Με ιδιαίτερη ανησυχία η Ένωση Φιλολόγων Π.Ε. Φλώρινας πληροφορήθηκε πως συζητείται το ενδεχόμενο να δίδεται ως αντικείμενο πρώτης ανάθεσης το μάθημα της Ιστορίας σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων (ξενόγλωσσους, θεολόγους, κοινωνιολόγους, νομικούς κ.α.)
Η Ένωσή μας εκφράζει την εντονότατη αντίθεσή της στην υλοποίηση του σχεδιασμού αυτού και προσυπογράφει τη Διαμαρτυρία της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων.
Αναλυτικότερα, μετά την ισοπεδωτική αύξηση ωραρίου διδασκαλίας των εκπαιδευτικών ,μειώνοντας σε υποτιμητικό επίπεδο το μισθό τους, το Υπουργείο, διαπίστωσε ότι δε συμπληρώνεται πλέον το ωράριο πολλών ειδικοτήτων. Ως εύκολη «λύση» προκρίνεται η πρώτη ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας σε αυτές τις ειδικότητες.
Τα ερωτήματα που γεννιούνται είναι:
• Γιατί επιλέγεται η Ιστορία -και όχι άλλα μαθήματα- για μια ακόμα φορά ως εξιλαστήριο θύμα;
• Είναι μέσα στους στόχους του Υπουργείου ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον απαξίωσης της γνώσης;
• Επιθυμεί το Υπουργείο, ο μαθητής να ερευνά, να κρίνει τις ιστορικές εξελίξεις ή να αναπαράγει μηχανικά το μοναδικό σχολικό βιβλίο που θα διδάσκεται;
Σε μια εποχή κατά την οποία τα φαινόμενα τυφλής βίας και μισαλλοδοξίας ολοένα πληθύνονται, είναι αδιανόητο να υποβαθμίζεται ένα μείζονος μορφωτικής και παιδαγωγικής αξίας μάθημα, όπως η Ιστορία. Είναι χαρακτηριστικό πως στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, από όλες τις άλλες ειδικότητες, μόνο οι υποψήφιοι για διορισμό Φιλόλογοι, εξετάζονται στο μάθημα της Ιστορίας. Πώς είναι δυνατόν λοιπόν, να τους αφαιρείται η δυνατότητα διδασκαλίας ενός αντικειμένου που θεωρείται προαπαιτούμενο διορισμού τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με την ευκαιριακή ανάθεση της διδασκαλίας σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων οι οποίες δεν έχουν τύχει της στοιχειώδους προπτυχιακής κατάρτισης στο μάθημα; Μήπως θα ακολουθηθεί η ίδια τακτική και σε άλλα γνωστικά αντικείμενα; Γιατί άλλωστε να μη συμβεί αυτό, αφού έχει καταλυθεί, μέσω επιστράτευσης, κάθε έννοια ελευθερίας;
Η Ένωση Φιλολόγων ζητεί να αρθεί η υποβάθμιση του μαθήματος και να αποκατασταθεί η βαρύτατα πληγείσα τα τελευταία χρόνια αξία του, με αύξηση των ωρών διδασκαλίας του -και μάλιστα στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στην οποία είναι εξαιρετικά υποβαθμισμένο- και με αποκλειστική ανάθεση της διδασκαλίας της Ιστορίας σε Φιλολόγους, οι οποίοι εξάλλου μπορούν να αξιοποιούν την ιστορική γνώση αναδεικνύοντας την ιστορική διάσταση και στα άλλα γνωστικά αντικείμενα (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Νέα Ελληνική Γλώσσα, Λογοτεχνία, Φιλοσοφία) και μετατρέποντας έτσι σε καθημερινή πράξη το αρχαίο ρητό: “Ὄλβιος ὅστις τῆς ἱστορίης ἔσχε μάθησιν”
Τα παιδιά μας έχουν δικαίωμα να παίρνουν από το σχολείο επαρκή εφόδια για να έχουν τη δυνατότητα να κατανοούν, να προβληματίζονται, να αξιολογούν τα τεκταινόμενα, να ερμηνεύουν τον κόσμο και να γίνουν ελεύθεροι και δημοκρατικοί πολίτες. Προπαντός μη λησμονούμε: Η ιστορία καταγράφει γεγονότα και μας κρίνει όλους.
