Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

Η συνέντευξη Τύπου του δημάρχου Φλώρινας

Ο Δήμαρχος Φλώρινας κ. Ιωάννης Βοσκόπουλος, παραχώρησε συνέντευξη τύπου στα τοπικά Μ.Μ.Ε. παρουσία των Αντιδημάρχων και της Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, ώστε να υπάρξει άμεση ενημέρωση στις εξελίξεις των ζητημάτων που απασχολούν το Δήμο Φλώρινας.
Συγκεκριμένα είπε:

ΚΑΥΣΟΞΥΛΕΥΣΗ
Η ξύλευση είναι ένα θέμα επίκαιρο, ένα θέμα που έχει άμεση σχέση με την οικονομία της εποχής μας. Έχει ζωτική σημασία για τα χωριά μας, για την τοπική μας κοινωνία, η οποία ασφυκτιά οικονομικά λόγω και του μεγάλου κόστους της θέρμανσης κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Για τα χωριά, στα οποία είμαστε υπεύθυνοι εμείς, ως Δήμος, οι διαδικασίες έχουν προχωρήσει. Σε ορισμένα έχουν οριστεί και υλοτόμοι και μετά την έγκριση από το Δασαρχείο θα αρχίσει η υλοτομία. Για τα υπόλοιπα χωριά που έχουν σχέση με το Δήμο Φλώρινας, μέχρι αύριο, θα έχουν οριστεί συνεργεία υλοτομίας και θα προχωρήσουν άμεσα στην ξύλευση, ώστε έγκαιρα οι κάτοικοι των χωριών να προμηθευτούν τα ξύλα για τις ατομικές τους ανάγκες.
Για τα χωριά όμως που έχουν δημόσια δάση όπως είναι η Κολχική, η Άνω Υδρούσα, η Τριανταφυλλιά, ο Σκοπός αρμόδιο για την υλοτομία και την ξύλευση είναι το Δασαρχείο, σύμφωνα με το έγγραφο που μας έστειλε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση και το οποίο ξεκαθαρίζει ρητά πως η διαχείριση των δημόσιων δασών είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της Δασικής Υπηρεσίας, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας. Σε ό, τι αφορά στα μη δημόσια δάση (δημοτικά, κοινοτικά, ιδιωτικά), όπου υπάρχει σε ισχύ διαχειριστική μελέτη, η διαχείριση υλοτομίας για την κάλυψη ατομικών αναγκών γίνεται σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται από τη μελέτη και τη δασοπονητική επιτήρηση της Δασικής Υπηρεσίας. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει δασοπονητική μελέτη για το δασόκτημα, τότε κατόπιν αιτήματος του δασοκτήμονα, η καυσοξύλευση γίνεται σύμφωνα με τη ρυθμιστική δασική διάταξη καυσοξύλευσης που εκδίδεται από τη Δασική Υπηρεσία. Για τα χωριά λοιπόν αυτά, που έχουν δημόσια Δάση, δεν μπορούμε να κάνουμε καμιά ενέργεια ως Δήμος παρά μόνο το Δασαρχείο.

ΤΙΜΗ ΝΕΡΟΥ
«Όπως γνωρίζετε, στις 15/05/2012 συνεδρίασε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΥΑΦ, όπου έκανα πρόταση για μείωση των παγίων του νερού στα τιμολόγια της ΔΕΥΑΦ. Είχα ανακοινώσει και προγενέστερα ότι στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2012 θα προχωρήσουμε σε νέα μείωση των τιμολογίων της ΔΕΥΑΦ και ειδικότερα των παγίων, αφού πρώτα δούμε τα οικονομικά στοιχεία, και προχωράμε στην εξής μείωση: α)το τέλος δικτύου ύδρευσης, το οποίο είχε ένα πάγιο 12,97€ το μειώνουμε στα 8€, β)το τέλος δικτύου αποχέτευσης από 13,71€ το μειώνουμε και αυτό στα 8€. γ)το τέλος συντήρησης των υδρομέτρων από 3€ το μειώνουμε στο 1,5€. Σε αυτές τις τιμές που σας ανέφερα δεν υπάρχει ΦΠΑ δηλαδή συνολικά το κόστος μείωσης είναι 12,18€ ή αλλιώς 41,04%. Αυτό σημαίνει ότι σε ένα τιμολόγιο που υπάρχει μηδενική κατανάλωση νερού, ο δημότης μετά τη μείωση θα πληρώνει 14,98€ λιγότερα. Νομίζω ότι είναι σημαντική η μείωση για τα νοικοκυριά τα οποία δεν καταναλώνουν πολύ νερό, για τα νοικοκυριά που έχουν οικονομικές δυσκολίες, γι’ αυτούς που έχουν διαμερίσματα τα οποία δε χρησιμοποιούν καθώς και για τους ετεροδημότες μας.
