Επιστολή στον Υπουργό κ. Χρυσοχοΐδη
Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Δακής με επιστολή του προς τον Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη αναδεικνύει τα προβλήματα που αναμένεται να ανακύψουν από την εφαρμογή του Αναπτυξιακού Νόμου στη Δυτική Μακεδονία, ενώ ταυτόχρονα υποβάλλει και συγκεκριμένες προτάσεις ώστε ο Αναπτυξιακός Νόμος να έχει ουσιαστική συνεισφορά στο επιχειρείν της Δυτικής Μακεδονίας.
Η επεξεργασία, από στελέχη της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, προτάσεων υπαγωγής σε προσκλήσεις του προηγούμενου Αναπτυξιακού Νόμου, σε συνδυασμό με στατιστικά στοιχεία του προφίλ των επιχειρήσεων της Δυτικής Μακεδονίας, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι με τις ισχύουσες συνθήκες και κριτήρια το ενδιαφέρον για υπαγωγή στον Αναπτυξιακό Νόμο θα είναι πολύ περιορισμένο και σε καμμία περίπτωση δεν θα ανταποκρίνεται στις αναγκαιότητες της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και στις στοχεύσεις της Κυβέρνησης.
Ο Περιφερειάρχης Γιώργος Δακής προτείνει την τροποποίηση συγκεκριμένων παραμέτρων, που θα συμβάλουν στη βελτίωση του περιβάλλοντος υπαγωγής και στην εκδήλωση επενδυτικής κινητικότητας και ενδιαφέροντος, ως εξής:
1. Ο ελάχιστος προϋπολογισμός για την υποβολή ενός σχεδίου των πολύ μικρών επιχειρήσεων να μειωθεί στο ποσό των 100.000 € από το σημερινό των 200.000 €.
2. Η ποσόστωση στις κτιριακές εγκαταστάσεις ως μέγιστο ποσοστό να είναι το 70% και όχι το 40% επί του ενισχυόμενου προϋπολογισμού μιας επενδυτικής πρότασης.
3. Να καταργηθεί το όριο της βαθμολογίας των 40 βαθμών κατ’ ελάχιστο στις Περιφερειακές Ενισχύσεις, καθώς πλέον ισχύει και το καθεστώς της συγκριτικής αξιολόγησης.
4. Να γίνεται εκτίμηση των ελάχιστων απαιτήσεων σε θέσεις εργασίας ενός προτεινόμενου σχεδίου και αυτές οι θέσεις εν τέλει να βαθμολογούνται.
5. Επισημαίνεται ο κίνδυνος:
α) μεγάλης καθυστέρησης στον προγραμματισμό / διενέργεια του ελέγχου,
β) κατακόρυφης αύξησης του κόστους ελέγχου, ανάλογα με τον τρόπο αξιοποίησης του μητρώου αξιολογητών / ελεγκτών.
6. Βελτίωση των συνθηκών διασφάλισης διαφανούς αξιολόγησης.
H Περιφερειακή Αρχή Δυτικής Μακεδονίας από την ανάληψη των καθηκόντων της στις αρχές του 2011 ανταποκρίνεται πολυεπίπεδα, άμεσα, μεθοδικά και στοχευμένα στις προσπάθειες του αρμόδιου Υπουργείου για εφαρμογή πολιτικών με άξονα τη νέα στρατηγική Περιφερειακής Ανάπτυξης και με βασικό εργαλείο της το νέο επενδυτικό νόμο, που βρίσκεται στην αρχή της εφαρμογής του.
Επίσης αναλαμβάνει κυλιόμενες πρωτοβουλίες σε σχέση με όλους τους επαγγελματικούς χώρους, για να αποτυπώνει τις κατά κλάδο συνθήκες που έχει δημιουργήσει η οικονομική κρίση.
Ζητούμενο αποτελεί, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, η απολύτως στοχευμένη στήριξη του ιδιωτικού τομέα με δράσεις και παρεμβάσεις ουσίας και μεσο-βραχυπρόθεσμου αποτελέσματος.
