θα ήταν να σκεφτούν ότι τέτοιες συμπεριφορές εκθέτουν πρώτα τους γονείς τους & μετά τους ίδιους. Εύχομαι να μη μετανιώσετε ποτέ για το λειτούργημα που επιλέξατε να ασκήσετε & να έρθει η μέρα που θα πάρετε την ανταμοιβή σας, να νιώσετε την ικανοποίηση ότι βοηθήσατε έστω & ένα παιδάκι να γίνει άξιος άνθρωπος & πολίτης αυτής της χώρας. Τα σέβη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δυστυχως το κακο ξεκινα απο τους γονεις.Οταν οι ιδιοι τους με το παραμικρο δηλωνουν την αμεριστη γονεικη συμπαρασταση προς τα καμαρια τους οταν ο δασκαλος τους μαλωνει για απρεπη συμπεριφορα η για επιθετικη συμπεριφορα προς τους πιο αδυναμους μαθητες κοινως τους κοβει τον τσαμπουκα που εχουν πολυ μεγαλη ορεξη να δειξουν στο σχολειο γιατι στο σπιτι πεφτει ξυλο για παρομοιες καταστασεις τοτε θα γινονται ολο και περισσοτερα τετοια περιστατικα.Λυπαμαι για τον χημικο.Ο διευθυντης δεν ειναι τιτλος ειναι ο κυριως ρυθμιστης που φανηκε ανεπαρκης στον ρολο του. Βασικα επρεπε να παραιτηθει κι αυτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κατ' αρχάς θα ήθελα να εκφράσω τα συγχαρητήριά μου στον κ. Καθηγητή για τη γενναιότητά του να δημοσιοποιήσει την περιπέτειά του. Η επιστολή- καταγγελία προσφέρεται για πολλαπλές αναγνώσεις, καθώς θίγει πολλά από τα κακώς κείμενα που λαμβάνουν χώρα στο βασίλειο της Δανιμαρκίας.θα ήθελα να να σχολιάσω περαιτέρω κάποιες διαπιστώσεις του κ. Καθηγητή που θίγουν τις ανεκδιήγητες συμπεριφορές που εμφιλοχωρούν στο χώρο της κατ' επίφασιν επαγγελματικής εκπαίδευσης. Καταρχήν, ας αντιστρέψουμε το είδωλο της πραγματικότητας και ας μιλήσουμε και για την ψυχολογική βία που ασκούν οι μαθητές προς τους καθηγητές τους και ειδικά προς τις ευειδείς κυρίες. Στα ΕΠΑΛ, και στο συγκεκριμένο της Φλώρινας, έχουν συγκεντρωθεί, με ελάχιστες εξαιρέσεις, "μαθητές", κατά βάσιν ανεπίδεκτοι για οποιαδήποτε επιστημονική και κοινωνική μόρφωση, νεαροί με σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες (sic) και με συμπεριφορές που κινούνται στα όρια της νομιμότητας.Η δε κοινωνική τους συμπεριφορά δύσκολα μπορεί να κατανοηθεί με όρους του πολιτισμένου κόσμου. Ανέκαθεν αυτή ήταν η κατάσταση. Από την άλλη, στα συγκεκριμένα σχολεία, οι καθηγητές έχουν μάθει να επιβιώνουν στη χαβούζα ισορροπώντας μεταξύ φοβικού συμβιβασμού και εξαναγκαστικής σιωπής. Ο κ. Καθηγητής που θέλησε να διδάξει τις ορδές των κακομαθημένων "μαθητών" του ΕΠΑΛ και του οποίου η ευσυνειδησία δεν του επέτρεψε να εφαρμόσει "παιδαγωγικές" μεθόδους κατευνασμού , διαπομπεύθηκε, χλευάστηκε και παραδόθηκε βορά στις διαθέσεις της βάρβαρης αγέλης. Καθόλου περίεργο για τη σεμνότυφη Φλώρινα αλλά και για τη ενοχική ελληνική κοινωνία που είναι έτοιμη να δικαιολογήσει κάθε καραμπουζουκλίδικη συμπεριφορά των ατίθασων νιάτων της.Το χειρότερο όμως για την κοινωνία είναι ότι η πλειονότητα των αγοριών, ιδίως του ΕΠΑΛ, έχει μάθει να χαλιναγωγείται, έστω και σποραδικά, υποκριτκά και παροδικά,με δύο ειδών πρακτικές: είτε υποτασσόμενη στην ανώτερη βία του θηριοδαμαστή -καθηγητή(βλέπε νόμος της ζούγκλας) είτε εκμαυλιζόμενη μέσω ενός συστήματος "δούναι και λαβείν" με την εξουσία(βλέπε νόμος της νεοελληνικής κοινωνίας). Κάποιοι σίγουρα θα σπεύσουν να διαβεβαιώσουν την τοπική κοινωνία ότι ο Καθηγητής ήταν αδαής, άπειρος ίσως και λίγο "μαλθακός", θα ισχυριστούν ότι οι περιγραφές του δεν αντικατοπτρίζουν την ποιότητα του συνόλου. Γενικώς, θα αμφισβητήσουν την αξιοπιστία των λόγων του. Απλά συγκαλύπτουν τη χυδαιότητα των "μαθητών" τους, τα αβάσιμα επιχειρήματά