Το Δ.Σ της Ένωσης Φιλολόγων Π.Ε. Φλώρινας
Η Ένωσή μας εκφράζει την εντονότατη αντίθεσή της στην υλοποίηση του σχεδιασμού αυτού και προσυπογράφει τη Διαμαρτυρία της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων.
Αναλυτικότερα, μετά την ισοπεδωτική αύξηση ωραρίου διδασκαλίας των εκπαιδευτικών ,μειώνοντας σε υποτιμητικό επίπεδο το μισθό τους, το Υπουργείο, διαπίστωσε ότι δε συμπληρώνεται πλέον το ωράριο πολλών ειδικοτήτων. Ως εύκολη «λύση» προκρίνεται η πρώτη ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας σε αυτές τις ειδικότητες.
Τα ερωτήματα που γεννιούνται είναι:
• Γιατί επιλέγεται η Ιστορία -και όχι άλλα μαθήματα- για μια ακόμα φορά ως εξιλαστήριο θύμα;
• Είναι μέσα στους στόχους του Υπουργείου ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον απαξίωσης της γνώσης;
• Επιθυμεί το Υπουργείο, ο μαθητής να ερευνά, να κρίνει τις ιστορικές εξελίξεις ή να αναπαράγει μηχανικά το μοναδικό σχολικό βιβλίο που θα διδάσκεται;
Σε μια εποχή κατά την οποία τα φαινόμενα τυφλής βίας και μισαλλοδοξίας ολοένα πληθύνονται, είναι αδιανόητο να υποβαθμίζεται ένα μείζονος μορφωτικής και παιδαγωγικής αξίας μάθημα, όπως η Ιστορία. Είναι χαρακτηριστικό πως στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, από όλες τις άλλες ειδικότητες, μόνο οι υποψήφιοι για διορισμό Φιλόλογοι, εξετάζονται στο μάθημα της Ιστορίας. Πώς είναι δυνατόν λοιπόν, να τους αφαιρείται η δυνατότητα διδασκαλίας ενός αντικειμένου που θεωρείται προαπαιτούμενο διορισμού τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με την ευκαιριακή ανάθεση της διδασκαλίας σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων οι οποίες δεν έχουν τύχει της στοιχειώδους προπτυχιακής κατάρτισης στο μάθημα; Μήπως θα ακολουθηθεί η ίδια τακτική και σε άλλα γνωστικά αντικείμενα; Γιατί άλλωστε να μη συμβεί αυτό, αφού έχει καταλυθεί, μέσω επιστράτευσης, κάθε έννοια ελευθερίας;
Η Ένωση Φιλολόγων ζητεί να αρθεί η υποβάθμιση του μαθήματος και να αποκατασταθεί η βαρύτατα πληγείσα τα τελευταία χρόνια αξία του, με αύξηση των ωρών διδασκαλίας του -και μάλιστα στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στην οποία είναι εξαιρετικά υποβαθμισμένο- και με αποκλειστική ανάθεση της διδασκαλίας της Ιστορίας σε Φιλολόγους, οι οποίοι εξάλλου μπορούν να αξιοποιούν την ιστορική γνώση αναδεικνύοντας την ιστορική διάσταση και στα άλλα γνωστικά αντικείμενα (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Νέα Ελληνική Γλώσσα, Λογοτεχνία, Φιλοσοφία) και μετατρέποντας έτσι σε καθημερινή πράξη το αρχαίο ρητό: “Ὄλβιος ὅστις τῆς ἱστορίης ἔσχε μάθησιν”
Τα παιδιά μας έχουν δικαίωμα να παίρνουν από το σχολείο επαρκή εφόδια για να έχουν τη δυνατότητα να κατανοούν, να προβληματίζονται, να αξιολογούν τα τεκταινόμενα, να ερμηνεύουν τον κόσμο και να γίνουν ελεύθεροι και δημοκρατικοί πολίτες. Προπαντός μη λησμονούμε: Η ιστορία καταγράφει γεγονότα και μας κρίνει όλους.