Επισυνάπτεται η επιστολή του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γιώργου Δακή προς τον Υπουργό κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Αξιότιμε κε Υπουργέ,
H Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας ανταποκρίνεται άμεσα, μεθοδικά και στοχευμένα στις προσπάθειες του Υπουργείου σας για εφαρμογή πολιτικών με άξονα τη νέα στρατηγική Περιφερειακής Ανάπτυξης και με βασικό εργαλείο της το νέο επενδυτικό νόμο, που βρίσκεται στην αρχή της εφαρμογής του.
Ο νέος νόμος 3908, το σχετικό ΠΔ 33/ ΦΕΚ 83/Α/14-4-2011 που αναφέρεται στη διαδικασία αξιολόγησης και ελέγχου των επενδυτικών σχεδίων, όπως και λοιπές αποφάσεις που έχουν αναρτηθεί, μελετήθηκαν διεξοδικά από στελέχη της Περιφέρεια μας, προβάλλοντας τις σχετικές διατάξεις των, ως προς τα στατιστικά στοιχεία και το προφίλ των επιχειρήσεων της Δυτικής Μακεδονίας που συμμετέχουν σε δράσεις του νόμου τα τελευταία χρόνια, λαμβάνοντας φυσικά υπ’ όψιν και τις δυσμενέστατες οικονομικές συνθήκες που βιώνουν όλοι οι κλάδοι της Περιφέρειας μας τα τελευταία χρόνια.
Διαφαίνεται λοιπόν και έχουμε δυστυχώς εκτιμήσει, πως με τις ισχύουσες συνθήκες και τα κριτήρια που τίθενται κατά την αξιολόγηση των επενδύσεων, αναμένεται να μην προσελκύσουμε ενδιαφέρον συμμετοχής στον επενδυτικό νόμο από τις επιχειρήσεις μας.
Για τον λόγο αυτό και με στόχο να αναλάβετε την άρση ή την προσαρμογή των κρισιμότερων συνθηκών και κριτηρίων, που διαφαίνεται πως περιορίζουν την πιθανότητα ένταξης μιας επενδυτικής πρότασης, σας επισημαίνουμε τα ακόλουθα:
1. Τίθεται ως ελάχιστος Π/Υ για την υποβολή ενός σχεδίου το ποσό των 200.00 €
Ζητείται το όριο αυτό να επανέλθει στις 100.000 €
Στην ΚΥΑ που αφορά στα αγροτικά προϊόντα, που βρίσκεται σήμερα σε ισχύ για την υποβολή προτάσεων στον επενδυτικό νόμο, προβλέπεται για παράδειγμα η ενίσχυση σχεδίων μελισσοκομίας και εκτροφής σαλιγκαριών. Στην Περιφέρεια μας υπάρχει σχετικό ενδιαφέρον για δημιουργία τέτοιων μικρών μονάδων με χαμηλό όμως αναμενόμενο κόστος επένδυσης , έως 100.000 €. Το ίδιο ισχύει και για λοιπά αναμενόμενα σχέδια επενδύσεων στην βιολογική γεωργία που πολύ δύσκολα μπορούν να προσεγγίσουν το όριο των 200.00 € .
Προκύπτει λοιπόν ως οξύμωρο, η Περιφέρεια μας να προωθεί λύσεις στον πρωτογενή τομέα α) εναλλακτικών εκτροφών και β) βιολογικών καλλιεργειών, αλλά χωρίς καμία πιθανότητα χρηματοδότησης από το νέο επενδυτικό νόμο.
Επίσης στην Περιφέρεια μας επίσης και ως προς τον δευτερογενή τομέα, πολλές μικρές μεταποιητικές μονάδες (π.χ. εργαστήρια άρτου) υλοποιούν σχέδια εκσυγχρονισμού με προϋπολογισμό 100.000-200.000 €.
2. Τίθεται ποσόστωση στις κτιριακές εγκαταστάσεις με μέγιστο ποσοστό επί του ενισχυόμενου Π/Υ μιας επενδυτικής πρότασης, το 40%.
