Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

Απέρριψε ομόφωνα τους όρους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το δημοτικό συμβούλιο Φλώρινας

Χρησιμοποιώντας σκληρές εκφράσεις εναντίον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το δημοτικό συμβούλιο Φλώρινας απέρριψε ομόφωνα κατά τη χθεσινή συνεδρίασή του, τους όρους της σύμβασης για την επαναλειτουργία του τρένου. Βασικοί λόγοι που οδήγησαν σε αυτή την απόφαση ήταν το ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απέστειλε μια σύμβαση χωρίς να αναφέρει ποσό (ζητώντας όμως πέρα από την κάλυψη της ζημιάς, να έχει και κέρδος μέσα από τη χρηματοδότηση των φορέων), αριθμό δρομολογίων και τιμή εισιτηρίου.
Αρχικά, ο δήμαρχος Γιάννης Βοσκόπουλος αναφέρθηκε στο ιστορικό του θέματος, τονίζοντας κυρίως πως στις 10 Μαΐου υποβλήθηκε στο δήμο η σύμβαση από την πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράλληλα, τόνισε πως από πλευράς δήμου έχει ήδη οριστεί λογιστής για να δει ποιο είναι το πραγματικό κόστος της γραμμής Έδεσσα – Φλώρινα, ενώ η Περιφέρεια από την πλευρά της έχει υποβάλλει ερώτημα για το αν έχουν καταρτιστεί ανάλογες συμβάσεις με φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης για την ένταξη σε άγονες γραμμές.
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Αιμίλιος Ασπρίδης επισήμανε πως «κάποιοι μας βλέπουν σαν αποικία. Σε ποια άλλη περιοχή της χώρας η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απαίτησε κάτι τέτοιο;», ενώ ζήτησε από το δήμαρχο πρωτοβουλίες για δυναμικές κινητοποιήσεις. Η όποια επιχορήγηση με οποιοδήποτε ποσό μιας λειτουργίας που υπάρχει ούτως ή άλλως
Η Όλγα Μούσιου ανέφερε πως «θέλουμε το τραίνο να μας εξυπηρετεί και όχι να το εξυπηρετούμε εμείς» και πρόσθεσε πως η Φλώρινα ζητά ίδια μεταχείριση με τις άλλες περιοχές.
Ο Βασίλης Καραντζίδης χαρακτήρισε τη σύμβαση «προσβλητική», η οποία ανοίγει δύσκολους και αρνητικούς δρόμους, ενώ ήταν θετικός σε κινητοποιήσεις.
Στη συνέχεια μίλησαν δημοτικοί σύμβουλοι, αλλά και εκπρόσωποι της Κίνησης Φίλων Τρένου Φλώρινας.
Πέρα από την απόρριψη των όρων της σύμβασης, συγκροτήθηκε επιτροπή που θα εξετάσει το ενδεχόμενο και τη μορφή κινητοποιήσεων.
Στο περιθώριο αυτού του θέματος υπήρξε και μια γενική συζήτηση για όλα όσα έχει χάσει η Φλώρινα διαχρονικά. Μάλιστα, δεν έλειψαν οι έντονες αντεγκλήσεις μεταξύ – κυρίως – του κ. Βοσκόπουλου και του κ. Ασπρίδη, αλλά και μεταξύ δημοτικών συμβούλων.

20 σχόλια:

  1. Για να μιλήσει κανείς για την σύμβαση πρέπει να έχει ολοκληρωμένη εικόνα. άλλη φορά λοιπόν.
    Αυτή τι στιγμή μόνο συγχαρητήρια σε όλους του συμβούλους της δημαρχίας για την στάση τους στο συγκεκριμένο θέμα και μπράβο στους φίλους του τρένου για τον αγώνα τους [ δεν... χωρούσε τάχα να βάλουν στην επιτροπή και ένα από τα παιδιά αυτά ; ]
    Όσο για την τραινοσέ τό κράτος ,και την κυβέρνηση που κρυμένη πίσω από την τρενοσέ ,σφυρίζει κλέφτικα νομίζοντας ότι έφυγε η καυτή πατάτα από τα χέρια της αυτή την φορά δεν θα τους περάσει.
    Αυτά τα λίγα [ αυτή την στιγμή και εν βρασμώ]
    Με περισσή αγανάκτηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κατάλαβε άραγε κανείς τι πρότεινε στην εισήγησή του ο Δήμαρχος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι "φίλοι του τρένοι" ειναι οι μόνοι που απεμειναν να αποδέχονται το γενικό πλάνο της τρενοσε, να δέχονται χρηματοδότηση. Ο Πετράκος μάλιστα μοιρασε και ένα μισοσυμπληρωμένο ιδιωτικό μισθωτήριο για να δείξει ότι δεν πρέπει να απορριφθεί το σχέδιο αλλά να γίνουν διαπραγματεύσεις για να λάβει σκληρή απάντηση απο τον Καρατζίδη.
    Ειναι οι μόνοι που με απόφασή τους και στο site τους αποδέχονται το σχέδιο της συγχηματοδότησης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για τον "11:45":