Επίσης θέλω να σας ενημερώσω ότι από 01/01/2013 θα απαλείψουμε και το φόρο 80% που υπάρχει στην κατανάλωση του νερού.

ΤΟΠΙΚΟΣ ΠΟΡΟΣ
Αυτό το διάστημα έχουν ειπωθεί πολλά και έχουν ακουστεί πολλά για τον τοπικό πόρο. Καλό είναι βέβαια, όταν λέμε κάποια πράγματα, να έχουμε στοιχεία και να τα δίνουμε στη δημοσιότητα. Όλοι γνωρίζετε ότι συνεδρίασε η 15μελής επιτροπή παρακολούθησης του 3ου ΕΑΠ.
Σύμφωνα με την τελευταία απόφαση του Υπουργού ΠΕΚΑ, η οποία τροποποιεί τις προηγούμενες αποφάσεις και μετά από συσκέψεις που είχαμε οι Δήμαρχοι , οι Περιφερειάρχες και οι Αναπτυξιακές, ΑΝΦΛΩ και ΑΝΚΟ καταλήξαμε ότι για τη διεκπεραίωση των έργων που έχουν ενταχθεί στον ΕΑΠ 7/11 θα πρέπει να εκδοθεί Υπουργική απόφαση.
Ειδικά το συγκεκριμένο άρθρο που αναφέρεται στην επιτροπή παρακολούθησης πρέπει να τροποποιηθεί και να λέει τα εξής: «Για την παρακολούθηση της πορείας και της απορροφητικότητας των ήδη συμβασιοποιημένων έργων του ΕΑΠ συνίσταται επιτροπή παρακολούθησης με έδρα την πρωτεύουσα της Περιφερειακής Ενότητας στην Περιφέρεια της οποίας βρίσκονται οι κατά τα ανωτέρω δικαιούχοι δημοτικές ενότητες. Έργο της επιτροπής παρακολούθησης είναι η υποβολή εισηγήσεων προς το οικείο περιφερειακό συμβούλιο μετά από αξιολόγηση και ιεράρχηση των υποβαλλόμενων προτάσεων».
Άρα είναι σαφής η εγκύκλιος και αναφέρεται στον έλεγχο της απορροφητικότητας στα ήδη συμβασιοποιημένα έργα. Δεν αναφέρεται ούτε σε εντάξεις νέων έργων, ούτε σε απεντάξεις έργων, ούτε σε αλλαγή φορέα έργων.
