Συμβούλου Εκπαίδευσης και Σταδιοδρομίας
Συνεχίζοντας το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων με το οποίο ασχοληθήκαμε την περασμένη εβδομάδα, θα παρουσιάσω κάποια τμήματα για τα οποία ενδέχεται να παρερμηνεύονται τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα και κατ’ επέκταση οι επαγγελματικές προοπτικές που εξασφαλίζουν στους πτυχιούχους τους.
Στο 1ο επιστημονικό πεδίο εντοπίζει κανείς το τμήμα Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου, οι απόφοιτοι του οποίου μπορούν να εργαστούν ως μεταφραστές, διερμηνείς ή ξεναγοί, όχι όμως ως φιλόλογοι ξένων γλωσσών, παρ’ όλο που μαθαίνουν πολλές ξένες γλώσσες σε πολύ καλό επίπεδο.
Για τους πτυχιούχους των Τμημάτων Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και στο Πανεπιστήμιο Πειραιά παρέχεται ανάλογα με τον τομέα ειδίκευσης που θα επιλέξει ο φοιτητής, η δυνατότητα εγγραφής στο Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας. Συγκεκριμένα, οι φοιτητές που επιλέγουν τον τομέα «Διεθνούς & Ευρωπαϊκού Θεσμικού Πυλώνα» του Πανεπιστημίου Πειραιά και οι φοιτητές που επιλέγουν τον τομέα «Διεθνούς Πολιτικής Οικονομίας» του Πάντειου Πανεπιστημίου αποκτούν τα επαγγελματικά δικαιώματα του οικονομολόγου.
Επαγγελματικά δικαιώματα ψυχολόγου μπορεί να αποκτήσει κανείς μόνο αποφοιτώντας από τα 4 Τμήματα Ψυχολογίας (ΕΚΠΑ, Πάντειο, Κρήτης & ΑΠΘ). Οι πτυχιούχοι των Τμημάτων Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας (ΕΚΠΑ & Ιωαννίνων) δεν μπορούν να εργαστούν ούτε ως ψυχολόγοι ούτε ως δάσκαλοι, παρ’ ό,τι στον τίτλο των τμημάτων υπάρχουν οι λέξεις «ψυχολογία» και «παιδαγωγική». Αυτοί αποκτούν επαγγελματικά δικαιώματα φιλολόγου.
Οι απόφοιτοι του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας μπορούν να διεκδικήσουν μία θέση εργασίας δασκάλου ειδικής αγωγής, έχοντας επιλέξει την αντίστοιχη κατεύθυνση του τμήματος. Πρόκειται για μια πολύ καλή επιλογή τμήματος, με την προϋπόθεση ότι ενδιαφέρει στο παιδί σας να ασχοληθεί με την ειδική αγωγή. Τη δυνατότητα αυτή όμως (επαγγελματικά δικαιώματα δασκάλου ειδικής αγωγής) δεν την έχει ο απόφοιτος του Τμήματος Κοινωνικής & Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Τα δύο τμήματα, αν και μοιάζουν εξαιρετικά στο λεκτικό του τίτλου τους, Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας – Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου δεν έχουν ίδια επαγγελματικά δικαιώματα. Δεν μπορεί ο απόφοιτος του τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου) να ενταχθεί στο ΠΕ 71 (Δασκάλων Ειδικής Αγωγής), εντάσσεται όμως στο ΠΕ72 (Εκπαιδευτικών Ενηλίκων), κατηγορία με ασαφή επαγγελματικά δικαιώματα. Αξίζει να επισημάνουμε ότι το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής στη Θεσσαλονίκη δίνει σε όλους τους αποφοίτους του επιπρόσθετα επαγγελματικά δικαιώματα κοινωνιολόγου.
Κλείνοντας, θέλω να τονίσω ότι είναι απαραίτητο για τον κάθε υποψήφιο να γνωρίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα που θα λάβει, όταν ολοκληρώσει τις σπουδές του, στις οποίες ο ίδιος θα αφιερώσει 4 χρόνια και οι γονείς του θα επενδύσουν ένα διόλου ευκαταφρόνητο χρηματικό ποσό. Γιατί …υπάρχουν παγίδες στο μηχανογραφικό, στις οποίες γονείς και παιδιά μπορεί να πέσουν, εάν δεν έχουν κάνει σωστή και ουσιαστική έρευνα.
