Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Ο οδικός άξονας Ε65 αποτελεί έναν αυτοκινητόδρομο που σχεδιάστηκε προκειμένου να συνδέσει την ΠΑΘΕ (στο ύψος της Λαμίας) με την Εγνατία Οδό (κοντά στα Γρεβενά), διασχίζοντας τους Νομούς Καρδίτσας, Τρικάλων και Γρεβενών, δημιουργώντας έναν κάθετο αυτοκινητόδρομο που θα καθιστά την ηπειρωτική Ελλάδα προσβάσιμη από άκρη σε άκρη, ενώνοντας με ασφάλεια και ταχύτητα πολλές περιοχές της Στερεάς Ελλάδας, της Θεσσαλίας, της Ηπείρου και της Δυτικής Μακεδονίας, τόσο μεταξύ τους, όσο και με την υπόλοιπη Ελλάδα, εξαλείφοντας έτσι την οδική τους απομόνωση. Επίσης, θα φέρνει πιο κοντά χώρες των Βαλκανίων και της Ευρώπης γενικότερα, μέσω της Εγνατίας Οδού και του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, επιφέροντας οικονομίες κλίμακας κατά τη μεταφορά εμπορευμάτων και άλλων κοινωνικών αγαθών.
Πολλές απομονωμένες ορεινές περιοχές με φυσικά πλεονεκτήματα που παραμένουν ανεκμετάλλευτα, μέσω της σύγχρονης αυτής οδικής αρτηρίας, θα μπορούσαν να αναδειχθούν σε πόλους έλξης επενδύσεων, όπως ενδεικτικά στους τομείς της ενέργειας, του τουρισμού, της κτηνοτροφίας.
Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι τα στρατηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινητόδρομου Ε65 είναι ιδιαίτερα σημαντικά, καθώς δεν αφορούν απλά έναν ακόμη τοπικό δρόμο, αλλά πρόκειται για έναν οδικό άξονα με Διαπεριφερειακό και Υπερτοπικό χαρακτήρα.
Ωστόσο, με έντονο προβληματισμό πληροφορηθήκαμε πρόσφατα, από τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, ότι το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προτίθεται να ματαιώσει την εκτέλεση του Έργου, καταβάλλοντας μάλιστα αποζημιώσεις της τάξης του ενός (1) δις. €.
Το ΤΕΕ / Τμήμα Δυτικής Μακεδονίας εκτιμά πως μια τέτοια απόφαση, δεν έχει οικονομική και αναπτυξιακή λογική. Ο οδικός άξονας Ε65 έχει ενταχθεί στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα και κατασκευάζεται με Σύμβαση Παραχώρησης για 30 χρόνια. Το κόστος κατασκευής του Έργου ανέρχεται στα 1,6 δις. €, ενώ η κρατική συμμετοχή ανέρχεται στα 500 εκ. €. Επισημαίνεται ότι και μέχρι τα μέσα του 2010, είχε ολοκληρωθεί μεγάλο μέρος των απαιτούμενων μελετών, σε συνδυασμό με την εκτέλεση εργασιών σε χωματουργικά και άλλα τεχνικά έργα διαφόρων τμημάτων του αυτοκινητόδρομου.
Συνεπώς, το Υπουργείο θα έπρεπε να προσανατολίζεται στην κατεύθυνση επίλυσης των όποιων προβλημάτων, με γνώμονα τη συνέχιση - ολοκλήρωση του Έργου και όχι στην απόφαση οριστικής ματαίωσής του, επιβαρύνοντας έτσι περαιτέρω τον Έλληνα φορολογούμενο με 1 δις. €, ποσό διπλάσιο από την αρχική υποχρέωση του Κράτους και ικανό να ολοκληρώσει το Έργο, από τη φάση στην οποία βρίσκεται σήμερα.
Επιπλέον, δεν είναι λογικό, στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα η Χώρα, να αναζητούμε νέες επενδύσεις που κατά πάσα πιθανότητα θα απαιτήσουν μεγαλύτερους χρόνους εγκρίσεων - υλοποίησης και να ματαιώνουμε επενδύσεις που ήδη βρίσκονται στο στάδιο της κατασκευής, προσφέροντας άμεσα στην τόνωση της απασχόλησης και στην εθνική οικονομία.
Κύριε Υπουργέ,
Το ΤΕΕ / Τμήμα Δυτικής Μακεδονίας συντασσόμενο ομόθυμα με τους φορείς όλων των θιγόμενων τοπικών κοινωνιών, στο ενδεχόμενο της μη συνέχισης και τελικά της οριστικής ματαίωσης του Έργου, δηλώνουμε κατηγορηματικά αντίθετοι σε μια τέτοια εξέλιξη και ζητούμε την επανεξέτασή του στη βάση της θετικής έκβασης του θέματος, διότι αφενός μεν η Δυτική Μακεδονία στερείται μιας ακόμη δυνατότητας ανάδειξης και αξιοποίησης των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων, αφετέρου δε δυσχεραίνεται η επίτευξη της ανταγωνιστικότητας και της βιώσιμης ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή, σε μια περίοδο μάλιστα, που αυτό θα έπρεπε να αποτελεί το ζητούμενο, προκειμένου η Χώρα να εξέλθει το συντομότερο από το οικονομικό αδιέξοδο, όπου έχει περιέλθει τα τελευταία χρόνια.
