Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

Εισήγηση του Χρήστου Ναούμ για το θέμα του τρένου

Ακολουθεί η εισήγηση του περιφερειακού συμβούλου Χρήστου Ναούμ, κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, για το θέμα της διακοπής των δρομολογίων του ΟΣΕ.
«Κύριε Πρόεδρε
Κες και κοι συνάδελφοι.
Με ιδιαίτερη λύπη πληροφορηθήκαμε την απόφαση του Δ.Σ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να διακόψει τα δρομολόγια  του τρένου Θεσσαλονίκη – Φλώρινας στα πλαίσια του σχεδιασμού εξυγίανσης του ΟΣΕ.
Είναι μία  απόφαση που αδικεί κατάφορα  την περιοχή μας και την οδηγεί στην απομόνωση για άλλη μια φορά, στο παρελθόν ο κάθετος άξονας της Εγνατίας έφυγε από τον νομό σε μία νύκτα αν και είμαστε πύλη εισόδου από δύο Βαλκανικές χώρες Αλβανία και FYROM. Η μεταγενέστερη οδική σύνδεση,  μέχρι τα όρια νομού Κοζάνης είναι με ενδιάμεση νησίδα και στα όρια του νομού μας έχει χαρακτηριστικά επαρχιακού δρόμου.
Υπάρχουν σοβαροί λόγοι που επιβάλλουν την διατήρηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της περιοχής μας με την ενδοχώρα  και όχι μόνο όπως:
1. Η σιδηροδρομική σύνδεση συμβάλει στην άρση της απομόνωσης  η οποία έχει προέλθει από τη γεωγραφική θέση του νομού μας  και την ανυπαρξία αναπτυξιακών υποδομών -  δομών. Η θωράκιση των συνόρων είναι χρέος της πολιτείας, η ανάπτυξη και οι μεταφορικές συνδέσεις είναι καθοριστικοί παράγοντες.
2. Η γραμμή είναι βιώσιμη αν λάβομε υπόψη την πληρότητα που έχει, εξυπηρετεί ένα μεγάλο αριθμό συμπολιτών μας, όπως την πλειονότητα των σπουδαστών και φοιτητών των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων του νομού μας.
3. Επίσης η γραμμή εξυπηρετεί την μεταφορά αγροτικών – βιομηχανικών  προϊόντων με την δυνατότητα προέκτασης  στα Βαλκάνια (υπάρχει αντίστοιχη μελέτη σκοπιμότητας στον ΟΣΕ) και αποτελεί εν δυνάμει διαμετακομιστικό κέντρο. 
4. Η δύσκολη οικονομική συγκυρία που βρίσκεται η χώρα μας, περισσότερο ο νομός ο οποίος είναι από τους φτωχότερους της χώρας και ένας με τους  μεγαλύτερους  δείκτες ανεργίας, επιβάλλουν την διατήρηση των «κοινωνικών μεταφορικών μέσων». Η  σιδηροδρομική σύνδεση της περιοχής μας θεωρείται αναγκαία. Το τραίνο πέραν του συμβολισμού που έχει στα λαϊκά στρώματα, σήμερα είναι το μοναδικό μεταφορικό μέσο που μπορούν να χρησιμοποιήσει η συντριπτική πλειοψηφία των συμπολιτών μας λόγω της άσχημης οικονομικής κατάστασης που βρίσκονται. Είναι άδικο να αφαιρούμε αυτό το δικαίωμα σε ευπαθείς κοινωνικά ομάδες και όχι μόνο.
5. Πρέπει να λάβετε υπόψη την εθνική σημασία της ύπαρξης του  ΟΣΕ στην περιοχή όπως την μακράν ιστορική διαδρομή  της παρουσία του τρένου στο νομό που είναι  πάνω από εκατό χρόνια.
6. Ο οποιοσδήποτε κεντρικός σχεδιασμός για να πετύχει πρέπει να έχει την αποδοχή των αποδεκτών και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιβάλλονται αποφάσεις οι οποίες  επιβαρύνουν οικονομικά  φτωχές περιοχές και δημιουργούν αίσθημα ανασφάλειας στους κάτοικους των.
7. Υπάρχουν τρόποι να λυθούν τα οποιαδήποτε προβλήματα που πιθανόν υπάρχουν αρκεί να υπάρχει η θέληση για διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς.
Ζητούμε την άρση της απόφαση λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω και την αποκατάσταση  της διαφαινόμενης αδικίας.
Ζητάμε την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής  Θεσ/κης – Φλώρινας.
Στη περίπτωση που δεν είναι βιώσιμη, προτείνομε  την ένταξη της στο καθεστώς  των «άγονων γραμμών»  όπως  έχει γίνει με  τις  σιδηροδρομικές γραμμές Θεσ/κη -   Αλεξανδρούπολη και Λάρισα - Αθήνα.
Επίσης να εξεταστεί η δυνατότητα   ένταξης στο πρόγραμμα στήριξης του Υπουργείου Παιδείας, που επιδοτεί γραμμές μεταφοράς μαθητών».

1 σχόλιο:

  1. Μπράβο σου Χρήστο, παρόν σε όλα με άποψη και χωρίς κομματικές παρωπίδες. Συγχαρητήρια συνέχισε έτσι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.