τους εκκινούν από συντεχνιακή ιδιοτέλεια και συσκοτίζουν την πραγματικότητα. Ο κ. Καθηγητής περιέγραψε με όσο γίνεται περισσότερη μετριοπάθεια και αυτοσυγκράτηση την κατάσταση. Τέλος, οι γονείς που θα σπεύσουν να ρίξουν πρώτοι τις πέτρες του αναθέματος σε όποιον τους κακοκάρδισε, ας αναλογιστούν, ότι, αν ένας καθηγητής πέφτει θύμα τέτοιας αγελαίας και μαφιόζικης συμπεριφοράς, τι μπορούν να πάθουν παιδιά ευαίσθητα που έχουν μάθει να αντιδρούν με πολιτισμό απέναντι στη βαρβαρότητα των βασιβουζούκων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Οι Γονεισ φταινε ριξτουσ δυο σφαλιαρεσ να δεισ τι ωραια θα στρωσουν.Αλλα θα εχεισ θεμα μετα με τους γονεισ γιατι πειραξεσ τα αγγελούδια τους.Λεσ και δεν ξερουν τι παιδια μεγαλώσανε.Κακο κανουν στα παιδια με το να τους δινουν θαροσ και να εχουν τετοιεσ συμπεριφορεσ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σας αξίζουν συγχαρητήρια για το θάρρος σας να κάνετε γνωστά στο ευρύ κοινό αυτά που αντιμετωπίσατε στο ΕΠΑΛ Φλώρινας.
    Θα ήταν ανόητος όποιος σκεφτεί ότι σαν καθηγητής υπήρξατε "λίγος" και δεν μπορέσατε να κουμαντάρετε κάποιους απείθαρχους μαθητές.
    Οι συνάδελφοί σας που στέκονται επάξια στην τάξη απλά κάνουν τα στραβά μάτια ( μπορείς να μιλάς χαμηλόφωνα με το διπλανό σου αρκεί να μην ενοχλείς την τάξη, την πρώτη ώρα τους αφήνουν να συνεχίζουν τον ύπνο τους.......)
    Φαντάζομαι ότι ο διευθυντής ενημέρωσε τους γονείς των συγκεκριμένων μαθητών. Δεν αναφέρετε όμως στο κείμενό σας τι είπαν για τα μοσχάρια τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αγαπητέ συνάδελφε , δεν έγινα καθηγητής γιατί αυτά ακριβώς σκεπτόμουν. Τους αδιάφορους και με καό φέρσιμο μαθητές , γονείς άμυαλους που θέλουν τα παιδιά τους να πάρουν ένα χαρτί , τους υπόλοιπους καθηγητάδες "μαθητοπατέρες" συνήθως τεμπέληδες μα παχειά λόγια τους εκάστοτε διευθυντές που δεν θέλουν εντάσεις και έχουν τους αυλοκόλακες από δίπλα. Εργάστηκα σε φροντιστήριο . Υπάρχουν και εκεί αδιάφοροι μαθητές αλλά σε μικρό ποσοστό και εκεί εκτιμούν την σωστή εργασία. Εξ άλλου η παιδεία έχει κατασταφεί αφού δεν υπάρχει αξιολόγηση καθηγητών αλλά ούτε και μαθητών. Όλο το σύστημα είναι σάπιο σχεδιασμένο να παράγει υπομετριότητες. Καλή επιτυχία στην ζωή σου γιατί όποιος αξίζει στο τέλος νικά. Δεν γνωρίζω εάν είναι εφικτό αλλά θα ήθελα να σε γνωρίσω από κοντά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κανένας από εσάς δε στηλιτεύει τη συμπεριφορά των αντικοινωνικών βασιβουζούκων οι οποίοι για να κάνουν ησυχία ή παρέλαση απαιτούν έμπρακτα ανταλλάγματα. Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος είναι από τους καλύτερους που υπάρχουν στο Νομό και υφίστανται και αυτοί στωικά τη βία των επιδρομέων της Φλωριναίας υπαίθρου που νοιώθουν ότι η αγένεια, η υβριστική συμπεριφορά και ο διαγκωνισμός τους στην απειθαρχία θα τους καταξιώσει στα μάτια των συγχωριανών τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πλακα μου κανετε.
    Αυτη ειναι η αληθεια απλα ειναι ο πρωτος που το εγραψε και το δημοσιοποιει.
    ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (οπως θελετε δειτε το ειτα απο αναιδεστατε παιδια ειτε απο ανικανους εκπαιδευτικους....)
    ποσο λειπει απο τα σχολεια ο επιθεωρητης.....
    Το λυπηρο ειναι οτι ολα γονονταο εις βαρος εκεινων των παιδιων που θελουν να μορφωθουν γιατι το εκπαιδευτικο συστημα αναλωνεται στα κακα παιδια να μαθουν τρια πραγματα και εκεινα που μπορουν να μαθουν εφτα οχτω πραγματα θα μαθουν και εκεινα τα τρια.............

