Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2012

Η γραμμή – φάντασμα

Στη Φλώρινα δεν το βάζουν κάτω και διεκδικούν την επιστροφή του τρένου. Αλλά αυτά τα πράγματα δε μετριούνται ούτε με τις δηλώσεις βουλευτών ούτε με χάπενινιγκ ούτε με αναρτήσεις στα μπλογκ. Μετριούνται με εισιτήρια. Είναι η κοινωνία της Φλώρινας διατεθειμένη να υποστηρίξει την επαναλειτουργία της γραμμής ή το τρένο θα πηγαινοέρχεται μισοάδειο; Η μέχρι τώρα εμπειρία είναι αντιφατική. Ο ΟΣΕ διέκοψε τα δρομολόγια, υποστηρίζοντας ότι από την Εδεσσα και πάνω ήταν ελλειμματικά, οι φίλοι του σιδηροδρόμου απαντούν ότι κάνει το άσπρο μαύρο. Από εκεί και πέρα, μπαίνουν στη συζήτηση ο υποκειμενισμός, το συναίσθημα, οι ιδεοληψίες. Και όλοι αυτοί συνήθως δεν είναι καλοί σύμβουλοι.
Η γραμμή Θεσσαλονίκης - Φλώρινας έχει πίσω της μια παράδοξη ιστορία. Το 19ο αιώνα, οι εργάτες του βαρόνου Χιρς, σκάβοντας σήραγγες με αξίνες και μεταφέροντας υλικά με μουλάρια, χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια για να την κατασκευάσουν. Τον 21ο αιώνα, τώρα που τη δουλειά αναλαμβάνουν τα μηχανήματα και δεν ανακατεύεται ανθρώπου χέρι, ο ΟΣΕ χρειάστηκε επίσης τέσσερα χρόνια για να ανακατασκευάσει περίπου το μισό της. Χωρίς καινούργια τούνελ, γέφυρες, τοιχία αντιστήριξης και σταθμούς, στην πραγματικότητα ένα πολλοστημόριο του αρχικού έργου. Και αφού, τέλος πάντων, έρευσαν οι ευρωπαϊκές επιδοτήσεις, ολοκληρώθηκε ο εκσυγχρονισμός της γραμμής και η Φλώρινα πίστεψε ότι απέκτησε πάλι σιδηρόδρομο, ήρθε η συρρίκνωση του ΟΣΕ και πάλι την έβγαλε από το χάρτη. Αν δεν υπήρχαν τρεις τέσσερις εμπορικοί συρμοί την εβδομάδα για να μεταφέρουν πετρέλαιο, μέσω Αμυνταίου, στα εργοστάσια της ΔΕΗ, κάποιοι μπορεί να είχαν αρχίσει να ξηλώνουν και τις γραμμές.
Βεβαίως, το 2012 δεν μπορούμε να μιλάμε με όρους του 2008. Από τότε μέχρι σήμερα, κατέρρευσε ένας κόσμος ψευδαισθήσεων. Το χρήμα δεν κυλάει στα πεζοδρόμια και στο όνομα καμιάς σκοπιμότητας, κατανοητής ή ακατανόητης, δεν επιτρέπεται να ξαναγίνει ο ΟΣΕ ο οργανισμός που χρέωνε τους φορολογούμενους με τρία εκατομμύρια τη μέρα. Εξίσου, όμως, δεν επιτρέπεται και το αντίθετο: να βυθιστούν οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι στη στασιμότητα και να παραιτηθούν από την προσπάθεια να κερδίσουν χαμένο έδαφος. Η ανάγκη σε κάνει εφευρετικό και ήδη στη Φλώρινα τοπικοί φορείς άρχισαν να σκέφτονται δημιουργικά. Τα συνδυασμένα δρομολόγια με λεωφορείο για Νυμφαίο, Πρέσπες, Καϊμακτσαλάν, η συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης, οι συμφωνίες για σχολικές εκδρομές φαίνονται καλές ιδέες. Κυρίως, όμως, όλοι συνειδητοποιούν ότι, αν το τρένο επιστρέψει στη Φλώρινα, θα επιστρέψει για να μείνει.

