Μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες πρόκειται να λυθεί οριστικά, με την τοποθέτηση χιονοφραχτών, το πρόβλημα περιορισμένης ορατότητας που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί που κινούνται σε ορισμένα τμήματα της Εγνατίας Οδού στη Δυτική Μακεδονία, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής Διαχείρισης Δικτύου στον τομέα λειτουργίας, εκμετάλλευσης και συντήρησης της εταιρείας «Εγνατία Οδός ΑΕ» Αθανάσιος Ματθαίος.
Το πρόβλημα, που δημιουργούν τα λεγόμενα ανεμοσούρια, εντοπίζεται σε τμήμα 12,5 χλμ, με το φαινόμενο να είναι έντονο σε τμήμα 3,5 χλμ., από τον κόμβο Καλαμιάς που βρίσκεται στο 192,6 χλμ. επί της Εγνατίας Οδού, μέχρι και τον κόμβο των Κοίλων στο 204,8 χλμ. στην περιοχή της Κοζάνης.
Όπως μας εξήγησε, στην περιοχή επί του αυτοκινητοδρόμου, πνέουν βορειοδυτικοί άνεμοι, που φέτος η έντασή τους έφθασε μέχρι και τα 12 μποφόρ και όταν φυσάει κάθετα στην Εγνατία Οδό τα ανεμοσούρια από τα χωράφια δεν περιορίζουν απλά την ορατότητα για τους οδηγούς, αλλά το πρόβλημα είναι τόσο έντονο που «δεν βλέπεις ούτε τη μύτη σου».
Πιλοτικά έχουν τοποθετηθεί από το 2006 σε μήκος ενός χλμ. χιονοφράχτες, που είναι πλαστικά πλέγματα και στο προσεχές διάστημα θα καλυφθούν και τα υπόλοιπα 2,5 χλμ.. Οι χιονοφράχτες εισάγονται από τη Γερμανία και το κόστος τους φθάνει στα 20 ευρώ το μέτρο, ενώ ο κ. Ματθαίου σημείωσε ότι δεδομένου ότι εγκαθίστανται σε απόσταση 25 μέτρων από το δρόμο, ήταν απαραίτητη η σύμφωνη γνώμη των ιδιοκτητών των χωραφιών. Επισημαίνεται ότι οι χιονοφράχτες τοποθετούνται το Νοέμβριο και μαζεύονται το Μάρτιο.
Το 2006 είχε παρουσιαστεί αντίστοιχο πρόβλημα στο τμήμα Αρδάνιο-Κήποι στην Αλεξανδρούπολη και τότε το αρμόδιο τμήμα της εταιρείας είχε φροντίσει να τοποθετήσει χιονοφράχτες σε τμήμα 2 χλμ..
Για την υλοποίηση ενός έργου λαμβάνονται υπ' όψιν αμέτρητοι παράγοντες, ιδίως, μάλιστα, όταν αυτό πρόκειται να χρησιμοποιηθεί από έναν ολόκληρο λαό, ωστόσο, όπως επισήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Ματθαίου, οι ολοένα και μεταβαλλόμενες κλιματικές συνθήκες ανά την υφήλιο, οδηγούν σε αναπροσαρμογές και βελτιώσεις, ακόμα και σε έργα που εγγυημένα σχεδιάστηκαν με τις πιο υψηλές προδιαγραφές, σε όλα τα επίπεδα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Το πρόβλημα, που δημιουργούν τα λεγόμενα ανεμοσούρια, εντοπίζεται σε τμήμα 12,5 χλμ, με το φαινόμενο να είναι έντονο σε τμήμα 3,5 χλμ., από τον κόμβο Καλαμιάς που βρίσκεται στο 192,6 χλμ. επί της Εγνατίας Οδού, μέχρι και τον κόμβο των Κοίλων στο 204,8 χλμ. στην περιοχή της Κοζάνης.
Όπως μας εξήγησε, στην περιοχή επί του αυτοκινητοδρόμου, πνέουν βορειοδυτικοί άνεμοι, που φέτος η έντασή τους έφθασε μέχρι και τα 12 μποφόρ και όταν φυσάει κάθετα στην Εγνατία Οδό τα ανεμοσούρια από τα χωράφια δεν περιορίζουν απλά την ορατότητα για τους οδηγούς, αλλά το πρόβλημα είναι τόσο έντονο που «δεν βλέπεις ούτε τη μύτη σου».
Πιλοτικά έχουν τοποθετηθεί από το 2006 σε μήκος ενός χλμ. χιονοφράχτες, που είναι πλαστικά πλέγματα και στο προσεχές διάστημα θα καλυφθούν και τα υπόλοιπα 2,5 χλμ.. Οι χιονοφράχτες εισάγονται από τη Γερμανία και το κόστος τους φθάνει στα 20 ευρώ το μέτρο, ενώ ο κ. Ματθαίου σημείωσε ότι δεδομένου ότι εγκαθίστανται σε απόσταση 25 μέτρων από το δρόμο, ήταν απαραίτητη η σύμφωνη γνώμη των ιδιοκτητών των χωραφιών. Επισημαίνεται ότι οι χιονοφράχτες τοποθετούνται το Νοέμβριο και μαζεύονται το Μάρτιο.
Το 2006 είχε παρουσιαστεί αντίστοιχο πρόβλημα στο τμήμα Αρδάνιο-Κήποι στην Αλεξανδρούπολη και τότε το αρμόδιο τμήμα της εταιρείας είχε φροντίσει να τοποθετήσει χιονοφράχτες σε τμήμα 2 χλμ..
Για την υλοποίηση ενός έργου λαμβάνονται υπ' όψιν αμέτρητοι παράγοντες, ιδίως, μάλιστα, όταν αυτό πρόκειται να χρησιμοποιηθεί από έναν ολόκληρο λαό, ωστόσο, όπως επισήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Ματθαίου, οι ολοένα και μεταβαλλόμενες κλιματικές συνθήκες ανά την υφήλιο, οδηγούν σε αναπροσαρμογές και βελτιώσεις, ακόμα και σε έργα που εγγυημένα σχεδιάστηκαν με τις πιο υψηλές προδιαγραφές, σε όλα τα επίπεδα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.