Παρ’ όλα αυτά, ο Περιφερειάρχης έστειλε μια πρόσκληση, στην οποία δεν υπήρχαν τα θέματα τα οποία θα συζητούσαν στη συγκεκριμένη επιτροπή. Προσωπικά, εγώ αδυνατούσα να παραβρεθώ στη συνεδρίαση και πήγε ως αναπληρωτής μου ο Αντιδήμαρχος κ. Σταυρίδης. Στην επιτροπή αυτής της συνεδρίασης τους δόθηκαν 4 σελίδες που ήταν οι προτάσεις του Περιφερειάρχη. Ξεκινώντας από την πρώτη σελίδα γίνεται αναφορά σε απεντάξεις έργων και συγκεκριμένα απεντάσσει έργα της ΑΝΦΛΩ τα οποία και μας ενδιαφέρουν καθώς είμαι και πρόεδρος της ΑΝΦΛΩ και διάφορα άλλα έργα άλλων φορέων. Επίσης η επιτροπή προχώρησε στην αύξηση προϋπολογισμού ενταγμένων έργων και στην αλλαγή φορέων υλοποίησης των έργων. Το έργο για τις συνδέσεις καταναλωτών τηλεθέρμανσης της ευρύτερης περιοχής Αμυνταίου από την ΑΝΦΛΩ το πάει στο Δήμο Αμυνταίου, το οποίο έργο είναι ήδη συμβασιοποιημένο, ενώ το έργο για επισκευές-διαρρυθμίσεις-λειτουργία κολυμβητηρίου Φλώρινας από την ΑΝΦΛΩ το πάει στην Π.Ε. Φλώρινας, λογική εσφαλμένη, καθώς το κολυμβητήριο είναι ιδιοκτησία του Δήμου Φλώρινας και τα χρήματα είχαν δοθεί στην ΑΝΦΛΩ, γιατί μόνο η ΑΝΦΛΩ μπορεί να διαχειριστεί χρήματα για άλλους φορείς σε αντίθεση με την Περιφέρεια που δεν έχει δυνατότητα αυτής της χρήσης. Τα υπόλοιπα 7 έργα από την ΑΝΦΛΩ βλέπουμε να τα δίνει στην ΑΝΚΟ. Είναι προφανές λοιπόν, το πόσο θέλουμε τελικά να στηρίξουμε την τοπική μας κοινωνία, όταν τα έργα αντί να τα διαχειριστούμε εμείς στη Φλώρινα τα δίνουμε να τα διαχειριστούν στην Κοζάνη. Και μάλιστα αν δούμε τις απεντάξεις έργων, αυτό που μου προξένησε μεγάλη εντύπωση είναι ένα έργο της ΑΝΦΛΩ για οργάνωση συνεδριάσεων και επιτροπών αναπτυξιακών προγραμμάτων που αφορούν στο Ν. Φλώρινας, το οποίο είχε ένα υπόλοιπο της τάξεως των 250,18€, το οποίο ποσό και απεντάσσεται για να μην το κάνει η ΑΝΦΛΩ.
Αυτές οι ενέργειες είναι λυπηρές και προσβλητικές για την κοινωνία μας. Τα έργα ψηφίστηκαν κατά πλειοψηφία καθώς τόσο ο κ. Ναούμ όσο και ο κ. Ιωσηφίδης αποχώρησαν από την αίθουσα, ενώ ο κ. Σταυρίδης καταψήφισε. Η όλη διαδικασία όμως δε σταματάει εδώ. Αμέσως μετά την ενημέρωση που είχα, διαμαρτυρήθηκα στην ΑΝΚΟ και ζήτησα να μου στείλουν έγγραφο το οποίο θα ξεκαθαρίζει ότι η ΑΝΚΟ δεν αποδέχεται τα έργα από την ΑΝΦΛΩ διαφορετικά θα θεωρήσω ότι υπάρχει συνέργεια μεταξύ της ΑΝΚΟ, του Περιφερειάρχη και του Αντιπεριφερειάρχη. Ο γενικός διευθυντής και ο πρόεδρος της ΑΝΚΟ με διαβεβαίωσαν ότι δεν υπήρξε καμία συννενόηση και δε θα αποδεχτούν αυτά τα έργα. Και φτάνουμε στις 02/05/2012 όπου και συντάσσεται ένα ψευδέστατο για πολλούς λόγους, πρακτικό συνεδρίασης στο οποίο ο κ. Ηλιάδης αναφέρει τα εξής: «Επειδή κάποια από τα έργα δεν έχουν πλέον νόημα λόγω της οικονομικής κρίσης να υφίστανται και κάποια άλλα μπορούμε και επιβάλλεται να είναι φορέας υλοποίησης η Π.