Ζητείται η ποσόστωση αυτή να ανέλθει στο όριο του 70%
Στην Δυτική Μακεδονία μεγάλο ποσοστό από τις υποβαλλόμενες διαχρονικά επενδύσεις προς χρηματοδότηση, αφορούν κτηνοτροφικές μονάδες από τον πρωτογενή τομέα, βιοτεχνίες γούνας από τον δευτερογενή και ξενοδοχειακές μονάδες από τον τριτογενή. Οι επενδύσεις αυτές εκ της φύσης τους αφορούν κυρίως σε κτιριακές εγκαταστάσεις. Συνεπώς το όριο του 40% σε αυτές αποτελεί λόγο μη υποβολής και ενδεχομένως μη υλοποίησης των επενδύσεων.
3. Με τα κριτήρια βαθμολογίας ως έχουν δοθεί προς εφαρμογή (ΦΕΚ αριθ. 652/τ.Β΄/20-4-2011), εκτιμάται ως πολύ μεγάλη πιθανότητα να μην υποβληθούν επενδύσεις στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας ή και εάν υποβληθούν αυτές να μην καλύψουν τα ελάχιστα αποδεκτά κριτήρια.
Ζητείται να καταργηθεί το όριο της βαθμολογίας των 40 βαθμών κατ’ ελάχιστο στις Περιφερειακές Ενισχύσεις, καθώς πλέον ισχύει και το καθεστώς της συγκριτικής αξιολόγησης, επομένως οι καλύτερες επενδύσεις συγκριτικά μπορούν να ενισχυθούν με τα διαθέσιμα κονδύλια.
Το σημαντικότερο πρόβλημα που σχετίζεται με τα κριτήρια βαθμολόγησης αφορά κυρίως στον πρωτογενή τομέα, καθώς για παράδειγμα επενδύσεις που αφορούν στην παραγωγή βιολογικών προϊόντων και προϊόντων γεωγραφικής ένδειξης, θα μηδενίζονται στην τελική σχετική βαθμολογία (δεν θα πληρούνται επαρκώς τα κριτήρια καινοτομίας, διενέργειας έρευνας αγοράς για ανάθεση προϊόντος, ευρεσιτεχνίας κλπ) παρόλο που αρχικά θα λαμβάνουν 5 μονάδες ως κλάδος αιχμής.
(επισυνάπτουμε σχετικό πίνακα με ρεαλιστικά εναλλακτικά παραδείγματα από υποβληθέντα σε προηγούμενη περίοδο επενδυτικά σχέδια, όπου καταδεικνύεται εμφανώς η δυσμενής αναμενόμενη βαθμολόγηση των όποιων επενδυτικών σχεδίων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας)
4. Στο νέο νόμο βαθμολογούνται και λογίζονται ως θέσεις απασχόλησης (νέες και υφιστάμενες) μόνο αυτές που αφορούν σε εξαρτημένη εργασία (ασφάλιση ΙΚΑ). Δεν υπολογίζονται οι γεωργοί/εργάτες γης (ασφαλισμένοι ΟΓΑ)
Ζητείται να γίνεται εκτίμηση ελάχιστων απαιτήσεων σε εργασία ενός προτεινόμενου σχεδίου και αυτές οι θέσεις εν τέλει να βαθμολογούνται ή να ενεργοποιηθεί η διαδικασία αποδοχής των κουπονιών απασχόλησης, ως αποδεικτικά εξαρτημένης εργασίας.
5. Συγκρότηση - λειτουργία μητρώου αξιολογητών/ελεγκτών των επενδυτικών σχεδίων.
Σε κάθε περίπτωση, εάν με τη λειτουργία μητρώου ελεγκτών απαιτείται η ταυτόχρονη παρουσία όλων των ελεγκτών (που θα προέρχονται από διάφορα μέρη της επικράτειας) για διενέργεια ελέγχου επισημαίνεται ο κίνδυνος α) μεγάλης καθυστέρησης στον προγραμματισμό/διενέργεια του ελέγχου και β) κατακόρυφης αύξησης του κόστους ελέγχου.