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μπραβο στους γονεις που μεγαλωνουν τετοιους μαγκες....(Αισχος)!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ως πρώην μαθητής του 1 επαλ Φλώρινας Δεν αντιλέγω ότι κάναμε πολλά τέτοια αλλα πάντα κρίναμε το που και σε ποιόν.
    Κάπου φταίτε και εσείς μην πέφτει όλο το φταίξιμο στα παιδιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΣ ΠΑΛΙΚΑΡΙ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ???? ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΣΟΥ ΔΕ ΣΟΥ ΕΜΑΘΑΝ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ - ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΩΝ ????

      Διαγραφή
    2. Τι λες παιδί μου; Τι θα πει κρίνατε που και σε ποιον; Ποιος νομίζεις ότι είσαι επιτέλους που ΄΄κρίνεις΄΄ ποιος θα υποφέρει τα πάνδεινα και ποιος όχι; Έξω από τα σχολεία υπάνθρωπε δεν είναι για 'σένα. Τούβλο μεγάλωσες και τούβλο θα μείνεις.

      Διαγραφή
    3. Τι ωραία που όταν μεγαλώνουμε ξεχνάμε...
      Όλοι οι καθηγητές έχουνε ψυχολογικά
      Ζούμε σε έναν καιρό δύσκολο και ο καθένας μπορεί να κουβαλάει ο καθένας
      Οπότε καλά θα ήτανε να παίρνανε οι καθηγητές ένα ψυχολογικό τεστ κάθε χρόνο

      Διαγραφή
  19. ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΓΙΑ ΟΣΑ ΔΙΑΒΑΣΑ.ΕΣΕΙΣ ΚΥΡΙΕ ΔΙΕΥΘΥΝΤΑ ΤΟΥ ΕΠΑΛ ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ? Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΙ ΛΕΕΙ? ΑΠΛΑ ΥΠΑΡΧΕΤΕ.ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΕ ΝΑ ΠΑΡΕΤΗΘΕΙ ΕΝΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΚΑΚΟΜΑΘΗΜΕΝΑ.ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΕΠΑΛ ΕΙΝΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ Η ΦΥΤΩΡΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΑΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ως πρώην μαθητής του επαλ έχω να πω ότι είδαμε και τα παιδιά των γενικών λυκείων που είναι χειρότερα από του επαλ κρίνεται ένα σχολείο μόνο και μόνο από πράγματα π έχετε ακούσει από τρίτους χωρίς να έχετε επίγνωση του τι πραγματικά συμβαινει. Το επαλ είναι ένα σχολείο όπως όλα τα άλλα. Και στην τελική αν ο καθηγητής προκαλούσε με την συμπεριφορά του λογικό ήταν τα παιδιά να του φερθούν ετσι. Αν οι καθηγητές είναι σωστοί απέναντί μας τότε θα είμαστε και εμεις.

      Διαγραφή
    2. Γλυκο μου παιδι,
      Ειμαι 30 χρονων, εχω 2 πτυχια απο Α.Ε.Ι ( μαθηματικος και γεωπονος στο Α.Π.Θ), πτυχιο ΑΣΠΑΙΤΕ(παιδαγωγικης επαρκειας) και μεταπτυχιακο στο μαθηματικο. Ναι τα προλαβα ολα αυτα μεχρι τα 30. Δυστυχως η κοινωνια και η οικονομικη κατασταση με αναγκαζει να ερθω να μαθω γραμματα σε μοσχαρακια σαν αυτα που αναφερονται και σαν εσενα, που εχεις την αναιδια να υποθετεις πως αν ενας καθηγητης δεν ειναι του γουστου σου, εχεις το δικαιωμα να κανεις ολες αυτες τις "φρικαλεοτητες". Συγχαρητητρια στους γονεις των παιδιων που αναφερονται, και στους δικους σου φυσικα, για τις αρχες και το ηθος σου. Πρεπει να ειναι πολυ περιφανοι.

