Πρόταση Νόμου «Για την κατάργηση της λεγόμενης "ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης", του λεγόμενου "τέλους επιτηδεύματος" και του λεγόμενου "έκτακτου ειδικού τέλους ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών"» κατέθεσε σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με επικεφαλής την ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα. Στην Αιτιολογική Έκθεση επί της αρχής της Πρότασης Νόμου σημειώνεται:
Σε συνθήκες κορύφωσης της καπιταλιστικής κρίσης, αλλεπάλληλων μειώσεων των μισθών, των συντάξεων και αλματώδους αύξησης της ανεργίας, μία πρωτόγνωρη φοροεπιδρομή οδηγεί στη συρρίκνωση του λαϊκού εισοδήματος, διαμορφώνει συνθήκες εξαθλίωσης για ευρύτερα λαϊκά στρώματα. Πλάι στη δυσβάστακτη φορολογία των άμεσων και έμμεσων φόρων, προστέθηκαν και η λεγόμενη ειδική εισφορά αλληλεγγύης, το τέλος επιτηδεύματος και το ειδικό τέλος για τα ακίνητα, που οδηγούν το λαό στην απόγνωση.
Μόνο η πλήρης απόδοση του χαρατσιού μέσα από τους λογαριασμούς της ΔΕΗ εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε έσοδα ύψους 2,9 δισ. ευρώ για το 2012.
Την ώρα που, από τη μια μεριά, η κυβέρνηση οργανώνει τη βάρβαρη φοροεπιδρομή στο λαϊκό εισόδημα, από την άλλη δρομολογεί μια νέα, ακόμα πιο εκτεταμένη φοροαπαλλαγή για το μεγάλο κεφάλαιο. Τα έσοδα από την άμεση φορολογία των νομικών προσώπων προβλέπεται ότι το 2012 θα μειωθούν κατά 22%, εξαιτίας της μείωσης των φορολογικών συντελεστών για τα κέρδη, από το 24% στο 20%. Ουσιαστικά δηλαδή, η όποια συνεισφορά των επιχειρήσεων στα φορολογικά έσοδα περιορίζεται στο ...ιλιγγιώδες ποσοστό του 3,9% του συνόλου των φορολογικών εσόδων.
Για τους λόγους αυτούς το ΚΚΕ καταθέτει πρόταση νόμου για την κατάργηση της λεγόμενης εισφοράς αλληλεγγύης, του τέλους επιτηδεύματος και του ειδικού τέλους για τα ακίνητα.
Το άρθρο της Πρότασης Νόμου:
Στην παράγραφο 1 προτείνεται η αναδρομική κατάργηση (δηλαδή από την έναρξη ισχύος τους) των χαρατσιών που επιβλήθηκαν και συγκεκριμένα της λεγόμενης "ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα" (άρθρο 29 ν. 3986/2011), του λεγομένου "τέλους επιτηδεύματος" (άρθρο 31 του ν. 3986/2011) και του λεγόμενου "έκτακτου ειδικού τέλους ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών" (άρθρο 53 του ν. 4021/2011).
Επίσης προτείνεται και η κατάργηση κάθε διάταξης ή διοικητικής πράξης που τυχόν έχει εκδοθεί για την εφαρμογή αυτών των χαρατσιών, όπως επίσης και τυχόν διατάξεις που είναι αντίθετες με την προτεινόμενη κατάργηση των χαρατσιών.
Στην παράγραφο 2, αίρεται αυτοδίκαια, δηλαδή καταργείται σε όποιο στάδιο και αν βρίσκεται, απευθείας από το νόμο, χωρίς καμία ενέργεια ή επιβάρυνση των πολιτών, κάθε εκκρεμής διαδικασία είσπραξης από το κράτος των χαρατσιών.
Τέλος, στην παράγραφο 3 προτείνεται η επιστροφή από το κράτος στους πολίτες, ως αχρεωστήτως καταβληθέντων και μάλιστα εφάπαξ, όποιων ποσών αντιστοιχούν στα χαράτσια, συμπεριλαμβανομένων και των όποιων τυχόν προσαυξήσεων και έχουν ήδη εισπραχθεί από το κράτος.
