Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππα
ΘΕΜΑ: Επαναφορά των δρομολογίων του ΟΣΕ στη γραμμή Φλώρινας-Θεσσαλονίκης
Πριν λίγα μόλις χρόνια, πραγματοποιήθηκαν με κοινοτική χρηματοδότηση, ύψους 80 εκατ. ευρώ, έργα ανακαίνισης και βελτίωσης στη γραμμή Θεσσαλονίκης - Φλώρινας που είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση του χρόνου διαδρομής στις 2 ώρες περίπου. Κατόπιν, δρομολογήθηκαν 5 τραίνα την ημέρα, ώστε ο κόσμος της Δυτικής Μακεδονίας ανταποκρίθηκε με ενθουσιασμό. Σημειώνεται ότι μόνο ο σταθμός της Φλώρινας διακίνησε το 2010 περισσότερους από 150 χιλιάδες επιβάτες.
Ωστόσο, πρόσφατα τα δρομολόγια του ΟΣΕ στην εν λόγω γραμμή διακόπηκαν με την αιτιολογία ότι η γραμμή ήταν ζημιογόνα. Το αρμόδιο Υπουργείο και η Διοίκηση του Οργανισμού διαφώνησαν με τη λογική ότι περισσότερο αναγκαία παρέμβαση ήταν η επιδότηση της λειτουργίας αυτής της σιδηροδρομικής γραμμής, που εξυπηρετεί μια ακριτική περιοχή με τόσα προβλήματα και μια πόλη με μεγάλο αριθμό φοιτητών. Βεβαίως, σύμφωνα με τους τοπικούς φορείς και οργανώσεις πολιτών, το πρόσχημα ότι πρόκειται για μια ζημιογόνο γραμμή στην περίπτωση αυτή δεν ισχύει. Ακόμα περισσότερο, δεν ισχύει η δικαιολογία ότι η γραμμή καταργείται επειδή τάχα το τραίνο πήγαινε άδειο.
Στο πλαίσιο αυτό, τονίζεται ότι είναι κρίσιμο να παραμείνει ανοιχτός και να εξυπηρετεί με συχνά δρομολόγια (τουλάχιστον 5 την ημέρα) την σύνδεση με την Θεσσαλονίκη και με ανταπόκριση στο Πλατύ και με την Αθήνα. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι την άμεση επαναφορά των δρομολογίων του ΟΣΕ στη γραμμή Φλώρινας-Θεσσαλονίκης ζήτησε από τη διοίκηση του Οργανισμού, αλλά και το Υπουργείο Μεταφορών το Περιφερειακό Συμβούλιο Κοζάνης. Σύμφωνα επίσης με πρόταση του Δικτύου «ΕΠΙΒΑΤΗΣ», σημαντική είναι ακόμα και η θέσπιση προαστιακής συγκοινωνίας με αυτοκινητάμαξες μεταξύ Φλώρινας – Αμυνταίου – Πτολεμαΐδας – Κοζάνης, που να εξυπηρετεί και τους εργαζόμενους στα εργοστάσια της ΔΕΗ, καθώς και η επανασύνδεση της Φλώρινας με το γειτονικό Μοναστήρι (Bitola), μια σύνδεση που θα τονώσει την εμπορική κίνηση και τον τουρισμό.
Επιπλέον, η «Κίνηση Φίλων Τρένου Φλώρινας» έχει επανειλημμένα εκφράσει την απογοήτευση και την αγανάκτηση της τοπικής κοινωνίας που προξένησε η διακοπή της σιδηροδρομικής γραμμής Φλώρινας-Θεσσαλονίκης από την ΤΡΕΝΟΣΕ στις 30/1 και υπογραμμίζει ότι η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής είναι σημαντική και για πρακτικούς λόγους, καθώς συνεπάγεται τη φθηνή και την άνετη μετακίνηση, αλλά και την εξυπηρέτηση ενός ευρέως πληθυσμιακού φάσματος της πόλης.
Κατόπιν των ανωτέρω,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
1. Προτίθεται να εξετάσει σοβαρά το Υπουργείο την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής της Φλώρινας, αλλά και να εξυπηρετεί αυτή με συχνά δρομολόγια (τουλάχιστον 5 την ημέρα) τη σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη και πιθανώς με ανταπόκριση στο Πλατύ και με την Αθήνα;
2. Σχεδιάζεται η ένταξη της συγκεκριμένης γραμμής στο επιδοτούμενο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΣΕ, όπως έχει συμβεί και σε περιπτώσεις άλλων ακριτικών περιοχών, προκειμένου να λυθούν βασικά προβλήματα χρηματοδότησης;
3. Προτίθεται το αρμόδιο Υπουργείο να λάβει μέτρα προκειμένου να παγώσουν εκείνες οι μετατάξεις προσωπικού που αφορούν το αναγκαίο για την επαναλειτουργία των δρομολογίων προσωπικό στη συγκεκριμένη γραμμή;
Ο ερωτών Βουλευτής
Λευτέρης Αυγενάκης
Βουλευτής ν. Ηρακλείου
Δημοκρατική Συμμαχία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.