Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011

Μικροί μαθητές για το περιβάλλον

Με τη συμμετοχή μαθητών και μαθητριών από δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία του δήμου Φλώρινας πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί, στην κεντρική πλατεία της πόλης και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, εκδήλωση με θέμα «Μαθητές εν δράσει… Περιβάλλον, Πολιτισμός, Υγεία 2011», που περιελάμβανε Εργαστήρια Ενεργητικής Μάθησης και Δημιουργικής Έκφρασης.
Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν οι εξής δράσεις:
- Εικαστικό εργαστήριο, από τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Σκοπιάς (υπ. εκπ/κοί: Κυριάκος Παπαδόπουλος, Παναγιώτης Θεοδουλίδης, Μαρία Ιωαννίδου & Αλίκη Αντωνιάδου)
- Η Φλώρινα χθες και σήμερα, από τους μαθητές της Στ΄ τάξης του 5ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας (υπ. εκπ/κοί: Παρασκευή Γκόλια, Ελένη Καντζίδου)
- Σκάκι (υπ. εκπ/κός : Λάζαρος Γυμνόπουλος)
- Εκφράζομαι για το περιβάλλον (Παιδαγωγική Ομάδα του Κ.Π.Ε. Μελίτης)
- Ενεργειακό εργαστήριο, από τους μαθητές της Ε΄ τάξης του 5ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας (υπ. εκπ/κός: Γιώργος Κατικαρίδης)
- Εργαστήριο τοπικής παραδοσιακής φορεσιάς (Λύκειο Ελληνίδων Φλώρινας, υπ.: Γιάννης Κωνσταντίνου, Ήρα Κολώνη)
- Εργαστήριο φιλαναγνωσίας, από τους μαθητές των Α1 & Α2 τάξεων του 2ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας (υπ. εκπ/κοί: Σοφία Δάρδα, Σταυρούλα Σκένδου)
- Ανθρώπινα Δικαιώματα, από τους μαθητές της Ε1 τάξης του 2ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας (υπ. εκπ/κός: Σταυρούλα Γκιάτα)
- Η κυρία ανακύκλωση, από τα νήπια του 2ου Τμήματος του 6ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Φλώρινας (υπ. εκπ/κοί: Μιμιλίδου Μαρία, Μαμουζέλου Μαρία)
- Έκθεση εκπαιδευτικού υλικού προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων Δημοτικών Σχολείων & Νηπιαγωγείων Φλώρινας.
Την εκδήλωση συνδιοργάνωσαν: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή Υγείας και Πολιτιστικά Θέματα Α/θμιας Εκπ/σης Φλώρινας, Δήμος Φλώρινας, Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) Μελίτης, Ελληνική Καταναλωτική Οργάνωση (Ε.ΚΑΤ.Ο.) Φλώρινας, Φωτογραφική Ομάδα «ΡΟΕΣ» και Σκακιστικό Τμήμα της Λέσχης Πολιτισμού Φλώρινας, Λύκειο Ελληνίδων.
Διαβάστε περισσότερα...

Μπαίνει λουκέτο και στην ΕΡΑ Φλώρινας;

Βαθύ μαχαίρι στην ΕΡΤ βάζει τους επόμενους μήνες η κυβέρνηση με στόχο να μειώσει τους περίπου 3.400 υπαλλήλους της σε λιγότερο από 2.000.Το business plan για τη δημόσια τηλεόραση, που αποκαλύπτει η εφημερίδα «Τα Νέα» με ορίζοντα το 2015 περιλαμβάνει:
Κλείσιµο περιφερειακών σταθµών και ραδιοφώνων. Να σηµειωθεί ότι σήµερα η ΕΡΤ συντηρεί 19 περιφερειακούς σταθµούς σε Ηράκλειο, Χανιά, Ρόδο, Μυτιλήνη, Ορεστιάδα, Κοµοτηνή, Καβάλα, Σέρρες, Κοζάνη, Φλώρινα, Ιωάννινα, Λάρισα, Βόλο, Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Πάτρα, Πύργο, Τρίπολη και Καλαµάτα.
Στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να διατηρήσει όµως τους µεγάλους ραδιοφωνικούς σταθµούς ΕΡΑ, ΕΡΑ Σπορ, Τρίτο Πρόγραµµα. Παράλληλα, θα καταργηθούν όλα τα ψηφιακά κανάλια όπως για παράδειγµα prisma+, cine spor+ καθώς το επόµενο διάστηµα η ΕΡΤ θα εκπέµπει το σύνολο του προγράµµατός της µόνο ψηφιακά.
Όπως όλα δείχνουν έπειτα από πολλά χρόνια θα κλείσει και τηλεπεριοδικό της ΕΡΤ, η «Ραδιοτηλεόραση». Σε ο, τι αφορά τους τηλεοπτικούς σταθµούς, παραµένουν αλώβητες η ΝΕΤ και η ΕΤ3, ενώ η ΕΤ1 θα µετατραπεί σε κανάλι χαµηλού κόστους. Αυτό πρακτικά σηµαίνει ότι καταργούνται δελτία και εκποµπές και ο σταθµός θα µεταδίδει αποκλειστικά εκποµπές πολιτιστικού περιεχοµένου και ντοκιµαντέρ.

www.kozan.gr
Διαβάστε περισσότερα...

Σύσκεψη για θέματα πυροπροστασίας

Η προετοιμασία της φετινής αντιπυρικής περιόδου ήταν το αντικείμενο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα υπό την προεδρία του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη Χρήστου Παπουτσή την Τετάρτη 1 Ιουνίου στο ξενοδοχείο Epirus Palace.
Η σύσκεψη είχε ως στόχο τον αρτιότερο συντονισμό όλων των εμπλεκομένων φορέων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών στις Περιφέρειες Ηπείρου & Δυτικής Μακεδονίας και συμμετείχαν ο Γεν. Γραμμ. Πολιτικής Προστασίας Θεόδωρος Μπούφης και ο Αρχηγός Πυροσβεστικού Σώματος Στυλιανός Στεφανίδης.
Στην σύσκεψη παρέστησαν Περιφερειάρχες, οι Αντιπεριφερειάρχες Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας, οι δήμαρχοι, οι Περιφερειακοί Διοικητές Π.Υ., οι Περιφερειακοί Αστυνομικοί Διευθυντές, εκπρόσωποι του Λιμενικού Σώματος και του Στρατού καθώς και οι υπηρεσιακοί παράγοντες των αρμοδίων Δ/νσεων Δασών και Αγροτικών Υποθέσεων και Δ/νσεις Πολιτικής Προστασίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και των Περιφερειών Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας.
Επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας ήταν ο αντιπεριφερειάρχης Δημήτριος Ηλιάδης, ο οποίος μας δήλωσε τα εξής:
«Υπήρξε μια άκρως καρποφόρα ενημερωτική συνάντηση κατά την οποία ο κ. Παπουτσής μετά την σύντομη τοποθέτησή του άκουσε τα προβλήματα και τα αιτήματα των εμπλεκομένων φορέων.
-Κύριο βάρος στη συζήτηση έπεσε στην πρόληψη ,στην έλλειψη προσωπικού και κονδυλίων, στην συνεργασία με τις Μ.Κ.Ο. και τις υπόλοιπες Εθελοντικές Ομάδες.
-Οι Διασυνοριακές Συσκέψεις (ΕΛΛΑΔΑ-ΑΛΒΑΝΙΑ-FYROM) με την δημιουργία Διασυνοριακών Οργάνων αποτελεί μια αναγκαιότητα καθόσον δημιουργούνται προβλήματα με τις πτήσεις των πυροσβεστικών αεροσκαφών και τα αερομεταφερόμενα τμήματα.
-Ως Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας, περιοχή που συνορεύει με τις δύο όμορες χώρες, είμαστε έτοιμη να αντιμετωπίσουμε τυχούσες πυρκαγιές, λειτουργούν τα Συντονιστικά Όργανα, και όπως είχαμε τονίσει στην τελευταία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Π.Ε. Φλώρινας, παρά την άσχημη οικονομική κατάσταση, θα καλύψουμε τις υποχρεώσεις που αναλάβαμε.
-Στηρίξαμε το δίκαιο αίτημα του δημάρχου Πρεσπών Βασίλη Τσέπα για την λειτουργία Πυροσβεστικού Σταθμού στο Ανταρτικό, καθόσον ο Δήμος Πρεσπών είναι το προκεχωρημένο φυλάκιο της χώρας μας στο τριεθνές και η πόρτα εισόδου των «εισαγομένων πυρκαγιών,
-Πιστεύοντας ακράδαντα πως τα δάση της περιοχής μας εκτός από πηγή ζωής είναι και φορέας εθνικού πλούτου, για την προστασία τους θα κάνουμε τα πάντα».
Διαβάστε περισσότερα...

Ανακοίνωση – σχόλιο της Ν.Ε. Φλώρινας του ΚΚΕ σχετικά με το «κίνημα στις πλατείες»