    Στις 4/11/10 ψηφίστηκε ο νόμος 3891/2010 για τον ΟΣΕ. Στο άρθρο 12 αναφέρεται ξεκάθαρα η περίπτωση χρηματοδότησης, εκτός και αν υποβληθεί αίτημα για υπαγωγή στο ποσό των 50 εκατομμυρίων.

    Οι δυο βουλευτές της Φλώρινας και οι λοιποί "άρχοντες" που ήταν να διαμαρτυρηθούν τότε για την ουσία του νόμου ή έστω να φροντίσουν να εντάξουν την γραμμή στο ποσό αυτό; Μάλλον δεν πήραν χαμπάρι τι γίνεται. Απασχολημένοι με δημόσιες σχέσεις ίσως.

    Περνάμε λοιπόν στο τέλος Γενάρη και η γραμμή κλείνει. Μια πρωτοφανής κινητοποίηση του κόσμου δημιουργεί ενα απόθεμα 8000 υπογραφων και την ηλεκτρονική εμφάνιση των Φίλων του Τρένου.

    Με συνεχή παρουσία και κινητοποιήσεις το θέμα αποκτά δημοσιότητα και ταυτόχρονα πολλές παρατάξεις ανησυχούν μήπως και φανεί μια αυθόρμητη κινηση πολιτών καλύτερη απο αυτές. Αρχίζουν κάποιοι να βλεπουν σκοπιμότητες και οι νομαρχιακές επιτροπές να αναρωτιούνται ρητορικά ποιοι είμαστε.

    Ερχεται ο Μαρτιος και σε συνάντηση των φορέων στην Αθηνα και με την σύμφωνη γνώμη των δυο βουλευτών μας δρομολογείται η τοπική χρηματοδότηση με σύμβαση.

    Με αυτη την απόφαση δεδομένη ήδη απο την Αθήνα γινεται η συνάντηση στην Φλώρινα για τις λεπτομέρειες και τα δρομολόγια οπου ζητηθηκε η συμμετοχή μας για την διαμόρφωση τους.

    Μετα μπαίνει και ο Βούγιας οπου σε στιγμές ευφορίας στο Νυμφαίο ανακοινώνει οτι θα ειναι ο πρωτος επιβάτης στις 30 Απρ.
    Ας πρόσεχε. Η ημερομηνία παρήλθε και αυτος αποδείχτηκε μια φορά ψεύτης. Να δούμε αν θα αποδειχτεί και 2η φορά στις 30 Μαίου ή θα τον υποδεχτούμε με το τρενο (στα όνειρα μας μάλλον)

    Στο διάστημα από τα τελη Μαρτιου εως σήμερα γίνεται κατανοητό τι συμβαίνει. Λόγω αδράνειας και υπνου τον Νοέμβριο αν θέλει δρομολόγια τρένου η Φλώρινα χρειάζεται την συναψη σύμβασης. Τα αρχικά ποσά ήταν γνωστα από τον Μάρτιο. 100 χιλ. ο κάθε Δήμος (Φλώ.+Αμ.) και η Περιφέρεια και οποιος άλλος ηθελε ελεήσει την Τραινοσε.

    Αυτή ήταν η αρχική ιδέα της σύμβασης, η οποία δεν ήταν απαραίτητο να μείνει και έτσι. Με διαπραγματευση και λογιστικό έλεγχο μπορεί και να ήταν εντελώς διαφορετικά τα νούμερα και οι παροχές.