Το ΤΕΕ/Τμήμα Δυτικής Μακεδονίας θα συμμετάσχει, την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012 στην Καρδίτσα, σε συνάντηση-σύσκεψη των Προέδρων των πέντε περιφερειακών τμημάτων ΤΕΕ (Κεντρικής & Δυτικής Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας, Μαγνησίας, Ευβοίας), του Προέδρου του κεντρικού ΤΕΕ και των αρμόδιων Περιφερειαρχών, με θέμα τις εξελίξεις που αφορούν τον οδικό άξονα Ε65
Με Τιμή
Για τη Δ.Ε. του Τ.Ε.Ε./Τ.Δ.Μ.
Ο Πρόεδρος
Αθανάσιος Κακάλης
Πολλές απομονωμένες ορεινές περιοχές με φυσικά πλεονεκτήματα που παραμένουν ανεκμετάλλευτα, μέσω της σύγχρονης αυτής οδικής αρτηρίας, θα μπορούσαν να αναδειχθούν σε πόλους έλξης επενδύσεων, όπως ενδεικτικά στους τομείς της ενέργειας, του τουρισμού, της κτηνοτροφίας.
Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι τα στρατηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινητόδρομου Ε65 είναι ιδιαίτερα σημαντικά, καθώς δεν αφορούν απλά έναν ακόμη τοπικό δρόμο, αλλά πρόκειται για έναν οδικό άξονα με Διαπεριφερειακό και Υπερτοπικό χαρακτήρα.
Ωστόσο, με έντονο προβληματισμό πληροφορηθήκαμε πρόσφατα, από τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, ότι το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προτίθεται να ματαιώσει την εκτέλεση του Έργου, καταβάλλοντας μάλιστα αποζημιώσεις της τάξης του ενός (1) δις. €.
Το ΤΕΕ / Τμήμα Δυτικής Μακεδονίας εκτιμά πως μια τέτοια απόφαση, δεν έχει οικονομική και αναπτυξιακή λογική. Ο οδικός άξονας Ε65 έχει ενταχθεί στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα και κατασκευάζεται με Σύμβαση Παραχώρησης για 30 χρόνια. Το κόστος κατασκευής του Έργου ανέρχεται στα 1,6 δις. €, ενώ η κρατική συμμετοχή ανέρχεται στα 500 εκ. €. Επισημαίνεται ότι και μέχρι τα μέσα του 2010, είχε ολοκληρωθεί μεγάλο μέρος των απαιτούμενων μελετών, σε συνδυασμό με την εκτέλεση εργασιών σε χωματουργικά και άλλα τεχνικά έργα διαφόρων τμημάτων του αυτοκινητόδρομου.
Συνεπώς, το Υπουργείο θα έπρεπε να προσανατολίζεται στην κατεύθυνση επίλυσης των όποιων προβλημάτων, με γνώμονα τη συνέχιση - ολοκλήρωση του Έργου και όχι στην απόφαση οριστικής ματαίωσής του, επιβαρύνοντας έτσι περαιτέρω τον Έλληνα φορολογούμενο με 1 δις. €, ποσό διπλάσιο από την αρχική υποχρέωση του Κράτους και ικανό να ολοκληρώσει το Έργο, από τη φάση στην οποία βρίσκεται σήμερα.
Επιπλέον, δεν είναι λογικό, στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα η Χώρα, να αναζητούμε νέες επενδύσεις που κατά πάσα πιθανότητα θα απαιτήσουν μεγαλύτερους χρόνους εγκρίσεων - υλοποίησης και να ματαιώνουμε επενδύσεις που ήδη βρίσκονται στο στάδιο της κατασκευής, προσφέροντας άμεσα στην τόνωση της απασχόλησης και στην εθνική οικονομία.
Κύριε Υπουργέ,
Το ΤΕΕ / Τμήμα Δυτικής Μακεδονίας συντασσόμενο ομόθυμα με τους φορείς όλων των θιγόμενων τοπικών κοινωνιών, στο ενδεχόμενο της μη συνέχισης και τελικά της οριστικής ματαίωσης του Έργου, δηλώνουμε κατηγορηματικά αντίθετοι σε μια τέτοια εξέλιξη και ζητούμε την επανεξέτασή του στη βάση της θετικής έκβασης του θέματος, διότι αφενός μεν η Δυτική Μακεδονία στερείται μιας ακόμη δυνατότητας ανάδειξης και αξιοποίησης των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων, αφετέρου δε δυσχεραίνεται η επίτευξη της ανταγωνιστικότητας και της βιώσιμης ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή, σε μια περίοδο μάλιστα, που αυτό θα έπρεπε να αποτελεί το ζητούμενο, προκειμένου η Χώρα να εξέλθει το συντομότερο από το οικονομικό αδιέξοδο, όπου έχει περιέλθει τα τελευταία χρόνια.
Το ΤΕΕ/Τμήμα Δυτικής Μακεδονίας θα συμμετάσχει, την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012 στην Καρδίτσα, σε συνάντηση-σύσκεψη των Προέδρων των πέντε περιφερειακών τμημάτων ΤΕΕ (Κεντρικής & Δυτικής Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας, Μαγνησίας, Ευβοίας), του Προέδρου του κεντρικού ΤΕΕ και των αρμόδιων Περιφερειαρχών, με θέμα τις εξελίξεις που αφορούν τον οδικό άξονα Ε65
Με Τιμή
Για τη Δ.Ε. του Τ.Ε.Ε./Τ.Δ.Μ.
Ο Πρόεδρος
Αθανάσιος Κακάλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.