Οι κινητοποιήσεις στις πλατείες είναι μια μορφή έκφρασης αγανάκτησης και δυσαρέσκειας λαϊκών ανθρώπων και νεολαίας, που ως τώρα, οι περισσότεροι, δεν συμμετείχαν σε κινητοποιήσεις. Αντιδρούν, μ’ αυτή τη μορφή, κάτω από τις οξύτατες συνέπειες στη ζωή της λαϊκής οικογένειας, λόγω της ανελέητης επίθεσης που δέχεται από την κυρίαρχη πολιτική. Και καλώς κινητοποιούνται.
Μια πολιτική, στην οποία, ανεξάρτητα από το βαθμό συνειδητοποίησης, από τους συμμετέχοντες στις κινητοποιήσεις, των πραγματικών αιτιών που εφαρμόζεται αυτή η πολιτική, – πολιτική, η οποία εφαρμόζεται, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κρίση σε βάρος του λαού και της νεολαίας και σε όφελος του κεφαλαίου, – εκφράζουν, μ’ αυτή τη δράση, μια μορφή αντίθεσης. Βέβαια, ένα πραγματικό κίνημα έχει ταυτότητα (όπως ταυτότητα, χρώμα και ταξική αναφορά έχουν και τα προβλήματα, που δημιουργούν οι κυρίαρχες πολιτικές). Προϋποθέτει αιτήματα, συγκεκριμένους στόχους, αντοχές και οργάνωση, εναλλαγές στις μορφές πάλης, σχέδιο δράσης. Διαφορετικά κινδυνεύει ή να αποτελέσει «βαλβίδα ασφαλείας» για την εκτόνωση της λαϊκής δυσαρέσκειας και εύκολα να ενσωματωθεί στο σύστημα, ή γρήγορα να εκφυλιστεί και να ξεφουσκώσει. Το οργανωμένο, το ταξικό εργατικό - λαϊκό κίνημα έχει πλούσια εμπειρία από ανάλογες καταστάσεις.
Δεν είναι τυχαίο ότι, από την πρώτη στιγμή, το λεγόμενο «κίνημα των αγανακτισμένων», αγκαλιάστηκε από την κυβέρνηση, τη ΝΔ, το μητροπολίτη Άνθιμο, τα αστικά ΜΜΕ, τον ΣΚΑΪ και την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ του εφοπλιστή Αλαφούζου, το συγκρότημα Λαμπράκη, την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, το ΕΘΝΟΣ του μεγαλοεργολάβου Μπόμπολα, τον Πρετεντέρη, τον Τράγκα και μια σειρά άλλων γνωστών και μη εξαιρετέων Μέσων – στηριγμάτων της πλουτοκρατίας. Όλων αυτών που στήριξαν το Μάαστριχτ, την ΟΝΕ, τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις, τον «ευρωμονόδρομο». Αυτών που κρύβουν από το λαό τις πραγματικές αιτίες της καπιταλιστικής κρίσης, που προσπαθούν να τον αποπροσανατολίσουν και να κρύψουν ότι για την ανεργία, τη φτώχια, την ανασφάλεια, τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, το κλείσιμο των μικρομάγαζων, κλπ., φταίνε τα κέρδη του κεφαλαίου. Των ίδιων που ενδιαφέρονται να πληρώσει ο λαός την κρίση και τα χρέη, που δημιούργησε η κερδοφορία του κεφαλαίου. Αυτών, που «διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους» για τις κινητοποιήσεις του ΠΑΜΕ και δυσφημούν όλους τους αγώνες. Θα το έκαναν αυτό, αν δεν μπορούσαν να εκμεταλλευτούν και να αξιοποιήσουν τις δικαιολογημένες αντιδράσεις και τη δίκαιη αγανάκτηση των συγκεντρωμένων για το μέλλον που τους έχουν ετοιμάσει; Αν οι χιλιάδες που κινητοποιούνται πρόβαλαν μια πολιτική πρόταση που θα έθιγε το κακό στη ρίζα του; Τέτοια πρόταση δεν έχει προβληθεί μέχρι τώρα, γι’ αυτό και προσπαθούν, με τον τρόπο τους, να τους ρυμουλκήσουν σε ανώδυνους για το σύστημα δρόμους.
Εκείνο που κατά κόρον προβάλλεται από τα αστικά ΜΜΕ, για τις συγκεκριμένες κινητοποιήσεις, είναι η μορφή και ο τρόπος οργάνωσης. Δεν υπάρχει, λένε, καμιά οργανωμένη δύναμη πίσω από αυτές. Υπάρχει «αυτοοργάνωση». Γίνονται από τα blogs και το ίντερνετ. Είναι «αυθόρμητες» και γι’ αυτό «αυθεντικές»!
Το ΚΚΕ, εδώ και πολλά χρόνια λέει ότι ο λαός πρέπει να πάρει στα χέρια του την υπόθεση της πάλης για την ανατροπή αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής. Να οργανωθεί στο δικό του κίνημα, το οποίο, - διεκδικώντας την ικανοποίηση όλων των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, - θα έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την πολιτική των αστικών κυβερνήσεων και την εξουσία των μονοπωλίων. Από χρόνια εκτιμούσε ότι, σε περίπτωση απότομης και δραματικής όξυνσης των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο λαός, εξαιτίας της καπιταλιστικής κρίσης, μεγάλες μάζες εργαζομένων θα μπουν στον αγώνα, χωρίς να έχουν προηγούμενη εμπειρία ταξικής πάλης. Σε ένα τέτοιο κίνημα πάντα θα υπάρχει λαϊκή πρωτοβουλία και αυτενέργεια, θα συνδυάζεται το συνειδητό με το αυθόρμητο.
Όλη η προηγούμενη δράση του ΚΚΕ, του ΠΑΜΕ, του μετωπικού σχήματος ΠΑΜΕ – ΠΑΣΥ – ΠΑΣΕΒΕ – ΜΑΣ – ΟΓΕ και η οργάνωση πολύμορφων κινητοποιήσεων (δεκάδες απεργίες, εκατοντάδες συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και συλλαλητήρια, δράση στους τόπους δουλιάς, καταλήψεις δημόσιων κτιρίων, αποκλεισμός λιμανιών, κλπ) για την απόκρουση
των άγριων αντιλαϊκών μέτρων και την ανάδειξη της διεξόδου και την ανατροπή αυτής της πολιτικής, που συνδέεται με την ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων, έχει επίδραση και σ’ αυτές τις κινητοποιήσεις.
Τα αστικά επιτελεία και τα αστικά ΜΜΕ, προβάλλοντας τη δράση των «αγανακτισμένων πολιτών» σαν γνήσιο κίνημα, αναδεικνύουν ότι κανείς δεν πρόβαλε οποιαδήποτε ιδεολογία, ότι «απέδειξαν» πως η κοινωνική δράση στην Ελλάδα, ακόμη και η διαμαρτυρία ή η αμφισβήτηση, μπορεί να εκδηλωθεί «χωρίς τους λόχους του ΠΑΜΕ» (ο Πρετεντέρης στο ΒΗΜΑ)!!! Δηλαδή, καλλιεργώντας την αντιπαράθεση με το οργανωμένο ταξικό - λαϊκό κίνημα.
Όσοι συγκεντρώνονται στις πλατείες έχουν πολιτικές επιλογές. – Το να φύγει το Μνημόνιο και αυτοί που το έφεραν τι είναι; – Έχουν ιδεολογικές επιλογές, που αντιστοιχούν στις πολιτικές τους επιλογές, ανεξάρτητα από το βάθος αυτών των επιλογών. Είναι άνθρωποι που έχουν στηρίξει, εδώ και χρόνια, κυρίως τα δύο μεγάλα κόμματα και χτυπιέται η ζωή τους από τις πολιτικές αυτών ακριβώς των κομμάτων που κυβερνούν τη χώρα, ανεξάρτητα από το αν ήταν ή δεν ήταν, ή δεν αισθάνονται ενταγμένοι σε κάποιο κόμμα. Άλλωστε, η ίδια η κινητοποίηση είναι μία πολιτική επιλογή.
Γιατί, όμως, τα αστικά ΜΜΕ καλλιεργούν την αντίθεση αυτών των κινητοποιήσεων με το οργανωμένο ταξικό κίνημα; Γιατί αυτό το κίνημα – το «κίνημα στις πλατείες» – μπορεί να λέει όχι στο Μνημόνιο και να φύγουν αυτοί που το έφεραν, αλλά το τι θα γίνει μετά, πως θα λυθούν τα προβλήματά τους, ποια η διέξοδος, εδώ υπάρχει κενό. Δεν έχει σαφή πολιτικό στόχο εναντίωσης στα μονοπώλια, στην πολιτική που τα ενισχύει, στην ΕΕ, ενάντια στους κύριους υπαίτιους για τα βάσανα του λαού. Ξέρουν, επίσης, ότι, η μεγάλη πλειοψηφία όσων συμμετέχουν στις πλατείες, δεν έχουν εμπειρία από εργατικούς και κοινωνικούς αγώνες. Είναι, όμως, λαϊκά στρώματα, που έχουν τάσεις χειραφέτησης από την κυρίαρχη πολιτική, αποφασίζουν να κινητοποιηθούν, ενώ, μέχρι τώρα, αντιμετώπιζαν με ανοχή την επιδείνωση του βιοτικού τους επιπέδου από αυτήν την πολιτική.
Ξέρουν ότι αυτοί οι λαϊκοί άνθρωποι, οι νέοι, μπορεί, κάτω από προϋποθέσεις, να συναντηθούν, να αποκτήσουν δεσμούς με το ταξικό - λαϊκό κίνημα, με το οποίο τους καλλιεργούν την αντιπαράθεση. Και, σε μια πορεία, να συναντηθούν και με το ΚΚΕ. Ξέρουν ακόμα καλά ότι, τα συνθήματα της απειθαρχίας και της ανυπακοής, είναι αυτά που δημιούργησαν προϋποθέσεις για τη λαϊκή αυτενέργεια και κινητοποίηση. Γι’ αυτό η αστική τάξη και τα επιτελεία της παρεμβαίνουν προληπτικά, προσπαθώντας να υπερτονίσουν στις λαϊκές συνειδήσεις τις δεδομένες διαφορές ανάμεσα στην οργανωμένη ταξική πάλη, από τη μια, και στα «ακομμάτιστα» και «αυθόρμητα» ξεσπάσματα, από την άλλη. Για να δημιουργήσουν συνθήκες χειραγώγησης - εκτόνωσης της λαϊκής αγανάκτησης σε ανώδυνες για το σύστημα επιλογές. Ένα ς αγώνας με τέτοιο περιεχόμενο εύκολα ενσωματώνεται, – γεγονός που συντελεί στο να απογοητεύεται η πλειοψηφία όσων κάνουν τώρα τα πρώτα τους βήματα στους δρόμους. [Το παράδειγμα της Ισπανίας δημιουργεί τέτοιους προβληματισμούς, όπου, στις τοπικές εκλογές, οι ηγέτες του αντίστοιχου κινήματος καλλιεργούσαν την αποχή. Βολικό για το σύστημα. Δεν είχαν πολιτική στόχευση τέτοια που να χτυπούν πραγματικά τον αντίπαλο]…
Το ΚΚΕ δε φοβάται το λαό. Ούτε και την έκφραση της δυσαρέσκειας και της αγανάκτησής του. Ούτε τη λαϊκή αυτενέργεια και πρωτοβουλία, αν πρόκειται για τέτοια. Και δεν τη φοβάται, γιατί υπάρχει μέσα στο λαό, αγωνίζεται μαζί του, έχει πολιτική πρόταση που συμφέρει στο λαό. Διατηρεί, όμως, – και δεν εκχωρεί σε κανέναν και κανένα λόγο, – το δικαίωμά του να έχει άποψη και γνώμη. Να δρα για την ανασύνταξη και αντεπίθεση του κινήματος, να παλεύει ώστε το αυθόρμητο να μετατρέπεται σε συνειδητό, ώστε να μη χειραγωγείται και να μην ενσωματώνεται, να μην οδηγεί τελικά σε απογοήτευση και σε παραίτηση. Εξακολουθεί να μοχθεί για ένα κίνημα ισχυρό, που θα έχει σαν στόχο την ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων και την κατάκτηση της Λαϊκής Εξουσίας.
Διαβάστε περισσότερα...

Στη Φλώρινα το 2ο Τουρνουά Επιτραπέζιας Αντισφαίρισης Δυτικής Μακεδονίας

Η Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας, ο Δήμος Φλώρινας, ο Αθλητικός Σύλλογος Επιτραπέζιας Αντισφαίρισης «Σάρισες» Φλώρινας και το 1ο Σύστημα Προσκόπων Φλώρινας διοργανώνουν το 2ο τουρνουά επιτραπέζιας αντισφαίρισης Δυτ. Μακεδονίας που θα διεξαχθεί το Σάββατο 18/6/2011 στο Κλειστό Γυμναστήριο του Δ.Α.Κ. Φλώρινας.
 
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
09:00 π.μ. -13.00 μ.μ. Κατηγορίες: Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο
13.00 μ.μ.: Τελικοί-Απονομές
14.00 μ.μ. -17.00 μ.μ. Κατηγορίες: Αντρών-Γυναικών
17.00 μ.μ.: Τελικοί-Απονομές

ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ
Στο τουρνουά θα ισχύσουν οι επίσημοι κανονισμοί του αθλήματος και ιδιαίτερα:
Θα δημιουργηθούν όμιλοι των τριών αθλητών όπου οι πρώτοι θα προκρίνονται στην επόμενη φάση και εκεί θα συνεχίζουν με το σύστημα του νοκ-άουτ (ταμπλό των 8 ή 16 ανάλογα με τις συμμετοχές).
Οι κληρώσεις θα πραγματοποιηθούν 15 λεπτά πριν την έναρξη της κατηγορίας με τους αντίστοιχα παρόντες αθλητές-τριες.
Αν σε κάποια από τις κατηγορίες που ορίζονται οι συμμετοχές είναι λιγότερες των 6 τότε η κατηγορία αυτή θα συγχωνεύεται με την αμέσως επόμενη.
Οι αγώνες θα διεξαχθούν σε οκτώ τραπέζια.

ΕΠΑΘΛΑ-ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΑ
Θα δοθούν κύπελλα στους πρώτους και μετάλλια στον δεύτερο και στους 2 τρίτους (ηττημένοι των ημιτελικών) κάθε κατηγορίας.
Θα δοθούν αναμνηστικά συμμετοχής σε όλους τους συμμετέχοντες.
Διαβάστε περισσότερα...

Συνεδριάζει η δημοτική κοινότητα Αμυνταίου

Συνεδριάζει τη Δευτέρα 6 Ιουνίου, στις 8 το βράδυ στο ΚΑΠη Αμυνταίου, η δημοτική κοινότητα Αμυνταίου με τα παρακάτω θέματα ημερήσιας διάταξης:
1. Χορήγηση άδειας λειτουργίας μουσικών οργάνων και παράταση ωραρίου χρήσης αυτών για το κατάστημα «Καφετέρια» του Ευθύμιου Τσαϊρλή του Χρήστου, που βρίσκεται στο Αμύνταιο στη οδό Ε΄ Μεραρχίας 96.
2. Συζήτηση και λήψη απόφασης γνωμοδότησης σχετικά με την αίτηση του Χαράλαμπου Σολδάτου για διάνοιξη της οδού Φιλελλήνων.
3. Συζήτηση και λήψη απόφασης γνωμοδότησης σχετικά με την αίτηση του Δημήτριου Τουρούτογλου για την τροποποίηση του σχεδίου πόλεως επί του Ο.Τ. 85, με τη διάνοιξη οδού που θα συνδέει την οδό Χρυσοστόμου Σμύρνης με αυτή της Εθνικής Αμύνης.
4. Συζήτηση και λήψη απόφασης γνωμοδότησης σχετικά με την αίτηση του Παύλου Ιωαννίδη που αφορά:
 Τη δημιουργία επιστεγασμάτων στην πλατεία αγοράς, παρακείμενα της επιχείρησης που διατηρεί.
 Την τοποθέτηση κοιλώματος («σαμαράκι») και τη βαφή διαβάσεων, στο οδόστρωμα μπροστά από το κατάστημα του κ. Μαυρίδη.
 Τον αποχαρακτηρισμό του συγκεκριμένου σημείου ως χώρου λαϊκής αγοράς,, προκειμένου να αναπτύξει τραπεζοκαθίσματα.
 Την επανεξέταση των τιμών χρέωσης των χώρων εκμετάλλευσης.
 Την διασπορά των εκδηλώσεων .
5. Συζήτηση και λήψη απόφασης γνωμοδότησης σχετικά με την αίτηση του Βασίλειου Βολτσίνη για την κατασκευή τέντας στο χώρο της λαϊκής αγοράς απέναντι από το κατάστημα του.
6. Συζήτηση και λήψη απόφασης γνωμοδότησης σχετικά με την αίτηση της Ζαχαρίας Ρώμα για τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων και τέντας έναντι του καταστήματος της.
7. Συζήτηση και υποβολή προτάσεων σχετικά με διάφορες αστικές παρεμβάσεις. Πιο συγκεκριμένα:
 Τοποθέτηση μεταλλικών στύλων (κολονάκια) στο πλακόστρωτο μπροστά από την Αγροτική και Εθνική τράπεζα.
 Τη φύτευση των παρτεριών που βρίσκονται κατά μήκος της οδού Ανδρέα Παπανδρέου.
 Την αντικατάσταση ή την επισκευή φθαρμένων κομματιών του τάπητα γηπέδου 5Χ5 στο χώρο πίσω από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη.
 Τον χρωματισμό με ειδικές βαφές των γηπέδων Basket πίσω από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη.
 Τη φωταγώγηση του χώρου άθλησης (γήπεδο 5Χ5, γήπεδα Basket) πίσω από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη από τις 20.30 έως 23.30.
 Καθαρισμός και λειτουργία του σιντριβανιού στην πλατεία Αγοράς.
Διαβάστε περισσότερα...

