Σάββατο 12 Ιουλίου 2014

Στην περιοχή - Κατερίνη…

Όπως φαίνεται από τον τίτλο αλά check-in, βρίσκομαι για διακοπές στην όμορφη Κατερίνη. Καλός καιρό έχει, αν και πριν ψιχάλισε λίγο. Αφού έφτασα κι άφησα τα πράγματά μου στο ξενοδοχείο, βγήκα για έναν καφέ στον πεζόδρομο της πόλης. Στην καφετέρια που έκατσα, παρατήρησα για άλλη μια φορά, το πλέον σύνηθες και γνωστό φαινόμενο σε όλους:
Οι περισσότεροι που βρίσκονταν εκεί, ήταν απορροφημένοι στο κινητό τους. Πού πλοηγούνταν; Στο facebook προφανώς. Άλλοι κόπιαζαν να βγάλουν καμία selfie φωτογραφία, άλλοι να συνδεθούν στο wi-fi του μαγαζιού, άλλοι να κάνουν κάνα check-in, likes κτλ.
Η κατάσταση πια με το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης, έχει καταστεί λίγο περίεργη. Άντρες ενημερώνουν τοις πάσι για τις νέες τους κοπέλες, ενώ άλλοι σχολιάζουν ότι χαζομάρα τους κατέβει κάτω από μία γυναικεία φωτογραφία, μήπως και τσιμπήσει καμία. Ορισμένοι μάλιστα δεν διστάσουν να τσακωθούν online, σαν να μην υπάρχει τρίτος «μπροστά». Όσον αφορά τώρα τις φωτογραφίες που κάποιοι και κάποιες δημοσιεύουν, τα σχόλια νομίζω πως είναι περιττά. Ξέρετε καλά και οι ίδιοι τι εννοώ και πού αναφέρομαι, δεν χρειάζεται να επεκταθώ περαιτέρω. Το πλέον αξιοσημείωτο πάντως, είναι πως τα φαινόμενα αυτά δεν εμφανίζονται μονάχα σε παιδιά μικρότερης ηλικίας, που θα μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι δεν αντιλαμβάνονται τι κάνουν, αλλά και σε ανθρώπους που έχουν ενηλικιωθεί αρκετά χρόνια πριν.
Σίγουρα ορισμένα από τα παραπάνω τα έχουμε κάνει όλοι μας, ή τουλάχιστον οι περισσότεροι. Δεν θα βγάλω τον εαυτό μου απέξω. Για παράδειγμα, κι εγώ έχω κάνει check-in την παρέα μου, ενώ είχαμε βγει για καφέ. Για να μην παρεξηγηθώ, δεν θέλω να αποδείξω ή να πείσω πως οι διάφορες ιδιότητες του facebook είναι επικίνδυνες ή βλαβερές για την δημόσια εικόνα του καθενός. Απλά θέτω έναν προβληματισμό. Έναν προβληματισμό σχετικά με την κρίση του δικαιώματος της ιδιωτικότητας, της ατομικότητας του καθενός.
Προσωπικά πιστεύω ότι το «φατσοβιβλίο» έχει γίνει ένα μέσο έκφρασης. Ένας τρόπος για να γίνει κάποιος αποδεκτός στους άλλους, ανεβάζοντας τη δημοτικότητά του. Ίσως να εκπληρώνει και την ματαιοδοξία κάποιων ατόμων. Ωστόσο, είναι πια φανερό πως δεν είναι μονάχα ένα μέσον. Πολλές φορές αποτελεί τον μονόδρομο. Έτσι έχουν γίνει οι ανθρώπινες σχέσεις.
Χρήσιμο εργαλείο το facebook, δεν λέω το αντίθετο. Ωστόσο, πολλές φορές δεν χρησιμοποιείται σωστά, χρησιμοποιείται χωρίς κάποια όρια. Όρια που είναι καλό να θέσει ο καθένας για τον εαυτό του, ώστε να μην εκτίθεται. Άλλωστε, δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν το facebook κι όποιο άλλο μέσον κοινωνικής δικτύωσης, ως μία διαδικτυακή ταυτότητα.
Κλείνοντας, παραθέτω κάποια λόγια του A. Einstein, που μοιάζουν πιο επίκαιρα από ποτέ: «Φοβάμαι την ημέρα που η τεχνολογία θα νικήσει την ανθρωπιά. Τότε ο κόσμος θα έχει μόνο μια γενιά, από ηλίθιους.»

