Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013

«Ανάσα» για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Σε μία κατάμεστη αίθουσα, κάτι που καταδεικνύει την αγωνία και τη δεινή θέση των επιχειρηματιών της Φλώρινας, έγινε χθες η παρουσίαση του προγράμματος «Ενίσχυση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στους τομείς μεταποίησης, τουρισμού, εμπορίου, υπηρεσιών στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013», σε εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν το Επιμελητήριο Φλώρινας, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και η ΚΕΠΑ – ΑΝΕΜ, ως ενδιάμεσος φορέας διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα».
Στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος του ΕΒΕ, Σάββας Σαπαλίδης, σημείωσε πως «τέσσερα χρόνια πέρασαν χωρίς στήριξη και αναπτυξιακά εργαλεία και προοπτική, μεγαλώνοντας την ύφεση και την απόγνωση των επιχειρήσεων. Το Επιμελητήριο έχει καταθέσει προτάσεις στην Περιφέρεια και το υπουργείο Ανάπτυξης, τονίζοντας τη μεγάλη ανάγκη της στήριξης της επιχειρηματικότητας, σε μια περιοχή με 40% ανεργία και την αεργία να φτάνει στο 80%, εξαιτίας του μεγάλου ανταγωνισμού που βιώνουμε από τη γειτονική χώρα, η αγορά της οποίας έχει αντικαταστήσει πλήρως τη δική μας. Γι’ αυτό χαιρετίζουμε το πρόγραμμα, ώστε οι επιχειρήσεις μας να είναι ανταγωνιστικές, εξωστρεφείς, βιώσιμες, με νέες τεχνολογίες».
Η παρουσίαση έγινε από τον γενικό διευθυντής της ΚΕΠΑ – ΑΝΕΜ, Σπύρο Σκοτίδα, ο οποίος ανέλυσε τους άξονες και τα πλεονεκτήματα του προγράμματος, τονίζοντας πως «αποτελεί μία απευθείας τόνωση του επιχειρείν».

Το πρόγραμμα
Ο προϋπολογισμός της δημόσιας δαπάνης του προγράμματος ανέρχεται σε 456 εκ. ευρώ, ενώ στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας αντιστοιχούν 22,5 εκ. ευρώ.
Οι κατηγορίες των ενισχυόμενων επιχειρήσεων είναι:
α) υφιστάμενες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις: οι επιχειρήσεις που, μέχρι τις 31.12.2011, έχουν δύο ή περισσότερες κλεισμένες διαχειριστικές χρήσεις τουλάχιστον δωδεκάμηνης διάρκειας και που θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να διαθέτουν τον/τους δηλούμενο/νους ΚΑΔ πριν την υποβολή της πρότασης.
β) νέες - υπό σύσταση πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις: οι επιχειρήσεις που δεν εμπίπτουν στην ως άνω κατηγορία των υφιστάμενων. Οι νέες επιχειρήσεις θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να διαθέτουν τον/τους δηλούμενο/νους ΚΑΔ πριν την υποβολή της πρότασης, ενώ οι υπό σύσταση πριν την πρώτη εκταμίευση της επιχορήγησης.
Δεν έχουν δικαίωμα υποβολής πρότασης οι δημόσιες επιχειρήσεις ή οργανισμοί ή/και οι θυγατρικές τους, καθώς και οι εταιρείες στο κεφάλαιο ή τα δικαιώματα ψήφου των οποίων συμμετέχουν, άμεσα ή έμμεσα, με ποσοστό μεγαλύτερο του 25% οι Ο.Τ.Α. και όλοι οι παραπάνω δημόσιοι φορείς μεμονωμένα ή από κοινού.
Δεν έχουν επίσης δικαίωμα υποβολής οι επιχειρήσεις που λειτουργούν με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchising).
Από τα 22,5 εκ. ευρώ της Δυτικής Μακεδονίας, το 70% (15.750.000 ευρώ) αντιστοιχεί στις υφιστάμενες και το υπόλοιπο 30% (6.750.000 ευρώ) στις υπό σύσταση επιχειρήσεις.
Η κατανομή ανά θεματική ενότητα στις υφιστάμενες επιχειρήσεις έχει ως εξής: μεταποίηση 7.087.500 ευρώ, τουρισμός 1.575.000 ευρώ και εμπόριο – υπηρεσίες 7.087.500 ευρώ.