Αγώνες δημοτικών σχολείων Φλώρινας

Ο αντιπεριφερειάρχης Φλώρινας Δημήτριος Ηλιάδης παρακολούθησε το Πρωτάθλημα Στίβου Δημοτικών Σχολείων Φλώρινας, που διεξήχθη στο Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο το πρωί της Τετάρτης 1 Ιουνίου 2011 με διοργανωτή το Γραφείο Φυσικής Αγωγής Φλώρινας.
Στους αγώνες του Πρωταθλήματος Στίβου των Δημοτικών Σχολείων συμμετείχαν και τα παιδιά του Κ. Ε. Κ . Υ Κ Α με Α. Στην συμμετοχή των παιδιών με αναπηρία έμεινε στις δηλώσεις του προς εκπροσώπους των ΜΜΕ, ο κ. Ηλιάδης, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε:
«Αν και το σημερινό πρόγραμμα είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένο, η παρουσία μου εδώ, κρίνεται απαραίτητη γιατί αποτελεί μία απότιση φόρου τιμής προς όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και επιβράβευση του καθημερινού αγώνα τους. Αποτελεί επίσης και επίδοση ευσήμων προς τους γονείς των παιδιών αυτών, οι οποίοι χωρίς βαρυγκωμιά στέκονται στο πλευρό τους, στους δασκάλους τους που είναι δίπλα τους στην προσπάθεια μεταλαμπάδευσης των γνώσεων, οι οποίες θα τα βοηθήσουν να σταθούν αύριο ως ισότιμοι εταίροι στην σκληρή πραγματικότητα.
Τέλος, είναι και μια έμπρακτη επιβεβαίωση πως η Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας είναι δίπλα τους, αρωγός και συμπαραστάτης σε κάθε αίτημά τους.
Και πάλι συγχαρητήρια.»
Διαβάστε περισσότερα...

Μήνυμα της Γενικής Γραμματέα για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, έρχεται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο να αναδείξει τα σημαντικά προβλήματα που ανακύπτουν από την αποδιάρθρωση του παγκόσμιου οικοσυστήματος και των κλιματικών αλλαγών για να απαιτήσει από όλους εμάς, τη συνδιαμόρφωση πολιτικών που θα εγγυηθούν άμεσες, πράσινες, φιλοπεριβαλλοντικές λύσεις.
Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό στοιχείο για τη χώρα μας, αποτελεί το αμέριστο κυβερνητικό ενδιαφέρον για την παγίωση μιας νέας περιβαλλοντικής αντίληψης, που διασφαλίζει την προστασία της βιοποικιλότητας, την ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων και τη μείωση των επιπτώσεων της ρύπανσης, στα οικοσυστήματα και την υγεία των πολιτών.
Για την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας, η προστασία και η ανάδειξη του περιβάλλοντος, αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα, το οποίο καθημερινά κερδίζουμε από κοινού με τους φορείς και τους πολίτες της περιοχής, αφού με βάση τα ιδιαίτερα γεωγραφικά χαρακτηριστικά του κάθε τόπου, διαμορφώνουμε ένα νέο πράσινο αναπτυξιακό πρότυπο, που βάζει στο κέντρο τη φύση αλλά και τον πολίτη.
Η αποτελεσματική διαχείριση των απορριμμάτων στην Ήπειρο, η προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, καθώς και η προστασία και ανάδειξη της πολυπλοκότητας της φυσικής ισορροπίας των σπάνιων οικοσυστημάτων στην Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία συνθέτουν ένα νέο πλαίσιο, με πολλά πολλαπλαστικά οφέλη για το ίδιο το περιβάλλον, την οικονομία των τοπικών κοινωνιών αλλά και τους ίδιους τους πολίτες.
Γι’ αυτό οι στοχευμένες ενέργειες και οι πράξεις μας έχουν ως αποτέλεσμα την καθημερινή προστασία του περιβάλλοντος.
Για μας κάθε μέρα είναι Ημέρα Περιβάλλοντος.

ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΠΑΣΤΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΗΠΕΙΡΟΥ-ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Διαβάστε περισσότερα...

Πέμπτη 2 Ιουνίου 2011

Ασθενής σεισμική δόνηση στη Φλώρινα

Ασθενής σεισμική δόνηση, μεγέθους 2,5 βαθμών, σημειώθηκε στις 3.03 σήμερα το μεσημέρι και έγινε αισθητή στην περιοχή της Φλώρινας.
Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το εστιακό του βάθος ήταν 10 χλμ, ενώ το επίκεντρο του βρισκόταν 2 χλμ νότια από τη Φλώρινα.
Διαβάστε περισσότερα...

Νέο ραντεβού των αγανακτισμένων στη Φλώρινα

Δηλώνουμε ειρηνικά την αγανάκτηση μας κατά της κρίσης. Κατά όλων αυτών που μας οδήγησαν σε αυτό το σημείο. Αυθόρμητα, μακριά από χρώματα, κόμματα, ιδεολογίες, κυβερνητικές οργανώσεις, φοιτητικές παρατάξεις και μακριά από την βία!
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας αγανακτισμένων πολιτών Φλώρινας, την Κυριακή 5 Ιουνίου στις 6 το απόγευμα στην πλατεία, στα κανόνια.
Να είμαστε όλοι εκεί!
Διαβάστε περισσότερα...

Παίρνουν τα όπλα από τους εθνοφύλακες

Την αφαίρεση του οπλισμού των Μονάδων Εθνοφυλακής της κεντρικής και δυτικής Μακεδονίας αποφάσισε η κυβέρνηση και ήδη το μέτρο εφαρμόζεται με την ειδοποίηση των εθνοφυλάκων να επιστρέψουν άμεσα τα όπλα τους. Είναι η πρώτη φορά μεταπολεμικά που αφαιρείται από την Εθνοφυλακή ο οπλισμός της σε αυτές τις περιοχές που συνορεύουν με την Αλβανία και τα Σκόπια και ενώ υπάρχουν συγκεκριμένες πληροφορίες για επικείμενη δραστηριοποίηση μονάδων του UCC, ειδικά στην δυτική Μακεδονία.
Η αφαίρεση του οπλισμού γίνεται εξαιρετικά εσπευσμένα και χαρακτηριστικό είναι ότι δεν παραδίδονται τα πυρομαχικά (που θα απαιτούσαν προετοιμασία υποδοχής και ειδικές συνθήκες μεταφοράς και φύλαξης, αλλά μόνο τα όπλα των Εθνοφυλάκων.
Ήδη οι τοπικές στρατιωτικές και αστυνομικές αρχές επιδίδουν σημειώματα ή επικοινωνούν απ'ευθείας με τους Εθνοφύλακες και τους καλούν να επιστρέψουν άμεσα τα όπλα που τους είχε εμπιστευθεί το κράτος για να υπεραπίσουν το πάτριο έδαφος ως τελευταία γραμμή άμυνας ή για την οργάνωση αντάρτικων μονάδων στα μετόπισθεν. Πολύ πρόσφατα στην δεκαετία του '90 είχαν οργανωθεί κοινές περιπολίες Εθνοφυλάκων με μονάδες του Ε.Σ. για να αποτρεπεί η μαζική είσοδος συμμοριών από την γειτονική Αλβανία.
Η απόφαση της κυβέρνησης φαίνεται ότι συνδέεται με τους φόβους που υπάαρχουν για ανεξέλεγκτες ταραχές σε ολόκληρη την χώρα με αφορμή την οικονομική κρίση, ακόμα και σχεδίων εκτροπής.
Χαρακτηριστική είναι η θέση που εξέφρασε στην πρόσφατη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών ο πρωθυπουργός Γιώργος παπανδρέου στην σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών την περασμένη Παρασκευή. Όπως είχε σημειώσει χαρακτηριστικά σύμφωνε με πληφορίες του defencenet.gr: "Έχει χαθεί η εμπιστοσύνη προς την Πολιτεία και αυτό διαβρώνει τα πάντα. Κανείς δεν πιστεύει τίποτα. Σε αυτές τις περιπτώσεις καταλαβαίνετε ότι ψάχνει για σωτήρες, πηγαίνει στη βία" .
Το defencenet.gr έχει απευθύνει ερώτημα στο υπουργείο για τους λόγους αφαίρεσης του οπλισμού και αναμένει απάντηση.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Διαβάστε περισσότερα...

Ο ελληνισμός διαθέτει ακόμη ισχυρές αυτοφυείς δυνάμεις: ένα παράδειγμα

Στους χαλεπούς καιρούς μας ο ελληνισμός οδηγείται στον έσχατο εξευτελισμό και στην απελπισία. Τα αίτια ήσαν ορατά πολύ καιρό και τώρα πια ουδείς τα αμφισβητεί: εγκληματικές πράξεις και παραλείψεις, δειλία και βουλιμία, ψευδολογία και δημαγωγία. Ωστόσο, ο ελληνισμός διαθέτει ισχυρές αυτοφυείς δυνάμεις και δύναται να υπερβεί την πιο θανάσιμη κρίση, όπως φανέρωσε η Ιστορία του. Όταν, με το ζωντανό παράδειγμά της και το ήθος της η Ηγεσία σχεδίασε, ενέπνευσε και οδήγησε το Έθνος ενωμένο στον αγώνα, οι Έλληνες νικήσαμε παντού και πάντοτε. Μπορούμε και σήμερα να νικήσουμε: να σώσουμε την Πατρίδα μας και την αξιοπρέπειά μας, τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας. Υπάρχουν σήμερα παραδείγματα και ορμητήρια ανιδιοτελών δημιουργικών ελληνικών δυνάμεων που συνεχώς μάχονται και ανέρχονται όταν καταρρέουν παχυλοί θεσμοί και οργανισμοί.
Η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών με 72 έτη προσφοράς εξακολουθεί να ανέρχεται, να δημιουργεί και να οδηγεί. Σήμερα είναι η ισχυρότερη και αρτιότερα οργανωμένη Ανεξάρτητη Εμπροσθοφυλακή Μάχης. Οι 910 επιφανείς Θεσσαλονικείς εταίροι της δεν ρώτησαν ποτέ «τι κάνει για μας η Πατρίδα». Ρωτούν «τι κάνουμε εμείς για την Πατρίδα».
Με μοναδικό σκοπό την υπεράσπιση και την ανάδειξη της εσαεί εμπερίστατης γενέτειράς μας Μακεδονίας, η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών επετέλεσε το ακόλουθο αδρομερώς έργο από τον Απρίλιο 2006 μέχρι και τον Μάιο 2011:
Κυκλοφόρησε 47 επιστημονικές μελέτες και το 2011 κυκλοφορεί άλλες 5. Επανεξέδωσε 11 εξαντλημένες εμβληματικές εκδόσεις της. Εξετύπωσε και διένειμε δωρεάν 11 επιστημονικές μονογραφίες. Δώρισε 20.004 αντίτυπα των εκδόσεών της σε εκατοντάδες Βιβλιοθήκες Πανεπιστημίων, Ερευνητικών Ιδρυμάτων, Δήμων και Μακεδονικών Οργανώσεων σε όλη την Ελλάδα και στο Εξωτερικό. Πούλησε 15.549 αντίτυπα εκδόσεών της και εισέπραξε 173.00,00€. Κυκλοφορεί ανελλιπώς τα διεθνούς κύρους επιστημονικά περιοδικά της Μακεδονικά και Ελληνικά.
Οργάνωσε εκατοντάδες εκδηλώσεις για τη Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη, σε όλη τη Μακεδονία, την άλλη Ελλάδα και το Εξωτερικό.
Χορήγησε 61 ετήσιες υποτροφίες συνολικού ύψους 190.900,00€ σε νέους επιστήμονες ερευνητές της Μακεδονίας.
Εγκατέστησε και λειτουργεί: το Ηλεκτρονικό Ερευνητικό Κέντρο της Ιωάννης Β. Μανδύλας, το ηλεκτρονικό δίκτυο εσωτερικής-εξωτερικής επικοινωνίας και πληροφοριών και τον πρότυπο ιστότοπό της όπου αναρτώνται όλες οι εκδόσεις της, οι εκδηλώσεις της, οι ετήσιοι απολογισμοί της και η καθημερινή ειδησεογραφία Σκοπίων-Βουλγαρίας,
Παραδίδει κάθε χρόνο μαθήματα για το Μακεδονικό στις Ανώτατες Σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων και της Ελληνικής Αστυνομίας,
Αποκατέστησε οργανική συνεργασία με τα Κρατικά Αρχεία της Βουλγαρίας, της Γιουγκοσλαβίας, της Γερμανίας, των Ηνωμ. Πολιτειών και σύντομα της Αλβανίας, με τα Οθωμανικά Αρχεία του Πρωθυπουργού της Τουρκίας και τα Διπλωματικά Αρχεία του ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών. Άνοιξε και σύντομα δημοσιεύει Αρχεία ελληνικών κοινοτήτων και χωρών όπου διέπρεψαν Μακεδόνες επί 350 χρόνια. Προσέθεσε στη Βιβλιοθήκη της 6.941 νέους τίτλους: 5.043 βιβλίων, 1.738 περιοδικών και 160 εφημερίδων. Εμπλούτισε την Πινακοθήκη της με δωρεές 218 πινάκων και 31 γλυπτών και οργάνωσε 10 εκθέσεις.
Συντήρησε, διεσφάλισε, εκσυγχρόνισε και εξωράισε τα δύο κτίριά της με συνολικές επενδύσεις 378.00,00€.
Προς επίτευξη του ανωτέρω έργου της και τη συνεχή λειτουργία της η Εταιρεία δαπάνησε συνολικά 4.405.000,00€. Παρ’ όλες τις δαπάνες, όμως, επέτυχε οικονομικό πλεόνασμα 681.000,00€ και έχει λαμβάνειν επί πλέον 206.000,00€. Ευγνωμονεί τους ευγενείς χορηγούς της, κατά κανόνα Μακεδόνες, που αυτόβουλοι της εμπιστεύθηκαν δωρεές 1.536.000,00€.
Με σκληρές μακρές προσπάθειες τριών ετών, υπερέβη τις γελοίες ολιγωρίες γραφειοκρατών και υπουργών έτσι ώστε το 2011 ίδρυσε και έθεσε σε λειτουργία το ίδρυμα Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών ΄Ιδρυμα Αλεξάνδρου και Καλλιθέας Καρούτα. Διοικούμενο από το εκάστοτε αιρετό Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας με ισόβιο Αντιπρόεδρο την Μεγάλη Ευεργέτιδα Κυρία Θεούλα Καρούτα διαθέτει κατατεθειμένο κεφάλαιο 5.200.000,00€ από τους τόκους του οποίου ενισχύει κατ’ έτος εσαεί την Εταιρεία και τα Καρούτεια Σχολεία Πενταλόφου Κοζάνης.
Η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών είναι σήμερα η μοναδική οργανωμένη δύναμη η οποία έμπρακτα μετέχει στον πανελλαδικό εορτασμό του έτους 2012 για τα Εκατό Χρόνια από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης και μεγάλου μέρους της Μακεδονίας.
Την οργάνωση του εορτασμού είχαν εξαγγείλει πριν δύο χρόνια ο Δήμος Θεσσαλονίκης και χωριστά η Ελληνική Κυβέρνηση με πομπώδεις συσκέψεις και υποσχέσεις. Επακολούθησε άκρα σιγή! Ωστόσο, η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών προγραμμάτισε έγκαιρα, ολοκληρώνει πλέον και το 2012 κυκλοφορεί πανελλαδικά δεκαπέντε πρωτότυπες επιστημονικές μελέτες αφιερωμένες στην εθνική επέτειο. Στο πλευρό της προσήλθαν εκ νέου Μακεδόνες χορηγοί αυτών των δαπανηρών ερευνών, μελετών και εκδόσεων η Κυρία Θεοδότη Ι. Μανδύλα με 50.000,00€, ο Κύριος Νικόλαος Εμ. Μάνος με 25.000,00€ και ο Κύριος Ναούμ Μπαμπατάκας από το Μοναστήρι με 25.000,00€. Προς το παρόν!
Ουκ απέσβετο λάλον ύδωρ.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Θεσσαλονίκη, Πέμπτη 2 Ιουνίου 2011
Διαβάστε περισσότερα...