      Διαγραφή
  20. Κύριε Μαντζανά μακάρι να υπάρξουν μετά απο εσάς και άλλοι εκπαιδευτικοί που θα διαλέξουν τον δρόμο σας. Ισως μόνο τότε αναδειχθεί το πρόβλημα στις πραγματικές του διαστάσεις.
    Τα τέρατα αυτά δεν έφαγαν το ξύλο που χρειάζονταν από τους πατεράδες τους όταν έπρεπε και δυστυχώς αποτελούν μάστιγα της εποχής.
    Στα ¨μαγκάκια¨ αυτά, τα λόγια δεν περνούν, παρά περνά μόνο ο νόμος της ζούγκλας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Κύριε Μαντζανα, ντρέπομαι που έχετε σχηματίσει τέτοια άποψη για την πόλη μας και περισσότερο ντρέπομαι για εμάς τους γονείς που δεν μπορούμε να συμαζεψουμε τα παιδιά μας. Όσο για αυτά τα περιστατικά είναι λυπηρό που προβάλλεται έτσι η Φλώρινα. Η Φλώρινα είναι μια φιλόξενη πόλη που κατά βάση έχει αρχές. Όσο για κάποια παιδιά, υπάρχουν και εξαιρέσεις. Ελπίζω οι γονείς αυτών των παιδιών να τα συνετησουν Έτσι ώστε να μην ξανακάνουν τα ίδια και σε άλλους καθηγητές. Ελπίζω να αλλάξει η άποψη σας για την Φλώρινα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Λυπάμαι πολύ για την κατάντια που έχουν τα σημερινά παιδιά! Ειμαι και εγώ νέα μητέρα που παράτησα δουλειά για να μπορεσω να δώσω σωστές αξιες στα παιδιά μου! Λυπάμαι πολύ τα καημένα τα παιδιά μα πιο πολυ λυπάμαι τους ίδιους τους γονείς. Αργά ή γρήγορα θα χτυπάνε το κεφάλι τους στον τοίχο με αυτήν την αναγωγή συμπεριφορά των παιδιών τους! Που είναι ο σεβασμός στους μεγαλύτερους, στους δασκάλους,στους ιερείς; όλο το κακό ξεκινάει από το σπίτι αλλά και εκεί τελειώνει! Μην απορείς αγαπητέ γονιε αν τέτοιου είδους παιδί το δεις με ναρκωτικά και ακόμα και να διαπράττει και έγκλημα! Δυστυχώς χάθηκαν οι αξίες και τα ιδανικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Και εντελώς ξαφνικά δια μαγείας με το νέο μας καθηγητή υπάρχει απόλυτη ησυχία μέσα στην τάξη χωρίς ουδεμία παρατήρηση από μερους του.. Έχουν περάσει πολλοί καθηγητές από το ΕΠΑΛ της Φλώρινας και ποτε Δεν είχε κανένας παράπονο! Με την παραίτηση Σας κ.Μαντζανα το Μόνο που καταφέρατε είναι να χαλάσετε την εικόνα του σχολείου μας! Υπάρχουν όντως μαθητές που η στάση τους σε καθηγητές μπορεί να Μην ήταν όπως θα έπρεπε αλλά μπόρεσαν και το αντιμετώπισαν πολύ καλύτερα χωρίς να θίξουν κανέναν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ...και ποτε Δεν είχε κανένας παράπονο!
      Μάλλον κανένας δεν είχε το θάρρος να το πράξει...
      Όσο για το πώς κατέληξαν...να είναι καλά τα ψυχοφάρμακα.....

      Διαγραφή
    2. Εσύ... καθηγηταριό της κακιάς ώρας που φοβάσαι μην χαλάσει η εικόνα του σχολείου που διδάσκεις δε ντρέπεσαι λιγάκι να παριστάνεις το μαθητή; Αντί να κάνετε κάτι εκεί μέσα που έχετε βρει στην χρυσή τομή της τεμπελιάς και των υπόγειων διακανονισμών μαθητές και καθηγητές, προσπαθείς να σπιλώσεις τώρα το συνάδελφό σου που είπε τα πράγματα με το όνομά τους.
      Όσο για τα ''ως δια μαγείας απόλυτη ησυχία'' που αναρωτιέσαι δήθεν, δόθηκε προφανώς εκ των έσω εντολή στα θηρία να είναι παναγίτσες μέχρι να ηρεμήσουν λίγο τα πράγματα διότι ''αυτή τη φορά το παρατράβηξαν''.
      Και, τέλος, για πες μας ποιος θίχτηκε από την αντιμετώπιση του Μαντζανά. Η μικρογραφία της μαφίας που έχετε στήσει σε πολλά σχολεία με φιλικά χτυπήματα στην πλάτη ''μαθητών'' που προκαλούν φασαρίες και πολλά άλλα που δεν είναι της στιγμής να αναφέρουμε; Θίχτηκες κιόλας που αποκαλυφθήκατε... Ουστ...

      Διαγραφή
    3. Εσυ απο τα 55 μηνυματα εδω μεσα αυτο καταλαβες; Ο κος Μαντζανας χαλασε την εικονα του σχολειου;

      Αν εισαι μαθητής σε λυπαμαι,εαν είσαι εκπ/κος θα'πρεπε να ντρεπεσαι!

