ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΒΟΥΓΙΑ
συγκοινωνιολόγου, καθηγητή ΑΠΘ
Μια καλή μέρα, όχι μόνο για την πόλη της Φλώρινας αλλά και για όλους τους φίλους του σιδηροδρόμου, ήταν η Κυριακή 14 Οκτωβρίου, λόγω της επαναλειτουργίας της σύνδεσης Θεσσαλονίκης - Φλώρινας, που είχε διακοπεί πριν από περίπου 2 χρόνια.
Στην ακριτική πόλη που ξαναζωντάνεψε, πολύς κόσμος με σημαιάκια και μουσικές υποδέχτηκε τον πρώτο συρμό που μπήκε στο σταθμό σφυρίζοντας πανηγυρικά. Με τρία δρομολόγια καθημερινά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκατέστησε μια γραμμή που είχε διακοπεί αδικαιολόγητα, αφού θεωρείται ότι θα είναι βιώσιμη όχι μόνον από συγκοινωνιακή αλλά και από οικονομική άποψη, αξιοποιώντας πέρα από την άμεση σύνδεση των δύο πόλεων και τις σοβαρές δυνατότητες που προσφέρει η ευρύτερη περιοχή για οικολογικό, χιονοδρομικό και ιστορικό τουρισμό (Αμύνταιο, Νυμφαίο, Πισοδέρι, Πρέσπες κ.λπ.).
Υπάρχουν, βέβαια, και άλλοι λόγοι που συνέβαλαν στην απόφαση αυτήν, όπως για παράδειγμα η πρόσφατη ανακαίνιση της γραμμής, το γεγονός ότι τα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα περιλαμβάνουν το τμήμα Φλώρινας - Κρυσταλλοπηγής - Πόγραδετς, για το οποίο η Ελλάδα διεκδικεί ευρωπαϊκές ενισχύσεις, αλλά και η γεωγραφική απομόνωση της ευαίσθητης αυτής περιοχής, αφού η Εγνατία εξυπηρετεί μεν ικανοποιητικά τη δυτική Μακεδονία μέχρι την Κοζάνη, στη συνέχεια, όμως, κλίνει νοτιοδυτικά και απομακρύνεται.
Παράλληλα, ο δήμος Θεσσαλονίκης δεσμεύτηκε να υποστηρίξει το εγχείρημα, προωθώντας τις εκδρομές των ΚΑΠΗ με το σιδηρόδρομο προς τις περιοχές της Φλώρινας και του Αμυνταίου. Στην ίδια κατεύθυνση, η Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας μπορεί να αποστείλει ενημερωτικό σημείωμα με τις τιμολογιακές προτάσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα γραφεία όλων των σχολικών διευθύνσεων της Κεντρικής Μακεδονίας για τις οργανωμένες μαθητικές εκδρομές σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Για την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση, βέβαια, των επιβατών, η μετακίνηση πρέπει να συνδυαστεί και με λεωφορεία που θα τους μεταφέρουν από τους σταθμούς του τρένου προς και από τις περιοχές ενδιαφέροντος (Νυμφαίο, Πρέσπες, Πισοδέρι κ.λπ.).
Αξίζει να μνημονεύσουμε τη συμβολή στην κοινή προσπάθεια και στο αίσιο αποτέλεσμα της τοπικής κοινωνίας (κυρίως της κίνησης Φίλων Τραίνου Φλώρινας και της ΔΕΗ), της αντίστοιχης πλευράς στη Θεσσαλονίκη (δήμαρχος, Σύλλογος Φίλων Σιδηρόδρομου, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης) και την επιμονή του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάση Ζηλιασκόπουλου, ως θεσμικού εκπροσώπου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Και γενικότερα, όμως, η αποκατάσταση αυτής της σύνδεσης επιβεβαιώνει τη σημασία και τις τεράστιες δυνατότητες του σιδηροδρόμου στη μείωση της γεωγραφικής απομόνωσης και την ανάπτυξη πολλών περιοχών της χώρας με ένα μέσο μεταφοράς γρήγορο, φτηνό, άνετο και οικολογικό.
Ηταν, ύστερα από καιρό, μια καλή είδηση για τη Φλώρινα και τη Θεσσαλονίκη, αλλά και μια προσωπική και συλλογική ικανοποίηση.