553 συλλήψεις το Μάιο στη Δυτική Μακεδονία

Κατά την διάρκεια του μηνός Μαΐου του έτους 2011, από τις υφιστάμενες Αστυνομικές Διευθύνσεις (Γρεβενών, Καστοριάς, Κοζάνης και Φλώρινας), της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας:
α. Συνελήφθησαν συνολικά πεντακόσια πενήντα τρία (553) άτομα και ειδικότερα:
• Τριάντα έξι (36) άτομα, για παραβάσεις του νόμου «περί ναρκωτικών».
• Επτά (7) άτομα, για παράβαση του νόμου «περί όπλων».
• Είκοσι έξι (26) άτομα, για διάπραξη κλοπών - διαρρήξεων.
• Τέσσερα (4) άτομα, για χρήση πλαστών εγγράφων.
• Επτά (7) άτομα, για παράβαση του νόμου περί παιγνίων.
• Δύο (2) άτομα, για παραβίαση κανόνων οικοδομικής- ανθρωποκτονία από αμέλεια.
• Δύο (2) άτομα, για παράνομη αλιεία.
• Δύο (2) άτομα, για παράβαση περί Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού (Γ.Ο.Κ.).
• Τρία (3) άτομα, για κυκλοφορία παραχαραγμένων νομισμάτων.
• Τέσσερα (4) άτομα, για απειλή – εξύβριση – αντίσταση - διατάραξη οικιακής ειρήνης .
• Τέσσερα (4) άτομα, για ενδοοικογενειακή βία.
• Δύο (2) άτομα, για παράβαση περί εράνων.
• Πέντε (5) άτομα, για παράνομη απασχόληση αλλοδαπών.
• Είκοσι (20) άτομα, για διακίνηση λαθρομεταναστών.
• Εκατόν δύο (102) αλλοδαποί, για παράνομη είσοδο και παραμονή στη χώρα (παράβαση του Νόμου περί Αλλοδαπών).
• Διακόσια ενενήντα τρεις (293) λαθρομετανάστες.
• Ένα (1) άτομο, για παράβαση Κ.Ο.Κ. (οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνευματωδών ποτών).
• Τριάντα τρεις (33) άτομα, για καταδιωκτικά έγγραφα (αποφάσεις δικαστηρίων, εντάλματα κ.λ.π.).
β. Εξιχνιάσθηκαν:
• Τρεις (3) υποθέσεις απάτης.
• Δύο (2) υποθέσεις χρήσης πλαστών εγγράφων.
• Δύο (2) υποθέσεις κυκλοφορίας παραχαραγμένων νομισμάτων.
• Πέντε (5) υποθέσεις περί όπλων και εκρηκτικών.
• Μια (1) υπόθεση παράνομης αλιείας.
• Σαράντα δύο (42) υποθέσεις κλοπών-διαρρήξεων.
• Εννέα (9) υποθέσεις κλοπών οχημάτων.
• Δεκαοκτώ (18) υποθέσεις ναρκωτικών.
• Δύο (2) υποθέσεις περί παιγνίων.
• Δύο (2) υποθέσεις παράνομης απασχόλησης αλλοδαπών.
• Δέκα τέσσερις (14) υποθέσεις διακίνησης λαθρομεταναστών.
• Μια (1) υπόθεση περί εράνων.
• Μια (1) υπόθεση υπεξαίρεσης.
γ. Εξαρθρώθηκαν:
• Μια (1) ομάδα διακίνησης ναρκωτικών ουσιών.
• Δύο (2) ομάδες διάπραξης κλοπών- διαρρήξεων.
δ. Κατασχέθηκαν συνολικά:
• Κάνναβη ακατέργαστη: 1 κιλό και 914,5 γραμμάρια
• Ηρωίνη: 94,9 γραμμάρια
• Κοκαΐνη: 0,4 γραμμάρια
• Ναρκωτικά χάπια: 105,5
• Κινητά τηλέφωνα: 48
• Χρηματικό ποσό: 13.967,7 Ευρώ
• Πιστόλια κρότου: 3
• Φυσίγγια: 174
• Κροτίδα :1
• Μαχαίρια: 7
• Αυτοσχέδιο ρόπαλο: 1
• Σιδερολοστοί: 2
• Σιδερογροθιά: 1
• Κατσαβίδι: 1
• Διαρρηκτικά εργαλεία: 3
• Ηλεκτρονικά παιγνιομηχανήματα: 2
• Φορητός υπολογιστής: 1
• Κεντρική μονάδα Η/Υ: 1
• Ηχοσυστήματα: 2
• DVD PLAYER: 2
• Εικόνες- αγιογραφίες: 17
• Επίχρυσοι- ξύλινοι σταυροί: 3
• Χάλκινα δοχεία: 2
• Πλαστά χαρτονομίσματα: 9
• Πλαστά Έγγραφα: 2
• Βάρκα: 1
• Δίχτυα ψαρέματος: 250 μέτρα
• Φορητός ασύρματος Π.Δ.: 1
• Οχήματα: 19
Πέραν των ανωτέρω, στην περιφέρεια των προαναφερόμενων υφισταμένων μας Αστυνομικών Διευθύνσεων, βρέθηκαν δώδεκα (12) κλεμμένα αυτοκίνητα.
Διαβάστε περισσότερα...

Το νέο Δ.Σ. του σωματείου χειριστών και βοηθών σκαπτικών μηχανημάτων

Μετά τις αρχαιρεσίες που πραγματοποιήθηκαν στις 21 & 22 Μαΐου 2011 και μετά τη συγκρότηση της νέας διοίκησης σε σώμα που έγινε στις 30 Μαΐου 2011, η σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του Σωματείου χειρίστων και βοηθών σκαπτικών μηχανημάτων γεωτρυπανιστών νομού Φλώρινας είναι η παρακάτω:
Πρόεδρος: Δούμτσης Λάζαρος
Αντιπρόεδρος: Χατζηστεφάνου Αχιλλέας
Γενικός γραμματέας: Μητσκόπουλος Νικόλαος
Ταμίας: Πατρίκης Παύλος
Μέλος: Κωνσταντινόπουλος Μιχαήλ
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τα μέλη του Σωματείου μας, για τη μεγάλη συμμετοχή στις εκλογές.
Δεσμευόμαστε ότι θα είμαστε δίπλα τους σε όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας, που αυτή τη χρονική περίοδο λόγω της οικονομικής συγκυρίας βάλλονται οι εργασιακές σχέσεις και προσβάλλονται βάναυσα οι συλλογικές συμβάσεις από την αυθαιρεσία των εργοδοτικών συμφερόντων.
Ζητούμε από όλους τους συναδέλφους όταν αντιμετωπίζουν προβλήματα στο χώρο δουλειάς να απευθύνονται άμεσα στη διοίκηση του σωματείου.

ΓΙΑ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΔΟΥΜΤΣΗΣ ΛΑΖΑΡΟΣ
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΗΤΣΚΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Διαβάστε περισσότερα...

Δράσεις για τον καθαρισμό και την προστασία του περιβάλλοντος στην Πρέσπα

Σειρά δράσεων έχουν προγραμματιστεί σε όλη τη Δυτική Μακεδονία, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος (5 Ιουνίου). Η Πρέσπα έχει επιλεγεί από την περιφερειακή ενότητα Φλώρινας, ως η περιοχή όπου θα αναπτυχθούν οι συγκεκριμένες δράσεις.
O Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας και Φυσικού Περιβάλλοντος Πασχάλης Χαρούμενος καλεί όλους τους πολίτες της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας να συμμετέχουν σε δράσεις για τον καθαρισμό παραλιών, δασών, πάρκων και γειτονιών. Δράσεις που αγκαλιάζουν την ατομική και συλλογική πρωτοβουλία. Δράσεις που ενισχύουν την περιβαλλοντική συνείδηση και δίνουν συμβολικά το μήνυμα για ένα καλύτερο περιβάλλον στο οποίο θέλουμε να ζούμε.
Επιλέγουμε να μαζέψουμε τα σκουπίδια από τις παραλίες, να καθαρίσουμε τα δάση από τα κλαδιά, να μαζέψουμε τα απορρίμματα από τις ακτές, να καθαρίσουμε την πλατεία της γειτονιάς μας. Επιλέγουμε ένα καθαρότερο τρόπο ζωής.
Υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας, κ. Κάρολου Παπούλια, και με την υποστήριξη των Υπουργείων Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτισμού & Τουρισμού, σε συνεργασία με το γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας και Φυσικού Περιβάλλοντος το πρόγραμμα για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας είναι το εξής:

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 3 ΙΟΥΝΙΟΥ 2011
Καθαρισμός Δημοτικού Σχολείου Αγίου Γερμανού
09:00 - 12:00
Δημοτικό Σχολείο Αγίου Γερμανού – καθαρισμός χώρων γύρω από το σχολείο