ΤΟΥ ΜΑΚΗ ΒΟΪΤΣΙΔΗ
Πηγή: aggelioforos.gr

6 σχόλια:

  1. ΑΠΟ ΤΗ ΦΛΩΡΙΝΑ ΣΤΟ ΑΜΥΝΤΑΙΟ ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ ΗΤΑΝ ΠΑΝΤΑ ΓΕΜΑΤΟ.ΤΟ ΒΛΕΠΑΜΕ ΣΑΝ ΠΑΡΑΔΟΞΟ....ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΕΟΙ, ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ,ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΑΛΛΟΤΕ ΜΕ ΤΑ ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΣΤΑ ΑΥΤΙΑ ΚΙ ΑΛΛΟΤΕ ΒΥΘΙΣΜΕΝΟΙ ΣΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΤΑΞΙΔΕΥΑΝ ΜΕ ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ.
    Η ΔΕ ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ ΗΤΑΝ ΣΤΟ 1/3 ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΟΥ ΚΤΕΛ.
    ΕΜΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΜΥΝΤΑΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΘΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΚΤΕΛ ΥΠΟΦΕΡΟΥΜΕ. ΠΡΕΠΕΙ 2 ΩΡΕΣ ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΝΑ ΠΑΣ ΝΑ ΚΟΨΕΙΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΙΩΣ...ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ.ΚΑΙ 18 € ΜΕ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό ακριβώς πρέπει να λάβουν επίσης υπ όψην τους... ότι είναι πολλά τα λεφτά για τυο κτελ!!! ο κόσμος πλέον δεν είναι διατεθειμένος να πληρώνει 24Ε για να πάει θεσ/νίκη, δεν ζούμε πλέον στην Ελλάδα του 2008,2009 μέχρι και 2010! εν έτει 2012 τα λεφτά δεν περισσεύουν! μπορεί το κτελ να είναι πιο άνετο για τις διαδρομές αλλά τα λεφτά είναι πολλά και δεν αντέχουμε να τα πληρώνουμε. θυσιάζουμε την άνεση και σκεφτόμαστε την τσέπη μας πλέον!και στην τελική το μονοπώλιο του κτελ πρέπει να σταματήσει. γιατί αν θυμάστε όλοι καλά την μέρα που έκλεισε το τρένο τα κτελ έκαναν αύξηση 5Ε στα εισιτήριά τους!ΑΙΣΧΟΣ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. VLAKES

    SINEXISTE NA PLIRONETE NA KANOYN VOLTES OI PAKISTANOI KAI OI ALVANOI DOREAN STA EPIDOTOUMENA TIS ATHINAS

    http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231147215

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άν ακολουθούσαμε την ¨γραμμή φάντασμα" ενός...αρθρογράφου σε έναν αγγελιοφόρο να ανοίξουμε και τον λάκο μας να μπούμε μέσα. Ο υπομονευτικός τίτλος του εν λόγω αρθρογράφου ( δημοσιογράφου ?) έχει την "ανάποδη" ερμηνία. Αφού ο ίδιος ο ΟΣΕ με τον ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι παθητικός και ζημιογόνος ΔΕΚΟ στον έλληνα φορολογούμενο (πράγμα που δέν ίσχύει- ο Τραινοσε απ ότι πληροφορούμεθα έχει ισοσκελισμένα έσοδα έξοδα ) να πουληθεί σε Ρώσους ή Κινέζους και τότε θα δεί αυτή την γραμμή φάντασμα να αυξάνει κατακόρυφα τα έσοδα της
    Μάλλον ο κύριος Βοιδίτσης συγνώμη βοίτσης ζεί στο 2008 που κάναν πάρτι κάποιοι μισθομένοι υπονομευτές σε δημοσια γραφικους οίκους εφημερίδων τςη Σαλονίκης . Για την "αγονη " που προικοδοτεί το ελληνικό δημόσιο για τις τσάρκες πακιστανών κουβέντα ο κατα τα άλλα σκεπτόμενος αρθρογράφος ..΄Εμείς κύριε Βοιδίτση δέν έχουμε το τραίνο ούτε μας έιναι πολυτέλεια αλλα ανάγκη. Απορώ ποιοί πληρώνουν τέτοιους βαλτούς "δημοσιογράφους" να υπονομεύουν το μέλλον του τραίνου στην Φλώρινα. Άς ρωτήσετε τους εκδότες "αγγελιοφόρους" τους απο ποιά πολιτικοοικονομικά συμφέροντα βλ κτέλ ή μεταφορικές πολυεθνικές παίρνουν φάντασμα γραμμή για να βαφτίσουν την σισδηροδρομική σύνδεση με την Φλώρινα "φάντασμα" ? Τήν δουλίτσα τους οι ιδεοληψίες χρηματοληψίες διεκπεραιώνουν γράφοτας και υπονομέυοντας το μέλλον του τρένου για την Φλ'ωρινα . ..Βοιδίσια ιδεολογήματα απ τα χλιδάτα σαλόνια της Θεσσαλονίκης...έλα εδώ ΡΕ να ζήσεις και μετά ΄γράψε για δρομολόγια φάντασμα ..ΒΟΙΤΣΗ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ Φενεσαι ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ...Αλλα τί ζόρι να τραβάς εσύ απο τις παμπ της πλατείας αριστοτέλους . Τό μόνο ζόρι σου είναι πόσα θα σε πληρώσει αυτός και αυτοί που σε πληρώνουν για να αρθρογραφείς τα φαντασματα σου ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. αι και ουστ κυριε Βοιτση!26 Ιανουαρίου 2012 στις 10:06 μ.μ.