    Δεν χρειάζεται να είναι κάποιος Δημόσιο Πρόσωπο για να δηλώνει θιγμένος όταν πρεπει να υπογράφει συμβασεις για υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας. Και γω νοιώθω θιγμένος ως απλός πολίτης. Όταν ζούμε στην ακριτική και πανέμορφη πόλη μας και αυτό λαμβάνεται ως ποινή δεν χρειάζεται να έχω κομματική ταυτότητα για να πω «προσβλητική» κάθε είδους σύμβαση για τα αυτονόητα.

    Αλλα να το δέχονται και να το επικροτούν οι δυο βουλευτές μου και οι τοπικοί άρχοντες, παρά τις αντιθεσεις τους να μην χτυπάνε το χερι τους στο γαμημένο τραπέζι και να διεκδικούν αυτά που αξίζει η περιοχή μας, αλλα να προσπαθουν να πάρουν την θεση του Πόντιου Πιλάτου και να ψάχνουν την λεκανίτσα για τα χέρια τους, ε, αυτό, όχι μόνο με θίγει, μου φέρνει αηδία για τα δημόσια δρώμενα του δύσμοιρου αυτού τόπου.

    Αν λοιπόν φίλε μου, θέλεις να χρεώσεις στους Φιλους του Τρένου τους συμβιβασμούς και τα λάθη των «αρχόντων» είναι μεν κατανοητό αλλα κάνεις μεγάλο λάθος. Για μένα το ζητούμενο είναι η λειτουργία του Τρένου, για αυτούς το ζητούμενο είναι η δημιουργία εντυπώσεων.

    Ορίστε λοιπόν: Μια νέα επιτροπή από τον Δήμο θα προσπαθήσει να ανακτήσει την χαμένη αξιοπιστία της τοπικής αυτοδιοίκησης. Επειδή με αρέσει η αλήθεια αλλα δεν με αρέσει η γκρίνια θέλω να πιστεύω στις ικανότητες των ανθρώπων οι οποίες χρειάζονται τις κατάλληλες συνθηκες για να εκδηλωθούν. Διαπιστωσα εχθες ως παρατηρητής στο Δημ. Συμβούλιο ότι υπάρχει η θέληση για αντίδραση. Επίσης, για να λέμε και το σωστο, ο Βοσκόπουλος ανάφερε πολύ καλες ιδέες για το τρένο (αυτό με την διαφήμιση της περιοχής, τις συνδυασμένες μεταφορές, τις εκπτωσεις για τους επιβάτες στα μαγαζιά της Φλώρινας, κ.α).

    Εγω προσωπικά και πιστευω και οι υπολοιποι «Φιλοι» αλλα και οσοι αισθάνονται ετσι, θα βοηθησω οσο γίνεται κάθε σοβαρή προσπάθεια της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ας καταφέρουμε το ζητούμενο ολοι μαζί και μετα εχουμε ολο τον χρονο να ξαναμαλώνουμε.

    Τωρα όμως δεν περισεύει κανένας. Ολοι μαζί είμαστε εδώ και ολοι μαζι θα τα καταφέρουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φιλε Μιχάλη

    απορώ πώς και γιατί θέτετε, ειδικά εσείς, εστω ως αντικειμενο διαπραγμάτευσης το θέμα της επιδότησης της ΤΡΕΝΟΣΕ απο τους Δήμους. Τι θα πει θέλεις το τρένο; Ε ας κάνετε έρανο να πάρετε απο 5 ευρώ από κάθε φλωρινιώτη και να το δώσετε στον ΟΣΕ και λύθηκε άμεσα. Και μετά άλλα 5 για τα σχολεια, άλλα 5 για τα αρδευτικά έργα, άλλα 5 .... με ένα 20αρακι το λύσαμε...
    Κρίμα... είστε σίγουροι ότι οι 8000 που υπογράψαμε θέλαμε "έτσι" το τρένο;