      Διαγραφή
  24. are ti lete aytos ftaiei pou dn mporouse na kanei koumanto se 15xrona? kserete oti an ta xtyphsei(xeiroterh periptwsh) h ta brisei 8a xasei thn douleia tou kai einai poli pi8ano na mhn ksanabrei se allo sxoleio? Dhladh eprepe na xasei thn douleia tou gia 5-10 pou tou ekanan to zoi patini? Aplws gia mena to sxoleio ayto 8elei enan dieu8ynth pou na exei polla kila kai na epiballei thn taksh kai sigoura na mhn xarizete sta paidia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Αν ήμουν στην θέση του καθηγητή μόλις εντόπιζα την αγέλη όσων ξεσαλωμένων μαθητών που ΕΠΕΛΕΞΑΝ να μείνουν απαίδευτοι και αμόρφωτοι εφ’ όρου ζωής προφανώς δεν τους ενδιέφερε το μάθημα της Χημείας σε ένα επαγγελματικό λύκειο που βγάζει μηχανικους ηλεκτρολόγους και άλλα επαγγέλματα που δεν σχετίζοντε με χημεία χημικές ενώσεις χημικές αντιδράσεις ( οξύμωρο σε τμήμα ζωικής παραγωγής ΕΠΑΛ διδάσκουν ακόμη προχωρημένα μαθήματα Χημείας σε λίγο θα ενσωματώσουν και προχωρημένα μαθήματα Αστροφυσικής..Αλλα αυτό είναι άλλο θέμα . ) .από την πρώτη ημέρα θα τους "έδινα άδεια" να βγούν από την αίθουσα κοπαδιδών να πάνε να καπνίζουν να κάνουν ότι θέλουν γυμναστική μπάσκετ ποδόσφαιρο μακριά γαιδούρια κουτσό κρυφτό στο προάυλιο ή να πάνε στο αγαπημένο τους μέρος να απολαμβάλουν να καπνίζουν ...τα γλειφιτζούρια τους να τρώνε πατακια ή να παιζουν με τα κινητά τους .Να μείνουν μέσα στην αίθουσα όσοι μαθητές πράγματι είχαν όρεξη για μάθηση Την επομένη θα τηλεφωνούσα έναν ένα μία μία στους γονείς τους να έρθουν για ένα "ενημερωτικό καφεδάκι" στο σχολείο να τους καρφώσω ότι ακριβώς κάνουν οι αγέλες ξεσαλωμένων μέσα στο σχολείο Να υπογράψουν η μαμά και ο μπαμπάς ότι με την συμφωνη γνώμη τους θα απουσιάζουν από την αίθουσα και όταν συμπληρώσουν το όριο απουσιών να λαμβάνουν την ευθύνη όχι οι αγέλες αλλα ο μπαμπάκας και η μαμάκα τους που ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ για τα παιδάκια τους που μετατρέπουν την αίθουσα σε @@@ ή μάλλον σε Τσίρκο πάσης νόσου και πάσης ανοησίας με την συγκατάθεση αλλα και την άγνοια γονιών των παιδιών αυτών.

    Από κάτι τέτοιες συμπεριφορές μαθητών η συναδέρφων του εν λόγω καθηγητή όχι μόνο καθηγητές δεν θέλουν να έρχοντε στην Φλώρινα αλλα και πολλοί άλλοι... επιστήμονες η μη ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ντροπη και αισχος!!Στα 2 παραπτωματα διωξιμο απο το σχολειο δια παντος .Χαιδεμενα @@@ επειδη και εν μεσω κρισης κοπιαζουμε να μην τουςλειπει τιποτα.Γι αυτο οχι δασκαλοι δεν θα ξαναπατησουν ουτε γιατροι ουτε τιποτα γιατι δεν βρισκουν το δικιο τους απο τους υπευθυνους ο ενας καλυπτει τον αλλο και παλι αισχος!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Περιμένω με ανυπομονησία και τον αντίλογο (έστω και ανώνυμο στα blogs) από τους τοπικούς .... λεβέντες.
    Μόνο για το κλείσιμο των σχολείων με -1 έχουν άποψη και γεμίζουν με σχόλια τα blogs ;

    Αλλά μάλλον δεν έχουν χρόνο γιατί πανηγυρίζουν την ... επιτυχία τους. Τα κατάφεραν. Δεν θα βαθμολογηθούν για το 2ο τρίμηνο.

    Ο λογαρισμός όμως (δυστυχώς) θα πληρωθεί ετεροχρονισμένα, μετά από δύο χρόνια, όταν θα κατηγορούν το "σαθρό" ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα που (με βάσεις "πολικών θερμοκρασιών" 1.500-2.000 μόρια) δεν τους επέτρεψε την εισαγωγή τους στην πολυπόθητη τριτοβάθμια εκπαίδευση.

    Φίλοι γονείς, να τους "χαίρεστε" τους κανακάρηδές και μάγκες σας, είναι ΔΙΚΟ σας δημιούργημα..... Τελικά μάλλον ΔΕΝ υπαρχει σωτηρία .....