Ε. για την καλύτερη παρακολούθηση αυτών, προτείνω την απένταξη ή την αλλαγή φορέα υλοποίησής τους. Επίσης προτείνω την απένταξη έργων (με τα αντίστοιχα υπόλοιπα ποσά του καθενός από αυτά) στα οποία φορέας υλοποίησης είναι η ΑΝ.ΦΛΩ, Α.Ε., γιατί θεωρώ ότι από τη στιγμή που η Π.Ε. Φλώρινας δεν είναι μέτοχος της ΑΝ.ΦΛΩ, Α.Ε. δεν είναι δυνατόν η ΑΝΦΛΩ να υλοποιεί έργα δικά μας». Ακόμα και αυτό είναι ψευδές διότι μέτοχος στην ΑΝΦΛΩ είναι η Περιφέρεια δυτικής Μακεδονίας με ποσοστό 5,2% αλλά ακόμα και αν δεν ήταν, θεωρώ την τοποθέτηση προσβλητική για την τοπική μας κοινωνία. Κι ερχόμαστε τώρα και στα έργα που έχουν αναρτηθεί στους πίνακες του πρακτικού και παρατηρούμε σημαντική αλλοίωση συγκριτικά με τα όσα αποφάσισε η επιτροπή στη συνεδρίαση. Στον πρώτο πίνακα αναφέρεται ότι εγκρίνεται με ομοφωνία όλων των παρευρισκομένων η απένταξη έργων, ενώ στην πραγματικότητα ο κ. Σταυρίδης από την πρώτη στιγμή διαφώνησε. Στη συνέχεια, μετά τη διαμαρτυρία της ΑΝΚΟ και τη διαβεβαίωσή της πως δε θα δεχτεί έργα της ΑΝΦΛΩ, παρατηρούμε να πραγματοποιείται απένταξη έργων και όχι αλλαγή φορέα, όπως είχε αποφασισθεί στη συνεδρίαση. Πώς μπορούμε να κάνουμε τέτοιου είδους αλλαγές χωρίς να έχουμε συγκαλέσει νέα συνεδρίαση; Εγώ προσωπικά ως μέλος της επιτροπής δεν πήρα καμία πρόσκληση για νέα συνεδρίαση. Τελειώνοντας, βλέπουμε στον τρίτο πίνακα ότι το έργο για προβολή επιχειρήσεων, προϊόντων και επενδυτικών ευκαιριών, τουριστική προβολή, εκθέσεις, συνέδρια, κ.λ.π. στο Ν. Φλώρινας, ενώ αρχικά άλλαξε φορέα υλοποίησης και πήγε από την ΑΝΦΛΩ στην ΑΝΚΟ, ξαφνικά δίνεται στην εταιρεία τουρισμού Δυτικής Μακεδονίας με έδρα την Καστοριά. Επίσης αλλάζουν δύο έργα τα οποία δίνονται από την ΑΝΦΛΩ στο ΑΠΘ και ένα έργο το οποίο είχε απενταχθεί, για τις αμμοχαλικοστρώσεις αγροτικών δρόμων και το καθαρισμό αποστραγγιστικών, βλέπουμε τελικά να γίνεται αύξηση του προϋπολογισμού του και από 368.000€ να γίνεται 570.000€. Επιπλέον δύο έργα τα οποία είχαμε δώσει στον περιβαλλοντικό σύλλογο πληττομένων Βεύης και στο σύλλογο της Αχλάδας «οι Ακρίτες», με σκοπό να διεκδικήσουν στην Αθήνα τα δίκαια αιτήματά τους, απεντάσσονται, ενώ δεν υπήρχαν στους προηγούμενους πίνακες. Τα συμπεράσματα λοιπόν για τον τοπικό πόρο είναι δικά σας.