Τυπικές Προϋποθέσεις Συμμετοχής
Οι προϋποθέσεις συμμετοχής των δυνητικών δικαιούχων των ενισχύσεων, είναι οι ακόλουθες ανάλογα με την κατηγορία των ενισχυόμενων επιχειρήσεων (υφιστάμενες ή νέες - υπό σύσταση):
α) Υφιστάμενες Επιχειρήσεις:
• να μην εμπίπτουν στα κριτήρια διαχωρισμού πράξεων των Ταμείων με το ΕΓΤΑΑ και το ΕΤΑ (Παράρτημα III του Οδηγού)
• να υλοποιήσουν το επενδυτικό σχέδιο σε έναν ή περισσότερους επιλέξιμους ΚΑΔ της ίδιας Θεματικής Ενότητας
• να διαθέτουν τον/τους δηλούμενο/ους ΚΑΔ πριν την υποβολή της επενδυτικής πρότασης
• να είναι εγκατεστημένες και να έχουν καταστατική έδρα στην Ελληνική επικράτεια
• να είναι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις σύμφωνα με το Παράρτημα Ι του Καν. (ΕΚ) 800/2008 (Παράρτημα IV του Οδηγού)
• να μη βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση,
• να μην εκκρεμεί σε βάρος τους ανάκτηση ενίσχυσης
• να λειτουργούν νόμιμα, δηλαδή να έχουν την κατά περίπτωση εν ισχύ άδεια λειτουργίας ή την υποβληθείσα στον αρμόδιο φορέα αίτηση ανανέωσης αυτής ή πιστοποιητικό από το αρμόδιο Επιμελητήριο σε περίπτωση που βάσει νόμου δεν απαιτείται άδεια λειτουργίας. Επιχειρήσεις που στερούνται νόμιμης άδειας λειτουργίας καθώς και επιχειρήσεις των οποίων η άδεια έχει λήξει χρονικά και δεν έχουν υποβάλλει αίτηση για έκδοση ανανεωμένης άδειας λειτουργίας μέχρι την ημερομηνία υποβολής της πρότασης απορρίπτονται εξ' αρχής από το Πρόγραμμα
• να μην είναι προβληματικές επιχειρήσεις όπως αυτές ορίζονται από τις διατάξεις του άρθρου 2. παρ. 2.1, σημεία 9,10,11 των κατευθυντηρίων γραμμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2004/0/244/02) (Παράρτημα V του Οδηγού)
• να λειτουργούν αποκλειστικά με μία από τις ακόλουθες μορφές επιχειρήσεων: ατομική επιχείρηση, Ο.Ε., Ε.Ε., Ε.Π.Ε., Α.Ε., Ι.Κ.Ε.
• να τηρούν βιβλία Β' ή Γ κατηγορίας του Κ.Β. Σ.
• να διαθέτουν ή να δεσμευθούν ότι θα μεριμνήσουν για τις κατάλληλες υποδομές με σκοπό την ελαχιστοποίηση των εμποδίων πρόσβασης ατόμων με αναπηρία, όπου αυτό είναι απαραίτητο και αναγκαίο. Ως υποδομές νοούνται τόσο οι κτιριακές υποδομές όσο και οι ηλεκτρονικές εφαρμογές που απευθύνονται στο πελατειακό κοινό (π.χ. ιστοσελίδες και λοιπές ηλεκτρονικές εφαρμογές όπως ηλεκτρονικά σημεία πληροφόρησης ή/και εξυπηρέτησης κ.λ.π.)
• να υποβάλλουν στα επενδυτικά σχέδια τους δαπάνες που δεν έχουν χρηματοδοτηθεί και δεν έχουν ενταχθεί σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους
• να δεσμευτούν ότι τα επενδυτικά τους σχέδια δεν έχουν υποβληθεί για ένταξη και δεν θα υποβληθούν σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους
• να υποβάλλουν έως μία επενδυτική πρόταση ανά Α.Φ.Μ.
β) Νέες -Υπό σύσταση Επιχειρήσεις:
• να μην εμπίπτουν ή να δεσμεύονται ότι δεν θα εμπίπτουν στα κριτήρια διαχωρισμού πράξεων των Ταμείων με το ΕΓΤΑΑ και το ΕΤΑ (βλ. Παράρτημα III του Οδηγού)