    Κε καθηγητά Σ Υ Γ Ν Ω Μ Η ......
    Δεν είναι αυτό ότι καλύτερο έχουμε να επιδείξουμε σαν πόλη .......

    Κ.Λ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ολοι λετε φταινε οι γονεις λες και εσεις θα ριχνατε σφαλιαρα στα παιδια σας... Ο καθηγητης απλα οτι να ναι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΦΙΛΕ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ ΜΕ ΣΦΑΛΙΑΡΕΣ ΔΕ ΣΥΝΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΟΝ 21 ΑΙΩΝΑ ΜΕ ΠΟΛΥ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΒΑΖΕΙΣ ΜΥΑΛΟ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ Η ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΥΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΣ.

      Διαγραφή
  29. Γονείς? Παιδεία? Μαθητές? Καθηγητές? Πολλές έννοιες αναφέρθηκαν και οι βαρύτερες ευθύνες έπεσαν σε συμπεριφορές μαθητών και των γονιών τους. Αυτά τα παιδιά όμως δεν βγήκαν από την αγκαλιά των γονιών τους και πήγαν στο ΕΠΑΛ ! Πέρασαν από νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο... Δέχθηκαν άραγε "παιδεία" σ'αυτες τις βαθμίδες?? Όλοι έχουμε ευθύνες!!! Ναι φταίνε μαθητές, Ναι φταίνε γονείς, αλλά Ναι φταίνε και οι εκπαιδευτικοί!! Και όπως πάντα φταίει το "σύστημα". Διότι πολλοί Μαθηματικοί, Χημικοί, κ.α. μπορεί να έχουν άριστη γνώση του αντικειμένου τους αλλά αυτό δεν τους κάνει " παιδαγωγούς". Ποια η εκπαίδευση τους στο να μπορούν να μεταδώσουν αυτές τις γνώσεις τους και με ευέλικτο πάντα τρόπο αναλόγως το περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. κ. Μαντζανά,
    η επιλογή σας να παραιτηθείτε δείχνει θάρος και τόλμη. Μας διδάσκει ότι σε κάποιους ανθρώπους ακόμη υπάρχουν ηθικές αξίες χωρίς να σκέπτονται μόνο την οικονομική τους αποκατάσταση. Αν είχαμε παρόμοιους πολιτικούς η χώρα μας θα βρισκόταν σε άλλο επίπεδο.
    Σου εύχομαι από καρδιάς καλή τύχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Τι λες βρε 1:58 στις 2 η ωρα το βραδυ .Φταινε καθαρα οι γονεις. Οταν πας στο δημοτικο να μαλωσεις εναν μαθητη για επικινδυνη συμπεριφορα προς τους συμμαθητες η για απρεπεις χαρακτηρισμους απο μερους των παιδιων αυτων προς τους δασκαλους με χυδαιους χαρακτηρισμους οπως γα..... Μα.....κτλ.Οποιος κανει τα στραβα ματια ειναι καλος και οποιος τα μαλωσει η τους φωναξει ειναι στο στοχαστρο των γονεων γιατι μαλωσε τα καμαρια τους.Θα δουμε και χειροτερα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Το Σχολείο είναι ένας χώρος όπου συναντιούνται άνθρωποι διαφόρων ιδιοσυγκρασιών, νοοτροπιών και ιδιαιτεροτήτων. Μαθητές και δάσκαλοι. Όμως πρέπει κάπως να λειτουργήσει και να παράξει μορφωτικό έργο. Αυτό γίνεται με ένα πλαίσιο κανόνων σεβαστών από όλους.

    Δεν γίνεται στο όνομα της Παιδαγωγικής όλα να είναι ανεκτά και να συγχωρούνται. Οφείλουν οι μαθητές να δείχνουν τον προσήκοντα σεβασμό στους δασκάλους τους, ακόμα και όταν αυτοί δεν τους τον "εμπνέουν", όπως θα ήθελαν. Δεν είναι όλοι το ίδιο άξιοι. Οι ρολοι όμως είναι ρόλοι.
    Δεν μπορεί να έχουμε καταλήψεις, βανδαλισμούς, βίαιες συμπεριφορές, παραβατικότητες και να προσποιούμαστε ότι δεν συμβαίνει τίποτα. Ως πότε θα κρυβόμαστε; Δεν γίνεται να έχουμε παιδιά πρακτικά αναλφάβητα και όμως να περνούν τις τάξεις χωρίς κανένας να ενδιαφέρεται. Δεν γίνεται να βάζουν οι δάσκαλοι βαθμούς με το τσουβάλι χωρίς κανένα αντίκρυσμα και όλοι να καμαρώνουμε. Ποιον κοροϊδεύουμε; Μόνο τους εαυτούς μας. Όλα αυτά ένα μήνυμα περνούν στους νέους (οι οποίοι εκ φύσεως είναι παρορμητικοί και επιπόλαιοι): "κάνε ότι θέλεις, όλα επιτρέπονται". Δεν γίνεται όμως να συνεχίσουμε σε αυτό το χάλι.