Σε συνθήκες κορύφωσης της καπιταλιστικής κρίσης, αλλεπάλληλων μειώσεων των μισθών, των συντάξεων και αλματώδους αύξησης της ανεργίας, μία πρωτόγνωρη φοροεπιδρομή οδηγεί στη συρρίκνωση του λαϊκού εισοδήματος, διαμορφώνει συνθήκες εξαθλίωσης για ευρύτερα λαϊκά στρώματα. Πλάι στη δυσβάστακτη φορολογία των άμεσων και έμμεσων φόρων, προστέθηκαν και η λεγόμενη ειδική εισφορά αλληλεγγύης, το τέλος επιτηδεύματος και το ειδικό τέλος για τα ακίνητα, που οδηγούν το λαό στην απόγνωση.
Μόνο η πλήρης απόδοση του χαρατσιού μέσα από τους λογαριασμούς της ΔΕΗ εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε έσοδα ύψους 2,9 δισ. ευρώ για το 2012.
Την ώρα που, από τη μια μεριά, η κυβέρνηση οργανώνει τη βάρβαρη φοροεπιδρομή στο λαϊκό εισόδημα, από την άλλη δρομολογεί μια νέα, ακόμα πιο εκτεταμένη φοροαπαλλαγή για το μεγάλο κεφάλαιο. Τα έσοδα από την άμεση φορολογία των νομικών προσώπων προβλέπεται ότι το 2012 θα μειωθούν κατά 22%, εξαιτίας της μείωσης των φορολογικών συντελεστών για τα κέρδη, από το 24% στο 20%. Ουσιαστικά δηλαδή, η όποια συνεισφορά των επιχειρήσεων στα φορολογικά έσοδα περιορίζεται στο ...ιλιγγιώδες ποσοστό του 3,9% του συνόλου των φορολογικών εσόδων.
Για τους λόγους αυτούς το ΚΚΕ καταθέτει πρόταση νόμου για την κατάργηση της λεγόμενης εισφοράς αλληλεγγύης, του τέλους επιτηδεύματος και του ειδικού τέλους για τα ακίνητα.
Το άρθρο της Πρότασης Νόμου:
Στην παράγραφο 1 προτείνεται η αναδρομική κατάργηση (δηλαδή από την έναρξη ισχύος τους) των χαρατσιών που επιβλήθηκαν και συγκεκριμένα της λεγόμενης "ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα" (άρθρο 29 ν. 3986/2011), του λεγομένου "τέλους επιτηδεύματος" (άρθρο 31 του ν. 3986/2011) και του λεγόμενου "έκτακτου ειδικού τέλους ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών" (άρθρο 53 του ν. 4021/2011).
Επίσης προτείνεται και η κατάργηση κάθε διάταξης ή διοικητικής πράξης που τυχόν έχει εκδοθεί για την εφαρμογή αυτών των χαρατσιών, όπως επίσης και τυχόν διατάξεις που είναι αντίθετες με την προτεινόμενη κατάργηση των χαρατσιών.
Στην παράγραφο 2, αίρεται αυτοδίκαια, δηλαδή καταργείται σε όποιο στάδιο και αν βρίσκεται, απευθείας από το νόμο, χωρίς καμία ενέργεια ή επιβάρυνση των πολιτών, κάθε εκκρεμής διαδικασία είσπραξης από το κράτος των χαρατσιών.
Τέλος, στην παράγραφο 3 προτείνεται η επιστροφή από το κράτος στους πολίτες, ως αχρεωστήτως καταβληθέντων και μάλιστα εφάπαξ, όποιων ποσών αντιστοιχούν στα χαράτσια, συμπεριλαμβανομένων και των όποιων τυχόν προσαυξήσεων και έχουν ήδη εισπραχθεί από το κράτος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.