Τετάρτη, 13 Απριλίου 2016

Νίκος Λούστας: Ο Φλωρινιώτης βασιλιάς του ελληνικού γύρου ταΐζει 3 ηπείρους

Όταν πριν από χρόνια άνοιξε την πρώτη μονάδα παρασκευής γύρου ούτε ο ίδιος μπορούσε να φανταστεί ότι κάποια στιγμή ακόμη και ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης θα περίμενε στην ουρά για να τον εξυπηρετήσει. Πλέον, η εταιρεία του παράγει 20 τόνους γύρο την ημέρα μυώντας στην ελληνική γκουρμέ λιχουδιά Αμερικανούς, Ευρωπαίους αλλά και Αραβες

Ο ελληνικός γύρος κάνει κυριολεκτικά τον γύρο του κόσμου χάρη στον δαιμόνιο επιχειρηματία Νίκο Λούστα και τον συνέταιρό του Γιώργο Νίκα, οι οποίοι έχουν βάλει σκοπό τους να κάνουν μέχρι και τον τελευταίο κάτοικο της πιο απομακρυσμένης χώρας του πλανήτη να μάθει να ζητά και να τρώει γύρο.

Η επιχείρηση Μέγας Γύρος, με ετήσιο τζίρο 22 εκατ. ευρώ, διαθέτει ήδη δύο souvlaki houses, τα γνωστά «GRK» (Greek Rotisserie Kitchen) στο Mανχάταν της Νέας Υόρκης και στην Ουάσινγκτον, ενώ ετοιμάζονται αλλά τρία στις Ηνωμένες Πολιτείες, δύο στο Λονδίνο και 45 στο Ντουμπάι!

«Ο ελληνικός γύρος κάνει χάρη σ’ εμάς τον γύρο του κόσμου», αναφέρει χαριτολογώντας στο «thema people» o Νίκος Λούστας και συνεχίζει: «Πρόκειται για ένα γρήγορο και νόστιμο φαγητό που συγκινεί όσους το δοκιμάσουν, γι’ αυτό και θελήσαμε να το διαδώσουμε. Δεν είναι τυχαίο ούτε ότι η Ελλάδα διαθέτει χιλιάδες μαγαζιά που πουλάνε σουβλάκι, ούτε ότι το σουβλάκι κερδίζει συνεχώς έδαφος και στο εξωτερικό - και κυρίως ο γύρος. Στα εστιατόριά μας το φαγητό παρασκευάζεται γρήγορα, είναι νόστιμο και φθηνό. Αυτό μας έκανε τόσο δημοφιλείς ώστε κάθε μεσημέρι έξω από τα εστιατόρια να σχηματίζεται ουρά η οποία φτάνει μέχρι και τα 20 μέτρα, όπου συχνά στέκονται και πολλοί celebrities. Μια μέρα μού τηλεφώνησε κάποιος υπάλληλός μας λέγοντας: “Κύριε Λούστα, δεν θα το πιστέψετε. Μέχρι και ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης Ρούντολφ Τζουλιάνι περιμένει υπομονετικά στη σειρά για ένα σουβλάκι μας!”».

