Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2012

Αποτελέσματα στον τομέα της οδικής ασφάλειας στη Δυτική Μακεδονία

Η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά την διάρκεια του μηνός Δεκεμβρίου του 2011, στην εδαφική αρμοδιότητα των νομών Γρεβενών, Καστοριάς, Κοζάνης και Φλώρινας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

Ι. Τροχαία Ατυχήματα.
Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφερείας Δυτικής Μακεδονίας, σημειώθηκαν το Δεκέμβριο του 2011 17 τροχαία δυστυχήματα όσα και το Δεκέμβριο του 2010.
Ειδικότερα σημειώθηκαν:
* 2 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα έναντι 4 που είχαν συμβεί το Δεκέμβριο του 2010, (μείωση 50 %).
* 3 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμων έναντι 1 το Δεκέμβριο 2010 (αύξηση 200%).
* 12 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμων όσα και το Δεκέμβριο του 2010.
Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών καταγράφηκαν συνολικά 22 παθόντες (έναντι 24 το 2010).
Ειδικότερα καταγράφηκαν:
* 2 νεκροί έναντι 5 το Δεκέμβριο του 2010.
* 5 σοβαρά τραυματίες έναντι 1 το Δεκέμβριο του 2010.
* 15 ελαφρά τραυματίες έναντι 18 το Δεκέμβριο του 2010.
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική - τροχονομική έρευνα, ήταν κυρίως:
* Υπερβολική ταχύτητα.
* Παραβάσεις σήμανσης.
* Απότομη και απερίσκεπτη διάσχιση οδοστρώματος.
* Οδήγηση σε κατάσταση μέθης.

ΙΙ. Δράσεις Τροχονομικής Αστυνόμευσης.
Οι Υπηρεσίες Τροχαίας και οι Υπηρεσίες μεικτής αρμοδιότητας της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.
Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, το μήνα Δεκέμβριο 2011, πραγματοποιήθηκαν 5.228 έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν 65 παραβάσεις. Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν, εκτός των άλλων, και 915 επικίνδυνες παραβάσεις.
Ειδικότερα βεβαιώθηκαν:
* 419 για υπερβολική ταχύτητα.
* 3 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση.
* 26 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση.
* 23 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.
* 16 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
* 5 για την παραβίαση προτεραιότητας.
* 1 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
* 12 για αντικανονικό προσπέρασμα.
* 11 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων.
* 69 παραβάσεις Κ.Τ.Ε.Ο.
* 20 παραβάσεις για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά.
* 1 παράβαση για μη κίνηση στο άκρο δεξιό του οδοστρώματος.
* 1 παράβαση για αντικανονικούς ελιγμούς.
* 248 παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων.

ΙΙΙ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας.
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.
Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.
Όταν οδηγούμε, θα πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι:
* Πρέπει να εφαρμόζουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
* Δεν οδηγούμε ποτέ όταν έχουμε καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
* Φοράμε πάντα ζώνη ασφαλείας.
* Σε περίπτωση που οδηγούμε ή είμαστε συνεπιβάτες σε μοτοσικλέτα, να φοράμε πάντα κράνος.
* Τοποθετούμε τα παιδιά στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου μας και να τους φοράμε πάντα ζώνη ασφαλείας.
* Δεν κάνουμε αντικανονικά προσπεράσματα.
* Ποτέ δεν παραβιάζουμε τον κόκκινο σηματοδότη.
* Σταματάμε πάντα στο STOP και δίνουμε προτεραιότητα.
* Δεν παραβιάζουμε ποτέ τα όρια ταχύτητας.
* Δεν μιλάμε στο κινητό όταν οδηγούμε.
* Δίνουμε προτεραιότητα στους πεζούς.
* Σεβόμαστε τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.