Διασχίζοντας κανείς κατά μήκος τον ποταμό Σακουλέβα από άκρη σε άκρη στην πόλη της Φλώρινας, διαπιστώνει εύκολα την αισθητική απόλαυση που του προσφέρει η ύπαρξη του υγρού στοιχείου.
Αν και αργά, οι ιθύνοντες της πόλης μας αντιλήφθησαν (;) τη σημασία της ύπαρξης αυτού του φυσικού κάλους προσπαθώντας να αξιοποιήσουν τον ποταμό με αισθητικές και συνάμα λειτουργικές παρεμβάσεις.
Προβληματίζομαι και διερωτώμαι εάν οι παρεμβάσεις αυτές ολοκληρώθηκαν «στοχευμένα» σε ένα μόνο μέρος του ποταμού ή υπάρχει κάποιο σχέδιο ανάπλασης για το υπολειπόμενο κομμάτι νοτιοανατολικά της πόλης (μετά το 2 Δημοτικό σχολείο).
Στο κομμάτι αυτό του ποταμού, μέχρι και το παλιό Πεταλωτήριο, δυστυχώς δεν πληρούνται σε καμία περίπτωση ούτε στο ελάχιστο οι στοιχειώδεις προδιαγραφές εξυπηρέτησης και ασφάλειας των πολιτών που διαμένουν στην περιοχή αυτή και όχι αισθητικής.
Εάν αναλογιστεί κανείς και αυτούς που διαμένουν απέναντι από το ποτάμι, μπορεί εύκολα να καταλάβει τις δυσκολίες πρόσβασης που αντιμετωπίζουν λόγω της έλλειψης ικανού αριθμού πεζογεφυρών και πεζοδρομίου. Οι κάτοικοι της συγκεκριμένης περιοχής καλούνται καθημερινά να κάνουν το γύρω του ποταμού μέχρι τη γέφυρα έτσι ώστε να έχουν πρόσβαση στο απέναντι παντοπωλείο και το φούρνο για τις καθημερινές τους ανάγκες. Αφού καταφέρουν να περάσουν με ασφάλεια την περιβόητη γέφυρα (διασταύρωση Βιτσίου), έχουν να περπατήσουν άλλο τόσο για τον προορισμό τους.
Πως είναι δυνατόν να βλέπεις απέναντί σου την παιδική χαρά (Μπουάτ) και το σταθμό του τραίνου αλλά να χρειάζεσαι είκοσι λεπτά ποδαρόδρομο για να φτάσεις εκεί;
Εκτός και αν σε αυτή τη νεόκτιστη περιοχή επιβάλλεται και ενθαρρύνεται η χρήση των μηχανοκίνητων μέσων, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους κατοίκους.
Πριν λίγες μέρες παρατήρησα δύο γριούλες οι οποίες σήκωσαν ψηλά τα φουστάνια τους για να μη βραχούν και διέσχισαν κάθετα το ποτάμι με τα πόδια για να αποφύγουν την ταλαιπωρία.
Πόσο άραγε στοιχίζει μια πεζογέφυρα και ένα πεζοδρόμιο στην περιοχή του πρώην πεταλωτηρίου;
Ένας ξενιτεμένος Φλωρινιώτης.
Αν και αργά, οι ιθύνοντες της πόλης μας αντιλήφθησαν (;) τη σημασία της ύπαρξης αυτού του φυσικού κάλους προσπαθώντας να αξιοποιήσουν τον ποταμό με αισθητικές και συνάμα λειτουργικές παρεμβάσεις.
Προβληματίζομαι και διερωτώμαι εάν οι παρεμβάσεις αυτές ολοκληρώθηκαν «στοχευμένα» σε ένα μόνο μέρος του ποταμού ή υπάρχει κάποιο σχέδιο ανάπλασης για το υπολειπόμενο κομμάτι νοτιοανατολικά της πόλης (μετά το 2 Δημοτικό σχολείο).
Στο κομμάτι αυτό του ποταμού, μέχρι και το παλιό Πεταλωτήριο, δυστυχώς δεν πληρούνται σε καμία περίπτωση ούτε στο ελάχιστο οι στοιχειώδεις προδιαγραφές εξυπηρέτησης και ασφάλειας των πολιτών που διαμένουν στην περιοχή αυτή και όχι αισθητικής.