6. Διασφάλιση ανεξάρτητης αξιολόγησης
Για τη βελτίωση της διαδικασίας αξιολόγησης προτείνονται τα παρακάτω:
Ο φορέας της επένδυσης υποβάλλει στην υπηρεσία τα απαραίτητα δικαιολογητικά τεκμηρίωσης σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή.
Κατά το στάδιο ελέγχου νομιμότητας, θα γίνεται από την Υπηρεσία ταυτόχρονος έλεγχος στο πληροφοριακό σύστημα και για την ισχύ των τεχνικοοικονομικών δεδομένων αξιολόγησης. Μ’ αυτό τον τρόπο, ο αξιολογητής δε είναι ανάγκη να βλέπει τα δικαιολογητικά αλλά την "καθαρή πληροφορία", π.χ.:
• Δε θα βλέπει το δημοσιευμένο Ισολογισμό της εταιρίας αλλά αποτελέσματα χρήσης, υφιστάμενα δάνεια κ.α. που θα έχουν καταχωρηθεί/ελεγχθεί από την υπηρεσία. (Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να περιληφθούν αντίστοιχα πεδία στο πληροφοριακό σύστημα).
• Δε θα βλέπει προτιμολόγια αλλά μόνο prospectus.
• Δε θα βλέπει άδειες αλλά χαρακτηριστικά άδειας
Με τα παραπάνω διασφαλίζεται ότι όντως ο αξιολογητής δεν μπορεί να έρθει σε επαφή με τον επενδυτή.
Σας ενημερώνουμε τέλος, πως η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας αναλαμβάνει κυλιόμενες πρωτοβουλίες σε σχέση με όλους τους επαγγελματικούς χώρους, για να αποτυπώνει τις κατά κλάδο συνθήκες που έχει δημιουργήσει η οικονομική κρίση.
Στόχος μας και σε συνεργασία βέβαια με τα συναρμόδια Υπουργεία, η απολύτως στοχευμένη στήριξη του ιδιωτικού τομέα με δράσεις και παρεμβάσεις ουσίας και μεσο-βραχυπρόθεσμου αποτελέσματος.
Με τιμή,
O Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας
Γιώργος Δακής
Η επεξεργασία, από στελέχη της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, προτάσεων υπαγωγής σε προσκλήσεις του προηγούμενου Αναπτυξιακού Νόμου, σε συνδυασμό με στατιστικά στοιχεία του προφίλ των επιχειρήσεων της Δυτικής Μακεδονίας, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι με τις ισχύουσες συνθήκες και κριτήρια το ενδιαφέρον για υπαγωγή στον Αναπτυξιακό Νόμο θα είναι πολύ περιορισμένο και σε καμμία περίπτωση δεν θα ανταποκρίνεται στις αναγκαιότητες της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και στις στοχεύσεις της Κυβέρνησης.
Ο Περιφερειάρχης Γιώργος Δακής προτείνει την τροποποίηση συγκεκριμένων παραμέτρων, που θα συμβάλουν στη βελτίωση του περιβάλλοντος υπαγωγής και στην εκδήλωση επενδυτικής κινητικότητας και ενδιαφέροντος, ως εξής:
1. Ο ελάχιστος προϋπολογισμός για την υποβολή ενός σχεδίου των πολύ μικρών επιχειρήσεων να μειωθεί στο ποσό των 100.000 € από το σημερινό των 200.000 €.
2. Η ποσόστωση στις κτιριακές εγκαταστάσεις ως μέγιστο ποσοστό να είναι το 70% και όχι το 40% επί του ενισχυόμενου προϋπολογισμού μιας επενδυτικής πρότασης.
3. Να καταργηθεί το όριο της βαθμολογίας των 40 βαθμών κατ’ ελάχιστο στις Περιφερειακές Ενισχύσεις, καθώς πλέον ισχύει και το καθεστώς της συγκριτικής αξιολόγησης.