Λιθοξοΐδης Στυλιανός

24 σχόλια:

  1. Και ’συ αγαπητέ μου με το κινητό στο χέρι πήγες για καφέ και πιθανόν να έψαξες και καφετερια που διαθέτει wi-fi, μη χάσεις τα… ¨νέα¨ του facebook
    Τι δεν το άφηνες το ρημάδι στο ξενοδοχείο να ευχαριστηθείς τον καφέ σου χωρίς να δίνεις σημασία τι γίνετε γύρο σου.
    Όταν επέστρεφες με το καλό ας έκανες το στοχευμένο κατά τα αλλά σχόλιο σου.(που με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα! Δεν νομίζω πως έχω βγάλει τον εαυτό μου εκτός. Απλά διατυπώνω έναν γενικό προβληματισμό. Πίστεψε με δεν ψάχνω μαγαζί με ασύρματο. Έχω MB. Προφανώς κι αστειεύομαι, σε ευχαριστώ για τις υποδείξεις..

      Διαγραφή
  2. Ωραίο άρθρο, όμορφο στυλ γραφής.. Θεωρώ πως όλα είναι πραγματικότητα για όλους μας. Ελπίζω να ξέρουμε τι κάνουμε μόνον...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα Στέλιο.. Είμαι 19 χρονών, φοιτήτρια στο ΠΤΝ.. Συμφωνώ μ΄ όσα λες, απλά νομίζω πως έπρεπε να σταθείς κυρίως στα αίτια του φαινομένου.. Η αλήθεια είναι πάντως πως έχει καταντήσει αηδία το όλο θέμα με το κινητό στο φβ στα μαγαζιά.. Κι όχι μόνο εκεί αλλά παντού.. Έχω δει τσεκ ιν "στην περιοχή εκκλησία Αγ. Παντελεήμονα για να καταλάβεις"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συμφωνώ φίλε με όσα λες. Κάπως έτσι έχουν γίνει ειδικά οι ερωτικές σχέσεις σήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χωρίς παρεξήγηση... Όλα τα ξέρεις.. Τα check-ins σας φταίνε τώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν αυτό σου έμεινα απ' όλο το άρθρο, τότε πολύ φοβάμαι πως δεν το πολυκατάλαβες φίλε μου.

      Διαγραφή
  6. Όλα τα λεφτά το σχόλιο του Άλμπερτ. Ωραίος ο αρθρογράφος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. o καθένας ΄΄εχει κάθε δικαίωμα να εκφράζεται ..το πρόβλημα σου είναι η τεχνολογία που μέσω αυτής ανεβάζει η κατεβάζει ο καθένας ότι γουστάρει ; Ψάξου λίγο καλύτερα....Η εποχή σου έχει ξεπεραστεί προ πολλού...και δεν θα θέσεις ούτε εσύ περιορισμούς στον καθένα τι θα γράφει. τι θα ανεβάζει και τι θα διαβάζει...Παρόμοιου τύπου οσπιθοδρομικές ιδέες η κομπανίες προσωπικά τις έχω γραμμένες στα..... μου προ πολλού. Θα διαβάζω θα ανεβάζω και θα κατεβάζω ότι γουστάρω στο διαδίκτυο..εσένα το πρόβλημα σου η μάλλον το complex σχετικα με την χρήση του διδικτυου από τους άλλους δεν μπορώ να κατάλαβω ποιο είναι; Τέλος πάντων ζήσε την νιρβάνα στην οποία είσαι κλεισμένος...δικαίωμα σου....Απλά οι υπόλοιποι θα κάνουμε χρήση του διαδικτύου παρακάμπτοντας τα συμπλεγματικά σου κόμπλεξ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είσαι λίγο υπερβολικός. Έναν προβληματισμό έθεσα απλά. Τώρα αν θεωρείς πως ο κόσμος του φβ πρέπει να ενημερώνεται για τους χωρισμούς σου, για το πότε είσαι τουαλέτα κτλ, όπως πετυχημένα είπες, δικαίωμά σου. Φιλικά πάντα..

      Διαγραφή
    2. Κανεις δεν σε υποχρεωσε να μην ανεβαζεις και κατεβαζεις οτι γουσταρεις οπως ειπες απο το διαδυκτιο αλλα δεν χρειαζετε να εισε εξαρτημενος απο αυτο.Βεβαια οποιος θελει μπορει να ζει στον διαδυκτιακο κοσμο εξαρτημενος απο ενα κινητο ή εναν υπολογιστη κτλ το αρθρο αυτο απλα εθεσε εναν προβληματισμο (και πολυ καλα εκανε κατα τη γνωμη μου )οποιος θελει προβληματιζετε,οποιος δεν θελει απλα το προςπερνα.Κανενα προβλημα