ΚΥΡΙΑΚΗ 5 ΙΟΥΝΙΟΥ 2011
1η ΟΜΑΔΑ (Δήμος, ΠΤΠ / συντονιστής: Γ. Καζόγλου) – Προορισμός παραλία Μικρολίμνης: 9:00 π.μ.: Αναχώρηση μικρού λεωφορείου (10 θέσεων) του Δήμου από το Δημαρχείο για την παραλαβή εθελοντών από την Καλλιθέα, το Λευκώνα και τις Καρυές με προορισμό τη Μικρολίμνη. Το ίδιο λεωφορείο θα μεταβεί στο Ανταρτικό, το Τρίγωνο, το Πράσινο και τον Κώττα για να παραλάβει εθελοντές, εφόσον δηλωθεί η διαθεσιμότητά τους από τους πρόεδρους των Τοπικών Κοινοτήτων, και θα τους μεταφέρει στη Μικρολίμνη.
2η ΟΜΑΔΑ (ΦΔΕΔΠ, «Πελεκάνος», ΠΤΠ / συντονίστρια: Τ. Γκώγκου) – Προορισμός Άγιος Αχίλλειος: 9:30 π.μ.: Αναχώρηση λεωφορείου (20 θέσεων) του Δήμου από την πλατεία του Αγίου Γερμανού για την παραλαβή εθελοντών από τον Άγιο Γερμανό, τον Λαιμό και το Πλατύ με προορισμό τον Άγιο Αχίλλειο. Το ίδιο λεωφορείο θα μεταβεί στην Πύλη, το Βροντερό και τους Ψαράδες για να παραλάβει εθελοντές εφόσον δηλωθεί η διαθεσιμότητά τους από τους πρόεδρους των Τοπικών Κοινοτήτων, και θα τους μεταφέρει στον Άγιο Αχίλλειο.
3η ΟΜΑΔΑ (ΕΠΠ, «Πνεύμα της Ανακάλυψης», Σύλλογος «Ο Άγιος Γερμανός» / συντονίστρια: Α. Λογοθέτη) – Προορισμός εκβολές ποταμού Λαιμού και παραλία Μεγάλης Πρέσπας: 9:30 π.μ.: Αναχώρηση Ι.Χ. αυτοκινήτων από την πλατεία του Λαιμού με προορισμό τις εκβολές του ποταμού και την παραλία της Μεγάλης Πρέσπας.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ: 12:30 – 13:00: Συνάντηση στην Κούλα – Πλαζ, Καθαρισμός των γύρω χώρων, Συμμετοχή των μικρών φίλων σε δραστηριότητες για παιδιά που θα οργανώσει το ΠΤΠ, Αναμνηστική φωτογραφία όλων των συμμετεχόντων 13:30: Λήξη δραστηριοτήτων και αναχώρηση λεωφορείων για την επιστροφή των εθελοντών.
ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ: Όσοι Πρόεδροι επιθυμούν να οργανώσουν εθελοντικούς καθαρισμούς στα όρια των κοινοτήτων τους (δηλαδή όχι στον Άγιο Αχίλλειο, τη Μικρολίμνη, τις εκβολές του ποταμού στη Μεγάλη Πρέσπα και την Κούλα, όπου θα μεταβούν οι παραπάνω τρεις ομάδες) παρακαλούνται να ενημερώσουν τους υπεύθυνους της εκδήλωσης.

Την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, Κυριακή 5 Ιουνίου, ενώνουμε όλοι μαζί τις δυνάμεις μας - ομάδες πολιτών, οικογένειες, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, δήμοι, περιφέρειες- στέλνουμε ένα μήνυμα δράσης για το περιβάλλον. Υποστηρίζουμε και αναδεικνύουμε κάθε πρωτοβουλία στην ιστοσελίδα http://cleanday.ypeka.gr
• δείτε τι συμβαίνει στην περιοχή σας
• ανεβάστε τις δράσεις σας
• διαδώστε την πρωτοβουλία σας και
• μάθετε πως μπορείτε κι εσείς να γίνετε μέρος της γιορτής.
Διαβάστε περισσότερα...

Η απάντηση του Στάθη Κωνσταντινίδη στην καταγγελία του «Πολίτη»


Κύριε Διευθυντά,
Μάλλον επειδή δεν μπορείτε να βγάλετε άλλου είδους πρωτοσέλιδα, να κινήσετε το ενδιαφέρον του αναγνωστικού κοινού ή να αυξήσετε τους αναγνώστες σας, προσπαθείτε να δημιουργήστε εντυπώσεις και εντάσεις. Στο κάτω κάτω το έχω πει πολλές φορές, η Φλώρινα είναι πολύ μικρή και όλοι μεταξύ μας γνωριζόμαστε. Όταν κάποιος θέλει να λέει ότι υπηρετεί την αλήθεια πρέπει να την αναφέρει ολόκληρη και όχι κομμάτι αυτής.
Πράγματι συνάντησα τη συνεργάτη σας και τη ρώτησα αν λάβατε την απάντηση μου, αν δημοσιεύεται και αν τη σχολιάζετε. Και μου απάντησε, ότι ο σχολιασμός είναι πολύ σκληρός. Μάλιστα μου είπε «τι το θέλατε εσείς να απαντήσετε;». Τότε και εγώ απάντησα, ότι είναι δικαίωμα να γράφει ότι θέλει, το έχω αποδείξει άλλωστε, ότι δεν παρεμβαίνω και δεν κάνω υποδείξεις στις εφημερίδες, αλλά πρέπει να προσέχει γιατί αν με θίγει προσωπικά, εννοώντας βέβαια την τιμή και την υπόληψη μου, θα κινηθώ δικαστικά.
Μάλιστα αυτό δεν είναι κατ΄ εμέ ούτε υπόδειξη, ούτε, κατά διάνοια, απειλή. Έδωσα έμφαση στο αυτονόητο. Ενημέρωσα, ότι δεν θα δεχθώ, όχι μόνο από εσάς αλλά από κανέναν, κάτι που θα θίξει την τιμή και την αξιοπρέπεια μου. Άλλο πράγμα η πολιτική κριτική και άλλο πράγμα η προσωπική επίθεση, γιατί παρακολουθώ το τελευταίο διάστημα και πολύ νωρίτερα, όχι από εσάς, μια προσπάθεια αλλοίωσης της πολιτικής μου συμπεριφοράς με προσωπικές αιχμές και αναφορές και βέβαια είμαι της άποψης, ότι όπως οι πολιτικοί δεν μπορούν να λένε ότι θέλουν έτσι και οι δημοσιογράφοι δεν μπορούν να γράφουν ότι θέλουν.
Για να περάσουμε και στην ουσία, αποφεύγοντας τη δημιουργία εντυπώσεων, θα τοποθετηθώ στην απάντησή σας με την οποία μπορεί να διαφωνώ αλλά ούτε σκληρή τη χαρακτηρίζω, ούτε περιέχει κάτι που αντίκειται στο Νόμο.
Γράφετε, κ. Διευθυντά για την «ανεπάρκεια των εκλεκτών» μας να αντισταθούν σε «χτυπήματα» που δέχεται καθημερινά ο Νομός μας. Να με θεωρείτε ανεπαρκή είναι δικαίωμα σας. Και εγώ θεωρώ ανεπαρκή τον Παπανδρέου, γι΄ αυτό δεν τον ψηφίζω. Τον ψήφισαν όμως οι Έλληνες και σήμερα είναι Πρωθυπουργός. Και επαρκή να με θεωρούσατε πάλι δε θα με ψηφίζατε. Δικαίωμα σας. Σας απάντησα ήδη ότι αποφάσεις λαμβάνει η κυβέρνηση και εσείς προσπαθείτε να επιμερίσετε τις ευθύνες. Οι ευθύνες βαρύνουν αποκλειστικά αυτούς που λαμβάνουν τις αποφάσεις. Ο Βουλευτής της Αντιπολίτευσης, δε θα κουραστώ να το λέω, έχει ρόλο να αναδεικνύει τα θέματα, να συντάσσεται με τη βούληση της τοπικής κοινωνίας και να είναι παρών στους αγώνες. Έχω αποδείξει άλλωστε ότι σε περιπτώσεις που η άποψή μου ήταν διαφορετική από την απόφαση των τοπικών κοινωνιών, προσυπέγραψα τις αποφάσεις τους, αφού κατέθεσα την άποψη μου χωρίς να υπολογίζω το πολιτικό κόστος. Σε όλες τις κινητοποιήσεις για τον τόπο μας ήμουν εκεί, ήμουν μπροστά, δεν κρύφτηκα ποτέ. Είτε με κυβέρνηση τη Ν.Δ., είτε με κυβέρνηση το ΠΑΣΟΚ. Και δεν μπορείτε να αμφισβητήσετε το γεγονός σειράς θεμάτων που ανέδειξα πολύ πριν προκύψουν(πετρέλαιο θέρμανσης, Πανεπιστήμιο, ΤΕΙ) και βέβαια να αμφισβητήσετε, ότι έχω κάνει σημαία μου να αποδώσει η ΔΕΗ αυτά που οφείλει στον τόπο, να αρθεί η απαράδεκτη απομόνωση της Φλώρινας λόγω της έλλειψης καθέτου άξονα της Εγνατίας και όλα τα άλλα θέματα που ταλαιπωρούν την ακριτική περιοχή μας. Επειδή λοιπόν δε μπορείτε να τα αμφισβητήσετε μιλάτε για το αποτέλεσμα. Ασχοληθείτε πρώτα με αυτούς που λαμβάνουν τις αποφάσεις και μετά με αυτούς που διεκδικούν. Που ακούστηκε να κατηγορείται αυτός που δικαιολογημένα και τεκμηριωμένα διεκδικεί κάτι και όχι αυτός που απορρίπτει αδικαιολόγητα και αρνείται να αποδεχθεί τα αυτονόητα.
Εάν η κάθε κυβέρνηση δε λαμβάνει σοβαρά υπόψη τα προβλήματα, που δημιουργεί με τις αποφάσεις της στα σύνορα, ας το αναλογιστεί η ίδια και οι πολίτες την ώρα της κάλπης. Τα σύνορα δεν είναι αριθμοί. Οι άνθρωποι δεν είναι αριθμοί. Χωρίς ισχυρά σύνορα, χωρίς ισχυρή Περιφέρεια, δεν υπάρχει ισχυρή Ελλάδα. Άλλωστε κατά γενική ομολογία λάθη και παραλείψεις πλήρωσε και η προηγούμενη κυβέρνηση για να καταψηφιστεί τελικά από τον Ελληνικό λαό. Και βέβαια όχι όπως αναφέρεστε, ότι πλήρωσε την απόκρυψη της αλήθειας ο πρώην Πρωθυπουργός. Ο πρώην Πρωθυπουργός είπε την αλήθεια, μίλησε για δυσάρεστα μέτρα έγκαιρα αλλά ο κόσμος προτίμησε τον κύριο «λεφτά υπάρχουν».
Όσο για μένα προσωπικά πάντα έλεγα την αλήθεια. Και για την κατάσταση που επικρατούσε στη χώρα και στον τόπο μας και για αυτά που δεν έκανε η ΝΔ και για τις δυνατότητες της χώρας.
Αφήνετε να εννοηθεί ότι είναι υποτονικός ο τρόπος αντίδρασης και όχι προς τη σωστή κατεύθυνση. Θα μπορούσα να συμφωνήσω μαζί σας αλλά θέλω να μου πείτε αν νομιμοποιείτε κάποιος Βουλευτής, εάν το έχετε ξαναδεί κιόλας, να προτείνει ακραίες μεθόδους αντίδρασης. Παρόλα αυτά, εγώ έχω δηλώσει ότι η Φλώρινα πρέπει να κινηθεί δυναμικά και δεν έλειψα από καμία κινητοποίηση. Στον Υπουργό Οικονομικών πήγαμε όλοι οι φορείς μαζί για το θέμα του πετρελαίου και η απάντηση ήταν ή θα βρουν τρόπο να επιστρέψουν τα χρήματα στους πληττόμενους Φλωρινιώτες και τους φορείς του Δημοσίου ή δε θα προχωρήσει ο Νόμος. Είχα δηλώσει ικανοποιημένος από τη δέσμευση του, αρκεί να τηρηθεί. Τώρα, που φαίνεται ότι δεν τηρείται, στο χέρι μας είναι να κινητοποιηθούμε όπως και για όλα τα άλλα προβλήματα. Άλλωστε σε όλη την Ελλάδα οι θιγόμενοι κινητοποιούνται.
Επειδή αναφερθήκατε για λαϊκισμό, λάθος πόρτα χτυπάτε. Μπορεί να έχετε άλλη αντίληψη για την έννοια του λαϊκισμού. Αν πραγματοποιούσα αυτές τις πράξεις μου για να παρουσιαστώ καλός, θα κοινοποιούσα ποιους βοήθησα και θα είχα στήσει εργολαβία ευχαριστηρίων. Η ανακοίνωση έγινε για να μην παρεξηγηθεί η μη αποστολή των καθιερωμένων ευχετηρίων καρτών. Με την ίδια ευκολία ο κακοπροαίρετος θα μπορούσε να πει πως ο Βουλευτής φτιάχνει κομπόδεμα. Δεν ξοδεύει ούτε για ευχές. Προσωπικά, πιστεύω ότι οι κάρτες δεν προσφέρουν ουσιαστικά τίποτα, ενώ η κίνηση μου είναι ουσιαστική, γιατί τα χρήματα πιάνουν τόπο. Αλλά μιας και αναφέρεστε, άνοιξα λογαριασμό και κατέθεσα ένα ποσό υπέρ του κέντρου παιδικής μέριμνας και το κοινοποίησα με σκοπό να ακολουθήσουν και άλλοι και τα χρήματα που συγκεντρώνονται να χρησιμοποιούνται ως ένα είδος υποτροφίας για τα παιδιά του οικοτροφείου, που περνούν στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ. Όπως και τα χρήματα που θα έδινε η οικογένεια μου για το καθιερωμένο γεύμα με την ευκαιρία του ετήσιου μνημοσύνου της μητέρας μου την ερχόμενη Κυριακή, θα δοθούν για φιλανθρωπικούς σκοπούς και σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Με προκαλείτε όμως και αναγκάζομαι να πω για πρώτη φορά ότι από αυτά που ξέρετε και από αυτά που σας λέω, έχω δώσει πολλά περισσότερα. Δε ζητάω όμως αντιπαροχή. Αν τώρα εσείς νομίζετε, ότι θεωρώ τις πράξεις αυτές άσκηση κοινωνικής πολιτικής τότε σας λέω ότι είναι η σκόπιμη παρερμηνεία εκ μέρους σας για να με θίξετε προσωπικά. Σαφώς δεν είναι κοινωνική πολιτική. Είναι το μήνυμα της κοινωνικής αλληλεγγύης, που πρέπει να επιδεικνύουμε, ο καθένας με τον τρόπο που μπορεί, πολύ περισσότερο στις μέρες μας. Εκτός αν άλλοι Βουλευτές σας έχουν συνηθίσει σε υπερβάλλουσες γενναιοδωρίες ή «τα καβούρια» είναι δείγμα απουσίας λαϊκισμού και πολιτικής σοβαρότητας.
Και αν, τελικά, επιμένετε να πιστεύετε, ότι είναι λαϊκισμός τουλάχιστον ξεχωρίστε τον από τον ανέξοδο λαϊκισμό και τους «τσάμπα μάγκες».
Τέλος, αναφερόμενος στον Κωνσταντινίδη και στους υπόλοιπους 299 Βουλευτές, ρωτάτε αν έχουμε τις ίδιες αγωνίες με τους συμπολίτες μας και αν συναισθανόμαστε τις ανάγκες τους. Λοιπόν, για τους 299 ρωτήστε τους ίδιους.
Για τον Κωνσταντινίδη θα απαντήσω εγώ.
Λάθος πόρτα χτυπήσατε. Σε λάθος άνθρωπο τα λέτε. Σε αυτόν, που εδώ και 22 χρόνια, με τη σύζυγο του να συνεχίζει σήμερα στην επιχείρηση, πληρώνει ασφάλεια, εισφορές, ΦΠΑ, δημοτικά τέλη και ένα σωρό υποχρεώσεις. Την αγορά την ξέρω και τη ζω. Γνωρίζω από δάνεια και τράπεζες. Γνωρίζω από φουρτούνες. Εκεί που προσπαθείτε να με τοποθετήσετε δεν ανήκω.
Ο Κωνσταντινίδης δε ζει σε καμία ιδιόκτητη πολυτελή κατοικία. Πληρώνει και αυτός ενοίκιο.
Ο Κωνσταντινίδης δεν έχει καταθέσεις σε τράπεζες του εσωτερικού και του εξωτερικού. Δεν έχει καθόλου καταθέσεις.
Ο Κωνσταντινίδης δεν έχει επενδύσει σε ακίνητα ή σε οικόπεδα. Δεν έχει ούτε ένα μέτρο γης.
Ο Κωνσταντινίδης δεν αύξησε το εισόδημα του εισερχόμενος στη Βουλή. Αύξησε τα χρέη του.
Η Φλώρινα είναι μικρή, γνωριζόμαστε.
Κύριε Νικολτσάνη,
Εγώ δεν προέρχομαι από πολιτικά τζάκια ή σαλόνια. Βουλευτή με εξέλεξαν οι συμπολίτες μου, που οι περισσότεροι με γνωρίζουν από παιδί. Έχω περάσει και από το ΙΚΑ και από το ΤΕΒΕ και βρίσκομαι σήμερα στη Βουλή, έχοντας πλήρη επίγνωση της πορείας μου. Οφείλω στον κόσμο και δεν μου οφείλουν τίποτα. Το είπα στην πρώτη συνέντευξη μου, όταν εκλέχτηκα. Το λέω και τώρα. Δεν πιστεύω στην πολιτική αθανασία και όταν όλα θα έχουν τελειώσει, γιατί σε όλα υπάρχει ένα τέλος, θα κοιτάω ευθεία στα μάτια τους συμπολίτες μου.
Δεν με αφομοίωσε το σύστημα, δεν πρόκειται και το ξέρετε. Και αυτό ενοχλεί. Γιατί μέσα στο σύστημα θα μπορούσα να φανώ χρήσιμος. Έξω από αυτό δε με χρειάζονται. Ο δρόμος όμως θα είναι μακρύς.
Σας ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Στάθης Κωνσταντινίδης