4. Να γίνεται εκτίμηση των ελάχιστων απαιτήσεων σε θέσεις εργασίας ενός προτεινόμενου σχεδίου και αυτές οι θέσεις εν τέλει να βαθμολογούνται.
5. Επισημαίνεται ο κίνδυνος:
α) μεγάλης καθυστέρησης στον προγραμματισμό / διενέργεια του ελέγχου,
β) κατακόρυφης αύξησης του κόστους ελέγχου, ανάλογα με τον τρόπο αξιοποίησης του μητρώου αξιολογητών / ελεγκτών.
6. Βελτίωση των συνθηκών διασφάλισης διαφανούς αξιολόγησης.
H Περιφερειακή Αρχή Δυτικής Μακεδονίας από την ανάληψη των καθηκόντων της στις αρχές του 2011 ανταποκρίνεται πολυεπίπεδα, άμεσα, μεθοδικά και στοχευμένα στις προσπάθειες του αρμόδιου Υπουργείου για εφαρμογή πολιτικών με άξονα τη νέα στρατηγική Περιφερειακής Ανάπτυξης και με βασικό εργαλείο της το νέο επενδυτικό νόμο, που βρίσκεται στην αρχή της εφαρμογής του.
Επίσης αναλαμβάνει κυλιόμενες πρωτοβουλίες σε σχέση με όλους τους επαγγελματικούς χώρους, για να αποτυπώνει τις κατά κλάδο συνθήκες που έχει δημιουργήσει η οικονομική κρίση.
Ζητούμενο αποτελεί, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, η απολύτως στοχευμένη στήριξη του ιδιωτικού τομέα με δράσεις και παρεμβάσεις ουσίας και μεσο-βραχυπρόθεσμου αποτελέσματος.
Επισυνάπτεται η επιστολή του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γιώργου Δακή προς τον Υπουργό κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Αξιότιμε κε Υπουργέ,
H Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας ανταποκρίνεται άμεσα, μεθοδικά και στοχευμένα στις προσπάθειες του Υπουργείου σας για εφαρμογή πολιτικών με άξονα τη νέα στρατηγική Περιφερειακής Ανάπτυξης και με βασικό εργαλείο της το νέο επενδυτικό νόμο, που βρίσκεται στην αρχή της εφαρμογής του.
Ο νέος νόμος 3908, το σχετικό ΠΔ 33/ ΦΕΚ 83/Α/14-4-2011 που αναφέρεται στη διαδικασία αξιολόγησης και ελέγχου των επενδυτικών σχεδίων, όπως και λοιπές αποφάσεις που έχουν αναρτηθεί, μελετήθηκαν διεξοδικά από στελέχη της Περιφέρεια μας, προβάλλοντας τις σχετικές διατάξεις των, ως προς τα στατιστικά στοιχεία και το προφίλ των επιχειρήσεων της Δυτικής Μακεδονίας που συμμετέχουν σε δράσεις του νόμου τα τελευταία χρόνια, λαμβάνοντας φυσικά υπ’ όψιν και τις δυσμενέστατες οικονομικές συνθήκες που βιώνουν όλοι οι κλάδοι της Περιφέρειας μας τα τελευταία χρόνια.
Διαφαίνεται λοιπόν και έχουμε δυστυχώς εκτιμήσει, πως με τις ισχύουσες συνθήκες και τα κριτήρια που τίθενται κατά την αξιολόγηση των επενδύσεων, αναμένεται να μην προσελκύσουμε ενδιαφέρον συμμετοχής στον επενδυτικό νόμο από τις επιχειρήσεις μας.