Πηγή: agelioforos.gr
Στην ακριτική πόλη που ξαναζωντάνεψε, πολύς κόσμος με σημαιάκια και μουσικές υποδέχτηκε τον πρώτο συρμό που μπήκε στο σταθμό σφυρίζοντας πανηγυρικά. Με τρία δρομολόγια καθημερινά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκατέστησε μια γραμμή που είχε διακοπεί αδικαιολόγητα, αφού θεωρείται ότι θα είναι βιώσιμη όχι μόνον από συγκοινωνιακή αλλά και από οικονομική άποψη, αξιοποιώντας πέρα από την άμεση σύνδεση των δύο πόλεων και τις σοβαρές δυνατότητες που προσφέρει η ευρύτερη περιοχή για οικολογικό, χιονοδρομικό και ιστορικό τουρισμό (Αμύνταιο, Νυμφαίο, Πισοδέρι, Πρέσπες κ.λπ.).
Υπάρχουν, βέβαια, και άλλοι λόγοι που συνέβαλαν στην απόφαση αυτήν, όπως για παράδειγμα η πρόσφατη ανακαίνιση της γραμμής, το γεγονός ότι τα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα περιλαμβάνουν το τμήμα Φλώρινας - Κρυσταλλοπηγής - Πόγραδετς, για το οποίο η Ελλάδα διεκδικεί ευρωπαϊκές ενισχύσεις, αλλά και η γεωγραφική απομόνωση της ευαίσθητης αυτής περιοχής, αφού η Εγνατία εξυπηρετεί μεν ικανοποιητικά τη δυτική Μακεδονία μέχρι την Κοζάνη, στη συνέχεια, όμως, κλίνει νοτιοδυτικά και απομακρύνεται.
Παράλληλα, ο δήμος Θεσσαλονίκης δεσμεύτηκε να υποστηρίξει το εγχείρημα, προωθώντας τις εκδρομές των ΚΑΠΗ με το σιδηρόδρομο προς τις περιοχές της Φλώρινας και του Αμυνταίου. Στην ίδια κατεύθυνση, η Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας μπορεί να αποστείλει ενημερωτικό σημείωμα με τις τιμολογιακές προτάσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα γραφεία όλων των σχολικών διευθύνσεων της Κεντρικής Μακεδονίας για τις οργανωμένες μαθητικές εκδρομές σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Για την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση, βέβαια, των επιβατών, η μετακίνηση πρέπει να συνδυαστεί και με λεωφορεία που θα τους μεταφέρουν από τους σταθμούς του τρένου προς και από τις περιοχές ενδιαφέροντος (Νυμφαίο, Πρέσπες, Πισοδέρι κ.λπ.).
Αξίζει να μνημονεύσουμε τη συμβολή στην κοινή προσπάθεια και στο αίσιο αποτέλεσμα της τοπικής κοινωνίας (κυρίως της κίνησης Φίλων Τραίνου Φλώρινας και της ΔΕΗ), της αντίστοιχης πλευράς στη Θεσσαλονίκη (δήμαρχος, Σύλλογος Φίλων Σιδηρόδρομου, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης) και την επιμονή του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάση Ζηλιασκόπουλου, ως θεσμικού εκπροσώπου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Και γενικότερα, όμως, η αποκατάσταση αυτής της σύνδεσης επιβεβαιώνει τη σημασία και τις τεράστιες δυνατότητες του σιδηροδρόμου στη μείωση της γεωγραφικής απομόνωσης και την ανάπτυξη πολλών περιοχών της χώρας με ένα μέσο μεταφοράς γρήγορο, φτηνό, άνετο και οικολογικό.
Ηταν, ύστερα από καιρό, μια καλή είδηση για τη Φλώρινα και τη Θεσσαλονίκη, αλλά και μια προσωπική και συλλογική ικανοποίηση.
Πηγή: agelioforos.gr
Φλώρινας - Κρυσταλλοπηγής - Πόγραδετς για γέλια .Το τρενο δεν πάει στα βουνα
ΑπάντησηΔιαγραφήειδικα για το τελευταιο τι να σας πω (γρηγορο)... προχθες ταξιδεψα με το τρενο κ καναμε 4 ωρες κ 30 λεπτα λογο καποιου προβληματος. επισης εμαθα οτι μια μερα πριν ενα δρομολογιο δεν πραγματοποιηθηκε εξετιας βλαβης κ παλι. εγω που πρεπει να ειμαι στην ωρα μου θεσσαλονικη δεν ειναι κ οτι καλυτερο κ το θεμα ειναι οτι ταξιδευω συχνα επειδη εχω καποιες δουλειες αυτη την εποχη στην θεσσαλονικη.