Απάντηση του «Πολίτη»

κ. Βουλευτά,
Σας ευχαριστούμε από καρδιάς για την επιβεβαίωση των όσων γράψαμε...
Υ.Γ. Ο τελευταίος που θα σκεφτόμασταν για να δημιουργήσουμε εντυπώσεις και να κινήσουμε το ενδιαφέρον των αναγνωστών, όπως εσείς ισχυρίζεστε, ειλικρινά σας διαβεβαιώνουμε ότι θα ήσασταν εσείς!!!

Ο Εκδότης του ”Πολίτη”

Γιάννης Δ. Νικολτσάνης

Διαβάστε περισσότερα...

Νέοι της Φλώρινας στην Ουγγαρία

Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος «Νέοι για την Δημοκρατία, το Περιβάλλον και την Προστασία των παιδιών» και της συμμετοχής μας ως μέλη από τους συλλόγους ‘Όμιλος Ενεργών Νέων Φλώρινας’ και ‘Απολλώνιος’ πραγματοποιήθηκε το τρίτο ταξίδι ανταλλαγής ιταλών-ελλήνων-Ούγγρων νέων στην Ουγγαρία.
Η πόλη που μας φιλοξένησε ονομάζεται Eger και διακρίνεται για την ξεχωριστή φυσική πράσινη ομορφιά της και την καθαρότητα της. Κατά της διάρκεια αυτού του αναμφισβήτητα σπουδαίου προγράμματος και ταξιδιού δόθηκε η ευκαιρία στον καθένα ξεχωριστά να γνωρίσει τόσο τις διάφορες πτυχές της Ουγγαρίας όσο και να αναπτύξει σχέσης φιλίας και διαλόγου με όλους τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας, οι Ούγγροι φιλόξενοι οικοδεσπότες, μας ξενάγησαν τόσο στο Eger όσο και στην Βουδαπέστη και μας σύστησαν την παράδοση τους. Παράλληλα, εναρμονιζόμενοι στον σκοπό του προγράμματος ,μας παρουσίασαν εκτενώς το σύστημα πρόνοιας και μέριμνας των κακοποιημένων και με ειδικές ικανότητες παιδιών, μέσω επισκέψεων τόσο σε οργανωμένα ινστιτούτα παιδικής πρόνοιας όσο και σε ειδικά ιδρύματα στέγασης των παιδιών. Επιπλέον επισκεφτήκαμε τον αντιδήμαρχο του Eger με τον οποίο ανταλλάξαμε ως ευρωπαίοι πολίτες πολιτικές απόψεις και εκφράσαμε την εμπειρία που εισπράξαμε από το πρόγραμμα σε τοπικά Μ.Μ.Ε. Αναμφισβήτητα, το ταξίδι ανταλλαγής που πραγματοποιήθηκε εντυπώθηκε στην μνήμη μας και συντέλεσε στην περαιτέρω καλλιέργεια της ευρωπαϊκής μας συνείδησης.
Σε αυτό το πρόγραμμα ανταλλαγής συμμετείχαν 9 νέοι πολίτες της Φλώρινας: Βάσια Τσουκαλά, Βασίλης Αλεμπάκης, Αντωνία Χατζηεφραιμίδου, Σωτηρία Ναλπαντίδου, Ηλίας Καζαής, Χρήστος Δίβιος, Νικολέτα Λαδά, Σωκράτης Δημητρίου, Σταυρούλα Παρίση.
Για να ζήσετε και εσείς την εμπειρία μιας Ευρωπαϊκής Ανταλλαγής μπορείτε να γίνεται μέλη της ομάδας στο facebook και να επικοινωνήσετε στο oenef@yahoo.gr
Διαβάστε περισσότερα...

Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011

Μεγαλώνει το κίνημα των «αγανακτισμένων» και στη Φλώρινα


Αυτή τη φορά ήταν πολλοί περισσότεροι οι «αγανακτισμένοι» που συγκεντρώθηκαν στην κεντρική πλατεία της Φλώρινας. Αρκετές δεκάδες κάτοικοι της πόλης, κύρια νεαρής ηλικίας, ήταν πιστοί στο ραντεβού τους, στις 6 το απόγευμα, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν από την ακριτική Φλώρινα κατά του μνημονίου και της γενικότερης κατάστασης της χώρας.






Διαβάστε περισσότερα...

Τα εξεταστικά κέντρα για τα ειδικά μαθήματα

Από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ανακοινώθηκαν τα Εξεταστικά Κέντρα των Ειδικών Μαθημάτων των γραπτώς εξεταζόμενων υποψηφίων για εισαγωγή στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ για το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012. Συγκεκριμένα όσοι κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση σε Λύκεια της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας θα εξεταστούν ως ακολούθως:
 
ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΙΔΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ «ΑΓΓΛΙΚΑ»
Σάββατο 11-6-2011 (Ώρα προσέλευσης 16:30’ – Ώρα έναρξης 17:00’)
Όλοι οι υποψήφιοι του Νομού Φλώρινας στο ΕΚ του 2ου Γενικού Λυκείου Φλώρινας

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ» και «ΓΡΑΜΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ»
Τρίτη 14-6-2011 (Ώρα προσέλευσης 8:00’ – Ώρα έναρξης 8:30’) και
Τετάρτη 15-6-2011 (Ώρα προσέλευσης 8:00’ – Ώρα έναρξης 8:30’)
1. Στο Ε.Κ. του 3ου Γενικού Λυκείου Ευόσμου (οδός Παπάγου και Θεοδώρας 45 -Εύοσμος-Θεσσαλονίκη) όσοι το επώ-νυμό τους αρχίζει από Α μέχρι και Κ.
2. Στο Ε.Κ. του 14ου Γενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης (οδός Γ. Παπανδρέου και Θ. Σοφούλη 13, Θεσσαλονίκη) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Λ μέχρι και Π.
3. Στο Ε.Κ. του 30ου Γενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης (οδός Σ. Γενναδίου 53-Θεσσαλονίκη) όσοι το επώνυμό τους αρχί-ζει από Ρ μέχρι και Ω.

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ «ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ»
Πέμπτη 16-6-2011 (Ώρα προσέλευσης 8:00’ – Ώρα έναρξης 8:30’)
1. Στο Ε.Κ. του 2ου Γενικού Λυκείου Συκεών (Σπάρτακου 24-Συκιές-Θεσσαλονίκη) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Α μέχρι και Ι.
2. Στο Ε.Κ. του 20ου Γενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης (οδός Κλεάνθους 30 – Θεσσαλονίκη) όσοι το επώνυμό τους αρχί-ζει από Κ μέχρι και Ο.
3. Στο Ε.Κ. του Πειραματικού Γενικού Λυκείου Πανεπιστημίου Μακεδονίας (Στρατόπεδο Στρεμπενιώτη- Νεάπολη-Θεσσαλονίκη) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Π μέχρι και Ω.

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ «ΙΣΠΑΝΙΚΑ»
Πέμπτη 16-6-2011 (Ώρα προσέλευσης 16:30’ – Ώρα έναρξης 17:00’)
Όλοι στο Ε.Κ. του Πειραματικού Γενικού Λυκείου Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (οδός Αγίας Σοφίας 51 – Θεσσαλονίκη)

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ «ΓΑΛΛΙΚΑ»
Παρασκευή 17-6-2011 (Ώρα προσέλευσης 8:00’ – Ώρα έναρξης 8:30’)
1. Στο Ε.Κ. του 3ου Γενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης (οδός Α. Παύλου 28 - Θεσσαλονίκη) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Α μέxρι και Μ.
2. Στο Ε.Κ. του 4ου Γενικού Λυκείου Σταυρούπολης (οδός Ιθάκης- όρια Ευόσμου-Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Ν μέχρι και Ω.

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ «ΑΡΜΟΝΙΑ»
Σάββατο 18-6-2011 (Ώρα προσέλευσης 8:00’ – Ώρα έναρξης 8:30’)
1. Στο Ε.Κ. του 2ου Γενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης (οδός Ικτίνου 5-Θεσσαλονίκη) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Α μέχρι και Μ.
2. Στο Ε.Κ. του 1ου ΕΠΑΛ Πολίχνης (οδός Ν. Καρατάσιου 56-Πολίχνη-Θεσσαλονίκη) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Ν μέχρι και Ω.

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ «ΙΤΑΛΙΚΑ»
Σάββατο 18-6-2011 (Ώρα προσέλευσης 16:30’ – Ώρα έναρξης 17:00’)
Όλοι στο Ε.Κ. του 1ου ΕΠΑΛ Συκεών (οδός Ηρώων Πολυτεχνείου & Γ. Ρίτσου 2-Συκιές-Θεσσαλονίκη)

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ «ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ»
Δευτέρα 20-6-2011 (Ώρα προσέλευσης 8:00’ – Ώρα έναρξης 8:30’)
Όλοι στο Ε.Κ. του 2ου Γενικού Λυκείου Νεάπολης (Στρ. Στρεμπενιώτη - Νεάπολη-Θεσσαλονίκη)
Διαβάστε περισσότερα...