Για τον λόγο αυτό και με στόχο να αναλάβετε την άρση ή την προσαρμογή των κρισιμότερων συνθηκών και κριτηρίων, που διαφαίνεται πως περιορίζουν την πιθανότητα ένταξης μιας επενδυτικής πρότασης, σας επισημαίνουμε τα ακόλουθα:
1. Τίθεται ως ελάχιστος Π/Υ για την υποβολή ενός σχεδίου το ποσό των 200.00 €
Ζητείται το όριο αυτό να επανέλθει στις 100.000 €
Στην ΚΥΑ που αφορά στα αγροτικά προϊόντα, που βρίσκεται σήμερα σε ισχύ για την υποβολή προτάσεων στον επενδυτικό νόμο, προβλέπεται για παράδειγμα η ενίσχυση σχεδίων μελισσοκομίας και εκτροφής σαλιγκαριών. Στην Περιφέρεια μας υπάρχει σχετικό ενδιαφέρον για δημιουργία τέτοιων μικρών μονάδων με χαμηλό όμως αναμενόμενο κόστος επένδυσης , έως 100.000 €. Το ίδιο ισχύει και για λοιπά αναμενόμενα σχέδια επενδύσεων στην βιολογική γεωργία που πολύ δύσκολα μπορούν να προσεγγίσουν το όριο των 200.00 € .
Προκύπτει λοιπόν ως οξύμωρο, η Περιφέρεια μας να προωθεί λύσεις στον πρωτογενή τομέα α) εναλλακτικών εκτροφών και β) βιολογικών καλλιεργειών, αλλά χωρίς καμία πιθανότητα χρηματοδότησης από το νέο επενδυτικό νόμο.
Επίσης στην Περιφέρεια μας επίσης και ως προς τον δευτερογενή τομέα, πολλές μικρές μεταποιητικές μονάδες (π.χ. εργαστήρια άρτου) υλοποιούν σχέδια εκσυγχρονισμού με προϋπολογισμό 100.000-200.000 €.
2. Τίθεται ποσόστωση στις κτιριακές εγκαταστάσεις με μέγιστο ποσοστό επί του ενισχυόμενου Π/Υ μιας επενδυτικής πρότασης, το 40%.
Ζητείται η ποσόστωση αυτή να ανέλθει στο όριο του 70%
Στην Δυτική Μακεδονία μεγάλο ποσοστό από τις υποβαλλόμενες διαχρονικά επενδύσεις προς χρηματοδότηση, αφορούν κτηνοτροφικές μονάδες από τον πρωτογενή τομέα, βιοτεχνίες γούνας από τον δευτερογενή και ξενοδοχειακές μονάδες από τον τριτογενή. Οι επενδύσεις αυτές εκ της φύσης τους αφορούν κυρίως σε κτιριακές εγκαταστάσεις. Συνεπώς το όριο του 40% σε αυτές αποτελεί λόγο μη υποβολής και ενδεχομένως μη υλοποίησης των επενδύσεων.
3. Με τα κριτήρια βαθμολογίας ως έχουν δοθεί προς εφαρμογή (ΦΕΚ αριθ. 652/τ.Β΄/20-4-2011), εκτιμάται ως πολύ μεγάλη πιθανότητα να μην υποβληθούν επενδύσεις στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας ή και εάν υποβληθούν αυτές να μην καλύψουν τα ελάχιστα αποδεκτά κριτήρια.
Ζητείται να καταργηθεί το όριο της βαθμολογίας των 40 βαθμών κατ’ ελάχιστο στις Περιφερειακές Ενισχύσεις, καθώς πλέον ισχύει και το καθεστώς της συγκριτικής αξιολόγησης, επομένως οι καλύτερες επενδύσεις συγκριτικά μπορούν να ενισχυθούν με τα διαθέσιμα κονδύλια.
Το σημαντικότερο πρόβλημα που σχετίζεται με τα κριτήρια βαθμολόγησης αφορά κυρίως στον πρωτογενή τομέα, καθώς για παράδειγμα επενδύσεις που αφορούν στην παραγωγή βιολογικών προϊόντων και προϊόντων γεωγραφικής ένδειξης, θα μηδενίζονται στην τελική σχετική βαθμολογία (δεν θα πληρούνται επαρκώς τα κριτήρια καινοτομίας, διενέργειας έρευνας αγοράς για ανάθεση προϊόντος, ευρεσιτεχνίας κλπ) παρόλο που αρχικά θα λαμβάνουν 5 μονάδες ως κλάδος αιχμής.