ΚΟΠΗ ΧΟΡΤΩΝ-ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ
Πέρυσι είχαμε τη δυνατότητα αναθέσεων και έτσι αντιμετωπίζαμε την κοπή των χόρτων σε όλο το Δήμο. Σήμερα όμως με την ισχύουσα από το Μάρτιο νομοθεσία, η οποία καταργεί όλες τις αναθέσεις, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σε τέτοιες δράσεις. Περιμέναμε να γίνουν προσλήψεις, οι οποίες είχαν δρομολογηθεί από διάφορα Υπουργεία, και θα μπορούσαμε έτσι να καλύψουμε τις ανάγκες μας στην καθαριότητα και στην κοπή των χόρτων, όμως λόγω των εκλογών δεν προχώρησαν. Παρ’ όλα αυτά δώσαμε την πάγια προκαταβολή των 1000€ στους Προέδρους των κοινοτήτων για να προχωρήσουν στον καθαρισμό των χόρτων και όπου αλλού παραστεί ανάγκη. Φυσικά θα δώσουμε και νέα ποσά, για να αντιμετωπίσουμε τα όσα προβλήματα προκύψουν στις τοπικές μας κοινότητες.
Όσον αφορά τώρα στην καθαριότητα, νομίζω πως παρ’ όλα τα προβλήματα λόγω της έλλειψης προσωπικού, ανταποκρινόμαστε άψογα και εφαρμόζουμε τα προγράμματά μας. Μάλιστα ευελπιστούμε μέχρι το τέλος της εβδομάδας να έχουμε κάποια απόφαση Υπουργού που θα επιτρέπει τις δίμηνες προσλήψεις, οι οποίες θα μας βοηθήσουν στα τρέχοντα θέματα.

ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ Μ.Ο.Δ.
Όπως γνωρίζετε πραγματοποιήθηκε έκτακτη σύσκεψη για την προκλητική και άνιση μεταχείριση των επιλεκτικών χρηματοδοτήσεων από τη Μ.Ο.Δ. Είναι ντροπή να ακούμε ότι δίνονται τρομακτικά ποσά σε άλλους Δήμους και μάλιστα κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, κι εμείς να μην παίρνουμε τίποτα. Και μάλιστα ποσά τα οποία είναι για την τεχνική υποστήριξη έργων του ΕΣΠΑ. Είδαμε λοιπόν ο Δήμος Καστοριάς να παίρνει 2.100.000€, ο Δήμος Κοζάνης 1.400.000€ και ο Δήμος Γρεβενών 150.000€ περίπου. Κανένας από τους Δήμους Φλώρινας δεν πήρε τίποτα, παρ’ όλο που έχουμε έργα τα οποία θέλουμε να προχωρήσουν μέσω ΕΣΠΑ, όπως το σημαντικό έργο της τηλεθέρμανσης για το οποίο ευελπιστούμε σε απάντηση από τις Βρυξέλλες σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Ο ΑΠΟΧΙΟΝΙΣΜΟΣ
Όπως γνωρίζετε όλοι, φέτος περάσαμε έναν από τους χειρότερους χειμώνες των τελευταίων 50 χρόνων. Παρ’ όλα αυτά ανταποκριθήκαμε άψογα και καταφέραμε να έχουμε ανοιχτούς δρόμους, γεγονός που το οφείλουμε στους Αντιδημάρχους και κυρίως στους εργαζομένους, οι οποίοι δούλευαν σε εξαντλητικούς ρυθμούς. Προσπαθήσαμε να κάνουμε έναν αποχιονισμό όσο γίνεται καλύτερο και οικονομικότερο.
Στην περιοχή της Μελίτης είχαμε ένα γκρέιντερ, ένα πολυμηχάνημα, ένα GCB και δύο χειριστές. Στην περιοχή των Κλεινών είχαμε μία αλατιέρα, ένα γκρέιντερ, ένα 4x4 με μαχαίρι, συρόμενη αλατιέρα και δύο χειριστές. Στην περιοχή Περάσματος είχαμε ένα γκρέιντερ και περιστασιακά μια αλατιέρα με μαχαίρι. Σε όλες τις τοπικές κοινότητες υπήρχαν μισθωμένα τρακτέρ, πλην του Δήμου Κλεινών. Φυσικά δεν περιμέναμε να αντιμετωπίσουμε τέτοια ακραία φαινόμενα και είχαμε προγραμματίσει τον αποχιονισμό σύμφωνα με τα παρελθόντα έτη. Δυστυχώς αυτό που αντιμετωπίσαμε ήταν τρομερό. Η ποσότητα αλατιού που ξοδεύτηκε ήταν 1.222 τόνοι αλάτι και το ποσό που διαθέσαμε για τον αποχιονισμό έφτασε στις 110.000€. Μετά τον αποχιονισμό διαπιστώσαμε το σοβαρό πρόβλημα στο οδικό δίκτυο λόγω του παγετού. Έτσι προβλέψαμε στον προϋπολογισμό μας κάποια έργα σημαντικά για την αποκατάσταση των δρόμων με άμεση δημοπράτηση, για να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας και να μην ταλαιπωρούνται οι δημότες μας.
