Το απόλυτο διατηρούν τα Επιμελητήρια της Δυτικής Μακεδονίας, καθώς όλες οι αιτήσεις (8) που κατατέθηκαν κατέληξαν σε εγγραφή, αν και στη Φλώρινα και στα Γρεβενά δεν έχει κατατεθεί καμία αίτηση, με αποτέλεσμα να μη μπορούν να βγουν ασφαλή συμπεράσματα.
Το Επιμελητήριο Κοζάνης που έχει δεχτεί 7 αιτήσεις, πέρα από την αποτελεσματικότητά του καταγράφει και πολύ καλούς χρόνους καθώς η διαδικασία απαιτεί περίπου 4 ώρες. Στην Καστοριά η μοναδική αίτηση που κατατέθηκε διεκπεραιώθηκε σε μόλις 3,5 ώρες.
Συνολικά στη Βόρεια Ελλάδα, χρονοβόρες διαδικασίες, αιτήσεις που εκκρεμούν ακόμη και μία βδομάδα, ασυνενοησία μεταξύ Επιμελητηρίων - ασφαλιστικών ταμείων και ελλιπέστατη εκπαίδευση του αρμόδιου προσωπικού, συνθέτουν το σκηνικό της πολυδιαφημισμένης εφαρμογής του one stop shop, το οποίο μόνο κατ' ευφημισμό μπορεί να χαρακτηριστεί υπηρεσία μίας στάσης. Στον πρώτο μήνα λειτουργίας της η υπηρεσία είναι τουλάχιστον προβληματική και ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι από τις 44 συνολικά αιτήσεις που έχουν κατατεθεί μόνο οι 28 έχουν τελεσφορήσει.
Όπως χαρακτηριστικά τονίζουν επιμελητηριακοί υπάλληλοι, η μόνη εκπαίδευση που έλαβαν ήταν διάρκειας μόλις λίγων ωρών και απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί επαρκής. Ουσιαστικά, σημειώνουν, το νέο σύστημα το μαθαίνουν στην πράξη και όπως είναι φυσικό αυτό έχει ως αποτέλεσμα να σημειώνονται σημαντικές καθυστερήσεις, αφού προχωρούν στα τυφλά. Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια υπαλλήλου, ο οποίος τονίζει ότι «το σύστημα είναι ιδιαίτερα δύσχρηστο και απαιτείται ένας πολύ μεγάλος αριθμός βημάτων για να περαιώσεις κάθε αίτηση. Σε κάθε νέο κλικ δεν ξέρουμε τι θα μας βρει».
Η κατάσταση επιδεινώνεται περαιτέρω από το γεγονός ότι -κυρίως στα Επιμελητήρια της περιφέρειας- οι μεγαλύτεροι σε ηλικία υπάλληλοι δεν είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή. Πολλοί εξ αυτών μάλιστα υποστηρίζουν ότι τα επιμελητήρια στα οποία εργάζονται χρειάζονται επειγόντως εξειδικευμένο προσωπικό για να μπορέσουν να «τρέξουν» το νέο σύστημα.
Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα που έχει προκύψει και συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στους αργούς χρόνους που παρατηρούνται, είναι η απουσία on-line συστήματος σύνδεσης μεταξύ των Επιμελητηρίων και του ΟΑΕΕ και του ΙΚΑ. Το προαναφερθέν πρόβλημα έχει ως αποτέλεσμα στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων να αργεί η χορήγηση της ασφαλιστικής ενημερότητας του ενδιαφερομένου «βαλτώνοντας» την όλη διαδικασία.
Άξιος αναφοράς είναι και ο ιδιαίτερα μικρός αριθμός των ενδιαφερομένων, αφού μέσα σε ένα μήνα και σε σύνολο 18 επιμελητηρίων οι αιτήσεις ήταν μόλις 44 που αναλογικά αντιστοιχούν σε μόλις δύο αιτήσεις ανά φορέα. Το γεγονός αυτό εξηγείται από το ότι ένα πολύ μεγάλο φάσμα επιχειρήσεων εξαιρείται από τη ρύθμιση.
Συγκεκριμένα, από τη νέα υπηρεσία μπορούν να επωφεληθούν μόνο οι Ομόρρυθμες και οι Ετερόρρυθμες Εταιρείας, από τις οποίες μάλιστα εξαιρούνται όσες χρειάζονται ειδικές αδειοδοτήσεις (επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος, φροντιστήρια, κλπ). Εκτός ρύθμισης έχουν μείνει οι ατομικές επιχειρήσεις, καθώς και οι ΑΕ και οι ΕΠΕ (οι δύο τελευταίες εξυπηρετούνται από τους Πιστοποιημένους Συμβολαιογράφους).
Θεωρητικά, η εξαίρεση ενός τόσο μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων εξακολουθεί να αποτελεί τροχοπέδη για την επιχειρηματικότητα. Ωστόσο, δεδομένων των προβλημάτων που ήδη αντιμετωπίζουν οι υπάλληλοι με μόλις λίγες επιχειρήσεις να υπάγονται στη ρύθμιση, αν το πλαίσιο διευρυνθεί, ενδέχεται να επικρατήσει χάος στα Επιμελητήρια και τελικά οι διαδικασίες αντί να επιταχυνθούν, να επιβραδυνθούν περαιτέρω.