• να υλοποιήσουν το επενδυτικό σχέδιο σε έναν ή περισσότερους επιλέξιμους ΚΑΔ της ίδιας Θεματικής Ενότητας
• οι νέες επιχειρήσεις να διαθέτουν τον/τους δηλούμενο/ους ΚΑΔ πριν την υποβολή της επενδυτικής πρότασης, ή, οι υπό σύσταση επιχειρήσεις, να διαθέτουν τον/τους δηλούμενο/ους ΚΑΔ πριν την πρώτη εκταμίευση επιχορήγησης
• να είναι εγκατεστημένες ή να προτίθενται να εγκατασταθούν στην Ελληνική επικράτεια
• να έχουν ή να δεσμευτούν ότι θα έχουν την ιδιότητα της Μικρομεσαίας Επιχείρησης σύμφωνα με το Παράρτημα Ι του Καν. (ΕΚ) 800/2008, λαμβανομένων υπόψη των όρων για τη διατήρηση της ιδιότητας αυτής σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 παραγρ. 2 αυτού (Παράρτημα IV του Οδηγού)
• να λειτουργούν νόμιμα, δηλαδή να έχουν την κατά περίπτωση εν ισχύ άδεια λειτουργίας ή την υποβληθείσα στον αρμόδιο φορέα αίτηση έκδοσης/ανανέωσης αυτής ή πιστοποιητικό από το αρμόδιο Επιμελητήριο σε περίπτωση που βάσει νόμου δεν απαιτείται άδεια λειτουργίας. Επιχειρήσεις που στερούνται νόμιμης άδειας λειτουργίας καθώς και επιχειρήσεις των οποίων η άδεια έχει λήξει χρονικά και δεν έχουν υποβάλλει αίτηση για έκδοση ανανεωμένης άδειας λειτουργίας μέχρι την ημερομηνία υποβολής της πρότασης απορρίπτονται εξ' αρχής από το πρόγραμμα. Ειδικά οι υπό σύσταση επιχειρήσεις πρέπει να δεσμεύονται ότι θα λειτουργήσουν νόμιμα και να πληρούν τον παρόντα όρο στην ολοκλήρωση του έργου τους
• να λειτουργούν ή να προτίθενται να λειτουργήσουν αποκλειστικά με μία από τις ακόλουθες μορφές επιχειρήσεων: ατομική επιχείρηση, Ο.Ε., Ε.Ε., Ε.Π.Ε., Α.Ε., Ι.Κ.Ε
• να τηρούν ή να δεσμευτούν ότι θα τηρήσουν εφόσον εγκριθούν βιβλία Β' ή Γ κατηγορίας του Κ.Β.Σ.
• να μην βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση (μόνο για τις νέες επιχειρήσεις)
• να μην εκκρεμεί σε βάρος τους ανάκτηση ενίσχυσης (μόνο για τις νέες επιχειρήσεις)
• να διαθέτουν ή να δεσμευθούν ότι θα μεριμνήσουν για τις κατάλληλες υποδομές με σκοπό την ελαχιστοποίηση των εμποδίων πρόσβασης ατόμων με αναπηρία, όπου αυτό είναι απαραίτητο και αναγκαίο. Ως υποδομές νοούνται τόσο οι κτιριακές υποδομές όσο και οι ηλεκτρονικές εφαρμογές που απευθύνονται στο πελατειακό κοινό (π.χ. ιστοσελίδες και λοιπές ηλεκτρονικές εφαρμογές όπως ηλεκτρονικά σημεία πληροφόρησης ή/και εξυπηρέτησης κ.λ.π.)
• να υποβάλλουν στα επενδυτικά σχέδια τους δαπάνες που δεν έχουν χρηματοδοτηθεί και δεν έχουν ενταχθεί σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους
• να δεσμευτούν ότι τα επενδυτικά σχέδια δεν έχουν υποβληθεί για ένταξη και δεν θα υποβληθούν σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους
• εφόσον αιτηθούν λειτουργικές δαπάνες, θα πρέπει ο κύριος μέτοχος της επιχείρησης να μην έχει κλείσει κατά το προηγούμενο δωδεκάμηνο επιχείρηση που δραστηριοποιείται στην ίδια σχετική αγορά ή σε όμορες αγορές
να υποβάλλουν έως μία επενδυτική πρόταση ανά Α.Φ.Μ./υπό σύσταση επιχείρηση

