Ερώτηση προς τους υπουργούς 1) Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, 2) Οικονομικών, 3) Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών Και Δικτύων, 4) Εξωτερικών, 5) Εσωτερικών, 6) Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, 7) Μακεδονίας και Θράκης
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ, προβλέπεται η διέλευσή του από το νομό Ροδόπης, εν συνεχεία θα διασχίζει την Ανατολική και Κεντρική Μακεδονία και θα εισέρχεται στα εδάφη της Αλβανίας, αφού θα έχει διέλθει από το νομό Φλώρινας και το νομό Καστοριάς της Δυτικής Μακεδονίας. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου, η ανάδοχος εταιρία ΒΡ έχει ήδη ξεκινήσει μετρήσεις στις περιοχές διέλευσης, έτσι ώστε μετά τον Ιούνιο του 2013 που θα αποφασιστεί τελεσίδικα η κατασκευή του έργου να είναι έτοιμη να στήσει εργοτάξια. Με δεδομένο ότι οι περιοχές της Θράκης, οι νομοί της Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας, η Καστοριά και η Φλώρινα πλήττονται ιδιαίτερα από το βαρύ χειμώνα με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες κάθε χρόνο και πληρώνουν το πετρέλαιο θέρμανσης πιο ακριβά από οποιοδήποτε άλλη περιοχή της Ελλάδας.
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
1) Λαμβάνοντας υπόψη ότι το φυσικό αέριο είναι καύσιμο που μπορεί να διατεθεί σε χαμηλή τιμή, έχει γίνει πρόβλεψη από την κυβέρνηση έτσι ώστε να μπορούμε να ωφεληθούμε από το φυσικό αέριο που θα μεταφέρει ο ΤΑΡ ή μόνο θα λαμβάνουμε "διόδια" για την διέλευση του φυσικού αερίου από το έδαφος της χώρας μας;
2) Για τις περιοχές από τις οποίες θα διέρχεται ο αγωγός έχει προβλεφθεί να προμηθεύονται φυσικό αέριο όταν ολοκληρωθεί το έργο ή απλά θα περνάει ο αγωγός από δίπλα τους; Έχει προβλεφθεί στη σύμβαση εκτέλεσης του έργου να διοχετεύεται φυσικό αέριο στην ελληνική αγορά μέσω της ΔΕΠΑ, της ΔΕΣΦΑ ή οποιουδήποτε άλλου φορέα μέσω τερματικών σταθμών διανομής στις περιοχές διέλευσης του αγωγού;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Αρτέμιος Ματθαιόπουλος
Βουλευτής Σερρών
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ, προβλέπεται η διέλευσή του από το νομό Ροδόπης, εν συνεχεία θα διασχίζει την Ανατολική και Κεντρική Μακεδονία και θα εισέρχεται στα εδάφη της Αλβανίας, αφού θα έχει διέλθει από το νομό Φλώρινας και το νομό Καστοριάς της Δυτικής Μακεδονίας. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου, η ανάδοχος εταιρία ΒΡ έχει ήδη ξεκινήσει μετρήσεις στις περιοχές διέλευσης, έτσι ώστε μετά τον Ιούνιο του 2013 που θα αποφασιστεί τελεσίδικα η κατασκευή του έργου να είναι έτοιμη να στήσει εργοτάξια. Με δεδομένο ότι οι περιοχές της Θράκης, οι νομοί της Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας, η Καστοριά και η Φλώρινα πλήττονται ιδιαίτερα από το βαρύ χειμώνα με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες κάθε χρόνο και πληρώνουν το πετρέλαιο θέρμανσης πιο ακριβά από οποιοδήποτε άλλη περιοχή της Ελλάδας.
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
1) Λαμβάνοντας υπόψη ότι το φυσικό αέριο είναι καύσιμο που μπορεί να διατεθεί σε χαμηλή τιμή, έχει γίνει πρόβλεψη από την κυβέρνηση έτσι ώστε να μπορούμε να ωφεληθούμε από το φυσικό αέριο που θα μεταφέρει ο ΤΑΡ ή μόνο θα λαμβάνουμε "διόδια" για την διέλευση του φυσικού αερίου από το έδαφος της χώρας μας;
2) Για τις περιοχές από τις οποίες θα διέρχεται ο αγωγός έχει προβλεφθεί να προμηθεύονται φυσικό αέριο όταν ολοκληρωθεί το έργο ή απλά θα περνάει ο αγωγός από δίπλα τους; Έχει προβλεφθεί στη σύμβαση εκτέλεσης του έργου να διοχετεύεται φυσικό αέριο στην ελληνική αγορά μέσω της ΔΕΠΑ, της ΔΕΣΦΑ ή οποιουδήποτε άλλου φορέα μέσω τερματικών σταθμών διανομής στις περιοχές διέλευσης του αγωγού;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Αρτέμιος Ματθαιόπουλος
Βουλευτής Σερρών
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Εδώ δεν παιρνουν οι πόλεις της Μακεδονίας Π.Χ. ΣΕΡΡΕΣ από το αέριο που προορίζεται για την Ελλάδα κια θα πάρουν από αέριο που Προορίζεται για την ΙΤΑΛΙΑ?. ¨Ασε που η Τουρκία δικδικεί το 6 δισ. κυβ. μέτρα από τα 16 δισ κυβ. μέτρα το χρόνο που θα περνάνε από αυτήν.
ΑπάντησηΔιαγραφήελα τωρα που ξυπνησε και χ.α για το αεριο.αφου θα παρουν επιδομα θερμανσης απο την κ.υ.π
ΑπάντησηΔιαγραφήEIΣΑΙ Γ Ε Λ Ο Ι Ο Σ 8.30
Διαγραφή