Με γηρασμένα οχήματα που συχνά ακινητοποιούνται από βλάβες και δεν επισκευάζονται λόγω έλλειψης χρημάτων, αλλά και με προσωπικό τριών ταχυτήτων, προσπαθεί η Πυροσβεστική Υπηρεσία Δυτικής Μακεδονίας να ανταποκριθεί στο έργο της.
Παρά τις αντίξοες συνθήκες, ο περιφερειακός διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Δυτικής Μακεδονίας, αρχιπύραρχος Ιωάννης Καραλιάς, δήλωσε ότι «οι πυροσβέστες δίνουν την ψυχή τους, η πυροσβεστική υπηρεσία ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στο δύσκολο έργο που επιτελεί για την κοινωνία και πιστεύω ότι είναι σε θέση να ανταποκριθεί ακόμη και σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης».
Ωστόσο, υπάρχουν προβλήματα με την οργανωτική διάρθρωση των πυροσβεστικών υπηρεσιών της Δυτικής Μακεδονίας. «Είναι η μοναδική περιφέρεια της χώρας που δεν διαθέτει ΕΜΑΚ, αν και εδώ βρίσκεται η ενεργειακή καρδιά της χώρας, ενώ επίσης συμβαίνουν πολλά εργατικά και τροχαία δυστυχήματα», σημείωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Δυτικής Μακεδονίας και μέλος του δ.σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος, Παναγιώτης Ανδρεόπουλος. Στα συρτάρια έμεινε και το χρόνιο αίτημα της αναβάθμισης των πυροσβεστικών υπηρεσιών. Τόσο ο περιφερειακός διοικητής όσο και ο εκπρόσωπος των πυροσβεστών συμφωνούν ότι είναι αναγκαία η μετάταξη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κοζάνης σε σταθμό Α΄ τάξης και οι υπόλοιπες των Γρεβενών, της Καστοριάς, της Φλώρινας και της Πτολεμαΐδας σε σταθμούς Β΄ τάξης. Σήμερα όλες αυτές οι Π.Υ. είναι Γ΄ τάξης, ακόμη και της Κοζάνης, αν και είναι πρωτεύουσα της Δυτικής Μακεδονίας. Είναι φανερό ότι η ανακατάταξη των υπηρεσιών θα τις αναβαθμίσει σε προσωπικό και μέσα και φυσικά θα τις καταστήσει πιο αξιόμαχες.
Αναβάθμιση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών
Αναφερόμενος στην ανάγκη να αναβαθμιστούν οι πυροσβεστικές υπηρεσίες της περιοχής, ο περιφερειακός διοικητής Ι. Καραλιάς, δήλωσε ότι «εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι απαιτούνται χρήματα και ως γνωστό η χώρα διέρχεται μία πολύ δύσκολη περίοδο». Κατά τον πρόεδρο των εργαζομένων Π. Ανδρεόπουλο εδρεύουν στην περιοχή εναέρια μέσα δασοπυρόσβεσης. «Είναι αδιανόητο σε μια περιοχή με τόσες λίμνες, να μην είναι εγκατεστημένο μονίμως ένα πυροσβεστικό ελικόπτερο», σημείωσε.
Σε σχέση με τον μηχανοκίνητο εξοπλισμό, ο Ι. Καραλιάς παραδέχτηκε: «Δεν είμαστε σε καλό επίπεδο. Τα περισσότερα οχήματα είναι 25ετίας. Η τελευταία μαζική προμήθεια είχε γίνει στην Ολυμπιάδα. Τα αυτοκίνητα είναι γηρασμένα. Τα στέλνουμε στο συνεργείο της πυροσβεστικής στη Θεσσαλονίκη και κάνουμε μήνες να τα πάρουμε γιατί δεν υπάρχουν ανταλλακτικά». Ο Π. Ανδρεόπουλος υπογράμμισε ότι «δεν γίνονται προμήθειες ούτε για ελαστικά. Τα αυτοκίνητα όταν υποστούν βλάβη παροπλίζονται για πολύ καιρό. Επισκευάζονται μόνο εάν και όταν κάποια στιγμή δοθούν χρήματα για προμήθειες ανταλλακτικών».