Θα υπάρξει ένα έργο συντήρησης οδών δημοτικών ενοτήτων με προϋπολογισμό 203.985€ και δημοπράτηση στις 29/5. Ένα έργο ασφαλτόστρωσης δημοτικής ενότητας Φλώρινας με προϋπολογισμό 111.999€ και δημοπράτηση στις 5/6. Ένα έργο ασφαλτόστρωσης οδών με προϋπολογισμό 180.000€ και δημοπράτηση στις 5/6. Και ένα έργο ασφαλτόστρωσης οδών με προϋπολογισμό 155.607€ και δημοπράτηση στις 12/6. Ενδεικτικά μερικοί δρόμοι από τους οποίους θα ασφαλτοστρώσουμε είναι οι οδοί Καστριτσιανάκη, Ι. Άρτη, Μ. Αλεξάνδρου, Π. Μελά, Λ. Ελευθερίας, Μεγαρόβου.

ΓΕΦΥΡΑ ΑΡΜΕΝΟΧΩΡΙΟΥ
Τελειώνοντας τις τοποθετήσεις του, ο Δήμαρχος κ. Γιάννης Βοσκόπουλος έδωσε πληροφορίες για τη γέφυρα Αρμενοχωρίου. «Όλοι γνωρίζετε τις ενέργειες που έχουμε κάνει μέχρι σήμερα για τη μεταλλική γέφυρα Αρμενοχωρίου, το κόστος της οποίας είναι 340.000€ περίπου. Η σύμβαση υπεγράφη στις 14/11/2011 και δόθηκε μία πρώτη παράταση μέχρι τις 14/3/2012, γιατί μετά την καθαίρεση της παλιάς γέφυρας προέκυψαν θέματα για τα οποία έπρεπε να γίνει έλεγχος. Η δεύτερη παράταση δόθηκε μέχρι τις 30/5/2012 και σήμερα η ανάδοχος εταιρία ζητάει καινούρια παράταση μέχρι τις 30/7/2012, γιατί έχει προκύψει θέμα με τη διαστρωμάτωση του δαπέδου της γέφυρας με λαμαρίνα 5 χιλιοστών, η οποία θα είναι εισαγόμενη, καθώς δεν υπάρχει η συγκεκριμένη στην Ελλάδα. Ελπίζουμε όμως η λαμαρίνα να έρθει πιο νωρίς και η γέφυρα να ολοκληρωθεί πολύ συντομότερα από την ημερομηνία παράτασης».
Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το, αν οι απεντάξεις των έργων του τοπικού πόρου ήταν αναγκαίο να γίνουν ο Δήμαρχος Φλώρινας απάντησε: «Δεν μπορούμε νόμιμα να κάνουμε αυτή την ενέργεια. Είναι η εγκύκλιος που μας το απαγορεύει. Δεν υπήρχε καμία αναγκαιότητα. Αλλά, και αν υπήρχε, αυτά τα έργα είχαν δοθεί από την προηγούμενη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση στους φορείς. Πρέπει να υπάρχει συνέχεια στη Διοίκηση. Αυτό που θα μπορούσε να κάνει ο κ. Ηλιάδης είναι να συνεργαστεί με την ΑΝΦΛΩ η οποία είναι ο φορέας τεχνικής στήριξης του ΕΑΠ 7/11. Αντίθετα, δεν έγινε καμία συζήτηση ούτε με τον κ. Δακή, ούτε με τον κ. Ηλιάδη. Εμείς είμαστε ανοιχτοί για συνεργασίες τέτοιου είδους. Δε σας κρύβω ότι ορισμένα έργα, επειδή δεν τα είχαμε προχωρήσει, δε θα υπήρχε πρόβλημα μετά από συζήτηση να απενταχθούν ή να αλλάξουν φορέα, σε περίπτωση που επιτρέπεται από τη νομοθεσόα. Αλλά εδώ βλέπετε υπάρχει το παράλογο. Απεντάσσει τα 250€; Αυτό τι δείχνει; Υπάρχει σκοπιμότητα την οποία δε γνωρίζω. Αν ο Περιφερειάρχης ενδιαφέρεται πραγματικά για τη Φλώρινα και για τους Φλωρινιώτες, είμαστε στη διάθεσή του ως Δήμος και ως ΑΝΦΛΩ να συζητήσουμε για όλα τα θέματα που υπάρχουν στο Νομό μας και για τα οποία μπορούμε να βρούμε λύσεις.