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλο ειναι να λεμε λοιπον κ τα προβληματα του. απο αξιοπιστια παντως νομιζω πως υστερει!!!
Ε, αφού δε μίλησε για τη σιδηροδρομική γραμμή Φλώρινα-Τάιμα-Πολυπόταμος μέσω Καϊμάκτσαλαν, πάλι καλά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να καταλάβουμε πόσο μακρυά είναι από τα προβλήματα του κόσμου ο ΠΑΣΟΚος συγκοινωνιολόγος, πρώτα απ όλα δε νιώθει καμιά ανάγκη να απολογηθεί για τη ταλαιπωρία που μας βασάνισε για 2,5 χρόνια, όταν τα μνημονιακά φιλαράκια του αποφάσισαν να μας στερήσουν το αυτονόητο, δηλαδή την εύκολη και φθηνή μετακίνησή μας από και προς την υπόλοιπη Ελλάδα. Και μάλιστα παρουσιάζει και την επανασύνδεση σαν κατόρθωμα, ενώ έπρεπε να σκύψει το κεφάλι και να ζητήσει συγγνώμη για λογαριασμό του Συστήματος που υπηρετεί.
Φυσικά δεν παραλείπει να επαινέσει το κολλητάρι του, τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης (που πώς του ξέφυγε να μην ονομάσει τη γραμμή Θεσ/νίκης-Φλώρινας σε γραμμή "Κεμάλ Ατατούρκ";;;)
Με άλλα λόγια η υποκρισία και η ξεδιαντροπιά ξεχειλίζει από τα μπατζάκια μας.
+10
ΔιαγραφήΜας δουλεύουν κανονικά όλοι αυτοί οι τύποι σαν τον κλαψιάρη Βούγια!!!
ΔιαγραφήΚαλά ρε και πως θα πάει το τρένο στην Κρυσταλοπηγή και μετά στο Πόγραδετς!!!Τι νομίζουν όλοι αυτοί οι αρχιτενεκέδες που έχουν τις ζωές μας στα χέρια τους όταν αυτά δεν βρίσκονται στις τσέπες μας!
ΦΤΟΥ ΣΑΣ!!!!ΡΕ ΞΕΦΤΥΛΙΣΜΕΝΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ!
ΤΙ ΣΑΧΛΑΜΑΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΛΕΤΕ!!
ΛΙΓΗ ΝΤΟΠΗ ΡΕ ΜΠΑΚΙΡΙΑ ΤΟΥ ΚΕΡΑΤΑ!ΕΛΕΟΣ!ΔΗΛΑΔΗ!
ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΦΡΙΚΑΝΟΙ ΡΕ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΔΕΣ Ε ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΔΕΣ!
ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΦΥΡΑΜΑΤΑ!!!!
Ε ΟΧΙ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ!
ΠΑΝΤΩΣ Η ΠΙΟ ΒΟΛΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΓΙΑ ΠΟΓΡΑΔΕΤΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΦΛΩΡΙΝΑ-ΔΡΟΣΟΠΗΓΗ ΜΕΤΑ ΠΟΛΥΠΟΤΑΜΟ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΤΡΙΒΟΥΝΟ ΜΕΤΑ ΑΕΡΟΓΕΦΥΡΑ ΣΤΟ 15! ΕΠΕΙΤΑ ΕΥΘΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΞΙΑ ΑΓΙΟ ΓΕΡΜΑΝΟ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ(ΟΧΙ ΤΟΥ ΠΙΣΟΔΕΡΙΟΥ)ΑΠΟ ΠΙΣΩ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΕΦΤΕΙΣ ΚΟΥΛΑ....ΓΕΦΥΡΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΜΙΚΡΗ ΠΡΕΣΠΑ ΜΕΤΑ ΟΛΟ ΔΕΞΙΑ ΓΙΑ ΠΕΔΙΑΔΑ ΚΟΡΥΤΣΑΣ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΤΡΥΠΑΣ ΤΑ ΑΛΑΒΑΝΙΚΑ ΒΡΑΧΙΑ ΚΑΙ ΣΕ 15 ΛΕΠΤΑ ΕΙΣΑΙ ΠΟΓΡΑΔΕΤΣ!
ΑΠΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ!
ΘΑ ΤΟΥΣ ΚΟΥΦΑΝΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ!!!ΤΙ ΕΛΒΕΤΟΙ ΚΑΙ ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΙ ΜΕ ΤΡΕΝΑ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ!!!ΣΙΓΑ ΤΗ ΜΑΓΚΙΑ ΤΟΥΣ!