Προϋπολογισμός Έργων
Ενισχύονται έργα επιλέξιμου προϋπολογισμού:
από €30.000,00 έως €300.000,00 για τη θεματική ενότητα «Μεταποίηση»,
από €20.000,00 έως €300.000,00 για τη θεματική ενότητα «Τουρισμός» και
από €20.000,00 έως €100.000,00 για τη θεματική ενότητα «Εμπόριο - Υπηρεσίες».

Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων
Η διάρκεια υλοποίησης των χρηματοδοτούμενων έργων δεν μπορεί να υπερβαίνει τους δεκαπέντε (15) μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης για τις Θεματικές Ενότητες «Μεταποίηση» και «Τουρισμός» και τους δώδεκα (12) μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης για τη Θεματική Ενότητα «Εμπόριο -Υπηρεσίες».
Υπάρχει η δυνατότητα τρίμηνης παράτασης, η οποία θα δίνεται ύστερα από αίτημα του δικαιούχου της ενίσχυσης και εφόσον η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου δεν υπερβαίνει την 30/06/2015.

Διαδικασία υποβολής προτάσεων
Οι προτάσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τις 25.02.2013 και μέχρι τις 25.04.2013 στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (www.ependyseis.gr, www.ependyseis.gr/mis).
Μετά το πέρας της ημερομηνίας της ηλεκτρονικής υποβολής των προτάσεων δεν γίνεται αποδεκτή καμία υποβολή νέας πρότασης. Οι Προτάσεις (Φάκελοι Υποψηφιότητας) πρέπει υποχρεωτικά να υποβληθούν και σε έντυπη μορφή (ένα αντίγραφο), το αργότερο σε δέκα (10) ημέρες (ημερολογιακές) μετά την καταληκτική ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής των προτάσεων σε ένα από τα σημεία υποβολής, της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας όπως αυτά περιγράφονται στο παράρτημα 8 του οδηγού του προγράμματος. Σημειώνεται ότι ο φυσικός φάκελος υποβάλλεται στο σημείο που δηλώνεται κατά την ηλεκτρονική υποβολή της πρότασης. Για τα Νομό Φλώρινας σημείο υποβολής είναι το Επιμελητήριο Φλώρινας και τη Συνεταιριστική Τράπεζα Δυτικής Μακεδονίας.

Διαδικασίες που ακολουθούνται μετά την υποβολή της πρότασης
• Έλεγχος τυπικών προϋποθέσεων και δικαιολογητικών συμμετοχής των προτάσεων από τον ΕΦΕΠΑΕ (ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ για την Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας).
• Αξιολόγηση των προτάσεων από αξιολογητές που προέρχονται από το Μητρώο αξιολογητών του ΕΦΕΠΑΕ.
• Εξέταση των αποτελεσμάτων των ως άνω διαδικασιών από την Επιτροπή Αξιολόγησης.
• Έκδοση απόφασης ένταξης.
• Κοινοποίηση των αποφάσεων ένταξης στους δικαιούχους.
• Παρακολούθηση υλοποίησης των ενταγμένων έργων.