Στο 1ο επιστημονικό πεδίο εντοπίζει κανείς το τμήμα Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου, οι απόφοιτοι του οποίου μπορούν να εργαστούν ως μεταφραστές, διερμηνείς ή ξεναγοί, όχι όμως ως φιλόλογοι ξένων γλωσσών, παρ’ όλο που μαθαίνουν πολλές ξένες γλώσσες σε πολύ καλό επίπεδο.
Για τους πτυχιούχους των Τμημάτων Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και στο Πανεπιστήμιο Πειραιά παρέχεται ανάλογα με τον τομέα ειδίκευσης που θα επιλέξει ο φοιτητής, η δυνατότητα εγγραφής στο Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας. Συγκεκριμένα, οι φοιτητές που επιλέγουν τον τομέα «Διεθνούς & Ευρωπαϊκού Θεσμικού Πυλώνα» του Πανεπιστημίου Πειραιά και οι φοιτητές που επιλέγουν τον τομέα «Διεθνούς Πολιτικής Οικονομίας» του Πάντειου Πανεπιστημίου αποκτούν τα επαγγελματικά δικαιώματα του οικονομολόγου.
Επαγγελματικά δικαιώματα ψυχολόγου μπορεί να αποκτήσει κανείς μόνο αποφοιτώντας από τα 4 Τμήματα Ψυχολογίας (ΕΚΠΑ, Πάντειο, Κρήτης & ΑΠΘ). Οι πτυχιούχοι των Τμημάτων Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας (ΕΚΠΑ & Ιωαννίνων) δεν μπορούν να εργαστούν ούτε ως ψυχολόγοι ούτε ως δάσκαλοι, παρ’ ό,τι στον τίτλο των τμημάτων υπάρχουν οι λέξεις «ψυχολογία» και «παιδαγωγική». Αυτοί αποκτούν επαγγελματικά δικαιώματα φιλολόγου.
Οι απόφοιτοι του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας μπορούν να διεκδικήσουν μία θέση εργασίας δασκάλου ειδικής αγωγής, έχοντας επιλέξει την αντίστοιχη κατεύθυνση του τμήματος. Πρόκειται για μια πολύ καλή επιλογή τμήματος, με την προϋπόθεση ότι ενδιαφέρει στο παιδί σας να ασχοληθεί με την ειδική αγωγή. Τη δυνατότητα αυτή όμως (επαγγελματικά δικαιώματα δασκάλου ειδικής αγωγής) δεν την έχει ο απόφοιτος του Τμήματος Κοινωνικής & Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Τα δύο τμήματα, αν και μοιάζουν εξαιρετικά στο λεκτικό του τίτλου τους, Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας – Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου δεν έχουν ίδια επαγγελματικά δικαιώματα. Δεν μπορεί ο απόφοιτος του τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου) να ενταχθεί στο ΠΕ 71 (Δασκάλων Ειδικής Αγωγής), εντάσσεται όμως στο ΠΕ72 (Εκπαιδευτικών Ενηλίκων), κατηγορία με ασαφή επαγγελματικά δικαιώματα. Αξίζει να επισημάνουμε ότι το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής στη Θεσσαλονίκη δίνει σε όλους τους αποφοίτους του επιπρόσθετα επαγγελματικά δικαιώματα κοινωνιολόγου.
Κλείνοντας, θέλω να τονίσω ότι είναι απαραίτητο για τον κάθε υποψήφιο να γνωρίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα που θα λάβει, όταν ολοκληρώσει τις σπουδές του, στις οποίες ο ίδιος θα αφιερώσει 4 χρόνια και οι γονείς του θα επενδύσουν ένα διόλου ευκαταφρόνητο χρηματικό ποσό. Γιατί …υπάρχουν παγίδες στο μηχανογραφικό, στις οποίες γονείς και παιδιά μπορεί να πέσουν, εάν δεν έχουν κάνει σωστή και ουσιαστική έρευνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.