Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2012

Εκδηλώσεις και δράσεις της Π.Ε. Φλώρινας για την επέτειο των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Φλώρινας

Οι δράσεις που θα λάβουν χώρα στην Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας, ύστερα από τα αιτήματα των ενδιαφερομένων φορέων, θα πραγματοποιηθούν σε διάφορους χώρους της ευρύτερης περιοχής και θα είναι πολυ - θεματικές (μουσικές, χορευτικές, εικαστικές, εκδοτικές, κλπ.). Κατά το διάστημα Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου προγραμματίζονται:
1. Έκθεση ζωγραφικής του καθηγητή Γ. Τσακίρη, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας, την Πέμπτη 1/11/12, ώρα 8.00 μ.μ.
2. Εκδήλωση λόγου και τέχνης της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών Αμυνταίου, στο Δήμο Αμυνταίου, την Κυριακή 4/11/2012, στο Πολιτιστικό κέντρο Δήμου Αμυνταίου
3. Παρουσίαση και παράδοση του ψηφιδωτού της Φλώρινας, στον περιβάλλοντα χώρο της Μητρόπολης, την Πέμπτη 8/11/12, ώρα 13.00 μ.μ. (μετά την παρέλαση)
4. Πρώτη παρουσίαση του ντοκυμαντέρ «Φλώρινα, Πορεία στη Μνήμη», του σκηνοθέτη Χ. Σκούρα, στις 8/11/12, στις 7 μ.μ. στο Πολιτιστικό Κέντρο Φλώρινας
5. Παρουσίαση του ντοκυμαντέρ «Φλώρινα, Πορεία στη Μνήμη», του σκηνοθέτη Χ. Σκούρα, την Κυριακή 11/11/12, ώρα 11.30 μ.μ. στο Πολιτιστικό Κέντρο Δ. Αμυνταίου
6. Μουσική εκδήλωση του Ωδείου Φλώρινας, στις 16/11/12, ώρα 8.00 μ.μ, στο Πολιτιστικό κέντρο Φλώρινας
7. Μουσική εκδήλωση (ρεσιτάλ πιάνου) των Α. Σελεμίδη και Δ. Τουλίκα, στο Ωδείο Φλώρινας, το Σάββατο 24/11/12, ώρα 8 μ.μ. στο Πολιτιστικό κέντρο Φλώρινας
8. Χορευτική εκδήλωση του Λυκείου Ελληνίδων Φλώρινας, την Κυριακή 25/11/12, ώρα 11.30 μ.μ, στο Φ.Σ.Φ. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
9. Μουσική εκδήλωση με τη χορωδία ΕΥΦΩΝΟΝ, την Κυριακή 2/12/12, 12.00 μ.μ., στο Πολιτιστικό κέντρο Δήμου Αμυνταίου
10. Μουσική εκδήλωση και έκθεση ζωγραφικής με θέμα «Μνήμες ενός πρόσφυγα», την Τετάρτη 5/12/12, ώρα 7 μ.μ., στο Πολιτιστικό Κέντρο Φλώρινας
11. Βιβλιοπαρουσίαση των εκδόσεων της Π.Ε. Φλώρινας, στο Φ.Σ.Φ. Αριστοτέλη, (Δεκέμβριος 2012)
12. Παραγωγή και παρουσίαση του ψηφιακού δίσκου (CD), της χορωδίας του 1ου Γενικού Λυκείου Φλώρινας, στο Πολιτιστικό Κέντρο Φλώρινας (Δεκέμβριος 2012)

Για τυχόν αλλαγές στο πρόγραμμα των εκδηλώσεων θα υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση μέσω του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου.

12 σχόλια:

  1. Απελευθέρωση σημαίνει απαλλαγή από εκείνο το καθεστώς που επέβαλαν ξένοι και που περιορίζει τις ελευθερίες των γηγενών στο δικαίωμα της έκφρασης, της αυτοδιοίκησης, της άσκησης των δικαιωμάτων τους πάνω στη γη τους.
    Περισσότεροι από τους μισούς ντόπιους αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους: μερικοί για να σώσουν τη ζωή τους, άλλοι για να αποφύγουν τη βάρβαρη καταπίεση του νέου καθεστώτος και άλλοι λόγω της οικονομικής καταπίεσης.
    Εκείνοι οι Μακεδόνες που εξοντώθηκαν, φυλακίστηκαν, εξορίστηκαν ή οδηγήθηκαν σε αναγκαστικό εκπατρισμό αυτά τα 100 χρόνια, είναι πολύ περισσότεροι από εκείνους που έπαθαν το ίδιο κατά τα 500 περίπου χρόνια τουρκικής κατοχής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. άιντε ρε βουλγαρόσπορε πάνε να ανάψεις κανα κερί στον Τίτο και πάνε στον γκρουέφσκι να σου δώσει κανα μπαξισι βρωΜοβούλγαρε που θα ΄μας κάνεις μαθήματα πατριδογνωσίας..ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΤΙΜΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΚΑΜΑΡΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΩΣ ΑΠΟ ΚΑΤΙ ΤΟΥΡΚΟΒΟΥΛΓΑΡΟΥΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ σάν τα μούτρα σας ..και οσοι δέν γουστάρουν να πάνε στην βουλγαρία στην τουρκία αλλα και στην μαμά την ...ρωσία αν τολμάΤε άς παιντε ..θα σας περιλάβουν καταλλήλως ειδικά ο Πούτιν ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. MILISE O TOURKOSPOROS GYFTOS O TYFLOMENOS APO TO FANATIKO ETHNIKISTIKO RATSISMO

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Με το νέο καθεστώς η μητρική μας γλώσσα, όχι μόνο δεν αντικατέστησε την τουρκική των κατακτητών, αλλά και απαγορεύτηκε, καταδιώχθηκε, λοιδορήθηκε, συκοφαντήθηκε. Τα ήθη και έθιμά μας μπήκαν υπό κηδεμονία. Η καλλιέργεια της ντόπιας μακεδονικής κουλτούρας απαγορεύτηκε. Απαγορεύτηκε ακόμα και η χρήση τραγουδιών στους γάμους και τις γιορτές. Μας απαγορεύτηκε ακόμα και να δηλώνουμε ίδια εθνική ταυτότητα και καταγωγή με τους ομογενείς μας που εκπατρίστηκαν, είτε ως οικονομικοί μετανάστες, είτε ως εθνοπολιτικοί πρόσφυγες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Από τη στιγμή που εγκαταστάθηκαν στις περιοχές και στις περιουσίες των θυμάτων της ελλαδικής εθνοκάθαρσης, ήταν φυσικό επόμενο να εισπράττουν τα εχθρικά αισθήματα και την εκδίκηση των πραγματικών δικαιούχων εκείνων των περιοχών. Σήμερα οι έποικοι που εγκατέστησε η Ελλάδα σ’ εκείνες τις περιοχές, εορτάζουν χωρίς ντροπή, ίσως και από άγνοια των πραγματικών γεγονότων, μαζί με τον σοβινιστικό κρατικό μηχανισμό εκείνες τις θηριωδίες ως «απελευθέρωση».


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλλιεργείς λοιπόν, ρατσιστικό μίσος ΑΘΛΙΕ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΤΗ! Θα μας βάλεις και να σκοτωνόμαστε, όπως είναι "φυσικό επόμενο", για να σου γίνει το κέφι; Είσαι επικίνδυνος κι εσύ και ΟΛΑ ΤΑ ΦΑΣΙΣΤΟΕΙΔΗ ΣΑΝ ΚΙ ΕΣΕΝΑ!

      Μη χαίρεσαι όμως! Αυτή η γη ήταν, είναι και θα είναι ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΛΛΑΔΑ!