Πληροφορίες
Το έντυπο υποβολής, τα έντυπα της πρόσκλησης, καθώς και οποιαδήποτε πληροφορία οι υποψήφιοι επενδυτές στο Νομό Φλώρινας μπορούν να τα αποκτήσουν από :
τους παρακάτω διαδικτυακούς τόπους:
• του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (www.ypoian.gr)
• Τoυ ΕΣΠΑ (www.espa.gr)
• της ΕΥΔ/ΕΠΑΕ (www.antagonistikotita.gr),
• του Ε.Φ.Ε.Π.Α.Ε. (www.efepae.gr)
• της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας (www.pdm.gov.gr)
• της ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ (www.e-kepa.gr)
• της ΑΝΚΟ (www.anko.gr),
καθώς και επισκεπτόμενοι:
• Την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας (Γραφείο Εξυπηρέτησης Επενδυτών, Περιοχή ΖΕΠ, Κοζάνη, τηλ.24610-52736)
• Την Αναπτυξιακή Κοζάνης Α.Ε.-ΑΝΚΟ (Φον Καραγιάννη 1-3, ΤΚ 50100, Κοζάνη τηλ. 24610-24022).
• Το Επιμελητήριο Φλώρινας (Μεγαρόβου 19, ΤΚ63100, τηλ.23850-22334, Φλώρινα).
• Τη Συνεταιριστική Τράπεζα Δυτικής Μακεδονίας (Ν. Χάσου 10 & Σ. Δραγούμη 10, ΤΚ 53100, τηλ. 23850-22153)

Πλεονεκτήματα - διευκολύνσεις για τους υποψήφιους επενδυτές
Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε με στόχο να διευκολυνθεί η συμμετοχή των υποψηφίων αλλά και η υλοποίηση των επενδύσεων. Ενδεικτικά, στα πλεονεκτήματα και στους όρους διευκόλυνσης των δικαιούχων περιλαμβάνονται:
• Υψηλός προϋπολογισμός δημόσιας δαπάνης ύψους 22,5 εκ. ευρώ.
• Δυνατότητα χρηματοδότησης τόσο υφιστάμενων όσο και νέων-υπό σύσταση επιχειρήσεων
• Δυνατότητα χρηματοδότησης των θεματικών τομέων μεταποίησης, τουρισμού, εμπορίου και υπηρεσιών.
• Δυνατότητα χρηματοδότησης των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων ανεξαρτήτου μεγέθους (πολύ μικρές, μικρές, μεσαίες).
• Κατηγοριοποίηση διαθέσιμου προϋπολογισμού δημόσιας δαπάνης ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης, τη θεματική ενότητα και την κατηγορία της επιχείρησης.
• Υψηλά ποσοστά επιχορήγησης από 40% έως και 50%.
• Μη υποχρέωση τεκμηρίωσης με αποδεικτικά στοιχεία της δυνατότητας κάλυψης της Ιδιωτικής Συμμετοχής (Δάνειο ή/και Ιδία Συμμετοχή).
• Καταβολή προκαταβολής μέχρι και το 100% της αναλογούσας Δημόσιας Δαπάνης έναντι ισόποσης εγγυητικής επιστολής.
• Δυνατότητα καταβολής δημόσιας δαπάνης με υλοποίηση του 30% του Επιχειρηματικού Σχεδίου.
• Επιλεξιμότητα προκαταβολών σε προμηθευτές σε ποσοστό έως και 50% του συνολικού κόστους του επενδυτικού σχεδίου, ως δαπάνες προς πιστοποίηση και χρηματοδότηση.
• Ευρύτατο φάσμα επιλέξιμων δαπανών.
• Επιχορήγηση λειτουργικών δαπανών για μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις (νέες και υπό σύσταση) μέχρι και 40% του προϋπολογισμού του επενδυτικού σχεδίου.
• Δυνατότητα κάλυψης της ιδίας συμμετοχής εξ' ολοκλήρου με δανεισμό.
• Δεν απαιτείται η προσκόμιση βεβαίωσης θετικού ενδιαφέροντος στις περιπτώσεις πρόθεσης κάλυψης της ιδίας συμμετοχής με δανεισμό.
• Απλούστευση στις διαδικασίες διαχείρισης (Μείωση γραφειοκρατίας).
• Προσαρμογή του κανονιστικού πλαισίου στις ανάγκες της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
• Ενεργή συμμετοχή της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας σε όλες τις φάσεις σχεδιασμού και υλοποίησης του προγράμματος.
• Κατηγοριοποίηση των επιλέξιμων Κωδικών Αναπτυξιακής Δραστηριότητας (ΚΑΔ) ως προς τις αναπτυξιακές προτεραιότητες της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
• Διαφανές και Αντικειμενικό σύστημα αξιολόγησης-επιλογής υποψηφίων με τη χρήση κατάλληλου πληροφοριακού συστήματος (ΠΣΚΕ της ΜΟΔ Α.Ε.).
• Δυνατότητα αξιοποίησης των χρηματοδοτικών εργαλείων (ΕΤΕΑΝ, ΕΛΤΕΠ ΜΜΕ
κλπ) για την διευκόλυνση της ρευστότητας των επιχειρήσεων.
• Φιλικός Οδηγός, πλήρης, με κάθε πληροφορία χρήσιμη για την ενημέρωση-κινητοποίηση των ενδιαφερομένων.
• Μεγάλος αριθμός σημείων υποβολής.
• Μη υποχρεωτική δημιουργία θέσεων απασχόλησης.