Πηγή: voria.gr
Το Επιμελητήριο Κοζάνης που έχει δεχτεί 7 αιτήσεις, πέρα από την αποτελεσματικότητά του καταγράφει και πολύ καλούς χρόνους καθώς η διαδικασία απαιτεί περίπου 4 ώρες. Στην Καστοριά η μοναδική αίτηση που κατατέθηκε διεκπεραιώθηκε σε μόλις 3,5 ώρες.
Συνολικά στη Βόρεια Ελλάδα, χρονοβόρες διαδικασίες, αιτήσεις που εκκρεμούν ακόμη και μία βδομάδα, ασυνενοησία μεταξύ Επιμελητηρίων - ασφαλιστικών ταμείων και ελλιπέστατη εκπαίδευση του αρμόδιου προσωπικού, συνθέτουν το σκηνικό της πολυδιαφημισμένης εφαρμογής του one stop shop, το οποίο μόνο κατ' ευφημισμό μπορεί να χαρακτηριστεί υπηρεσία μίας στάσης. Στον πρώτο μήνα λειτουργίας της η υπηρεσία είναι τουλάχιστον προβληματική και ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι από τις 44 συνολικά αιτήσεις που έχουν κατατεθεί μόνο οι 28 έχουν τελεσφορήσει.
Όπως χαρακτηριστικά τονίζουν επιμελητηριακοί υπάλληλοι, η μόνη εκπαίδευση που έλαβαν ήταν διάρκειας μόλις λίγων ωρών και απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί επαρκής. Ουσιαστικά, σημειώνουν, το νέο σύστημα το μαθαίνουν στην πράξη και όπως είναι φυσικό αυτό έχει ως αποτέλεσμα να σημειώνονται σημαντικές καθυστερήσεις, αφού προχωρούν στα τυφλά. Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια υπαλλήλου, ο οποίος τονίζει ότι «το σύστημα είναι ιδιαίτερα δύσχρηστο και απαιτείται ένας πολύ μεγάλος αριθμός βημάτων για να περαιώσεις κάθε αίτηση. Σε κάθε νέο κλικ δεν ξέρουμε τι θα μας βρει».
Η κατάσταση επιδεινώνεται περαιτέρω από το γεγονός ότι -κυρίως στα Επιμελητήρια της περιφέρειας- οι μεγαλύτεροι σε ηλικία υπάλληλοι δεν είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή. Πολλοί εξ αυτών μάλιστα υποστηρίζουν ότι τα επιμελητήρια στα οποία εργάζονται χρειάζονται επειγόντως εξειδικευμένο προσωπικό για να μπορέσουν να «τρέξουν» το νέο σύστημα.
Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα που έχει προκύψει και συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στους αργούς χρόνους που παρατηρούνται, είναι η απουσία on-line συστήματος σύνδεσης μεταξύ των Επιμελητηρίων και του ΟΑΕΕ και του ΙΚΑ. Το προαναφερθέν πρόβλημα έχει ως αποτέλεσμα στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων να αργεί η χορήγηση της ασφαλιστικής ενημερότητας του ενδιαφερομένου «βαλτώνοντας» την όλη διαδικασία.
Άξιος αναφοράς είναι και ο ιδιαίτερα μικρός αριθμός των ενδιαφερομένων, αφού μέσα σε ένα μήνα και σε σύνολο 18 επιμελητηρίων οι αιτήσεις ήταν μόλις 44 που αναλογικά αντιστοιχούν σε μόλις δύο αιτήσεις ανά φορέα. Το γεγονός αυτό εξηγείται από το ότι ένα πολύ μεγάλο φάσμα επιχειρήσεων εξαιρείται από τη ρύθμιση.
Συγκεκριμένα, από τη νέα υπηρεσία μπορούν να επωφεληθούν μόνο οι Ομόρρυθμες και οι Ετερόρρυθμες Εταιρείας, από τις οποίες μάλιστα εξαιρούνται όσες χρειάζονται ειδικές αδειοδοτήσεις (επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος, φροντιστήρια, κλπ). Εκτός ρύθμισης έχουν μείνει οι ατομικές επιχειρήσεις, καθώς και οι ΑΕ και οι ΕΠΕ (οι δύο τελευταίες εξυπηρετούνται από τους Πιστοποιημένους Συμβολαιογράφους).
Θεωρητικά, η εξαίρεση ενός τόσο μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων εξακολουθεί να αποτελεί τροχοπέδη για την επιχειρηματικότητα. Ωστόσο, δεδομένων των προβλημάτων που ήδη αντιμετωπίζουν οι υπάλληλοι με μόλις λίγες επιχειρήσεις να υπάγονται στη ρύθμιση, αν το πλαίσιο διευρυνθεί, ενδέχεται να επικρατήσει χάος στα Επιμελητήρια και τελικά οι διαδικασίες αντί να επιταχυνθούν, να επιβραδυνθούν περαιτέρω.
Πηγή: voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.