      Διαγραφή
  6. Οι Μακεδόνες που παρέμειναν στην ελλαδική επικράτεια, πέρα από τις διώξεις, τις αδικίες, την τρομοκρατία και την καταπίεση, αναγκάστηκαν να υποστούν μια άνευ προηγουμένου μαύρη προπαγάνδα. Έπρεπε μάλιστα να τη δέχονται χωρίς αντιρρήσεις, γιατί αλλιώς θα ήταν ύποπτοι. Έπρεπε να ξεχάσουν εκείνα που ήξεραν για την ιστορία τους, την καταγωγή τους, την ταυτότητά τους. Εκτός από τη φοβέρα χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον και το ψέμα, η διαστρεύλωση και η συκοφαντία. Ο βασικός στόχος ήταν η παραχάραξη της σύγχρονης ιστορίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η συμπλήρωση 100 χρόνων από την προσάρτηση της νότιας Μακεδονίας από την Ελλάδα ας γίνει αφορμή για έναν πραγματικό απολογισμό των συνεπειών της για μας τους γηγενείς Μακεδόνες. Ας δούμε την ωμή πραγματικότητα και ας τολμήσουμε να πούμε όλη την αλήθεια, όσο δυσάρεστη κι αν είναι.
    Αυτά τα 100 χρόνια δεν μας άφησαν να γευτούμε τα αγαθά της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της δικαιοσύνης. Ήταν χρόνια βάρβαρης καταπίεσης και ακραίας καταπάτησης των δικαιωμάτων μας. Μας ανάγκασαν να απαρνηθούμε την εθνική μας ταυτότητα, την ιστορίας μας, τους συγγενείς μας, τους ομογενείς μας. Μας έκαναν μάλιστα να στρεφόμαστε εναντίον τους, κάνοντάς μας έτσι γενίτσαρους.
    Μας «εξελλήνισαν» με τις πιο ακραίες φασιστικές μεθόδους. Μας απαγόρεψαν τη μητρική μας γλώσσα και άλλαξαν τα ονόματά μας και τα ονόματα των χωριών και των πόλεών μας, χωρίς να μας ρωτήσουν και χωρίς να επιτρέψουν οποιαδήποτε μορφή διαμαρτυρίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακραία φασιστικές είναι οι απόψεις σου, κομπλεξικέ εθνικιστή-ρατσιστή-πρακτορίσκε, που αν τολμούσες σε ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ να σκεφτείς στον ύπνο σου το ένα εκατοστό από αυτά που λες ελεύθερα στη δημοκρατική Ελλάδα, θα ήσουν τουλάχιστον στο μπουντρούμι (όπως είναι λ.χ. ο Επίσκοπος Ιωάννης επειδή τόλμησε να πει, κόντρα στο φασιστικό καθεστώς των ΣΚοπίων, ότι είναι Σέρβος).

      Διαγραφή
  8. Δεν θα σας μιλήσω στα στενά όρια μιας επιφυλλίδας για τον ποιητικό λόγο του Μέσκου (ωστόσο μπαίνω στον πειρασμό να σημειώσω πως σε πείσμα των λογής φιλολογικών ιερατείων, ο Μέσκος, για τη δική μου οπτική, είναι πράγματι ένας από τους πιο σημαντικούς μεταπολεμικούς ποιητές της γλώσσας μας, θρησκευόμενος όχι με τρομερούς Παντοκράτορες αλλά αποκλειστικά με ίσκιους της γης, με σώματα και δέντρα, με μυρουδιές κι ανέμους, ματωμένα χώματα και αχαλίνωτα νερά). Θα σας μιλήσω για κάποιους συμπολίτες μας (μεταφορικά: για κάποια πουλιά στο δάσος του κόσμου), στους οποίους, εδώ και κάμποσες δεκαετίες, απαγορεύτηκε να μιλήσουν τη γλώσσα της μάνας τους, να τραγουδήσουν τα νανουρίσματα και τα μοιρολόγια ετούτης της γλώσσας, να δηλώσουν μεγαλόφωνα την ταυτότητα τους – να αυτοπροσδιοριστούν. Είναι οι Μακεδόνες: οι πολίτες της χώρας μας που ονομάστηκαν από τον κυρίαρχο εθνοφασισμό «νεζνάμηδες», (δηλαδή οι ανθρώποι που απαντούν νε ζναμ – που σημαίνει δεν ξέρω), πληρώνοντας τα λύτρα του ολέθριου μύθου περί «ομοιογενούς έθνους-κράτους». Είναι οι άνθρωποι που στο πρόσωπό τους βλέπουμε (ή πιο σωστά: πρέπει να αναζητήσουμε) τον καθρέφτη της θεσμικής βίας μας, την κτηνωδία του εθνικισμού μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ωχ, πλάκωσαν και οι θολοκουλτουριάρηδες...
    Δυστυχώς δεν μπορούμε να κλάψουμε με τα ψευτοανθρωπιστικά σας, όταν κλείνετε τα μάτια στην κραυγαλέα κλοπή της ελληνικής ιστορίας από έναν ωμό, προκλητικό εθνικισμό. Δεν είδα λ.χ. την ευαισθησία σου, κύριε "ευαίσθητε" για το κήρυγμα ρατσιστικού μίσους του ανωνύμου των 3.44. Εκεί το έκανες γαργάρα. Γιατί άραγε;

    (μήπως είσαι σαν κάτι άλλους ευαισθητούληδες που τους ενοχλεί οτιδήποτε έχει σχέση με Ελλάδα και μόνο;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.