Τη Δευτέρα 16 Ιουλίου αρχίζουν οι θερινές εκπτώσεις οι οποίες θα διαρκέσουν έως 31 Αυγούστου 2012. Ευελπιστούμε ότι οι εκπτώσεις θα είναι πραγματικές προς όφελος των καταναλωτών αλλά και των εμπόρων οι οποίοι πρέπει να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και να πραγματοποιούν ουσιαστικές εκπτώσεις και ελκυστικά ποσοστά από 50% και πάνω.
Σε μια εποχή που η χρηματοοικονομική κρίση είναι το κυρίαρχο θέμα, έχει αγγίξει για τα καλά την τσέπη μας η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει συρρικνωθεί όσο ποτέ, και το εισόδημά μας είναι περιορισμένο έως ανύπαρκτο, όλοι έχουμε αρχίσει να σκεφτόμαστε πως θα ξοδέψουμε λιγότερα, η περίοδος των εκπτώσεων πρέπει αφ’ ενός να αξιοποιηθεί από εμάς, ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες μας με αγορές φθηνές και καλές και αφ’ ετέρου να μας προβληματίσει, ώστε να επαναπροσδιορίσουμε τις πραγματικές μας οικονομικές δυνατότητες.
Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ υπενθυμίζει στους καταναλωτές τα σημεία εκείνα που πρέπει να προσέξουν ώστε να είναι επιτυχημένες οι αγορές τους, και να μην ξεχνούν το τρίπτυχο:
ελέγχω – συγκρίνω – επιλέγω
ποιότητα και τιμή των προϊόντων
Κερδισμένος είναι ο ενημερωμένος καταναλωτής
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές
1. Να αγοράζουν σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Να προγραμματίζουν και να καταγράφουν τις ατομικές – οικογενειακές τους ανάγκες.
2. Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Κυκλοφορούν προϊόντα δεύτερης διαλογής, ελαττωματικά κλπ.
3. Να κάνουν έλεγχο αγοράς πριν και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και να μην ξεχνούν ότι οι τιμές των προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα.
4. Να είναι εγκρατείς στις αγορές, να μην παρασύρονται από το κλίμα φτήνιας, των ευκαιριών των εκπτώσεων.
5. Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην τελική τιμή, και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης που ίσως είναι και πλασματικό.
6. Να θυμούνται ότι στα προϊόντα τα οποία είναι σε προσφορά δεν γίνονται αλλαγές. Πρέπει βέβαια να ενημερώνεται ο καταναλωτής και να υπάρχει σχετική σήμανση.
7. Να μην ξεχνούν ότι οι αγορές με πιστωτικές κάρτες έχουν ακόμα πολύ υψηλό επιτόκιο. Όχι στην αλόγιστη χρήση των πιστωτικών καρτών και των καταναλωτικών δανείων.
8. Να ελέγχουν πάντα την τελική τιμή του προϊόντος και ιδίως όταν αγοράζουν με δόσεις ή πιστωτικές κάρτες, πόσες και πόσο είναι οι δόσεις, ποιο είναι το συνολικό επιτόκιο (ΣΕΠΠΕ) και οι τυχόν άλλες επιβαρύνσεις. Η τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεται αν πληρωθεί με πιστωτική κάρτα.
9. Να προσέχουν να μην υπερβαίνουν το όριο στις πιστωτικές κάρτες γιατί τότε θα πληρώσουν επί πλέον τόκους και το προϊόν θα τους στοιχίσει ακριβότερα.
10. Να μην ξεχνούν να ζητούν την νόμιμη απόδειξη την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης που μπορεί να συνοδεύουν το προϊόν και να είναι στην ελληνική γλώσσα. Το ότι είναι περίοδος εκπτώσεων δεν αναιρεί αυτά τα δικαιώματα του καταναλωτή και τις υποχρεώσεις του εμπόρου, εφόσον το προϊόν είναι ελαττωματικό είναι υποχρεωτική η αλλαγή ή η επιστροφή του.
Τι πρέπει να ελέγχουν οι καταναλωτές. Τι ισχύει
• Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στο κατάστημα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη έγγραφη αναγγελία ότι πραγματοποιεί εκπτώσεις.
• Να αναγράφονται διπλές τιμές στα προϊόντα, δηλαδή η αρχική τιμή και η τιμή των εκπτώσεων ή να αναγράφεται το ποσό της έκπτωσης για συγκεκριμένες κατηγορίες ομοειδών προϊόντων σε πινακίδα με την προϋπόθεση βέβαια ότι σε κάθε είδος υπάρχει η αρχική τιμή.
• Στις προσφορές πρέπει να υπάρχει ανηρτημένη πινακίδα που να ενημερώνει ότι γίνονται προσφορές. Επίσης το προϊόν πρέπει να έχει δύο τιμές αρχική και η τιμή προσφοράς (όχι σε ποσοστό έκπτωσης).
• Προσοχή!!!! Στις προσφορές συνήθως αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, εάν μετανιώσουμε δεν έχουμε δυνατότητα αλλαγής.
Τέλος εάν διαπιστώσετε ότι οι εκπτώσεις είναι πλασματικές, παραπλανητικές ή ανακριβείς ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση να το καταγγείλετε στην ΕΚΠΟΙΖΩ στο Τηλ. Κέντρο 210 330.44.44.