    Αλλά και οι δάσκαλοι, νομίζω έχουν μειώσει ανεπίτρεπτα τις απαιτήσεις τους για ποιότητα όχι μόνο από τους μαθητές τους, αλλά και από τους εαυτούς τους. Όχι τόσο από πλευράς μαθήματος και γνωστικού αντικειμένου, αλλά από πλευράς κύρους, θεσμικής τάξης και ισορροπιών. Ας ξαναεξετάσουν τη στάση τους. Κανείς δεν θα τους σεβαστεί, αν δεν το απαιτήσουν και δεν το καλλιεργήσουν έμπρακτα οι ίδιοι. Άλλωστε όλοι δικαιούνται ένα υγιεινό περιβάλλον εργασίας, και από ψυχολογικής απόψεως.

    Το ότι η πόλη μας τα τελευταία χρόνια έχει πατώσει σε επιδόσεις στις Πανελλήνιες πρέπει να μας συνεγείρει. Είναι ένα καμπανάκι που πρέπει να το ακούσουμε. Αλλιώς εμείς οι ίδιοι θα ζημιωθούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Μαθήτρια του ΕΠΑΛ..
    Καταρχάς θα παρακαλούσα αν δεν γνωρίζετε να μην μιλάτε;)
    Δεύτερον όταν τον ρωταγαμε "κύριε τι γράφετε εκεί" η "κύριε πως γίνεται αυτό ?" μας έβγαζε έξω με ωριαία.. Καθόταν μέσα στην τάξη και ήταν Facebook και έγραφε "τώρα κάνω μάθημα με το χειρότερο τμήμα " καθόταν και παραμιλουσε..Οι καθηγητές -Διευθυντής -Σύλλογος του φέρθηκαν άψογα.. Μην ρίχνετε το φτεξιμο στους μαθητές και σ γονείς όταν δεν γνωρίζετε κάποια πράγματα;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. θα έπρεπε να παραιτηθεί ο Διευθυντής του σχολείου.Η ευθύνη είναι δική του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. ΣΥΓΧΑΡΗΤΉΡΙΑ ΣΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΉ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Λυπαμαι για ολα τα παραπανω που διαβασα ...μετα κατηγορητε τα παιδια .που ειναι η δικη σας ΠΑΙΔΕΙΑ? οι εκπαιδευτικοι θελουν να διοριστουν για να πληρωνονται χωρις να δουλευουν οι γονεις χωρις να διαμαρτυρονται στελνουν τα παιδια τους φροντιστηριο με πολλες οικονομιες για να λενε οτι κανουν οτι καλυτερο για το μελλον των παιδιων τους και υπαρχει ετσι ενας φαυλος κυκλος και ολοι κατηγορουν τους αλλους ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΞΕΧΑΣΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΙ και νοιαζονται μονο για τον μισθο και οι ΓΟΝΕΙΣ γιατι δεν ειναι διπλα στα παιδια τους πραγματικα και ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΙ της εκπαιδευσης απο να παρουν πιδεια τα παιδια οταν τα μηνυματα που παιρνουν απο τους μεγαλυτερους ειναι τοσο μπερδεμενα?εσεις ολοι δεν ειστε οι γενεια του βολεμενου?εσεις δεν ειστε που αν δεν εχετε μια θεση στο δημοσιο την ζηλευτε?Τα παιδια δεν ειναι μονο καθρεφτης των γονιων τους αλλα και των εκπαιδευτικων τους και ολης της κοινωνιας που ζουνε και μεγαλωνουν οποτε κοιταξτε ολοι τον εαυτο σας στον καθρευτη και αναρωτηθητε που κανετε λαθος .Ειναι ευκολο να κρινουμε αλλα δεν θελει κανεις να κριθει για τις πραξεις του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. μην πατέ να το παίξετε έξυπνη όλοι σας άμα δεν έχετε πάει στο έπα και δεν τα περάσετε εσείς η ίδιοι και δεν ξέρετε την κατάσταση δεν θα μιλάτε!!πρώτον ο συγκεκριμένος καθηγητής δεν έπρεπε να δίδασκε σε παιδιά έχει πρόβλημα και το απέδειξε τι πάει να πει δεν ανέχομαι φασαρίες και φωνές όλα τα παιδιά σε όλα τα σχολεία το κάνουν και όσο για το μάθημα από τότε που έφυγε ο κύριος μαντόνας και ήρθε νέος καθηγητής το μάθημα της χημείας γίνεται ωραία και καλά και όσο για της άδειες που είπε πιο πάνω αυτός έλειπε ένα μην από το σχολειό και κάνει παράπονα και άλας δηλαδή έλεος είστε όλοι που σχολιάσατε άμα δεν ξέρετε την κατάσταση δεν μπορείτε να μιλάτε ότι και να πει ο άλλος Έλατε στην θέση του καθένα και γιατί θίγει όλο το σχολειό ενώ κάνει μόνο σε μερικά τμήματα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άστο, μεγάλε, κάηκες. Μάθε πρώτα Ελληνικά, ξεστραβώσου, γίνε άνθρωπος, και μετά να κρίνεις τους άλλους.

