Της Δόμνας Γκίνη, Project Manager
Στην Ελλάδα του 2012 και μετά από την βαθιά και μη ανατρέψιμη καθώς φαίνεται, οικονομική κρίση, τα αυστηρά μνημονιακά μέτρα ανάγκασαν τη μεγαλύτερη πλειοψηφία των Ελληνικών επιχειρήσεων να ζουν στο φόβο του "λουκέτου" με αποτέλεσμα να προβούν σε γενικές περικοπές κυρίως στις δαπάνες και στις επενδύσεις. Τα στελέχη τους δέχονται καθημερινά έντονες πιέσεις να αναλάβουν δράση άμεσα, όμως, αυτό δεν αποτελεί τον καλύτερο δυνατό "σύμβουλο" γιατί οι επιπόλαιες κινήσεις και οι μη καλά μελετημένες δράσεις μπορεί να βλάψουν την επιχείρηση και δεν προσφέρουν λύσεις.
Κάθε Επιχείρηση/οργανισμός/εταιρεία οφείλει να προστατεύσει "τα του οίκου της" με κύριο στόχο την επιβίωση της. Βασικοί πυλώνες αυτής της στρατηγικής είναι κυρίως η σωστή διαχείριση της ρευστότητας και η λειτουργία σε χαμηλότερο breakeven.
Σε περιόδους κρίσης το Μanagement συμβουλεύει τις επιχειρήσεις ως εξής:
1) Να μειώσουν το κόστος με στόχο: α) την αύξηση των εσόδων τους και β) την προσέγγιση νέων πελατών με την παρουσίαση καινοτόμων προσφορών στα προϊόντα για να μπορέσουν να τους δελεάσουν.
2) Οι απολύσεις δεν είναι λύση. Αποφύγετε να προβείτε σε οποιαδήποτε απόλυση στελεχών υπάρχει κίνδυνος στασιμότητας της επιχείρησης.
3) Επανεξετάστε τις επικρατούσες πρακτικές και εργαλεία που χρησιμοποιούνται από την διοίκηση και βελτιώστε την απόδοση τους με νέες ιδέες και τεχνολογικές λύσεις δοκιμασμένες στο επιχειρηματικό περιβάλλον.
4) Διατηρήστε την ταχύτητα απόκρισης, την εμπνευσμένη στρατηγική και την αυτοενεργό συλλογικότητα σε καλά επίπεδα για την έγκυρη αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων.
5) Συντάξτε ένα σχέδιο δράσης με την διάγνωση της υφιστάμενης κατάστασης και θέστε προτεραιότητες.
6) Κάντε μια σειρά μετρήσεων των κινδύνων της επιχείρησης και επιλέξτε στρατηγική αντιμετώπισης τους.
Τα παραπάνω αποτελούν μερικά από τα βήματα που πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις για την αντιμετώπιση της κρίσης. Συγκλίνουμε όμως σε κάποιες προτεραιότητες για το μάνατζμεντ όπως είναι η διαχείριση ρίσκου, η ευελιξία στις αλλαγές, η καινοτομία, η ηγεσία και η δημιουργία αμφιδέξιων οργανισμών, οι οποίες διαχειρίζονται καλύτερα με την βοήθεια των επιστημονικών συμβουλών και γνώσεων από ειδικούς συνεργάτες.
Κάθε Επιχείρηση/οργανισμός/εταιρεία οφείλει να προστατεύσει "τα του οίκου της" με κύριο στόχο την επιβίωση της. Βασικοί πυλώνες αυτής της στρατηγικής είναι κυρίως η σωστή διαχείριση της ρευστότητας και η λειτουργία σε χαμηλότερο breakeven.
Σε περιόδους κρίσης το Μanagement συμβουλεύει τις επιχειρήσεις ως εξής:
1) Να μειώσουν το κόστος με στόχο: α) την αύξηση των εσόδων τους και β) την προσέγγιση νέων πελατών με την παρουσίαση καινοτόμων προσφορών στα προϊόντα για να μπορέσουν να τους δελεάσουν.
2) Οι απολύσεις δεν είναι λύση. Αποφύγετε να προβείτε σε οποιαδήποτε απόλυση στελεχών υπάρχει κίνδυνος στασιμότητας της επιχείρησης.
3) Επανεξετάστε τις επικρατούσες πρακτικές και εργαλεία που χρησιμοποιούνται από την διοίκηση και βελτιώστε την απόδοση τους με νέες ιδέες και τεχνολογικές λύσεις δοκιμασμένες στο επιχειρηματικό περιβάλλον.
4) Διατηρήστε την ταχύτητα απόκρισης, την εμπνευσμένη στρατηγική και την αυτοενεργό συλλογικότητα σε καλά επίπεδα για την έγκυρη αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων.
5) Συντάξτε ένα σχέδιο δράσης με την διάγνωση της υφιστάμενης κατάστασης και θέστε προτεραιότητες.
6) Κάντε μια σειρά μετρήσεων των κινδύνων της επιχείρησης και επιλέξτε στρατηγική αντιμετώπισης τους.
Τα παραπάνω αποτελούν μερικά από τα βήματα που πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις για την αντιμετώπιση της κρίσης. Συγκλίνουμε όμως σε κάποιες προτεραιότητες για το μάνατζμεντ όπως είναι η διαχείριση ρίσκου, η ευελιξία στις αλλαγές, η καινοτομία, η ηγεσία και η δημιουργία αμφιδέξιων οργανισμών, οι οποίες διαχειρίζονται καλύτερα με την βοήθεια των επιστημονικών συμβουλών και γνώσεων από ειδικούς συνεργάτες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.