Ας μην ξεχνούμε ότι, οι υπεύθυνοι τιμωρούνται με πρόστιμο από 1.000 € έως 100.000 € ανάλογα με την βαρύτητα και την συχνότητα της παράβασης.
Σε μια εποχή που η χρηματοοικονομική κρίση είναι το κυρίαρχο θέμα, έχει αγγίξει για τα καλά την τσέπη μας η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει συρρικνωθεί όσο ποτέ, και το εισόδημά μας είναι περιορισμένο έως ανύπαρκτο, όλοι έχουμε αρχίσει να σκεφτόμαστε πως θα ξοδέψουμε λιγότερα, η περίοδος των εκπτώσεων πρέπει αφ’ ενός να αξιοποιηθεί από εμάς, ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες μας με αγορές φθηνές και καλές και αφ’ ετέρου να μας προβληματίσει, ώστε να επαναπροσδιορίσουμε τις πραγματικές μας οικονομικές δυνατότητες.
Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ υπενθυμίζει στους καταναλωτές τα σημεία εκείνα που πρέπει να προσέξουν ώστε να είναι επιτυχημένες οι αγορές τους, και να μην ξεχνούν το τρίπτυχο:
ελέγχω – συγκρίνω – επιλέγω
ποιότητα και τιμή των προϊόντων
Κερδισμένος είναι ο ενημερωμένος καταναλωτής
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές
1. Να αγοράζουν σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Να προγραμματίζουν και να καταγράφουν τις ατομικές – οικογενειακές τους ανάγκες.
2. Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Κυκλοφορούν προϊόντα δεύτερης διαλογής, ελαττωματικά κλπ.
3. Να κάνουν έλεγχο αγοράς πριν και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και να μην ξεχνούν ότι οι τιμές των προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα.
4. Να είναι εγκρατείς στις αγορές, να μην παρασύρονται από το κλίμα φτήνιας, των ευκαιριών των εκπτώσεων.
5. Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην τελική τιμή, και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης που ίσως είναι και πλασματικό.
6. Να θυμούνται ότι στα προϊόντα τα οποία είναι σε προσφορά δεν γίνονται αλλαγές. Πρέπει βέβαια να ενημερώνεται ο καταναλωτής και να υπάρχει σχετική σήμανση.
7. Να μην ξεχνούν ότι οι αγορές με πιστωτικές κάρτες έχουν ακόμα πολύ υψηλό επιτόκιο. Όχι στην αλόγιστη χρήση των πιστωτικών καρτών και των καταναλωτικών δανείων.
8. Να ελέγχουν πάντα την τελική τιμή του προϊόντος και ιδίως όταν αγοράζουν με δόσεις ή πιστωτικές κάρτες, πόσες και πόσο είναι οι δόσεις, ποιο είναι το συνολικό επιτόκιο (ΣΕΠΠΕ) και οι τυχόν άλλες επιβαρύνσεις. Η τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεται αν πληρωθεί με πιστωτική κάρτα.
9. Να προσέχουν να μην υπερβαίνουν το όριο στις πιστωτικές κάρτες γιατί τότε θα πληρώσουν επί πλέον τόκους και το προϊόν θα τους στοιχίσει ακριβότερα.
10. Να μην ξεχνούν να ζητούν την νόμιμη απόδειξη την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης που μπορεί να συνοδεύουν το προϊόν και να είναι στην ελληνική γλώσσα. Το ότι είναι περίοδος εκπτώσεων δεν αναιρεί αυτά τα δικαιώματα του καταναλωτή και τις υποχρεώσεις του εμπόρου, εφόσον το προϊόν είναι ελαττωματικό είναι υποχρεωτική η αλλαγή ή η επιστροφή του.
Τι πρέπει να ελέγχουν οι καταναλωτές. Τι ισχύει
• Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στο κατάστημα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη έγγραφη αναγγελία ότι πραγματοποιεί εκπτώσεις.
• Να αναγράφονται διπλές τιμές στα προϊόντα, δηλαδή η αρχική τιμή και η τιμή των εκπτώσεων ή να αναγράφεται το ποσό της έκπτωσης για συγκεκριμένες κατηγορίες ομοειδών προϊόντων σε πινακίδα με την προϋπόθεση βέβαια ότι σε κάθε είδος υπάρχει η αρχική τιμή.
• Στις προσφορές πρέπει να υπάρχει ανηρτημένη πινακίδα που να ενημερώνει ότι γίνονται προσφορές. Επίσης το προϊόν πρέπει να έχει δύο τιμές αρχική και η τιμή προσφοράς (όχι σε ποσοστό έκπτωσης).
• Προσοχή!!!! Στις προσφορές συνήθως αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, εάν μετανιώσουμε δεν έχουμε δυνατότητα αλλαγής.
Τέλος εάν διαπιστώσετε ότι οι εκπτώσεις είναι πλασματικές, παραπλανητικές ή ανακριβείς ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση να το καταγγείλετε στην ΕΚΠΟΙΖΩ στο Τηλ. Κέντρο 210 330.44.44.
Ας μην ξεχνούμε ότι, οι υπεύθυνοι τιμωρούνται με πρόστιμο από 1.000 € έως 100.000 € ανάλογα με την βαρύτητα και την συχνότητα της παράβασης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.