      Διαγραφή
  38. Ήδη ξεκίνησαν οι γνωστές φαρμακόγλωσσες- επαρχιώτες που το παίζουν και καθηγητές, να τον βγάζουν τρελό και πειραγμένο αντί να κοιτάξουν τα μούτρα τους.. Άντε, άργησαν μία ολόκληρη μέρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Για λόγους αξιοπρέπειας και μόνο,θα έπρεπε να παραιτηθεί και ο διευθυντής αυτού του σχολείου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άκου να δεις ανώνυμε 6:21. Για να γίνει κάποιος διευθυντής φτιάχνει μια καριέρα. Ξοδεύει χρόνο και χρήμα. Δε νομίζω να την πετάει τόσο εύκολα...

      Διαγραφή
  40. Γιαυτό οι Κινέζοι προκόβουν ενώ εμείς πάμε πίσω:
    https://www.youtube.com/watch?v=e14eu4Zbink

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Καταρχήν, το τι προσφέρει η Φλώρινα σε κάποιον είναι τα εξής:
    1) Σε εργασιακό επίπεδο, υπάρχουν άνθρωποι φιλότιμοι και εργατικοί και προσπαθούν πραγματικά να κάνουν κάτι, ενώ η πλειοψηφία που είναι μόνιμοι/βολεμένοι (γνωστοί γνωστού) απλώς ΔΕΝ ασχολούνται.
    2) Σε κοινωνικό επίπεδο, πάνω κάτω τα ίδια - 2 στους 10 είναι κοινωνικά ευαισθητοποιημένοι (νοιάζονται και για τους άλλους) ενώ η πλειοψηφία κάνει ότι θέλει και όταν το θέλει χωρίς να ενδιαφέρεται για κάτι παραπάνω. Ειδικά αν στα παραπάνω προστεθεί και το γεγονός ότι αρκετοί έχουν αναγάγει το κουτσομπολιό σε επάγγελμα λες και η ζωή των άλλων τους αφορά και είναι αντικείμενο προς κριτική, καταλήγουμε στο συμπέρασμα: Η Φλώρινα προσφέρει ελάχιστα πράγματα.
    Αυτά για να αποκτήσει μια εικόνα ο κ. Μαντζανάς για το μέρος που τον έστειλε το υπουργείο να εργαστεί.

    Ωστόσο η παραίτηση του κ. Μαντζανά είναι λάθος. Κυρίως επειδή επέτρεψε στον εαυτό του να κλονιστεί ψυχικά και να χάσει χρήματα τα οποία είναι πολύτιμα εν καιρώ κρίσης. Αυτο που έπρεπε να κάνει είναι να ενημερώσει και να παραπονεθεί απο την αρχή σε γονείς, διευθυντή, Β'θμια κ.τ.λ. Αν δεν παρατηρούσε κάποια αλλαγή, να επικεντρωθεί σε όσους ενδιαφέρονται. Ας ήταν και ένα άτομο. Όλοι οι υπόλοιποι να βγουν έξω - και χωρίς απουσία κιόλας (για να μη "μείνουν"). Και ας κάνουν το σχολείο τσίρκο. Όποιος δε θέλει, ας μη παρακολουθήσει τίποτα. Ας μη μάθει ούτε προπαίδεια.
    Έπρεπε λοιπόν να αδιαφορήσει και να δει και αυτός το συμφέρον του.

    Υπάρχει ένα ρητό: "Είναι αδύνατο να σώσεις κάποιον που δε θέλει να σωθεί". Δεν είναι οι καιροί για ιεραποστόλους. Ο καθηγητής είναι το μέσο για να μορφωθεί όποιος ΘΕΛΕΙ. Δεν είναι θηριοδαμαστής. Δεν αναγκάζεται κανείς να μάθει.
    Η αδιαφορία δεν είναι η πραγματική απάντηση, το γνωρίζω. Αλλά ζούμε σε ζούγκλα που κάνείς δε λογοδοτεί σε κανέναν για τίποτα.

    Και κάτι τελευταίο: Υπάρχουν καθηγητές που θεωρούν ότι, επειδή έχουν ως μαθητές παιδιά φίλων και γνωστών, πρέπει να εθελοτυφλούν. Κάνουν τεράστιο λάθος. Αντίθετα, έχουν διπλή ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ απέναντι στους φίλους/γνωστούς τους να διδάξουν τα παιδιά τους για το σωστό και το λάθος.

    Καλή τύχη στον καθηγητή

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.