Το Δ.Σ της Ένωσης Φιλολόγων Π.Ε. Φλώρινας
Η Ένωση Φιλολόγων Φλώρινας θα έπρεπε να είναι πιο προσεκτική στις εκφράσεις της περί ''υποβάθμισης του μαθήματος'', ΄΄απαξίωσης της γνώσης'' και ''μη στοιχειώδους προπτυχιακής κατάρτισης στο μάθημα'' άλλων ειδικοτήτων. Τα επιχειρήματα είναι πλέον γνωστά. Το κυριότερο: Μόνο οι απόφοιτοι των Ιστορικών-Αρχαιολογικών Τμημάτων είναι οι πλέον αρμόδιοι να διδάξουν την Ιστορία. Οι απόφοιτοι άλλων τμημάτων που ονομάζονται ''φιλόλογοι'' θα έπρεπε να έχουν το μάθημα της Ιστορίας ως δεύτερη ανάθεση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνα τέτοιο προσβλητικό κείμενο θεωρείται ανάρμοστο από εκπαιδευτικούς, και μάλιστα φιλόλογους!
Ένας φιλόλογος.
Συμφωνώ απόλυτα.Άς είμαστε πιο προσεκτικοί με τις εκφράσεις που χρησιμοποιούμε...Φυσικά και οι μόνοι αρμόδιοι είναι οι απόφοιτοι του Ιστορικού -Αρχαιολογικού.Επίσης, γιατι η Ενωση Φιλολόγων δεν προτείνει τα Αρχαία Ελληνικά και τα Λατινικά να διδασκονται ΜΟΝΟ από απόφοιτους του κλασσικού τμήματος;;;Μήπως επειδή στην πλειοψηφία τους έχουν τελειώσει το νεοεληνικο τμήμα;;;Εκεί δεν υποβιβάζεται η γνώση;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήη λύση είναι μια : ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΕ2 ΣΕ 01. 02. 03 ΚΤΛ ΟΠΩΣ ΟΙ ΠΕ04. Και η ιστορία να διδάσκετε μόνο από αποφοίτους του ιστορικού αρχαιολογικού!! Αρκετά πλέον με τους μαθητοπατέρες και μαθητομάνες πε02. Είναι οι μοναδικοί που έχουν σταθερό γραφείο κάθε χρόνο και δεν μετακινούνται πουθενά. Καιρός να αποτινάξουν τις αράχνες τους!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΤΡΟΠΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήστην Ένωση Φιλολόγων Φλώρινας!
Προετοιμάζει το έδαφος για καινούργιο διχασμό των εκπαιδευτικών.
Τέτοια κείμενά της αποτελούν την αρχή του τέλους των φιλολόγων. Προετοιμάζουν τη διάσπαση του κλάδου. Τότε να δούνε ποια μαθήματα θα διδάσκουν!!!
ΑΙΣΧΟΣ!
Φιλόλογος
που δεν συμφωνεί
με τα γραφόμενα της Ένωσης.
Η Ένωση Φιλολόγων Φλώρινας να επιμορφώσει τους φιλολόγους της γιατί ούτε αυτοί ξέρουν να διδάσκουν το μάθημα της Ιστορίας!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροφανώς δεν τελείωσαν όλοι το Τμήμα Ιστορίας!