Από άποψη προσωπικού είναι ίσως η πρώτη φορά φέτος που οι πυροσβεστικές υπηρεσίες Δυτικής Μακεδονίας έχουν λίγο περισσότερο προσωπικό σε σχέση με το οργανόγραμμα. Αυτό μάλλον είναι πανελλαδικό φαινόμενο, λόγω των 4.000 προσλήψεων πυροσβεστών πενταετούς διάρκειας.
Πυροσβέστες τριών ταχυτήτων
Στη Δυτική Μακεδονία προσλήφθηκαν 182 πενταετούς, 258 είναι οι μόνιμοι και 66 οι εποχικοί συμβασιούχοι. Στη συνολική δύναμη των 506 πυροσβεστών στη Δυτική Μακεδονία συμπεριλαμβάνεται και το αερομεταφερόμενο πεζοπόρο τμήμα των 49 ατόμων.
«Ως προς τον αριθμό έχουμε επάρκεια, αλλά το καλύτερο θα ήταν να είναι όλο το προσωπικό μόνιμο», σημείωσε ο Ι. Καραλιάς. Είπε ότι «δεν βοηθά στη σωστή λειτουργία το να έχεις προσωπικό τριών ταχυτήτων, δηλαδή μόνιμους, πενταετούς και εποχικούς. Οι πενταετούς δεν εργάζονται βάρδιες και Σαββατοκύριακα. Απλώς εγκρίνεται ένας μικρός αριθμός ωρών για απασχόληση τη νύχτα ή την Κυριακή, οπότε δεν μπορείς να προγραμματίσεις τον σχεδιασμό σου». Αναρωτήθηκε μάλιστα «τι θα γίνει δηλαδή όταν κάποιος είναι στην πυρκαγιά, εξαντληθούν οι εγκεκριμένες ώρες υπερωρίας και δεν έχω να τον πληρώσω, θα φύγει από τη φωτιά;». Βεβαίως, απάντησε ο ίδιος ότι «φυσικά και δεν πρόκειται να φύγει, γιατί οι πυροσβέστες ρίχνονται στο καθήκον με αυταπάρνηση και μένουν όσο χρειαστεί».
Πηγή: e-ptolemeos.gr
Παρά τις αντίξοες συνθήκες, ο περιφερειακός διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Δυτικής Μακεδονίας, αρχιπύραρχος Ιωάννης Καραλιάς, δήλωσε ότι «οι πυροσβέστες δίνουν την ψυχή τους, η πυροσβεστική υπηρεσία ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στο δύσκολο έργο που επιτελεί για την κοινωνία και πιστεύω ότι είναι σε θέση να ανταποκριθεί ακόμη και σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης».
Ωστόσο, υπάρχουν προβλήματα με την οργανωτική διάρθρωση των πυροσβεστικών υπηρεσιών της Δυτικής Μακεδονίας. «Είναι η μοναδική περιφέρεια της χώρας που δεν διαθέτει ΕΜΑΚ, αν και εδώ βρίσκεται η ενεργειακή καρδιά της χώρας, ενώ επίσης συμβαίνουν πολλά εργατικά και τροχαία δυστυχήματα», σημείωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Δυτικής Μακεδονίας και μέλος του δ.σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος, Παναγιώτης Ανδρεόπουλος. Στα συρτάρια έμεινε και το χρόνιο αίτημα της αναβάθμισης των πυροσβεστικών υπηρεσιών. Τόσο ο περιφερειακός διοικητής όσο και ο εκπρόσωπος των πυροσβεστών συμφωνούν ότι είναι αναγκαία η μετάταξη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κοζάνης σε σταθμό Α΄ τάξης και οι υπόλοιπες των Γρεβενών, της Καστοριάς, της Φλώρινας και της Πτολεμαΐδας σε σταθμούς Β΄ τάξης. Σήμερα όλες αυτές οι Π.Υ. είναι Γ΄ τάξης, ακόμη και της Κοζάνης, αν και είναι πρωτεύουσα της Δυτικής Μακεδονίας. Είναι φανερό ότι η ανακατάταξη των υπηρεσιών θα τις αναβαθμίσει σε προσωπικό και μέσα και φυσικά θα τις καταστήσει πιο αξιόμαχες.