    φιλικά
    Κώστας Στ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χρήστο μου, έχεις καλή διάθεση ως πραγματικός φίλος του τρένου. Αλλά:
    η Όλγα δεν το θέλει γιατί εάν έρθει το τρένο θα το χρεωθεί θετικά πολιτικά ο Λιάνης,
    ο Ασπρίδης δεν το θέλει γιατί εάν έρθει το τρένο θα το χρεωθεί θετικά πολιτικά ο Βοσκόπουλος,
    ο Καρατζίδης δεν το θέλεις γιατί εάν έρθει το τρένο θα δείξει ο "καπιταλισμός" ότι ακούει πότε-πότε το λαό,
    ο Βοσκόπουλος δεν το θέλει γιατί οι πολλού εκλεγμένοι του είναι "ερωτευμένοι" με τα ΚΤΕΛ,
    συνολικά κανένας από τους παραπάνω δεν το θέλει γιατί δεν κυκλοφορεί με το τρένο.
    Είδατε κάποιον στο τρένο από αυτούς τόσα χρόνια?
    Άρα, ό,τι γίνει θα γίνει από τον κόσμο που αγαπά και έχει ανάγκη το τρένο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φιλε Χρηστο δεν βλεπετε ότι κάνετε αυτό ακριβώς που θέλει η κυβέρνηση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 11:21 έχεις απόλυτο δίκιο! Αυτοί δεν το θέλουν, αλλά κάνουν πως το θέλουν και μάλιστα καυχιούνται πως στις διαπραγματεύσεις. Ολα για το θεαθήναι γίνονται τελικά!

    Όσο για τον/την 10:59 εμείς που υπογράψαμε, θέλουμε το τρένο.

    Οι άρχοντές μας είχαν την φαεινή ιδέα, να το φέρουν πληρώνοντας γι' αυτό. Αυτοί ήταν επίσης που κοιμόντουσαν τον ύπνο του δικαίου ή εθελοτυφλούσαν όταν μοιράζανε τα λεφτά για τις αγώνες γραμμές.

    Ποιος ρωτάει το λαό ή τους φίλους. Εξάλλου ποιος θα έδινε τέτοια εξουσία σε απλούς θνητούς?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Απάντηση στο 10:59
    Κώστα, κανένας φίλος του τρένου δεν είπε τέτοιες κουβέντες. Την τοπική χρηματοδότηση την συμφώνησαν οι εκλεγμένοι...
    Ας μην διαστρεβλώνεται η αλήθεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το Δημοτικό συμβούλιο της Φλώρινας καλώς απορίπτει προτάσεις και βάζει λογιστές να΄βγάζουν κόστη , ας στηρίξει όμως το αίτημα των σιδηροδρομικών για αύξηση της κρατικής χορηγίας προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για εκτέλεση δρομολογίων άγονης γραμμής που δίνει ΑΜΕΣΗ λύση στο πρόβλημα .

    Στο εξωτερικό τα 50 εκατομμύρια που πέρνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν αντιστοιχούν ούτε στο 20% των ετήσιων επιδοτήσεων που λαμβάνουν οι εταιρείες σιδηροδρομικής εκμετάλλευσης για εκτέλεση αντίστοιχων υπηρεσιών .
    Δυστυχώς την εποχή μας , την εποχή που τα νούμερα κυβερνάνε και ο παράγοντας άνθρωπος μπαίνει σε δεύτερη μοίρα , η λύση είναι αυτή .Αύξηση της χορηγίας για ΥΓΟΣ προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να ξαναλειτουργήσει το τρένο σε όλη την περιφέρεια .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φίλε Κώστα Στ.,

    Αφού αναφέρεσαι σε μένα αν και φαντάζομαι απαντάς στο Χρήστο αισθάνομαι ότι οφείλω να απαντήσω. Το θέμα της συγχρηματοδότησης δεν το θέσαμε εμείς. Με βάση την ενημέρωσή μας συμφωνήθηκε ανάμεσα στους φορείς και τους βουλευτές σαν λύση, μετά την άρνηση του υπ. οικονομικών να δώσει άλλα χρήματα πέραν των 50εκ. και του υπουργείου μεταφορών να καλύψει όλο το ύψος χρηματοδότησης από τα 50 εκατομμύρια.

    Αυτό παρουσιάστηκε και δημοσίως στη Φλώρινα σε μια συνάντηση που είχε οργανώσει το εργατικό κέντρο πριν από 2 μήνες. Η δική μας παρέμβαση ήταν: αν είναι να υπάρξει συνεισφορά από την τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να αξίζει τον κόπο (συχνότητα δρομολογίων, ύψος εισιτηρίων, συνδυασμένες μεταφορές).