Η ΔΕΗ, η Αχλάδα και εμείς

Το Σάββατο 28-5-2011, δημοσιοποίησα στα Blogs κάποιες απόψεις-ενστάσεις και απορίες που είχα - και δυστυχώς έχω ακόμα- για το ποιος διοργάνωσε την σύσκεψη του κλιμακίου της ΔΕΗ με τους φορείς του νομού μας την Κυριακή 29-5-2011 και με ποια αρμοδιότητα. Τώρα γιατί έγινε στο Εργατικό κέντρο και όχι στο Τ.Δ. Αχλάδας παρουσία των κατοίκων και του τοπικού τύπου, άλλη μια απορία στις τόσες που έχω.
Γιατί δεν προσκλήθηκε ο Δ/ντης του ΑΗΣ Μελίτης, αφού εκεί καταναλώνεται ο Λιγνίτης; Δεν θα έπρεπε να είναι και αυτός στην επιτροπή;
Διαβάζοντας τον τοπικό τύπο στις 31-5-2011 (εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ) αντιλαμβάνομαι, ότι οι δηλώσεις του κ. Νικολακάκου άφησαν πολλά ερωτηματικά.
• Συμφωνεί το αρμόδιο υπουργείο με την πρόταση του κ. Nικολακάκου, να πληρώσει η ΔΕΗ τις αποζημιώσεις;
• Με ποιο τρόπο θα πληρωθούν οι κάτοικοι του Τ.Δ. Αχλάδας; Για να γίνω πιο συγκεκριμένος: Προτίθεται η ΔΕΗ, μετά τον ορισμό της πρώτης τιμής από το πρωτοδικείο, να καταθέσει τα χρήματα των αποζημιώσεων στο ταμείο παρακαταθηκών και δανείων για λογαριασμό των κατοίκων της Αχλάδας;
• Ποιος θα καταθέσει την διαφορά που ενδεχομένως θα προκύψει στο εφετείο, όπου θα οριστεί η τελική τιμή ;
• Εκτός από προφορικές υποσχέσεις, γιατί δεν δίνει γραπτές τις προτάσεις στους κατοίκους, προς αποφυγήν παρερμηνειών στη συνέλευση των κατοίκων του Τ.Δ. Αχλάδας; Διότι ως γνωστό, τα γραπτά μένουν.
• Θα εκδώσει η ΔΕΗ εγγυητική τραπέζης; Kαι από ποια τράπεζα;
• Ποιος θα εγγυηθεί ότι θα γίνει σωστή εκμετάλλευση και αποκατάσταση των αποκαλυφθεισών εκτάσεων και την απόδοσή τους στην τοπική κοινωνία;
• Η διαδικασία μετεγκατάστασης του Τ.Δ. Αναργύρων που γίνεται από την ΔΕΗ, βρίσκει τους κατοίκους του Τ.Δ Αναργύρων σύμφωνους;
• Γιατί δεν δίνει η ΔΕΗ απαντήσεις, για τον γενικότερο σχεδιασμό ανάπτυξης της επιχείρησης στον νομό μας και για την ανάγκη μετασκευής (αποθείωσης) του ΑΗΣ Αμυνταίου; (Είναι ο πιο ρυπογόνος ΑΗΣ).
Επώνυμα κατέθεσα το Σάββατο τις απόψεις μου πριν την σύσκεψη, επώνυμα και γραπτά και όχι με φωνές, τις καταθέτω και τώρα.
Οι γεμάτες εθνική έπαρση και πατριωτισμό δηλώσεις του Κ. Κωνσταντινίδη (εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ 31-5-2011) για τον εθνικό μας πλούτο και ο έμμεσος εκβιασμός για επώνυμες δηλώσεις για το ποιος θέλει Ελληνικό λιγνίτη και ποιος Βουλγαρικό, με ξενίζουν.
Όλοι συμφωνούμε στο να αξιοποιήσουμε τον εθνικό μας πλούτο, ειδικά τώρα. Αλλά προς όφελος της χώρας μας και των πολιτών της χώρας και όχι των ιδιωτών .
Συμφωνεί ή διαφωνεί ο κ. Κωνσταντινίδης, ότι η άναρχη εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου του νομού μας είναι παράνομη;
Συμφωνεί ή διαφωνεί ότι πρέπει να μην καταστρέψουμε τις αρχαιότητες του τόπου μας;
Συμφωνεί ή διαφωνεί ο κ. Κωνσταντινίδης ότι πάνω απ όλα προέχει η υγεία των κατοίκων του νομού μας;
Συμφωνεί ή διαφωνεί ο κ. Κωνσταντινίδης ότι η παρουσία της ΔΕΗ στην περιοχή μας δεν έφερε τα αναμενόμενα;
Υποσχέθηκαν χιλιάδες θέσεις εργασίας .
Το κοινωνικό πρόσωπο με αγαθοεργίες- χορηγίες σε πολιτιστικούς, αθλητικούς συλλόγους, είναι ανύπαρκτο.
Τα ψιχία του τοπικού πόρου δεν είναι ικανά να αποκαταστήσουν τη βλάβη που υπέστη ο κατ΄ εξοχήν τουριστικός νομός μας.
Γιατί η ΔΕΗ δεν κατασκευάζει την τηλεθέρμανση με δικά της έξοδα; Στο κάτω - κάτω δημόσια επιχείρηση είναι και μάλιστα κερδοφόρα.
Γιατί πρέπει ο Φλωρινιώτης να πληρώνει 8 μήνες πετρέλαιο θέρμανσης και με την εξίσωση του πετρελαίου με αυτό της κίνησης να μην έχει χρήματα να ζεσταθεί; Ενώ πληρώνει στην ίδια τιμή την κιλοβατώρα με την ηλιόλουστη Κρήτη που παράγει το ρεύμα με πετρέλαιο.
Γιατί θα πρέπει να τα δίνουμε όλα και να μην παίρνουμε τίποτα;
Τι έδωσε η Καστοριά και έχει Εγνατία οδό; Τίποτα. Απλώς έχει πολιτικούς που θέλουν το καλό του νομού τους. Αλήθεια, τι λέει για όλα αυτά ο κατά τα άλλα λαλίστατος κύριος Λιάνης.
Αναφέρθηκε στο Βουλγαρικό λιγνίτη ο κύριος Κωνσταντινίδης .
Καλά θα έκανε να ζητούσε από τους συνδικαλιστές της ΔΕΗ (είχε σύσκεψη μ’ αυτούς στο γραφείο του) να τον ενημερώσουν, ότι ο λιγνίτης των Λιγνιτωρυχείων Αχλάδας έχει χαμηλή θερμογόνο δύναμη (χαμηλής ποιότητας λιγνίτης) και είναι αναγκαία η πρόσμιξη με άλλο λιγνίτη με υψηλότερη θερμογόνο δύναμη για να καταστεί δυνατή η λειτουργία του ΑΗΣ Μελίτης.
Έτσι η διεύθυνση ορυχείων της ΔΕΗ κάνει εισαγωγές λιγνίτη από την Βουλγαρία.
Δεν σας ενοχλεί κ. Κωνσταντινίδη που η ΔΕΗ πληρώνει 4 έως 5 φορές ακριβότερα τον ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΟ λιγνίτη, διότι ο δικός μας δεν καλύπτει τις προδιαγραφές λειτουργίας του ΑΗΣ Μελίτης;
Και κάτι άλλο: Ο ΑΗΣ Μελίτης δεν μπορεί να λειτουργήσει μόνο με Βουλγαρικό λιγνίτη, έτσι για να ησυχάσετε. Για να το καταλάβετε, είναι σαν να βάζετε κηροζίνη στο αυτοκίνητό σας αντί βενζίνης.
Ούτε προτίθεμαι να εισάγω Βουλγάρικο λιγνίτη. Άλλη εταιρία έχει το προνόμιο.
Γιατί δεν πιέσατε την ΔΕΗ να αγοράσει τη Βιολιγνίτ και να αξιοποιήσει τα δικά της ορυχεία, όπου δεν απαιτείται μετεγκατάσταση χωριών;
Ξέρετε πόσα χρόνια καθυστέρησε η κατασκευή της Εγνατίας οδού για να εξευρεθεί τρόπος να επικοινωνούν οι αρκούδες; Φοβάμαι ότι οι αρκούδες έχουν περισσότερα δικαιώματα.
Αφήστε τα ψευδοδιλλήματα και τις εθνικές κορώνες. Τα λάθη και τις αστοχίες των στελεχών της ΔΕΗ δεν είναι υποχρεωμένος να τα υποστεί ο λαός του νομού μας και κυρίως οι κάτοικοι της Αχλάδας.
Μέλημα και υποχρέωσή μας είναι, όσοι ασχοληθήκαμε με την πολιτική και ζητήσαμε την ψήφο του λαού, να εκπροσωπήσουμε τον απλό πολίτη του νομού μας και να αγωνιστούμε μαζί του για τα δίκαια αιτήματά του, αλλά και να τον προφυλάξουμε από τις αδικίες πολιτών και πολιτείας.
Λέω ‘’ναι ‘’ στην ισοβαρή ανάπτυξη του νομού μας. Τουρισμός, κτηνοτροφία, γεωργία και τοπική βιομηχανία, πρέπει να συμβαδίσουν με αυτή της ΔΕΗ. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε την πράσινη ενέργεια.
Θέλουμε την ΔΕΗ κοινωνικό εταίρο, με ευαισθησία στο περιβάλλον, τις αρχαιότητες του τόπου μας και το κυριότερο, χωρίς αποικιοκρατική νοοτροπία.

Κουλίδης Γιώργος
Πολιτευτής Ν.Δ. Νομού Φλώρινας
Μηχανολόγος Μηχανικός
Διαβάστε περισσότερα...

Απογραφή και απολογισμοί στο Περιφερειακό Συμβούλιο

Με δύο θέματα στην ημερήσια διάταξη θα συνεδριάσει τη Δευτέρα 6 Ιουνίου, στις 6 το απόγευμα, το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Μακεδονίας.
Το πρώτο θέμα αφορά την «απογραφή της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, σύμφωνα με το Ν. 3852/2010 άρθ. 3 & απόφαση 74446/29-10-2010 του Υπ. Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης» και εισηγητή τον Περιφερειάρχη Γιώργο Δακή.
Το δεύτερο θέμα αφορά την «έγκριση απολογισμών οικονομικού έτους 2010, των πρώην Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Γρεβενών, Καστοριάς, Κοζάνης και Φλώρινας» και εισηγητή τον αντιπρόεδρο της Οικονομικής Επιτροπής Βασίλειο Πάτρα.
Διαβάστε περισσότερα...