Μέγας Γύρος, μεγάλες business

Η επιχειρηματική πορεία του Νίκου Λούστα είναι άκρως ενδιαφέρουσα. Γεννημένος στη Φλώρινα, σπούδασε Γεωλογία. Ωστόσο, χάρη στον ανήσυχο χαρακτήρα του αποφάσισε να ασχοληθεί με τον χώρο των τροφίμων δημιουργώντας στη Θεσσαλονίκη μια βιοτεχνία κρέατος η οποία επεξεργαζόταν γύρους και σουβλάκια. Μαζί με τον Γκίλι Λεβί μπήκε μέτοχος στην Gilli Diet και αργότερα δημιούργησε το πρώτο δικό του εστιατόριο στη Θεσσαλονίκη. Τα εγκατέλειψε όλα όμως και πήρε τον δρόμο για την Αθήνα, όπου γνωρίστηκε με την οικογένεια Νίκα των γνωστών αλλαντικών. Με την οικογένεια Νίκα, τους Δαυίδ και τη συνδρομή ενός fund κατάφερε να ιδρύσει την εταιρεία Ελληνικός Γύρος -η πρώτη προσπάθεια βιομηχανοποιημένου γύρου-, την οποία και πούλησε μετά από κάποια χρόνια. Το 2007 εγκαινίασε τη Μέγας Γύρος, μια εταιρεία η οποία έγραψε το δικό της success story ακόμη και εν μέσω κρίσης. Η εταιρεία παρασκευάζει γύρο από χοιρινό και κοτόπουλο, καλαμάκια, μπιφτέκια και άλλα κρεατοσκευάσματα με τα οποία τροφοδοτούν όλα τα σουβλατζίδικα της χώρας. «Ολα τα καταστήματα που πωλούν το αγαπημένο μας σουβλάκι είναι πελάτες μας», επισημαίνει, και ομολογεί ότι ενώ μέχρι πριν από λίγα χρόνια ο ισολογισμός της εταιρείας κατέγραφε τζίρους της τάξης των 2 εκατ. ευρώ, τώρα πλέον αγγίζει τα 22 εκατ., χωρίς να υπολογίζεται ακόμη η δραστηριότητα της εταιρείας στο Ντουμπάι που αναμένεται να ξεκινήσει οσονούπω. Μάλιστα, δεν διστάζει να παραδεχτεί ότι μέχρι πριν από μόλις μία πενταετία κάποιοι έβλεπαν τις επιχειρηματικές του προθέσεις με δυσπιστία και δεν θεωρούσαν την επιτυχία δεδομένη.

Διαψεύστηκαν όταν η Αμερική, η Ευρώπη, αλλά και η αραβική χερσόνησος γνώρισαν τον γύρο και αποδείχτηκαν φανατικές οπαδοί του. «Ενώ τότε παρακαλούσαμε τα ελληνικά εστιατόρια να συμπεριλάβουν στο μενού τους τα προϊόντα μας, τώρα μας παρακαλούν εκείνα για να αναφέρουν ότι ο γύρος είναι δικός μας», εξηγεί. «Εχουμε τη μεγαλύτερη βιομηχανία γύρου στην Ευρώπη. Είμαστε οι πρώτοι και είμαστε οι καλύτεροι! Το ότι παράγουμε και διοχετεύουμε στην αγορά 20 τόνους γύρο την ημέρα δείχνει ποιο είναι το όραμά μας. Θέλουμε να κάνουμε το “yeeros”, όπως το λέμε στην Αμερική, το πιο δημοφιλές φαγητό του κόσμου και χωρίς αμφιβολία αρχίζουμε να το καταφέρνουμε», καταλήγει.

Το «GRK» κατάστημα της εταιρείας Μέγας Γύρος στη Νέα Υόρκη

Η Μέγας Γύρος διαθέτει εργοστάσιο τόσο στον Ασπρόπυργο Αττικής όσο και στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ μόλις ανοίξουν τα τρία πρώτα «GRK» στο Ντουμπάι προγραμματίζεται να φτιαχτεί και εκεί εργοστάσιο. «Ολα τα κράτη που δοκιμάζουν τα προϊόντα μας βλέπουν θετικά το ενδεχόμενο συνεργασίας μαζί μας», σχολιάζει ο εμπνευστής της επιχείρησης. «Εφοδιάζουμε με τον γύρο μας το Λονδίνο, το Παρίσι, ακόμη και τη Γερμανία. Οι εξαγωγές μας μοιράζονται σε 12 κράτη. Τόνοι δικού μας γύρου διαφημίζουν στα πέρατα της οικουμένης την ελληνική αυτή γεύση καθώς φορτώνονται σε ειδικά φορτηγά-ψυγεία και ταξιδεύουν σε διάφορες γωνιές της Γης».

Στο ερώτημα ποια είναι η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στον Μέγα Γύρο και τον γύρο που υπήρχε ήδη στα σουβλατζίδικα του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης, ο Ελληνας επιχειρηματίας απαντά: «Στα άλλα κράτη ο γύρος είναι κιμάς, δηλαδή ντονέρ. Εμείς έχουμε ατόφιο κρέας με γεμάτη γεύση, το οποίο και κέρδισε τις εντυπώσεις. Ο κόσμος αντιμετωπίζει το προϊόν μας ως κάτι μοναδικό. Αμα δείτε ποια είναι η λίστα αναμονής για τα καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό ή τι ουρά σχηματίζεται στα εστιατόριά μας στην Αμερική, θα καταλάβετε. Το νόστιμο ελληνικό γκουρμέ του είδους κερδίζει συνεχώς το στοίχημα».