    Για αυτά τα ζητήματα δεν έχει γίνει καμία συζήτηση ή διαπραγμάτευση από κανέναν. Αντ'αυτού κατέβηκε η σύμβαση με προφανή στόχο να απορριφθεί. Δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να εγκριθεί, θα ήταν σαν λευκή επιταγή.

    Το πρόβλημα με την απόρριψη επί της αρχής της τοπικής συνεισφοράς (ούτε 1 ευρώ!) είναι ότι δεν συνοδεύεται από άλλη διαδικασία, ιδέα ή δρόμο λύσης. Επιστρέφουμε δηλαδή 2 μήνες πίσω έχοντας όμως χάσει την ορμή που είχαμε τότε(είχαμε ήδη κάνει πετυχημένη πορεία στη Θεσσαλονίκη και ετοιμάζαμε αντίστοιχη στην Αθήνα). Συγνώμη, αλλά αν η δημοτική αρχή έχει μια τέτοια γνώμη έπρεπε να την είχε πει στη ώρα της και όχι να περιμένει 2 πολύτιμους μήνες.

    Τώρα πρέπει να κοπιάσουμε πολύ περισσότερο για να κερδίσουμε το ενδιαφέρον και την συμπάθεια της κοινής γνώμης πανελλαδικά. Πέραν αυτού θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε και το επιχείρημα ότι "δεν σας ενδιαφέρει πραγματικά το τρένο γιατί δεν δίνετε ούτε ένα ευρώ".

    Γι'αυτό η παρέμβασή μας δεν ήταν επί της ουσίας δηλ. να εγκρίνει ή όχι το ΔΣ τη σύμβαση αλλά επί της διαδικασίας, δηλαδή να μην ψηφίσει γι αυτό. Έτσι ώστε ο Δήμαρχος να έχει εντολή να διαπραγματευτεί με στόχο την επανέναρξη των δρομολογίων χωρίς να δώσει ο Δήμος χρήματα (που ήταν σαφές ότι ήταν η γνώμη του ΔΣ) και όχι το αδιέξοδο.

    Ο πιο σίγουρος τρόπος για να μην πετύχουμε αυτό που θέλουμε είναι να κινούμαστε τη μια στη μια κατεύθυνση και την άλλη στην αντίθετη.

    Τέλος 2 διευκρινήσεις.
    1. Οι 8000 υπογραφές απευθύνονταν στην κυβέρνηση και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με 2 αιτήματα, την επαναδρομολόγηση τρένων με πλήρη συχνότητα και χαμηλό εισιτήριο. Δεν απευθυνθήκαμε ποτέ εμείς στην τοπική αυτοδιοίκηση για να συνεισφέρει, αυτοί μας είπαν "θα το φέρουμε" με αυτόν τον τρόπο.
    2. Οι πόροι της τοπικής αυτοδιοίκησης δεν είναι έρανος μεταξύ των πολιτών, είναι δημόσιο χρήμα που προέρχεται κυρίως από το ΦΠΑ, τον ΦΑΠ και το φόρο εισοδήματος για να ασκήσει τις αρμοδιότητές της (πέραν των τελών που είναι ανταποδοτικά για καθαριότητα, αποκομιδή κλπ). Προφανώς αν πρόκειται να αναλάβει υποχρεώσεις άσκησης πολιτικής μεταφορών διακαιούται και υποχρεούται να ζητήσει και τα ανάλογα κονδύλια από το υπουργείο Εσωτερικών. Στην κατεύθυνση αυτή, παρ'ότι το έχουμε επισημάνει δεν έχει γίνει καμία πρωτοβουλία.

    Εν γένει ισχύει το ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα, αλλά πάει πολύ να βρισκόμαστε εμείς απολογούμενοι γιατί διεκδικούμε την επαναδρομολόγηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. http://florinatreno.blogspot.com/2011/04/blog-post.html

    "Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζητά χρηματοδότηση από τους τοπικούς φορείς ύψους 400.000 ευρώ (200.000 η περιφέρεια και από 100.000 οι δήμοι Αμυνταίου και Φλώρινας)....Ο μόνος λόγος για να αρνηθούν οι δήμοι και η περιφέρεια και το πιο σημαντικό κριτήριο για τη χρηματοδότηση πρέπει κατά τη γνώμη μας να είναι το τελικό αποτέλεσμα να μην αξίζει τα λεφτά που διαθέτουμε..."