Γι αυτό στο σχολείο διαβάζουν το μάθημα μέσα από το βιβλίο. ΚΑι οι μαθητές τους περιγελούν! Δεν μπαίνουν στον κόπο ούτε να ρίξουν μια ματιά από το προηγούμενο βράδυ.
Ένας γονιός
που ο φιλόλογος του παιδιού του δεν γνωρίζει την Ιστορία που διδάσκει. Ευτυχώς γνωρίζει Αρχαία!
Κάποτε στο 1ο Γυμνάσιο ένας ξενόγλωσσος έκανε θαύματα με την Ιστορία της γ' γυμνασίου!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήTo Δ.Σ. της Ένωσης Φιλολόγων Φλώρινας:
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρόεδρος : Σοφία Ζαχαροπούλου
Αντιπρόεδρος : Θεοδόσιος Νικολαΐδης
Γεν. Γραμματέας : Άννα Βακάλη
Ταμίας : Αναστασία Καλαϊτζή
Ειδ. Γραμματέας : Αναστασία Σταμπουλίδου
με το παραπάνω κείμενο προκάλεσε την δίκαιη οργή των συναδέλφων μας μέσα στα σχολεία.
Επίσης, με πορόμοιες αντιδράσεις ενώσεων φιλολόγων άλλων Νομών, θα προκαλέσει τελικά και τη διάσπαση του κλάδου μας, ώστε ανάλογα με το τμήμα που τελείώσαμε να διδάσκουμε τα αντίστοιχα μαθήματα.
Το παραπάνω κείμενο δεν εκφράζει όλους τους φιλόλογους της Φλώρινας παρά μόνο το Δ.Σ.
Απαιτούμε να αποσύρει το παρόν κείμενο!
Εν ενεργεία Φιλόλογοι του Νομού Φλώρινας,
που αντιμετωπίζουν προβλήματα στα σχολεία τους εξαιτίας του παραπάνω εγγράφου.
... ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΜΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ,ΕΧΩ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ, ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΡΜΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΩ ΠΟΙΗΜΑΤΑ. ΕΠΙΣΗΣ ΕΧΩ ΤΟ Β2 ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ. ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΜΑΙ ΠΛΕΟΝΑΖΩΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΠΕΥΘΥΝΟΜΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ.
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΩ ΜΕ ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΘΕΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΧΗΓΜΕΙΑ ΕΣΤΩ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΦΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΩ ΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΜΟΥ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΧΕΔΟΝ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ.
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΩ ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΘΕΣΗ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ (ΘΑ ΕΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ);
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΔΑΣΚΩ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ:
ΜΠΟΡΕΙ - ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ - ΝΑ ΕΚΑΝΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ.
ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΙΟ. ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΛΛΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ. ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΟΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙ ΤΙ. (ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΔΙΑΘΕΣΗ ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΠΑΛΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ)
Εμείς ,εν ενεργεία και στην πρώτη γραμμή μαχόμενοι φιλόλογοι , συμφωνούμε [και επαυξάνουμε ] με τη διαμαρτυρία του Δ.Σ. Η ιστορία πρέπει να διδάσκεται από φιλολόγους,Λοιπές ειδικότητες αποκλείονται απλούστατα γιατί στις σχολές τους δε διδάχτηκαν ιστορία .[Ας ξεχάσουμε όσα ακούσαμε και είδαμε όταν τα παιδιά μας διδάχτηκαν ιστορία από ξενόγλωσσο!!]
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσείς, οι εν ενεργεία φιλόλογοι,
ΑπάντησηΔιαγραφήγνωρίζετε πολύ καλά ότι Ιστορία διδάχθηκαν επαρκώς μόνο οι απόφοιτοι των τμημάτων Ιστορίας.
Οι υπόλοιποι όχι!
Και...ας ξεχάσουμε όσα ακούσαμε και είδαμε μέσα στα σχολεία από φιλόλογους άλλων τμημάτων που δίδαξαν Ιστορία!
Σας συμφέρει έτσι; Βολεψάκηδες!