      Διαγραφή
  8. Πολύ ενδιαφέρον! Απ' τα άρθρα στο σάιτ εδώ που έχω διαβάσει με ευχαρίστηση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η τεχνολογία.. αντί να απλοποιεί την ζωή μας, την κάνει πολυπλοκότερη και άρα πιο δύσκολη. Πολλές φορές αγοράζουμε πράματα.. όχι απλώς αχρείαστα, αλλά ανούσια και χρονοβόρα για την συντήρηση τους, με επιπλοκές και στην καθημερινότητα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Από τα σχόλια εδώ κάτω φαίνεται ξεκάθαρα ποιοι είναι εθισμένοι στο φέισμπουκ και ποιοι απλοί χρήστες. Ο τρόπος που είναι γραμμένο το άρθρο θεωρώ πώς ξεγυμνώνει τα αντίστοιχα συναισθήματα σε εθισμένους ή μη. Άρθρο με διάχυτη ειρωνεία, περιπεκτικό, κυλάει ευχάριστα κι όπως φαίνεται, δεν σ' αφήνει να κρατήσεις το στόμα σου κλειστό. Ωραίος ο αρθρογράφος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μερικοί διαμαρτύρονται.. Ένα έχω να πω.. Get a life παίδες! Σας βρίσκω σωστότατο κ. Λιθοξοΐδη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Απολαυστικό άρθρο, μπράβο σας ΝΕΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Συγχαρητηρια! Πολυ επικαιρο το αρθρο κ ο προβληματισμος! Ευστοχο το παραθεμα με τα λογια του μεγαλυτερου συγχρονου φυσικου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. αν εχετε παιδια ανω των 13-14 πολλες αποριες σας μπορουν να απαντηθουν μεσα απο το σπιτι. Προσεγγιστε πρωτα τα παιδια σας που τα χανετε μεσα στο σπιτι σας και μετα γραψτε κοινωνικα αρθρα. Εμεις αν δεν εχετε καταλαβει ειμαστε διαφορετικοι αποε σας που εχετε καταστρεψει τον κοσμο σας (και εχετε μεινει με την μιζερια των σχολιων σας) και θελετε να καταστρεψετε και τον δικο μας μεσω των ονειρων μας και της ελευθεριας μας (οπως και να την φανταζομαστε, και εμεις ευτυχως η δυστυχως την εχουμε συνδυασει με την τεχνολογια). Σαφως και υπαρχει χασμα γενεων (οπως το ελεγε ο πατερας μου) και ποτε η επομενη γενια δεν θα ειναι " αρεστη " στους προηγουμενους. Νομος της φυσης ειναι οσο γερναμε να γινομαστε και πιο συντηρητικοι. Καληνυχτα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1)Αν συνδιαζεις τα ονειρα και την ελευθερια με το facebook εχεις μεγαλο προβλημα
      2)Για ποιο χασμα γενεων μιλας και ποια επομενη γενια?Εγω ειμαι 19 ετων και εχω σιχαθει την ολη ιστορια με τα μεσα κοινωνικης δυκτυωσης και τα smartphone(και δεν ειμαι ο μονος στην ηλικια μου).
      Καλημερα.....

      Διαγραφή
    2. Για πιο χάσμα μιλάς ανώνυμε 9:50; 21 χρονών είμαι.. Κι αν η ζωή σου είναι η τεχνολογία, σίγουρα κάτι δεν κάνεις καλά... Ψάξ' το.

      Διαγραφή
  15. Πάρα πολλές φορές έχω διαμαρτυρηθεί στους φίλους μου λέγοντας τους "Γιαπωνέζους".. Συμφωνώ απόλυτα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. με το ίδιο σκεπτικό..και εμένα μου "την δίνει" που "είμαι εξαρτημένος από το διαδίκτυο" για να ενημερώνομαι για τα νέα της Φλώρινας από την ...Κατερίνη! αλλα μας αρέσει δεν μας αρέσει η πληροφορία όσο "σκουπίδι" η "είδηση" κι εάν είναι δυστυχώς η ευτυχώς μέσα από ατ φέσμπουξ τα μπλόγκ και τα τουίτερ ενημερονόμαι και για το πιο ασήμαντο που συμβαίνει. Ναι ήμουν κι εγώ αυτές τις ημέρες στην Κατερίνη και ομολογώ ένιωσα "στέρηση" που δεν διάβαζα κάθε βράδυ τα ΝΕΑ ΦΛΩΡΙΝΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ της Φλώρινας ! Υπο αυτήν την άποψη είμαι άλλος ένας "εξαρτημένος από την διαδικτυακή ενημέρωση και ψυχαγωγία" ....Η διαφορα ήταν ότι μαζί μου δεν κουβάλαγα το χαιφιντελιτι τηλέφωνο ούτε το τάμπλετ μου στην Κατερίνη....και πέρασα ένα τριήμερο υπέροχα ( χωρίς τα νέα και σχόλια στην Φλώρινα) Μετα βίας έβλεπα το μουντιάλ τα βράδια στην καφετερία της πλάκας Λιτοχωρίου...Φανταστική φέτος ήταν η Κατερίνη ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μιλάω για ενημέρωση κτλ... Λόγος γίνεται για τη λάθος χρήση του ίντερνετ διαδικτυακά.. Το πώς έχουν επηρεαστεί οι ανθρώπινες σχέσεις.. Δες αυτό:

      - Ποιος ήταν εκεί όταν δεν ήσουν καλά;;
      - Το youtube

      Διαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.