ΡΕ ΘΑ ΜΙΛΑΕΙ ΟΛΗ Η ΓΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ!
ΜΠΡΑΒΟ ΡΕ ΒΟΥΓΙΑ ΑΕΤΕ!!!
ΞΕΡΕΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΚΡΥΣΤΑΛΟΠΗΓΗ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΒΟΥΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΥ ΤΟ ΠΟΓΡΑΔΕΤΣ;!!!
ΕΝΑΣ ΘΕΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΣΩΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ!
ΑΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΙΜΙΤΑΤΙΟΝ! ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΙΟ ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ!!...
ΑΛΛΑ...Ο ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΡΑΣΤΕΙ!...ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΚΟΥΜΑΝΤΟ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟΙ!
ΑΜΑΡΤΗΣΑΜΕ ΑΔΕΡΦΙΑ!!!ΓΙΑΤΙ ΤΟΥΣ ΔΩΣΑΜΕ ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟ!!!
ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΘΟΥΜΕ!!!!!!
ΕΙΜΑΣΤΕ Μ@Λ@ΚΕΣ!!
ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΣΥΓΧΩΡΕΙ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ Μ@Λ@ΚΙΕΣ!!!!
ΦΤΟΥ!!!
Ανώνυμε 21/10 11:23, είσαι θεός ρε φίλε!! Υποκλίνομαι!! Άψογος!
ΔιαγραφήΡΕ ΠΟΙΟΣ ΜΙΛΑΕΙ Ο ΝΕΚΡΟΘΑΦΤΗΣ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΑ ΠΟΥΛΗΣΕΙΣ ΓΟΗΤΙΛΙΚΙ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΟΥ ΠΕΡΑΣΕΙ Μ@Λ@ΚΙΕΣ ΟΜΩΣ ΜΗ ΜΑΣ ΠΟΥΛΑΣ!
Την Κυριακή το πρωί θα ταξίδευα με το τρένο για Θεσ/νικη, είχα προγραμματισμένο ταξίδι με το αεροπλάνο,λόγω βλάβης του τρένου, το δρομολόγιο αναβλήθηκε, να μην τα πολυλογώ έχασα την πτήση μου.........
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΤΡΕΛΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ ΠΑΕΙ?
ΑπάντησηΔιαγραφήεγώ εδω ψηλά στο βουνό έχω πιάσει το μήνυμα διαφορετικά τι υπαινισετε ο ΝΕΚΡΟΘΑΦΤΗΣ ούγιας ....το τραίνο θα φτάνει στην Φλώρινα έφτασε....κι απο εκεί με πούλμαν του ΟΣΕ θα πηγαίνει στα κρύσταλλα κι απο εκεί στην Κορυτσά όπου έχει σιδηροδρομική σύνδεση με τα Τίρανα.Έτσι όλοι το αλμπαναριό θα χρησιμοποιει το τραίνογια τις μετακινήσεις του εντός και εκτος και επι τα αυτά της καράδρος . Αυτό το τόσο απλό για να είναι αληθινό ουδείς τυφλός στην χαράδρα το είδε μέσα στο σινιάκι και στον αιώνιο ύπνο του .Αλλού 'έχει το νού του ο ούγιας στην μαρμίτα στα αλονταπά και στην αθρώα λαθρομετανάστευση πώς θα διευκολύνει τους αλοδαπούς.....φυσικά άν σας έλεγε σε εσάς τους ομιχλοπεδινούς για σύνδεση με το Μοναστήρι και τα Σκόπια θα πηδούσατε σάν κρετίνοι ναι ΣΑΝ ΚΡΕΤΙΝΟΙ ΄η μαιμούδια απο την χαρά σας. Αυτούς βρίσκει ο κάθε ούγιας στην χαράδρα να πουλήσει τα καθρεφτάκια και τις χάντρες του...αυτά λέει και του λένε τα συριζάκια του....χαραδροπεδινοί έχετε την τσίμπλα και την τύφλα σας....και συνεχίζει να σας δουλέυει ο ούγιας...ουστε ρε ούγια ούστ ..δέν βαρέθηκες να τους κοροιδεύεις...τουτυ τουτ σφυρίζει ο ούγιας στην ΣΤΟΑ ΜΕ ΤΑ Μ εγκάλα ΤΟΥΝΕΛ
ΑπάντησηΔιαγραφή