1 σχόλιο:

  1. Σε μια κατάμεστη από κόσμο αίθουσα ο πρόεδρος του ΕΒΕ αναφέρθηκε στα προβλήματα των επαγγελματιών και όλα τα γνωστά που λέει σε κάθε ημερίδα. Ύστερα ένας ειδικός έκανε μια γενική παρουσίαση του προγράμματος μέχρι που έφτασε ο καθυστερημένος Δακής. Έκανε μια μακροσκελέστατη μισάωρη τουλάχιστον ομιλία με νουθεσίες στους επαγγελματίες να αποδίδουν το ΦΠΑ και εγώ κατάλαβα ότι έριχνε το βάρος στους επαγγελματίες και δεν υπήρχε κανείς εκεί να τους υπερασπιστεί.
    Η μάλλον υπήρχε ο πρόεδρος του ΕΒΕ Σαπαλίδης που απλά ήταν παρόν και δεν ψέλλισε απολύτως τίποτα σε όσα έλεγε ο περιφερειάρχης Δακής.
    Και ύστερα άδειασε η αίθουσα ορισμένοι έφευγαν φωνάζοντας ότι δεν τους ενημέρωσαν για το πρόγραμμα και ότι είχαν για το πρόγραμμα και όχι για άλλο λόγο. Εκεί πάλι ο πρόεδρος τους ΕΒΕ έπρεπε να διευθύνει τη συζήτηση πιο αυστηρά ώστε να προλάβουν οι επαγγελματίες να θέσουν ερωτήσεις και όχι να ακούν την πολιτική ομιλία του Δακή.
    Θέλει ταλέντο να διοργανώνεις ημερίδα και να έχεις μια γεμάτη αίθουσα από κόσμο που να θέλει να ακούσει και συ την αφήνεις να εξελιχθεί χύμα με αποτέλεσμα να αδειάσει η αίθουσα. Μετά από ώρα κάποιοι κατόρθωσαν να θέσουν κάποια ερωτήματα αλλά η αίθουσα ήταν άδεια.

    Ιντερνετ και πάλι ιντερνετ οι ημερίδες τελικά είναι μόνο για προβολή και όχι για ενημέρωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.