Πέμπτη 18 Απριλίου 2013

Έφτιαξαν εικόνα του Αγίου Αυγουστίνου Καντιώτη!

Την αντίδραση ακόμη και ανθρώπων που έζησαν κοντά στον μακαριστό Μητροπολίτη Φλωρίνης Αυγουστίνο Καντιώτη, έχει προκαλέσει η ύπαρξη εικόνας που τον εμφανίζει ως… Άγιο.
Αυτή η εικόνα που τιτλοφορείται «Ο Αγιος Αυγουστίνος, Φλωρίνης» και εμφανίζει τον γνωστό Μητροπολίτη της Εκκλησίας της Ελλάδος Αυγουστίνο Καντιώτη ως έναν από τους Αγίους της Εκκλησίας, αν και δεν έχει κυκλοφορήσει ιδιαίτερα, στάθηκε ικανή να προκαλέσει αρκετές αντιδράσεις.
Όπως βλέπετε στην φωτογραφία, που δημοσιεύει το dogma.gr η εικόνα είναι ξεκάθαρη και έχει όλα τα χαρακτηριστικά, της βυζαντινής αγιογραφίας. Ο μακαριστός Καντιώτης έχει φωτοστέφανο και τιτλοφορείται Άγιος.
Το dogma.gr μίλησε με τον διάδοχο του Αυγουστίνου Καντιώτη, στη Μητρόπολη Φλωρίνης. Ο Μητροπολίτης κ. Θεόκλητος, ο οποίος υπήρξε στενός συνεργάτης του επί σειρά ετών γνώριζε για την ενέργεια αυτή και δεν ήταν καθόλου σύμφωνος. «Αν ζούσε ο Αυγουστίνος δεν θα επέτρεπε τέτοια πράγματα» σημείωσε, στο ΔΟΓΜΑ συμπληρώνοντας πως ναι μεν ο Αυγουστίνος Καντιώτης ζούσε ως Άγιος, αλλά «από τη στιγμή που η Εκκλησία δεν τον έχει κατατάξει στους Αγίους δεν είναι σωστό να δημιουργούνται εικόνες»
Ο λόγος για τον οποίο δημιουργήθηκε η εικόνα του «Αγίου» Αυγουστίνου είναι άγνωστος.
Άλλοι την αποδίδουν σε υπέρμετρη αγάπη και βεβαιότητα για την αγιότητα του, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί για προσπάθεια εμπορευματοποιήσεως μιας μεγάλης εκκλησιαστικής προσωπικότητας που ακόμη και μετά θάνατον εξακολουθεί να έχει ακροατήριο.
Σε κάθε περίπτωση εκτός από ελάχιστους που δεν βρίσκουν κάτι το μεμπτό σε αυτό, οι περισσότεροι, συμπεριλαμβανομένων αρκετών που πράγματι θεωρούν «Άγιο» τον Αυγουστίνο Καντιώτη, θεωρούν πως μια τέτοια ενέργεια λίγα μόλις χρόνια μετά την κοίμηση του, μόνο κακό μπορεί να κάνει.

14 σχόλια:

  1. Ωχ! Πάλι της τρελής θα γίνει με τα σχόλια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. να του αφιερώσουμε και την 21 απριλιου, να γίνει και ημέρα αργίας. (μονο για την φλωρινα).γιατι στην νοτιο ελλαδα γελανε μαζι μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ston politismeno kosmo na deis pos gelan mazi mas

      Διαγραφή
    2. Ένας λόγος που γελάνε είναι η αγραμματοσύνη μας και τα γκρίκλις που χρησιμοποιούν κάποιοι από εμάς.

      Διαγραφή
    3. sigoura to proto einai mesa kai i thriskolipsia mas fysika...gia to deytero den nomizo

      Διαγραφή
    4. Ναι ρε εσύ σίγουρα για τα γκρικλις γελάνε και μας θεωρούν το ποιο θεοκρατικό καθεστώς της Ευρώπης στάνταρ

      Διαγραφή
  3. Δεν θα σχολιάσω το αφελές και άστοχο του τολμήματος. Διαφωνώ όμως πλήρως με το dogma.gr στο ότι η εικόνα "...είναι ξεκάθαρη και έχει όλα τα χαρακτηριστικά, της βυζαντινής αγιογραφίας..."
    Θα έλεγα ότι μάλλον παραπέμπει σε παρακμιακή τέχνη της Τουρκοκρατίας, με έντονα χαρακτηριστικά δυτικότροπου μεταπρατισμού.

    Γ.Χατζής,
    εργαστήριο "εικονίζοντες" ΦΣΦ-Αριστοτέλης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Επιστολή Πέτου Α' 1:15-16
    Δευτερονόμιο 4:16

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δάσκαλε πριν ακόμα διαβάσω την υπογραφή σου, κατάλαβα ποιος είσαι! Τελικά, ο μαθητής όταν αρχίζει και διαβάζει το δάσκαλο είναι στη σωστή κατεύθυνση. Όσο για την αγιογραφία...το ότι κάποιοι από υπερβάλλοντα ζήλο προχωρούν σε αντικανονικές ενέργειες δε σημαίνει ότι όλη η εκκλησία είναι υπεύθυνη για αυτούς....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα συμφωνήσω εν γένει, με μια υποσημείωση:
      Ο καθένας είναι ελεύθερος, άρα και προσωπικά υπόλογος για τις πράξεις και τις επιλογές του, αλλά και η Εκκλησία είναι υπόλογη για την σωστή διαποίμανση και την εν Χριστώ κατάρτιση των πιστών.
      Στο πλαίσιο αυτό βρίσκω πολύ εύστοχη την τοποθέτηση του Επισκόπου μας.

      Γ.Χ.

      Διαγραφή
    2. "Κάποτε", στον προσδιορισμό του "σωστού", η εκκλησία έκανε το μεγαλύτερο λάθος της... (είναι και κοντά οι μέρες που θα το λαμπαδιάσουν οι λάτρεις της υστεροφημίας, η οποία βλέπει τα πάντα μόνο από το δικό της πρίσμα).

      Όταν τοποθετείται κάποιος σε μια πλευρά, παύει ταυτόχρονα να είναι αντικειμενικός.

      Δεν έχει να κάνει με την τέχνη το συγκεκριμένο, οπότε, άτεχνη η προσέγγιση.

      Διαγραφή
  6. Oσοι είχαν τα καρούλια ας ασχολιόταν με τον Καντιώτη όσο ζούσε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Άρχισαν οι "σχολές" τις αντιπαραθέσεις...

    (Ο κάθε αγιογράφος, όπως τον "βολεύει"-"βόλευε" τοποθετείται).

    Αγαπάτε αλλήλους λέει... Όχι blogαρετε αλλήλους.

    Προσηλυτισμός η είδηση, προσηλυτισμός και οι απαντήσεις.

    Άεργος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΕΙΧΕ ΚΑΝΤΙΩΤΗΔΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΦΛΩΡΙΝΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.