Οι θέσεις του γεωπονικού συλλόγου Φλώρινας για τις εξελίξεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Μετά την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας για την μηδενική εισαγωγή υποψηφίων στα Τμήματα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής αλλά και την μείωση των εισακτέων στους 40 στο Τμήμα Εμπορίας Αγροτικών Προϊόντων όπως και το εφιαλτικό σενάριο για συγχώνευση του Πανεπιστημίου Δ. Μακεδονίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, ο Σύλλογος μας εκφράζει την έντονη αντίδραση του για δρομολογούμενες αλλαγές και ενώνει, φωνή διαμαρτυρίας με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς του τόπου.
Πέρα όμως από τις «κλασσικού τύπου» αντιδράσεις θεωρούμε ότι πρέπει να εστιάσουμε τις αντιδράσεις μας και την επιχειρηματολογία μας στην ουσία του προβλήματος.
Την τελευταία 15ετία οι τοπικές κοινωνίες διεκδίκησαν και πέτυχαν την ίδρυση μεγάλου αριθμού Πανεπιστημιακών και Τεχνολογικών Τμημάτων ανά την χώρα. Ο αριθμός των εισακτέων αυξήθηκε σημαντικά, οι βαθμολογικές βάσεις για την εισαγωγή στις Τεχνολογικές σχολές μας μειώθηκαν, ενώ οι υποψήφιοι είχαν σαν πρώτη επιλογή τις σχολές που έχουν πιο ελκυστικό αντικείμενο, καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση, καλύτερη πρόσβαση στον τόπο διαμονής τους, αλλά και πλήθος άλλων κριτηρίων που είχαν να κάνουν με το πληθυσμιακό μέγεθος της πόλης που εδρεύει το ίδρυμα κ.α.
Στο νέο αυτό σκηνικό η Φλώρινα διεκδίκησε και πέτυχε 3 νέα Πανεπιστημιακά Τμήματα και ένα τμήμα Τεχνολογικής εκπαίδευσης. Στην πορεία η Φλώρινα με την μεγαλύτερη ιστορία στην ανώτατη εκπαίδευση στην Δυτ. Μακεδονία εγκατέλειψε αμάχητη την ιδέα της έδρας του Πανεπιστημίου Δ. Μακεδονίας και την πρόσφερε γενναιόδωρα στην Κοζάνη (στο παρελθόν είχαμε και την μεταφορά του τμήματος Λογιστών από την Φλώρινα στην Κοζάνη).
Η λογική ότι έχουμε 4 Πανεπιστημιακά Τμήματα και άλλα 3 Τεχνολογικά και η ύπαρξη ενός μεγάλου αριθμού φοιτητών στην πόλη μας οδήγησε σαν κοινωνία στην αδράνεια.
Ο χρόνος όμως, τα κριτήρια των υποψηφίων και η συγκυρία από την μια πλευρά ισχυροποίησαν τα τμήματα παιδαγωγικού περιεχομένου, οδήγησαν όμως στην συρρίκνωση και πολλές φορές στην απαξίωση από πλευράς υποψηφίων των δύο τεχνολογικών τμημάτων. Οι σχολές λοιπόν Τεχνολογίας Γεωπονίας της Φλώρινας με το πολύ αξιόλογο επιστημονικό προσωπικό , με τα σημαντικά ερευνητικά, με τις πρότυπες εγκαταστάσεις, με τον μοναδικό εργαστηριακό εξοπλισμό εισήλθαν σε φάση εσωστρέφειας. Πολύ εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς τους λόγους για του οποίους ένας φοιτητής θα προτιμούσε το Τμήμα Φυτικής Παραγωγής Θεσ/νικης από αυτό της Φλώρινας.
Σε αυτή την φάση λοιπόν υφίσταται το επιχείρημα από πλευράς πολιτείας ότι η μειωμένη ζήτηση σχολών είναι λόγος κλεισίματος.
Πρέπει λοιπόν να αναπτυχθεί μια κίνηση, να συνταχθεί μια μελέτη, στη οποία τα υπάρχοντα τμήματα με το υπάρχον στελεχιακό δυναμικό, τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις να εξελιχθούν σε τμήματα μοντέρνα και ελκυστικά.
Ένα χρόνο πριν ο σύλλογος μας στην δημόσια διαβούλευση που προκάλεσε η τότε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, κατέθεσε έγγραφες προτάσεις με τις οποίες πρότεινε την εξέλιξη του Τμήματος Εμπορίας Αγροτικών προϊόντων σε Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων- Ποτών και Οινολογίας, τα δύο άλλα τμήματα να συγχωνευτούν σε ένα σύγχρονο τμήμα τεχνολογίας Γεωπονίας (ή ενδεχομένως Περιβαλλοντικού περιεχομένου, ειδικότητα Περιβαλλοντολόγος Τ.Ε.), και την εξέλιξη του τρίτου τμήματος σε τμήμα ιχθυολογίας (ή ενδεχομένως κάτι άλλο).
Η κίνηση αυτή θα κάνει τα τμήματα μας ανταγωνιστικά, ελκυστικά, με καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων και θα γίνει πλήρης εκμετάλλευση της υφιστάμενη υποδομής.
Από την άλλη η κεντρική εξουσία πρέπει πριν να λάβει οποιεσδήποτε αποφάσεις να συνυπολογίσει την ιστορικότητα των τμημάτων, την επιστημονική συμβολή τους στην τοπική κοινωνία, τον κοινωνικό ρόλο που επιτελούν, την υποδομή. Στην τελική αν όλα τα παραπάνω δεν επαρκούν και πρέπει εν όψει της κρίσης να μειώσει κάποια τμήματα, να ξεκινήσει από αυτά του κέντρου και να ενισχύσει την περιφερειακή ανάπτυξη και την αποκέντρωση.
Τέλος το σενάριο συγχώνευσης του Πανεπιστημίου Δυτ. Μακεδονίας με αυτό των Ιωαννίνων παρόλες τις διαψεύσεις, δεν παύει να είναι ένα σενάριο που έπεσε στο τραπέζι!
Ο σύλλογος μας δηλώνει παρών και διαθέσιμος σε κάθε μορφή βοήθειας.
Διαβάστε περισσότερα...

Μήνυμα του αντιπεριφερειάρχη Φλώρινας για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Η αρχή της τρίτης χιλιετίας βρίσκει τη Γη και τους κατοίκους της απειλούμενους από μια ανάπτυξη χωρίς μέτρο, που μήτε τι φυσικό περιβάλλον σέβεται, αλλά και τις πραγματικές ανάγκες του ανθρώπου αλλοιώνει. Είναι ξεκάθαρο ότι οι αντιλήψεις ή πρακτικές, που οδήγησαν σ’ αυτόν τον τύπο ανάπτυξης, είναι βαθύτατα ριζωμένες και στον σύγχρονο πολιτισμό. Όποιες κι αν είναι πάντως οι αιτίες γι΄ αυτήν την αλόγιστη στάση, ούτε η έκταση, ούτε οι συνέπειές της μπορούν να αμφισβητηθούν.
Το πρόβλημα είναι ότι η ανάστροφη πορεία της σημερινής εξέλιξης προϋποθέτει τολμηρές αποφάσεις, παγκόσμια συνεργασία και ατομική υπευθυνότητα. Ακόμη περισσότερο προϋποθέτει αλλαγή νοοτροπίας και αξιών. Κι εδώ έγκειται η δυσκολία. Διότι ο χάρτης του πλανήτη αποκαλύπτει μια τεράστια ποικιλία κρατών και εθνοτήτων, ένα ευρύτατο φάσμα πολιτικών συστημάτων, βιοτικού επιπέδου και βαθμού παιδείας. Το περιβάλλον της Γης αλλού θίγεται από ισχυρά συμφέροντα, κάποιες φορές από γνήσια ανάγκη και κάποτε από άγνοια ή αναισθησία.
Είναι αλήθεια ότι, την τελευταία ιδίως εικοσαετία, κάποια αναμφισβήτητη πρόοδος έχει συντελεσθεί. Μεμονωμένα έθνη ή σε συνεργασία μεταξύ τους έχουν νομοθετήσει συγκεκριμένα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος, ενώ σε διεθνές επίπεδο το πρόβλημα τίθεται με αυξανόμενη έμφαση. Ταυτόχρονα υπάρχει μια θεαματική αύξηση της ευαισθησίας των ίδιων των πολιτών: Οικολογικά κινήματα δραστηριοποιούνται ή πολιτεύονται σε πολλές χώρες, οι διαμαρτυρίες παίρνουν συχνά την μορφή συγκρούσεων με την αναπτυξιακή νοοτροπία, ενώ τα μέσα ενημέρωσης αφιερώνουν μεγάλο μέρος στην πληροφόρηση και επισήμανση των κινδύνων.
Ενώ, όμως, η σχετική αφύπνιση των εθνών και του ανθρώπου ως προς τους οικολογικούς κινδύνους είναι μία νέα και σημαντική παράμετρος, τα περιθώρια για κάποιου είδους αισιοδοξία παραμένουν αναιμικά. Ο λόγος είναι ότι ο πλανήτης έχει ήδη τραυματιστεί σοβαρά, και το κοινωνικό κόστος ή η δράση που απαιτούνται για μια αργή ανάκαμψη υπερβαίνουν κατά πολύ τις παρούσες δυνατότητες κινήσεων. Διότι οι διεθνείς διαδικασίες είναι πολύπλοκες και χρονοβόρες, ενώ η απαραίτητη εμπιστοσύνη δεν είναι πάντοτε δεδομένη. Συχνά επίσης, είναι ανάγκη να θιγεί το συμφέρον ατόμων, ομάδων ή εταιρειών για να βελτιωθούν τα πράγματα και αυτό σε μια εποχή καταναλωτισμού που εκτρέφει αντίθετες αξίες, είναι συχνά αδιανόητο.
Το συμπέρασμα έχει, λοιπόν, μια δραματική διάσταση. Για ν’ απαλλαγεί η Γη από τους εφιάλτες της, χρειάζεται ίσως κάτι ριζικότερο από βραδύτατες κινήσεις σε τοπικό ή παγκόσμιο επίπεδο. Η περιβαλλοντική κρίση είναι, σε πρωτογενές επίπεδο, κρίση του σύγχρονου πολιτισμού και των αξιών του. Αυτό που χρειάζεται, συνεπώς, είναι να αμφισβητηθεί η έννοια της προόδου και η μονομέρεια της πρακτικής της. Διότι η πρόοδος, μέχρι τώρα περίπου, ταυτίζεται με τα τεχνολογικά αγαθά και τη βελτίωση των οικονομικών παραμέτρων. Ελάχιστα αναφέρεται σε ποιοτικές παραμέτρους, στην αρμονική ισορροπία του ανθρώπου με το περιβάλλον του, σ’ αυτόν καθ’ εαυτό τον εσωτερικό άνθρωπο και στην ανάγκη να υπάρξει με τους άλλους.-

Δημήτριος Ηλιάδης
Αντιπεριφερειάρχης Φλώρινας

Διαβάστε περισσότερα...

Μήνυμα του δημάρχου Αμυνταίου για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Έχουμε την τύχη να ζούμε σε έναν ευλογημένο τόπο, όπου η φύση έχει χαρίσει απλόχερα μοναδικούς συνδυασμούς τοπίων. Οι λίμνες, οι ορεινοί όγκοι, αλλά και ο κάμπος του λεκανοπεδίου Αμυνταίου δημιουργούν εικόνες σπάνιες, αλλά και σημαντικούς οικοτόπους που οφείλουμε να διαφυλάξουμε.
Το φυσικό περιβάλλον της περιοχής του Δήμου Αμυνταίου είναι ο ένας από τους τρεις πυλώνες στους οποίους θέλουμε να βασιστεί η τοπική ανάπτυξη, μαζί με το πολιτισμικό απόθεμα και το ανθρώπινο δυναμικό του τόπου μας. Κάτω από αυτή την προοπτική έχουμε χρέος να προστατέψουμε το φυσικό περιβάλλον του τόπου μας όχι μόνο για να το παραδώσουμε στα παιδιά μας όπως το βρήκαμε από τους προγόνους μας, αλλά και για να δημιουργήσουμε συνθήκες ανάπτυξης για να μείνουν και να διαχειριστούν με τη σειρά τους το πολύτιμο αυτό δώρο της φύσης.
Η 5η Ιουνίου, χαρακτηρισμένη ως Παγκόσμια Ημέρα του Περιβάλλοντος, είναι μία ευκαιρία να αναλογιστούμε το ρόλο μας στον πλανήτη και να προσπαθήσουμε να συμβάλουμε με όσες δυνάμεις έχουμε στην προστασία του. «Σκέψου παγκόσμια, δράσε τοπικά» λέει ένα γνωστό σύνθημα και γι’ αυτό καλό είναι να ξεκινήσουμε τη δράση μας από τον τόπο μας. Όλοι μπορούμε να προσφέρουμε στον κοινό σκοπό της προστασίας του περιβάλλοντος και η συμβολή του καθενός από μας είναι πολύτιμη.

Ιωακείμ Ιωσηφίδης
Δήμαρχος Αμυνταίου
Διαβάστε περισσότερα...

Σήμερα το απόγευμα η συγκέντρωση των «αγανακτισμένων» στη Φλώρινα

Δηλώνουμε ειρηνικά την αγανάκτηση μας κατά της κρίσης. Κατά όλων αυτών που μας οδήγησαν σε αυτό το σημείο. Αυθόρμητα, μακριά από χρώματα, κόμματα, ιδεολογίες, κυβερνητικές οργανώσεις, φοιτητικές παρατάξεις και μακριά από την βία!
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας αγανακτισμένων πολιτών Φλώρινας, την Τετάρτη 1 Ιουνίου στις 6 το απόγευμα στην πλατεία, στα κανόνια.
Να είμαστε όλοι εκεί!

Αγανακτισμένοι πολίτες Φλώρινας
Διαβάστε περισσότερα...

Συγχωνεύσεις δημοσίων φορέων πρόνοιας στη Δυτική Μακεδονία

Σε ενοποιήσεις φορέων πρόνοιας προχωρά το υπουργείο Υγείας σε όλη τη χώρα. Στόχος είναι η επίτευξη οικονομίας κλίμακας, η μείωση της γραφειοκρατίας, η καλύτερη αξιοποίηση προσωπικού και πόρων και καλύτερες υπηρεσίες στους εξυπηρετούμενους, χωρίς τα στεγανά κάθε μικρού φορέα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου, σύμφωνα με το οποίο σε κάθε Διοικητική Περιφέρεια θα υπάρχουν ένας Οργανισμός Κοινωνικής Φροντίδας για άτομα με Αναπηρία και ένας Οργανισμός Κοινωνικής Φροντίδας για το Παιδί και την Οικογένεια.
Στη Δυτική Μακεδονία 5 ΝΠΔΔ συνενώνονται σε 2 και πιο συγκεκριμένα δημιουργούνται οι παρακάτω Οργανισμοί που θα συμπεριλάβουν:
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ Παιδιού και Οικογένειας
1. Κέντρο Παιδικής Μέριμνας Αρρένων Φλώρινας
2. Παιδόπολη «Αγ. Όλγα» Φλώρινας
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΑμεΑ
1. ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Φλώρινας
2. ΚΑΑΚΥΑΜΕΑ Καστοριάς
3. ΚΑΦΚΑ Αμυνταίου Φλώρινας
Διαβάστε περισσότερα...