Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

Το 2015 η ολοκλήρωση των κάθετων αξόνων της Εγνατίας

Το μεγάλο έργο της κατασκευής των καθέτων της Εγνατίας Οδού συνεχίζεται παρά τα μεγάλα προβλήματα και τις καθυστερήσεις που προκαλεί η πρωτοφανής οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας. Τα έργα συνεχίζονται σε 5 διαφορετικούς κάθετους άξονες στις Περιφέρειες Δυτικής, Κεντρικής Μακεδονίας καθώς και στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη.
Οι στρατηγικοί αυτοί κάθετοι άξονες οδηγούν στα βόρεια σύνορα της χώρας διευκολύνοντας την μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών ενώ προσφέρουν άνετη σύνδεση της Ελλάδας με την υπόλοιπη Ευρώπη. Η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως τουλάχιστον στους 4 από τους 5 άξονες μέχρι το 2015 θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες και θα λειτουργούν στο σύνολο τους. Ας δούμε ποια είναι η κατάσταση που διαμορφώνεται σήμερα:

ΣΙΑΤΙΣΤΑ- ΚΑΣΤΟΡΙΑ- ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗ (ΕΛΛΗΝΟΑΛΒΑΝΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ)
Είναι ένα έργο που κατά τα 4/5 του είναι ήδη σε κυκλοφορία ως κλειστός αυτοκινητόδρομος από την αρχή του κάθετου άξονα στην Σιάτιστα μέχρι την περιοχή της Κορομηλιάς. Σε κατασκευή εδώ και λίγο καιρό βρίσκεται το τελευταίο βόρειο τμήμα από την Κορομηλιά μέχρι τα Ελληνό-Αλβανικά Σύνορα στην περιοχή της Κρυσταλλοπηγής.
Πρόκειται για τμήμα 21χλμ ενώ η υπογραφή του έγινε στις 10 Φεβρουαρίου 2012. Ο χρονικός ορίζοντας για την ολοκλήρωση των έργων είναι 36 μήνες και αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι τα μέσα του 2015. Με την ολοκλήρωση του ολόκληρος ο κάθετος άξονας θα είναι κατασκευασμένος και σε λειτουργία.

ΚΟΖΑΝΗ-ΦΛΩΡΙΝΑ-ΝΙΚΗ (ΕΛΛΗΝΟ-ΣΚΟΠΙΑΝΑ ΣΥΝΟΡΑ)
Είναι ένας κάθετος άξονας παλιός-νέος. Ο χαρακτηρισμός παλιός οφείλεται στην κατασκευή του νότιου τμήματος από την Κοζάνη μέχρι την Πτολεμαΐδα εδώ και χρόνια. Ο χαρακτηρισμός νέος είναι γιατί το βόρειο τμήμα του αλλά και η γενική ύπαρξη του κάθετου άξονα βγήκε από τις «καλένδες» μόλις πέρυσι.
Το έργο Φλώρινα- Νίκη (Ελληνό-Σκοπιανά σύνορα) υπογράφηκε στις 19 Ιανουαρίου 2012 και πρόκειται να ολοκληρωθεί σε 2,5 χρόνια δηλαδή περίπου στα μέσα του 2014. Η κατασκευή περιλαμβάνει κλειστό αυτοκινητόδρομο σε μήκος 14,5χλμ. Αυτό που απομένει για την ολοκλήρωση του είναι το μεσαίο τμήμα μεταξύ Φλώρινας και Πτολεμαΐδας μήκους περίπου 50χλμ.
Σε αυτό το τμήμα στις «χρυσές» εποχές που διανύσαμε είχε προβλεφθεί κατασκευή σήραγγας πολλών χιλιομέτρων και εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που λόγω της εποχής θα πρέπει να επανασχεδιαστεί.

Πηγή:ypodomes.com

2 σχόλια:

  1. H Κατασκευή περιλαμβάνει κλειστό αυτοκινητόδρομο σε μήκος 14,5 χλμ.

    Ελπίζω αυτός ο "Κοζανίτης συνεργάτης"- σχεδιαστής - επιβλέπων μηχανικός,εργολάβος να έχει προβλέψει και να αφήσει και κανένα ανοιχτό πέρασμα - είσοδο των Μοναστηριοτών - Μπιτολιανών για την πόλη της Φλώρινας.
    Αυτό το "κλειστό αυτοκινητόδρομο " μου κτυπάει περίεργα και παράξενα.
    Συνήθως αυτοί οι κλειστοί αυτοκινητόδρομοι διοχετεύουν το πλήθος σε άλλους ατραπούς.
    Η Καστοριά εκμεταλεύεται σε μεγάλο βαθμό, απο τις προμήθειες, υλικά, αγορές, πελατεία, την περιοχή της Πρέσπας. Τα σύνορα στα Κρύσταλα δουλεύουν με το ρεύμα των Αλβανών που διέρχονται μέσω Εγνατίας κτλ. Ο Νοών Νοείτω.

    ΕΡΩΤΗΣΗ
    α) Γνωρίζει κανένας υπεύθυνος, να μας απαντήσει που θα βρίσκεται αυτός ο κόμβος με κατεύθυνση την πόλη της Φλώρινας;

    β) Εχουμε σκεφτεί να εκμεταλευτούμε και μια δεύτερη δίοδο εισόδου των μπιτολιανών απο την υπάρχουσα εθνική οδό (είσοδο - έξοδο) Φλώρινα - Μπίτολα Μοναστήρι;

    γ) Θα πάρουμε απάντηση καμιά φορά για θέματα που αφορούν το γενικό ενδειαφέρων της Φλώρινα;

    δ) Σε πιό βαθμό έχουν ασκηθεί πιέσεις απο τους τοπικούς άρχοντες στον "σχεδιαστή του κάθετου άξονα", για να λάβει υπόψη αυτές τις ανάγκες που προκύπτουν;

    Αλλιώς θα φάμε στην μάπα άλλο ένα καλοσχεδιασμένο πακέτο, που σχεδιάστηκε για ακόμα ΜΙΑ ΦΟΡΑ για το ΚΑΛΟ ΜΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οσο ήσθε το τρενο άλλο τόσο θα γίνουν και οι δρόμοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.