    Γράφει ο ο βοίτσης ( άραγε ποιός είναι ?)

    "Το χρήμα δεν κυλάει στα πεζοδρόμια και στο όνομα καμιάς σκοπιμότητας, κατανοητής ή ακατανόητης, δεν επιτρέπεται να ξαναγίνει ο ΟΣΕ ο οργανισμός που χρέωνε τους φορολογούμενους με τρία εκατομμύρια τη μέρα"

    αλλα "μούγκα στην στρούγκα για τον ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΑΘΗΝΑΣ ΟΙΝΟΗΣ Χ Α Λ Κ Ι Δ Α Σ που κάνουν την τσάρκα τους "διάφοροι" εις τα Αθήναις παροικούντες ...

    και έχει το νεοραγιάδικο θράσσος ο κάθε κύριος φάντασμα να απαξιώνει υπονομεύει ΄να βαπτίζει την σιδ σύνδεση Εδεσσας - Αμυνταίου - Φλώρινας "γραμμή φάντασμα"...Κάποια "φαντάσματα του σινιαφιού" χρειάζονται επιγόντωψς ΚΛΩΤΣΟΜΠΟΥΝΙΔΙΑ...όχι μόνο δυσφημούν την ας πούμε εφημερίδα εις την οποία εργάζονται αλλα δυσφημούν και υπονομεύουν 60.000 κάτοικους του Νομού Φλώρινας που στερούνται τρένο όταν αυτή τηυν στιγμή κάνουν τις τσάρκες τους Αθηναίοι Πειραιώτες ΚΟΛΟΝΑΚΙΩΤΕΣ μέ προαστιακό μέχρι την Χαλκίδα ΝΑ ΔΟΎΝ ΕΑΝ ΚΟΥΝΙΟΥΝΤΕ ΟΙ ΒΑΡΚΕς Η ΕΑΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΓΕΦΥΡΑ.!

    ΚΑΙ ΈΧΕΙς ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΚΥΡΙΕς ΒΟΙΤΣΗ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΚΥΡΙΕ ΒΟΙΤΣΗ να μιλάς σε εμάς τους Φλωρινιώτες για ...ποκειμενισμό συνάισθημα ιδεοληψίες.

    αι και να μην πώ καμιά βαρύτερη κουβέντα .΄...φαντασμα του αγγελιοφόρου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. αι και ουστ κυριε Βοιτση!26 Ιανουαρίου 2012 στις 10:12 μ.μ.

    κατι τελευταίο Βοίτση...
    το όρος "καιμάκσταλαν " λέγεται στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ "όρος ΒΟΡΡΑΣ"
    ΚΑΙ ΌΧΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ -ΤΟΥΡΚΙΣΤΙ -"ΚΑΙΜΑΚΤΣΑΛΑΝ"

    ΑΝΟΙΞΕ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΑΡΤΗ ΝΑ ΔΕΙΣ ΠΩς ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΥ ΠΕΦΤΕΙ Η ΦΛΏΡΙΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΜΥΝΤΑΙΟ.....

    απο κάτι τέτοιους αρθρογράφους "πρόκοψε" η δημοσιογραφία στην Ελλάδα...συγνώμη η ΝΕΟΡΑΓΙΑΔΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.