    Να τι προτείνουν οι "φίλοι" του τρένου και της κυβέρνησης (λέω εγώ)

    Τώρα ποιος διαστρεβλώνει την αλήθεια; και γιατί;

    Ηταν ή όχι η θέση τους να μην απορρίψουν στο Συμβούλιο την σύμβαση;

    Κώστας Στ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το τρένο δεν το θέλουν οι λεωρορειούχοι των ΚΤΕΛ που λένε ότι με αυτά τα λεφτά βάζουν 2 δρομολόγια την ημέρα με τζάμπα εισιτήριο. Δηλαδή για 100.000 ευρώ προσφέρουν 2Χ50Χ365=36500 διαδρομές με επιστροφή. Δηλαδή κόστος 2,75 ευρώ κόστος για κάθε επιβάτη. Αν ισχύει αυτό γιατί χρεώνουν 22 ευρώ το εισιτήριο;

    Μήπως το μόνο που έχει σημασία για αυτούς και τα υποχείριά τους είναι να έχουν μονοπώλιο και να χρεώνουν ότι θέλουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Aκούστε κάτι προσεκτικά από εμένα ως συγκοινωνιολόγο και θερμό και συνειδητό υποστηρικτή του τραίνου (μέλος του Δικτύου ΕΠΙΒΑΤΗΣ και του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου της Αθήνας). Η γραμμή της Φλώρινας είναι ο ορισμός της γραμμής που θα πρέπει να επιδοτείται από την Πολιτεία, είτε αυτή είναι το Κεντρικό Κράτος, είτε η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση. Γραμμή με πολύ καλές πληρότητες επιβατών, υποσύνολο του Προαστιακού / Περιφερειακού Σιδηροδρομου Θεσσαλονίκης (που αποτελεί βασικό εργαλείο του θεσμοθετημένου Εθνικού Χωροταξικού Σχεδιασμού, γραμμή που εξυπηρετεί μία ακριτική περιοχή με έντονα προβλήματα ανεργίας και ανάπτυξης, με σημαντικά τουριστικά θέρετρα (Πρέσπες, Πισοδέρι, Νυμφαίο κλπ), με σημαντική φοιτητική κοινότητα, με προβλήματα ασφαλούς προσπελασιμότητας την χειμερινή περίοδο με τις κακοκαιρίες κλπ κλπ Κανονικά, εάν υπήρχαν σαφή κριτήρια επιδοτησιμότητας και διαφάνεια, θα έπρεπε η γραμμή αυτή να επιδοτηθεί κατά προτεραιότητα από το ποσό των 50 εκατομμυρίων. Ομως μην δείτε το θέμα στενά τοπικιστικά, γιατί και 'άλλες περιοχές της χώρας θα έπρεπε να έχουν επιδοτούμενο επιβατικό σιδηρόδρομο (ο εμπορευματικός είναι δυνητικά κερδοφόρος και δεν επιδοτείται) και τα 50 εκατομμύρια ετήσιο πλαφόν για επιδότηση σιδηροδρομικών δρομολογίων σε ΟΛΗ την χώρα, είναι πολύ μικρό για να επαρκέσει (αρκεί να σας πώ ότι ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης που είναι μία μόνο πόλη, επιδοτείται ετήσια με 112 εκατ. ευρώ, ενώ οι Δανικοί Σιδηρόδρομοι που έχουν ίδιο περίπου μήκος και πληθυσμό εξυπηρέτησης με το ελληνικό δίκτυο, επιδοτούνται ετησίως με παραπάνω από 600 εκατ, ευρώ. Αρα ο πρώτος στόχος και η πολιτική πίεση θα