Ο όμορφος γύρος όμορφα ψήνεται

«Ο γύρος είναι το μοναδικό προϊόν στον κόσμο που ψήνεται όρθιο και επομένως προκαλεί τον καταναλωτή να το δοκιμάσει», τονίζει ο Νίκος Λούστας. «Ποιο άλλο προϊόν ψήνεται μπροστά σου και σου ανοίγει τόσο πολύ την όρεξη;» αναρωτιέται - και με το δίκιο του. Γι’ αυτό και μαζί με τον Γιώργο Νίκα έχουν βάλει στόχο να πάνε τον γύρο σε κάθε σπιτικό όσο μακριά από την Ελλάδα κι αν βρίσκεται. «Η υψηλή ποιότητα την οποία εγγυώνται τα κρέατά μας, τα οποία προμηθευόμαστε από το εξωτερικό, οι κανόνες υγιεινής που τηρούνται με ευλάβεια και η νόστιμη γεύση τους κάνουν τα προϊόντα μας όλο και πιο διάσημα εντός και εκτός Ελλάδος», υπογραμμίζει. «Μετά το γιαούρτι, ο γύρος είναι το δεύτερο μεγάλο στοίχημα της Ελλάδας», υποστηρίζει ενθουσιασμένος ο Νίκος Λούστας και εξηγεί ότι ο ίδιος είναι υπεύθυνος για τις βιομηχανικές μονάδες και την παραγωγή, ενώ ο συνέταιρός του Γιώργος Νίκας έχει αναλάβει τόσο τα εστιατόρια που ήδη υπάρχουν όσο και εκείνα που τώρα στήνονται.

Η Μέγας Γύρος παράγει 185.000 καλαμάκια ημερησίως και εμπνέεται συνεχώς νέα προϊόντα, όπως το κεμπάπ με γιαούρτι και τυρί Φιλαδέλφεια ή το μπιφτέκι με φέτα Ηπειρος, τα οποία ενθουσίασαν το καταναλωτικό κοινό και έγιναν ανάρπαστα, ανεβάζοντας τους τζίρους της εταιρείας κατά 33% μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2015. Ο Νίκος Λούστας ονειρεύεται να δει τον γύρο να ξεπερνά σε δημοτικότητα το πολυφορεμένο πια σούσι ή ακόμα και τα ιταλικά σπαγγέτι. «Και να φανταστεί κανείς πως όταν πήγα να σπουδάσω στη Θεσσαλονίκη η μητέρα μου με συμβούλεψε να κάνω ό,τι θέλω αρκεί να μην τρώω γύρο», λέει γελώντας και συνεχίζει: «Πού να ήξερε ότι κάποτε ο γύρος θα καθόριζε την επαγγελματική μου διαδρομή. Από τότε βεβαίως πέρασε καιρός και τα δεδομένα άλλαξαν. Ο γύρος είναι το φαγητό που πλέον μπαίνει συχνά στο σπίτι μου και έχει ξετρελάνει φυσικά και τα παιδιά μου. Για να μη σας πω τι κατάσταση επικρατεί στα παιδικά πάρτυ... Ο γύρος είναι ό,τι πιο νόστιμο εμπνευστήκαμε εμείς οι Ελληνες. Ενδεικτικό της δημοτικότητάς του είναι ότι ακόμη και στους πιο σικάτους γάμους, ο κόσμος δείχνει να τον προτιμά σταθερά. Ζω και αναπνέω για τη στιγμή που το ελληνικό γκουρμέ θα εκδικηθεί το ξενόφερτο. Για τη στιγμή που θα αναγνωριστεί η φίνα γεύση του και η φαντασία που απαιτεί η παρασκευή ενός κρέατος που στροβιλίζεται ρυθμικά δίπλα στη φωτιά. Για τη στιγμή που θα γίνει ένα παγκόσμιο γαστρονομικό trend».

Μαρία Λεμονιά
Πηγή: protothema.gr

3 σχόλια:

  1. ENA MEGALO BRAVO POY MAS KANEIS PERIFANOYS

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να δουμε τους μωαμεθανους να τρωνε χοιρινό .....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αν έχεις όραμα, όρεξη για δουλειά και λίγη τύχη, όλα είναι εφικτά. Συγχαρητήρια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.