Εάν αναλογιστεί κανείς και αυτούς που διαμένουν απέναντι από το ποτάμι, μπορεί εύκολα να καταλάβει τις δυσκολίες πρόσβασης που αντιμετωπίζουν λόγω της έλλειψης ικανού αριθμού πεζογεφυρών και πεζοδρομίου. Οι κάτοικοι της συγκεκριμένης περιοχής καλούνται καθημερινά να κάνουν το γύρω του ποταμού μέχρι τη γέφυρα έτσι ώστε να έχουν πρόσβαση στο απέναντι παντοπωλείο και το φούρνο για τις καθημερινές τους ανάγκες. Αφού καταφέρουν να περάσουν με ασφάλεια την περιβόητη γέφυρα (διασταύρωση Βιτσίου), έχουν να περπατήσουν άλλο τόσο για τον προορισμό τους.
Πως είναι δυνατόν να βλέπεις απέναντί σου την παιδική χαρά (Μπουάτ) και το σταθμό του τραίνου αλλά να χρειάζεσαι είκοσι λεπτά ποδαρόδρομο για να φτάσεις εκεί;
Εκτός και αν σε αυτή τη νεόκτιστη περιοχή επιβάλλεται και ενθαρρύνεται η χρήση των μηχανοκίνητων μέσων, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους κατοίκους.
Πριν λίγες μέρες παρατήρησα δύο γριούλες οι οποίες σήκωσαν ψηλά τα φουστάνια τους για να μη βραχούν και διέσχισαν κάθετα το ποτάμι με τα πόδια για να αποφύγουν την ταλαιπωρία.
Πόσο άραγε στοιχίζει μια πεζογέφυρα και ένα πεζοδρόμιο στην περιοχή του πρώην πεταλωτηρίου;
Ένας ξενιτεμένος Φλωρινιώτης.
Και πέραν του θέματος της ασφάλειας (το οποίο φυσικά είναι και το βασικότερο, και ακολουθούμενο από το θέμα της προσβασης ανάμεσα στις δυο οχθες) υπάρχει και το θέμα της περιβαλλοντικής βελτίωσης του ποταμού. Από τη μια βλέπουμε μια παρέμβαση που έχει γινει εδώ και κάποια χρόνια σε ένα κομμάτι του ποταμού από το κτίριο του Αριστοτέλη ως και τα δυο δημοτικά σχολεία. Ναι το ποτάμι δέιχνει "καθαρό" και περιποιημένο, αλλά ποταμός με πυθμένα απο τσιμέντο δεν είναι περιβαλλοντικά υψηλής ποιότητας. Από την άλλη, μετά τα δυο δημοτικά σχολεία και προς το σταθμό (και πριν τον Αριστοτέλη) ο ποταμός έχει μείνει ανενόχλητος απο τέτοιου ειδους αισθητικού σκοπού παρεμβάσεις, αλλά το όλο θέαμα που παρουσιάζει είναι ανομοιόμορφο με αυτό του προαναφερομένου κομματιού. Μια μελέτη εκ βαθους από ειδικούς επιστήμονες σε ποτάμια υδρολογία θα ήταν πολύ χρήσιμη για να διαφυλάξουμε επιτέλους αυτό τον περιβαλλοντικό πόρο στην πολή μας αλλά και για να τον ομορφύνουμε και να τον αξιοποιήσουμς χωρίς κίνδυνο για το οικοσύστημά του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜη απόδημη Φλωρινιώτισσα
το προβλημα μα τα ποταμια της Φλωρινας ειναι η αλογιστη χρηση και η κουτοπονηρια του καθενος.Ο καθε ενας που το χωραφι του ειναι κοντα στο ποταμι κανει μια εκτροπη η βαζει μια αντλια και στερευει το ποταμι και οχι για καμια σοβαρη καλλιεγεια λιβαδια ποτηζουν,αυτο συμβαινει στον Αλωνα,στον Ακριτα,στο Κρατερο.Δεν υπαρχει ελεχος δεν υπαρχει αρμοδιος και στην ουσια ολοι κανουν τον ΄κινεζο΄