έπρεπε να είναι η αύξηση του ποσού της ετήσιας επιδότησης των σιδηροδρομικών δρομοόγίων κατά τουλάχιστον 10 εκατομμύρια, ώστε σύμφωνα με στοιχεία από μέσα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να μπορούν να επανέλθουν σε λειτουργία, τουλάχιστον τα πιό κρίσιμα από τα δρομολόγια που κόπηκαν (Φλώρινα, κάποια πρόσθετα του Εβρου, Πάτρα-Πύργος, Κόρινθος-Ναύπλιο, Προαστιακός Καλαμάτας). Ο δεύτερος στόχος θα ήταν η πίεση προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για εξορθολογισμό λειτουργίας, ώστε να περιοριστούν τα ασκόπως υψηλά μοναδιαία λειτουργικά της κόστη (πχ επάνδρωση των τραίνων με διμελές και όχι τριμελές πλήρωμα, πιό ορθολογικά κυκλώματα εργασίας κλπ). Ο τρίτος στόχος θα έπρεπε να ήταν στα πλαίσια του Καλλικράτη η εκχώρηση πόρων στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, ώστε να μπορεί και αυτή να επιδοτεί από την πλευρά της έναν αριθμό δρομολογίων (και να ελέγχει την καλή τήρηση εκτέλεσης τους). Αυτό γίνεται σε όλη την πολιτισμένη Ευρώπη (Γερμανία, Γαλλία, Ελβετία κλπ). Ο τρίτος στόχος θα έπρεπε να ήταν η εφαρμογή στην πράξη της απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών μεταφορών σύμφωνα με τις κοινοτικές οδηγίες. Δηλαδή να καλέσει σε ανοιχτό διαγωνσιμό η κυβέρνηση οποιονδήποτε "operator" (εταιρεία σιδηροδρομικής εκμετάλλευσης) μειοδοτήσει ως προς την προσφορά του για την εκτέλεση συμφωνημένου προδιαγεγραμμένου μεταφορικού έργου, να έρθει να κάνει εκμετάλλευση τμημάτων του δικτύου. Δεν μπορεί και δεν θέλει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ? Να επιδιωχτεί να έρθει άλλος, στον οποίο όμως να δοθεί ως κίνητρο κι ένα σιδηροδρομικό φιλέτο, όπως γίνεται και με τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων. Μέχρι όμως να γίνει αυτό, θα πρέπει η Πολιτεία να συνεχίσει να επιδοτεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να εκτελεί ένα στοιχειώδη τουλάχιστον αριθμό δρομολογίων στην γραμμή (πχ για το Θεσσαλονίκη-Φλώρινα 3 ζεύγη δρομολογίων την ημέρα), με πίεση από το ΥΠΟΜΕΔΙ (με συμβολή του συναδέλφου συγκοινωνιολόγου και υφυπουργού Σπύρου Βούγια) για συμπίεση του λειτουργικού κόσοτυς, άρα και του ποσού επιδότησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
    Γιώργος Νάθενας - συγκοινωνιολόγος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. 1:05, νομίζω πως αυτοί που κινούν τα ινία του τόπου ψάχνουν για θύματα διαστρεβλώνοντας τα γεγονότα και οι φίλοι τρένου τους ήρθαν σαν από μηχανής θεός.

