Με μοναδικό θέμα την έγκριση του σχεδίου προϋπολογισμού της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας για το έτος 2013, θα συνεδριάσει στις 6 σήμερα το απόγευμα, στην Κοζάνη, το περιφερειακό Συμβούλιο.
Εισηγητής του θέματος είναι ο Περιφερειάρχης και Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής Γεώργιος Δακής
Η εισηγητική έκθεση
Ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας οικονομικού έτους 2013 καταρτίσθηκε σύμφωνα με τις γενικές κατευθύνσεις του Υπ. Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του 2012 λόγω έλλειψης σχετικής ΚΥΑ.
Για την κατάρτιση του Προϋπολογισμού τηρήθηκαν και φέτος οι πάγιες αρχές του Δημόσιου Λογιστικού που είναι:
1. Η αρχή της καθολικότητας και ενότητας (όλα τα έσοδα και τα έξοδα του Προϋπολογισμού πρέπει να προβλέπονται και να γράφονται σε ενιαίο κείμενο)
2. Η αρχή της ειδικότητας (οι πιστώσεις εξειδικεύονται κατά κωδικό αριθμό ανάλογα με τη φύση ή τον προορισμό τους)
3. Η αρχή του ισοσκελισμού εσόδων-εξόδων
4. Η αρχή της ειλικρίνειας και ακρίβειας (όλα τα έσοδα και έξοδα πρέπει να εμφανίζονται στον Προϋπολογισμό επακριβώς με ειλικρίνεια και προσέγγιση της πραγματικότητας, έτσι ώστε να μην αποβαίνει εικονικός)
5. Η αρχή της προβλεψημότητας (ο Προϋπολογισμός πρέπει να συνταχθεί και εγκριθεί πριν από την έναρξη του οικονομικού έτους).
Επισημαίνεται ότι δεν υπάρχουν οδηγίες από Υπουργείο για την σύνταξη του προϋπολογισμού έτους 2013, και ύστερα από συσκέψεις με υπηρεσιακούς παράγοντες αποφασίστηκε η σύνταξη του Π/Υ σύμφωνα με τα δεδομένα του 2012. Εδώ αξίζει να σημειωθεί και το γεγονός ότι η μέχρι τώρα εκτέλεση του προϋπολογισμού έτους 2012 γίνεται μετ’ εμποδίων (καθυστερήσεις στην εκταμίευση ποσών) και με μειώσεις ποσών οι οποίες σε μερικές περιπτώσεις φθάνουν έως και -80%.
Η κατάρτιση του Προϋπολογισμού έγινε σύμφωνα με τον κώδικα κατάταξης εσόδων των Ν.Π.Δ.Δ. και εξόδων του κρατικού προϋπολογισμού
Ο προϋπολογισμός είναι ισοσκελισμένος και αναπτύσσεται και στα δύο σκέλη (έσοδα-έξοδα) σε 6 (έξι) στήλες:
• στην πρώτη στην οποία αναγράφεται ο Κωδικός Αριθμός (Κ.Α.Ε.)
• στην δεύτερη η ονομασία του Κ.Α.Ε.
• στην τρίτη οι προβλέψεις για το οικονομικό έτος 2012
• στην τέταρτη, η διαμόρφωση των εσόδων-εξόδων για το Οικονομικό Έτος 2011
• στην πέμπτη τα απολογιστικά του 2010
• στην έκτη εκτίμηση για το 2011
Οι ειδικοί φορείς (Ε.Φ.) χαρακτηρίζονται με τριψήφιους κωδικούς αριθμούς και η ανάλυση των κονδυλίων κατά ειδικό φορέα Ε.Φ. ακολουθεί, όπως προαναφέρθηκε, ως προς τα έσοδα τον κώδικα κατάταξης του Προϋπολογισμού Ν.Π.Δ.Δ. λόγω της φύσης τους, και ως προς τα έξοδα τον κώδικα κατάταξης του κρατικού προϋπολογισμού
Η εκτίμηση των επιμέρους εσόδων των φορέων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας βασίζεται κατ’ ανάγκην και πάλι μόνον στα αναμενόμενα έσοδα:
α) από την κρατική επιχορήγηση.
β) από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (Κ.Α.Π.) .
γ) από Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
δ) από λοιπά έσοδα
Α) Κρατική Επιχορήγηση
Έσοδα της ομάδας 0100 «Επιχορηγήσεις από τον τακτικό προϋπολογισμό που δεν πρέπει να υπερβαίνουν τις επιχορηγήσεις του τρέχοντος οικονομικού έτους».
Στα έσοδα δεν λογίζονται οι τόκοι των τραπεζικών λογαριασμών και οι οποίοι θα συμπεριληφθούν σε αναμόρφωση του Προϋπολογισμού που θα ακολουθήσει μέσα στο Οικονομικό Έτος 2012
Β) Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (Κ.Α.Π.)
Οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (Κ.Α.Π) όπως είναι γνωστό υπολογίζονται ως ποσοστό συμμετοχής της Περιφέρειας στα έσοδα του κρατικού Π / Υ από φόρους και τέλη που αποδίδονται ετησίως
Σύμφωνα με νόμο που ψηφίστηκε στη Βουλή τα κονδύλια αυτά κατανέμονται με κοινή απόφαση των Υπουργών ΕΣ.Δ.Δ.Α. και Οικονομικών βάσει κριτηρίων, και διατίθενται κατά προτεραιότητα για κάλυψη δαπανών:
• Επενδύσεις χρηματοδοτούμενες αποκλειστικά από εθνικούς πόρους
• Λειτουργικές και λοιπές δαπάνες
Γ) Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
Έσοδα αυτών των ομάδων 9000 λογίζονται αναμενόμενα έσοδα από τα προγράμματα Δημοσίων Επενδύσεων.
Στον προϋπολογισμό αυτό ως προς τα έργα των Δημοσίων Επενδύσεων προβλέφθηκαν έσοδα για την αποπληρωμή των έργων που είναι ενταγμένα σε διάφορα προγράμματα (ΕΠΑΔΥΜ-ΠΙΝΔΟΣ-ΤΑΜΕΙΟ ΣΥΝΟΧΗΣ και ΕΙΔΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ) από Εθνικούς Πόρους και (ΕΠΠΕΡΑ και ΕΣΠΑ) συγχρηματοδοτούμενα..
Προβλέψεις για τον Τ.Π.Α. των Περιφερειακών Ενοτήτων Κοζάνης και Φλώρινας δεν έγιναν λόγω μη ύπαρξης της Υπουργικής απόφασης του Υπ.Εσ. όπως ενημερωθήκαμε από το γραφείο του Τ.Π.Α..
Δ) Διάφορα έσοδα από ιδίους πόρους και πρόστιμα
Στην κατηγορία αυτή ανήκουν τα έσοδα από Τέλη μεταβίβασης αυτ/των και πρόστιμα από διάφορες Δ/νσεις της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Ο προτεινόμενος προς έγκριση προϋπολογισμός που όπως προαναφέρθηκε στηρίζεται στην επιχορήγηση από τον κρατικό προϋπολογισμό (11.558.500,00) στους Κ.Α.Π. (16.973.638,00€) από Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (38.901.350,00) και λοιπά έσοδα (2.126.042,00€) καθώς και στα Ταμειακό υπόλοιπο οικ.έτους 2012 ποσό 500.000,00 ευρώ και ανέρχεται στο ποσό των 70.059.530,00 ευρώ
Α. Από την Κρατική επιχορήγηση καλύπτονται δαπάνες που διατίθενται για:
1. Δαπάνες Πρόνοιας (1.882.000,00€)
Αφορά πληρωμή επιδόματος διατροφικού (νεφροπαθών)
2. Δαπάνες γιατρών (276.500,00)
Αφορά την πληρωμή γιατρών εξεταστών υποψηφίων οδηγών
3.Δαπάνες για μισθοδοσία αιρετών (450.000,00)
Αφορά μισθοδοσία αιρετών (Περιφερειάρχη,Αντιπεριφερειαρχών κλπ)
4.Δαπάνες μεταφοράς μαθητών
Αφορά την πληρωμή για την μεταφορά μαθητών
Β. Από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους καλύπτονται δαπάνες για:
1. Επενδύσεις χρηματοδοτούμενες αποκλειστικά από εθνικούς πόρους 9.529.117,00€
2. Λειτουργικές και λοιπές δαπάνες 4.594.521,00€
3. Επενδύσεις που αφορούν την Εδρα της Περιφέρειας ποσοστό 30% 2.850.000,00 €
Σύνολο 16.973.638,00€
Γ. Από Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων καλύπτονται δαπάνες για:
Πληρωμή έργων του προγράμματος Δημοσίων επενδύσεων που διατηρούν ειδικούς λογαριασμούς στην Τράπεζα Ελλάδος.
Οι προβλέψεις εσόδων που προέρχονται από την Κρατική επιχορήγηση προϋπολογίσθηκαν βάσει τις πραγματικές οφειλές.
Οι προβλέψεις εσόδων που προέρχονται από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους προϋπολογίσθηκαν σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του διαμορφούμενου προυπ/σμού οικονομικού έτους 2011.
Οι προβλέψεις εσόδων από το Πρόγραμμα Δημ.Επενδύσεων προυπολογίσθηκαν σύμφωνα με τις προγραμματισμένες συμβάσεις.