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε μου είμαι θα έλεγα απο τους πρώτους που δημοσιοποίησα την πρόταση μου ώς ενεργός Φλωρινιώτης της κατασκευής μιάς πεζογέφυρας στο Πεταλωτήριο για την ανθρώπινη μετακίνηση των δημοτών της συνοικίας αλλα και τον διακαή πόθο ώς ενεργός πολίτης ώς δημότης τούτης της χαραδρούπολης για την ολιστική ανάπλαση όλων των παρόχθιων δρόμων με πεζοδρόμια ( επιτέλους) και αισθητική ανάπλαση τους απο το Πεταλωτήριο μέχρι την άνω πισίνα - Άγιο Νικόλαο και την περιοχή Καραγκιόζη όπου σήμερα εν έτος...2012~!!! υπάρχει χωματόδρομος !!!! Χαίρομαι που σιγά σιγά συναντώ και άλλους . Υπόψιν δέν κατοικώ στις παρόχθιες συνοικίες αλλά προσεγγίζω και παρατηρώ συνολικά την κατάσταση που επικρατεί σε όλη την πόλη και όχι στην γειτονιά μου. Το θέμα δέν πρέπει να προσεγγίζεται ευκαιριακά όποτε γίνονται εκδηλώσεις αλλα συνέχεια. Στο ποτάμι της αισθητικής ντροπής θα προσθέσω και τα γκράφιτι σε τοίχους όπως και επικινδυνότατα κτήρια που είναι έτοιμα να καταρεύσουν. ¨Ενα εξ αυτών ευρίσκεται πλησίον της κατοικίας Γούναρη στο Βαρόσι όπου μόνο η πρόσοψη έχει απομείνει και εκείνο το ετοιμόροπο απέναντι απο τον Αριστοτέλη. Χαίρομαι που συναντώ στην πορεία κι άλλους που ενεργοποιούνται. Το ποτάμι το "υγρό¨αυτό στοιχείο και οι συνοικίες του μπορούν να γίνουν ΣΗΜΕΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ για την Φλώρινα. ¨Οσο μπορούν να το κατανοήσουν "κάποιοι" της χαραδρούπολής μας..
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβάζουμε κατά καιρούς διάφορες προτάσεις για τη βελτίωση της εικόνας της πόλης μας. Κάποιες απ' αυτές, εξαιρετικά ουσιαστικές. Όμως, πρέπει να σκεφτούμε και άλλες παραμέτρους που επιτρέπουν ή καθιστούν απαγορευτική την υλοποίηση αυτών των προτάσεων. Πολλή σωστή η πρόταση για πεζογέφυρα στο πρώην "ΠΕΤΑΛΩΤΗΡΙΟ", αρκεί να μην ανοίξει η όρεξη διαφόρων και απαιτούν πεζογέφυρα μπροστά από κάθε σπίτι. Επί πλέον, θα αποτολμήσω κάποια δικά μου σχόλια σε όσα διάβασα παραπάνω. Πρώτον, ο πυθμένας του ποταμού δεν είναι από τσιμέντο. Δεύτερο, οι μελέτες από ειδικούς πρέπει να υλοποιηθούν και η υλοποίησή τους κοστίζει. Τρίτο, ο "βουνίσιος" - πράγματι - ήταν από τους πρώτους που κατέθεσε ολοκληρωμένη πρόταση για την ανάπλαση και την παντοιοτρόπως αξιοποίηση του ποταμού, σε όλο του το μήκος εντός του οικισμού της Φλώρινας. Το πρόβλημα είναι καθαρά οικονομικό. Όσο για ετοιμόρροπα σπίτια, είναι ευθύνη της πολεοδομίας και υπάρχει πραγματικό πρόβλημα με τα "διατηρητέα".
Διαγραφήνα προσθέσω στα φραγματάκια περιοχή βαρόσι έχει συσσωρευθεί στην κοίτη του ποταμού λάσπη με συνέπεια σε περίπτωση έντονων βροχοπτώσεων η στάθμη του ποταμού να ανεβεί και να πλυμμηρίσουν δρόμοι και σπίτια. ¨Οσο είναι καιρός και το ποτάμι ρηχό να μπεί εκείνο το μικρό εκσκαφικό μηχάνημα να βγάλει τις λάσπες. Τώρα πρίν αρχίσει ο χειμώνας. Κατανοητό το οικονομικό πρόβλημα για προηγούμενο σχόλιο περι αναπλασης παρόχθιων περιοχών. Να μπεί σε [προτεραιότητα σε προσεχή έργα για την πόλη. Για τα σπίτια όπως το είπες είναι θέμα της πολεοδομίας αλλα και ασφάλεις των πολιτών και αυτοκινήτων που διέρχονται απο τα ετοιμόροπα σπίτια...
ΑπάντησηΔιαγραφή