(επισυνάπτουμε σχετικό πίνακα με ρεαλιστικά εναλλακτικά παραδείγματα από υποβληθέντα σε προηγούμενη περίοδο επενδυτικά σχέδια, όπου καταδεικνύεται εμφανώς η δυσμενής αναμενόμενη βαθμολόγηση των όποιων επενδυτικών σχεδίων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας)
4. Στο νέο νόμο βαθμολογούνται και λογίζονται ως θέσεις απασχόλησης (νέες και υφιστάμενες) μόνο αυτές που αφορούν σε εξαρτημένη εργασία (ασφάλιση ΙΚΑ). Δεν υπολογίζονται οι γεωργοί/εργάτες γης (ασφαλισμένοι ΟΓΑ)
Ζητείται να γίνεται εκτίμηση ελάχιστων απαιτήσεων σε εργασία ενός προτεινόμενου σχεδίου και αυτές οι θέσεις εν τέλει να βαθμολογούνται ή να ενεργοποιηθεί η διαδικασία αποδοχής των κουπονιών απασχόλησης, ως αποδεικτικά εξαρτημένης εργασίας.
5. Συγκρότηση - λειτουργία μητρώου αξιολογητών/ελεγκτών των επενδυτικών σχεδίων.
Σε κάθε περίπτωση, εάν με τη λειτουργία μητρώου ελεγκτών απαιτείται η ταυτόχρονη παρουσία όλων των ελεγκτών (που θα προέρχονται από διάφορα μέρη της επικράτειας) για διενέργεια ελέγχου επισημαίνεται ο κίνδυνος α) μεγάλης καθυστέρησης στον προγραμματισμό/διενέργεια του ελέγχου και β) κατακόρυφης αύξησης του κόστους ελέγχου.
6. Διασφάλιση ανεξάρτητης αξιολόγησης
Για τη βελτίωση της διαδικασίας αξιολόγησης προτείνονται τα παρακάτω:
Ο φορέας της επένδυσης υποβάλλει στην υπηρεσία τα απαραίτητα δικαιολογητικά τεκμηρίωσης σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή.
Κατά το στάδιο ελέγχου νομιμότητας, θα γίνεται από την Υπηρεσία ταυτόχρονος έλεγχος στο πληροφοριακό σύστημα και για την ισχύ των τεχνικοοικονομικών δεδομένων αξιολόγησης. Μ’ αυτό τον τρόπο, ο αξιολογητής δε είναι ανάγκη να βλέπει τα δικαιολογητικά αλλά την "καθαρή πληροφορία", π.χ.:
• Δε θα βλέπει το δημοσιευμένο Ισολογισμό της εταιρίας αλλά αποτελέσματα χρήσης, υφιστάμενα δάνεια κ.α. που θα έχουν καταχωρηθεί/ελεγχθεί από την υπηρεσία. (Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να περιληφθούν αντίστοιχα πεδία στο πληροφοριακό σύστημα).
• Δε θα βλέπει προτιμολόγια αλλά μόνο prospectus.
• Δε θα βλέπει άδειες αλλά χαρακτηριστικά άδειας
Με τα παραπάνω διασφαλίζεται ότι όντως ο αξιολογητής δεν μπορεί να έρθει σε επαφή με τον επενδυτή.
Σας ενημερώνουμε τέλος, πως η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας αναλαμβάνει κυλιόμενες πρωτοβουλίες σε σχέση με όλους τους επαγγελματικούς χώρους, για να αποτυπώνει τις κατά κλάδο συνθήκες που έχει δημιουργήσει η οικονομική κρίση.
Στόχος μας και σε συνεργασία βέβαια με τα συναρμόδια Υπουργεία, η απολύτως στοχευμένη στήριξη του ιδιωτικού τομέα με δράσεις και παρεμβάσεις ουσίας και μεσο-βραχυπρόθεσμου αποτελέσματος.
Με τιμή,
O Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας
Γιώργος Δακής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.