Τα ταμειακά υπόλοιπα που θα προκύψουν στις 31-12-2012 θα συμπεριληφθούν στον προϋπολογισμό με τροποποιήσεις.
Εισηγητής του θέματος είναι ο Περιφερειάρχης και Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής Γεώργιος Δακής
Η εισηγητική έκθεση
Ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας οικονομικού έτους 2013 καταρτίσθηκε σύμφωνα με τις γενικές κατευθύνσεις του Υπ. Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του 2012 λόγω έλλειψης σχετικής ΚΥΑ.
Για την κατάρτιση του Προϋπολογισμού τηρήθηκαν και φέτος οι πάγιες αρχές του Δημόσιου Λογιστικού που είναι:
1. Η αρχή της καθολικότητας και ενότητας (όλα τα έσοδα και τα έξοδα του Προϋπολογισμού πρέπει να προβλέπονται και να γράφονται σε ενιαίο κείμενο)
2. Η αρχή της ειδικότητας (οι πιστώσεις εξειδικεύονται κατά κωδικό αριθμό ανάλογα με τη φύση ή τον προορισμό τους)
3. Η αρχή του ισοσκελισμού εσόδων-εξόδων
4. Η αρχή της ειλικρίνειας και ακρίβειας (όλα τα έσοδα και έξοδα πρέπει να εμφανίζονται στον Προϋπολογισμό επακριβώς με ειλικρίνεια και προσέγγιση της πραγματικότητας, έτσι ώστε να μην αποβαίνει εικονικός)
5. Η αρχή της προβλεψημότητας (ο Προϋπολογισμός πρέπει να συνταχθεί και εγκριθεί πριν από την έναρξη του οικονομικού έτους).
Επισημαίνεται ότι δεν υπάρχουν οδηγίες από Υπουργείο για την σύνταξη του προϋπολογισμού έτους 2013, και ύστερα από συσκέψεις με υπηρεσιακούς παράγοντες αποφασίστηκε η σύνταξη του Π/Υ σύμφωνα με τα δεδομένα του 2012. Εδώ αξίζει να σημειωθεί και το γεγονός ότι η μέχρι τώρα εκτέλεση του προϋπολογισμού έτους 2012 γίνεται μετ’ εμποδίων (καθυστερήσεις στην εκταμίευση ποσών) και με μειώσεις ποσών οι οποίες σε μερικές περιπτώσεις φθάνουν έως και -80%.
Η κατάρτιση του Προϋπολογισμού έγινε σύμφωνα με τον κώδικα κατάταξης εσόδων των Ν.Π.Δ.Δ. και εξόδων του κρατικού προϋπολογισμού
Ο προϋπολογισμός είναι ισοσκελισμένος και αναπτύσσεται και στα δύο σκέλη (έσοδα-έξοδα) σε 6 (έξι) στήλες:
• στην πρώτη στην οποία αναγράφεται ο Κωδικός Αριθμός (Κ.Α.Ε.)
• στην δεύτερη η ονομασία του Κ.Α.Ε.
• στην τρίτη οι προβλέψεις για το οικονομικό έτος 2012
• στην τέταρτη, η διαμόρφωση των εσόδων-εξόδων για το Οικονομικό Έτος 2011
• στην πέμπτη τα απολογιστικά του 2010
• στην έκτη εκτίμηση για το 2011
Οι ειδικοί φορείς (Ε.Φ.) χαρακτηρίζονται με τριψήφιους κωδικούς αριθμούς και η ανάλυση των κονδυλίων κατά ειδικό φορέα Ε.Φ. ακολουθεί, όπως προαναφέρθηκε, ως προς τα έσοδα τον κώδικα κατάταξης του Προϋπολογισμού Ν.Π.Δ.Δ. λόγω της φύσης τους, και ως προς τα έξοδα τον κώδικα κατάταξης του κρατικού προϋπολογισμού
Η εκτίμηση των επιμέρους εσόδων των φορέων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας βασίζεται κατ’ ανάγκην και πάλι μόνον στα αναμενόμενα έσοδα:
α) από την κρατική επιχορήγηση.
β) από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (Κ.Α.Π.) .
γ) από Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
δ) από λοιπά έσοδα
Α) Κρατική Επιχορήγηση
Έσοδα της ομάδας 0100 «Επιχορηγήσεις από τον τακτικό προϋπολογισμό που δεν πρέπει να υπερβαίνουν τις επιχορηγήσεις του τρέχοντος οικονομικού έτους».
Στα έσοδα δεν λογίζονται οι τόκοι των τραπεζικών λογαριασμών και οι οποίοι θα συμπεριληφθούν σε αναμόρφωση του Προϋπολογισμού που θα ακολουθήσει μέσα στο Οικονομικό Έτος 2012
Β) Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (Κ.Α.Π.)
Οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (Κ.Α.Π) όπως είναι γνωστό υπολογίζονται ως ποσοστό συμμετοχής της Περιφέρειας στα έσοδα του κρατικού Π / Υ από φόρους και τέλη που αποδίδονται ετησίως
Σύμφωνα με νόμο που ψηφίστηκε στη Βουλή τα κονδύλια αυτά κατανέμονται με κοινή απόφαση των Υπουργών ΕΣ.Δ.Δ.Α. και Οικονομικών βάσει κριτηρίων, και διατίθενται κατά προτεραιότητα για κάλυψη δαπανών:
• Επενδύσεις χρηματοδοτούμενες αποκλειστικά από εθνικούς πόρους
• Λειτουργικές και λοιπές δαπάνες
Γ) Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
Έσοδα αυτών των ομάδων 9000 λογίζονται αναμενόμενα έσοδα από τα προγράμματα Δημοσίων Επενδύσεων.
Στον προϋπολογισμό αυτό ως προς τα έργα των Δημοσίων Επενδύσεων προβλέφθηκαν έσοδα για την αποπληρωμή των έργων που είναι ενταγμένα σε διάφορα προγράμματα (ΕΠΑΔΥΜ-ΠΙΝΔΟΣ-ΤΑΜΕΙΟ ΣΥΝΟΧΗΣ και ΕΙΔΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ) από Εθνικούς Πόρους και (ΕΠΠΕΡΑ και ΕΣΠΑ) συγχρηματοδοτούμενα..
Προβλέψεις για τον Τ.Π.Α. των Περιφερειακών Ενοτήτων Κοζάνης και Φλώρινας δεν έγιναν λόγω μη ύπαρξης της Υπουργικής απόφασης του Υπ.Εσ. όπως ενημερωθήκαμε από το γραφείο του Τ.Π.Α..
Δ) Διάφορα έσοδα από ιδίους πόρους και πρόστιμα
Στην κατηγορία αυτή ανήκουν τα έσοδα από Τέλη μεταβίβασης αυτ/των και πρόστιμα από διάφορες Δ/νσεις της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Ο προτεινόμενος προς έγκριση προϋπολογισμός που όπως προαναφέρθηκε στηρίζεται στην επιχορήγηση από τον κρατικό προϋπολογισμό (11.558.500,00) στους Κ.Α.Π. (16.973.638,00€) από Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (38.901.350,00) και λοιπά έσοδα (2.126.042,00€) καθώς και στα Ταμειακό υπόλοιπο οικ.έτους 2012 ποσό 500.000,00 ευρώ και ανέρχεται στο ποσό των 70.059.530,00 ευρώ
Α. Από την Κρατική επιχορήγηση καλύπτονται δαπάνες που διατίθενται για:
1. Δαπάνες Πρόνοιας (1.882.000,00€)
Αφορά πληρωμή επιδόματος διατροφικού (νεφροπαθών)
2. Δαπάνες γιατρών (276.500,00)
Αφορά την πληρωμή γιατρών εξεταστών υποψηφίων οδηγών
3.Δαπάνες για μισθοδοσία αιρετών (450.000,00)
Αφορά μισθοδοσία αιρετών (Περιφερειάρχη,Αντιπεριφερειαρχών κλπ)
4.Δαπάνες μεταφοράς μαθητών
Αφορά την πληρωμή για την μεταφορά μαθητών
Β. Από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους καλύπτονται δαπάνες για:
1. Επενδύσεις χρηματοδοτούμενες αποκλειστικά από εθνικούς πόρους 9.529.117,00€
2. Λειτουργικές και λοιπές δαπάνες 4.594.521,00€
3. Επενδύσεις που αφορούν την Εδρα της Περιφέρειας ποσοστό 30% 2.850.000,00 €
Σύνολο 16.973.638,00€
Γ. Από Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων καλύπτονται δαπάνες για:
Πληρωμή έργων του προγράμματος Δημοσίων επενδύσεων που διατηρούν ειδικούς λογαριασμούς στην Τράπεζα Ελλάδος.
Οι προβλέψεις εσόδων που προέρχονται από την Κρατική επιχορήγηση προϋπολογίσθηκαν βάσει τις πραγματικές οφειλές.
Οι προβλέψεις εσόδων που προέρχονται από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους προϋπολογίσθηκαν σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του διαμορφούμενου προυπ/σμού οικονομικού έτους 2011.
Οι προβλέψεις εσόδων από το Πρόγραμμα Δημ.Επενδύσεων προυπολογίσθηκαν σύμφωνα με τις προγραμματισμένες συμβάσεις.
Τα ταμειακά υπόλοιπα που θα προκύψουν στις 31-12-2012 θα συμπεριληφθούν στον προϋπολογισμό με τροποποιήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.