    Για τους φίλους του τρένου δεν νομίζω να κάνουν ότι κάνουν για να ευχαριστήσουν την κυβέρνηση. Όλοι αυτοί όμως που τους επικρίνουν παίζουν σίγουρα το παιχνίδι της εξουσίας που ο βασικός κανώνας είαι: ο πολίτης δεν πρέπει να διεκδικεί και αν το κάνει πέφτουν όλοι (λαός και Κολωνάκι) πάνω του να τον φάνε. Γι' αυτό κι όλοι λένε: "γιατί να βγω στο δρόμο, δεν μπορώ να κάνω κάτι". Είμαστε τελικά τέλεια εκπαιδευμένοι νομοταγής πολίτες.

    Όσο για την χρηματοδότηση που αποφάσισαν οι άρχοντές μας, μακάρι το ποσό να χρησιμοποιηθεί για κάτι καλό στην Φλώρινα, αν και φοβάμαι πως θα χαθεί σε τραπεζώματα, sms κτλ.

    Καλοφάγωτα να είναι και καλή χώνεψη.

    Και μια ευχή για τους φίλους του τρένου: Πάντα κάποιος πρέπει να φταίει και πάντα φταίει ο αδύναμος. Να είστε υπερήφανοι που θα σας θυσιάσουν στο βωμό του ιερού της Φλώρινας. Θα ‘στε σύγχρονοι ήρωες! Να προσέχετε την άλλη φορά που θα θέλετε να αλλάξει κάτι σε αυτόν τον τόπο. Να κάθεστε ίσυχα στο σπιτάκι σας, κι όλα καλά. Άλλιως ... καλά να πάθετε. Και τώρα ακόμα δεν είναι αργά να σταματίσετε και να σωθήτε... Σκεφτείτε το!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Το δημοτικό συμβούλιο απέριψε την σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. ΟΚ.

    Το δημοτικό συμβούλιο τι θα πράξει για να έχουμε τρένο στη Φλώρινα?

    Το δημοτικό συμβούλιο που ήταν όταν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έκοψε το τρένο?

    Φίλοι του τρένου εσείς νομίζετε πως θα καταφέρετε κάτι? Δεν βλέπετε ότι σας κατηγορούν για λάθη άλλων? Σε λίγο δεν θα πρέπει μόνο να απολογηθείτε αλλά και να τρέξετε να σωθείτε. Η πόλη μας είναι πολύ μικρή και πολύ συντηριτική για τέτιου είδους κινήσεις.

    Ασελγούν πάνω στη Φλώρινα κι αυτή φαίνεται να το ευχαριστιέτε κιόλας.

    ΜΗΝ ΔΙΑΚΟΠΤΕΤΕ ΤΟΝ ΒΙΑΣΜΟ

    Που πάμε έτσι? Αύριο θα εμφανιστούν οι φίλοι του ΤΕΙ, μεθαύριο οι φίλοι του πανεπιστημίου, κτλ, κτλ.

    ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ

    ΕΝΟΧΛΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΑΡΧΟΝΤΕΣ, ΤΟΥΣ ΧΑΛΑΤΕ ΤΗΝ ΗΣΥΧΙΑ

    ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αν ισχύει αυτό που λέει ο Μιχάλης στην 2η διευκρίνιση ένα έχω να πω: ότι οι άρχοντες κάνουν αυτό που ξέρουν καλύτερα... και πάλι κοιμούνται.

    Παίξαμε και χάσαμε όταν τους ψηφίζαμε ... έφυγε το τρένο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πιστεύω πως είναι λάθος να βασιζόμαστε σε αποδεδειγμένα ανίκανους και κωμικούς όπως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Αν το συνεχίσουμε, θα περάσει ο καιρός, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θα βάλει ποτέ το τρένο και η Αυτοδιοίκηση θα γεύεται τους καρπούς των "τιτάνιων αγώνων" που έδωσε για το τρένο, κι ας μην μπήκε ποτέ.

    Πρέπει να στραφούμε στην ιδιωτική πρωτοβουλία (όχι απαραίτητα από το εξωτερικό, αλλά στους τοπικούς επιχειρηματίες) να δουν τι μπορούν να κάνουν για το τρένο με το ανάλογο όφελος γι' αυτούς φυσικά... Και ότι κάνουν εννοείται μόνοι τους, εντελώς μόνοι τους, ΟΥΔΕΜΙΑ ανάμιξη με την τραγική ΤΡΑΙΝΟΣΕ... αυτή μόνο να καταστρέφει το τρένο ξέρει. Αν δεν τα καταφέρουν κι αυτοί, τότε δυστυχώς θα πρέπει να το ξεάσουμε το τρένο οριστικά και δια παντός...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. H δεύτερη διευκρίνηση του κ. Πετράκου ΔΕΝ ισχύει!! Έλεος με την ασχετοσύνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. βουνίσιος ακτιβιστής19 Μαΐου 2011 στις 8:44 μ.μ.

    συγχαρητήρια άρχοντες και παρατρεχάμενα τους ...καταφέρατε το ακατόρθωτο το εξής..Λίαν συντόμως τα μόνα μαζικά μεταφορικά μέσα συγκινωνίας στον Νομό Φλώρινας θα είναι τα συμπαθή τετράποδα ΓΑΙΔΟΥΡΙΑ και ΜΟΥΛΑΡΙΑ...άξιος ο μισθός σας...τουτ τουτ το τρένο σφύξιε αναχώριση και για σάς ...ΜΑΥΡΟ ΜΈΧΡΙ ΝΑ ανεβητε στα γαιδούρια και να ξεκουμπιστήτε απο τον σβέρκο μας.....τσαφ τσου ουφ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.