Αναβάθμιση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών
Αναφερόμενος στην ανάγκη να αναβαθμιστούν οι πυροσβεστικές υπηρεσίες της περιοχής, ο περιφερειακός διοικητής Ι. Καραλιάς, δήλωσε ότι «εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι απαιτούνται χρήματα και ως γνωστό η χώρα διέρχεται μία πολύ δύσκολη περίοδο». Κατά τον πρόεδρο των εργαζομένων Π. Ανδρεόπουλο εδρεύουν στην περιοχή εναέρια μέσα δασοπυρόσβεσης. «Είναι αδιανόητο σε μια περιοχή με τόσες λίμνες, να μην είναι εγκατεστημένο μονίμως ένα πυροσβεστικό ελικόπτερο», σημείωσε.
Σε σχέση με τον μηχανοκίνητο εξοπλισμό, ο Ι. Καραλιάς παραδέχτηκε: «Δεν είμαστε σε καλό επίπεδο. Τα περισσότερα οχήματα είναι 25ετίας. Η τελευταία μαζική προμήθεια είχε γίνει στην Ολυμπιάδα. Τα αυτοκίνητα είναι γηρασμένα. Τα στέλνουμε στο συνεργείο της πυροσβεστικής στη Θεσσαλονίκη και κάνουμε μήνες να τα πάρουμε γιατί δεν υπάρχουν ανταλλακτικά». Ο Π. Ανδρεόπουλος υπογράμμισε ότι «δεν γίνονται προμήθειες ούτε για ελαστικά. Τα αυτοκίνητα όταν υποστούν βλάβη παροπλίζονται για πολύ καιρό. Επισκευάζονται μόνο εάν και όταν κάποια στιγμή δοθούν χρήματα για προμήθειες ανταλλακτικών».
Από άποψη προσωπικού είναι ίσως η πρώτη φορά φέτος που οι πυροσβεστικές υπηρεσίες Δυτικής Μακεδονίας έχουν λίγο περισσότερο προσωπικό σε σχέση με το οργανόγραμμα. Αυτό μάλλον είναι πανελλαδικό φαινόμενο, λόγω των 4.000 προσλήψεων πυροσβεστών πενταετούς διάρκειας.
Πυροσβέστες τριών ταχυτήτων
Στη Δυτική Μακεδονία προσλήφθηκαν 182 πενταετούς, 258 είναι οι μόνιμοι και 66 οι εποχικοί συμβασιούχοι. Στη συνολική δύναμη των 506 πυροσβεστών στη Δυτική Μακεδονία συμπεριλαμβάνεται και το αερομεταφερόμενο πεζοπόρο τμήμα των 49 ατόμων.
«Ως προς τον αριθμό έχουμε επάρκεια, αλλά το καλύτερο θα ήταν να είναι όλο το προσωπικό μόνιμο», σημείωσε ο Ι. Καραλιάς. Είπε ότι «δεν βοηθά στη σωστή λειτουργία το να έχεις προσωπικό τριών ταχυτήτων, δηλαδή μόνιμους, πενταετούς και εποχικούς. Οι πενταετούς δεν εργάζονται βάρδιες και Σαββατοκύριακα. Απλώς εγκρίνεται ένας μικρός αριθμός ωρών για απασχόληση τη νύχτα ή την Κυριακή, οπότε δεν μπορείς να προγραμματίσεις τον σχεδιασμό σου». Αναρωτήθηκε μάλιστα «τι θα γίνει δηλαδή όταν κάποιος είναι στην πυρκαγιά, εξαντληθούν οι εγκεκριμένες ώρες υπερωρίας και δεν έχω να τον πληρώσω, θα φύγει από τη φωτιά;». Βεβαίως, απάντησε ο ίδιος ότι «φυσικά και δεν πρόκειται να φύγει, γιατί οι πυροσβέστες ρίχνονται στο καθήκον με αυταπάρνηση και μένουν όσο χρειαστεί».
Πηγή: e-ptolemeos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.