Τελειώνοντας τη συνέντευξη τύπου και ως απάντηση σε ερώτηση δημοσιογράφου, για το ποια είναι η κατάσταση της σχέσης με τον κ. Δακή, ο Δήμαρχος τόνισε: «Θα σας απαντήσω με ερώτηση. Πόσες φορές είδατε τον κ. Δακή εδώ στο γραφείο μου; Πόσες φορές έχουμε καλέσει διαχειριστική αρχή, για να συζητήσουμε επί των έργων; Με τη διαχειριστική αρχή πολλές φορές, και έχουμε συνεργαστεί άψογα. Εγώ αντίθετα, έχω επισκεφτεί πολλές φορές τον κ. Δακή στο γραφείο του για θέματα που αφορούν στη Φλώρινα, όπως για παράδειγμα για το δρόμο Φλώρινα-Βίγλα ή για τον κάθετο άξονα, για τα οποία πιέζω την Περιφέρεια να τα κατασκευάσει, γιατί έχει τα χρήματα και το οφείλει στη Φλώρινα. Πρέπει να ξέρετε ότι η Περιφέρεια είναι ένας φορέας και οι Δήμοι είναι άλλος φορέας με άλλες αρμοδιότητες. Εμείς, όταν θέλουμε χρήματα και επιχορηγήσεις από τα Υπουργεία απευθυνόμαστε στα Υπουργεία. Για τον τοπικό πόρο απευθυνόμαστε στο Υπουργείο, γιατί, αν απευθυνόμασταν στον κ. Δακή δε θα είχαμε πάρει τίποτα. Δεν όφειλε ο Περιφερειάρχης τουλάχιστον να αντιδράσει για ισομερή κατανομή του πόρου σε όλη την Περιφέρεια; Παρ’ όλα αυτά επιμένω και λέω πως είμαστε στη διάθεση του Περιφερειάρχη, του Αντιπεριφερειάρχη και των Δημάρχων για συνεργασίες και ως Δήμος και ως ΑΝΦΛΩ, για να στηρίξουμε πρωτίστως την τοπική κοινωνία της Φλώρινας».

1 σχόλιο:

  1. ANTI ΣΧΟΛΙΟΥ.....

    Η Ελληνική κυβέρνηση, επί Όθωνα, τον συνέλαβε το 1839 και τον καταδίκασε, αν και παντελώς αθώος, σε ενάμιση χρόνο φυλακή, με τη κατηγορία της «προδοσίας»! Μετά από 1,5 χρόνο τον ελευθέρωσαν και κατάντησε ζητιάνος στα σοκκάκια του Πειραιά, για να ζήσει… Η τότε αρμόδια αρχή η οποία χορηγούσε άδειες για τα αποδοτικά πόστα ζητιανάς, είχε καθορίσει μια ορισμένη μέρα της εβδομάδας στον ήρωα, επαίτη πλέον, μια θέση κοντά στην εκκλησία της Ευαγγελίστριας από την οποία του επέτρεπε(!) να επαιτεί κάθε Παρασκευή! Αυτή ήταν η ανταμοιβή για την προσφορά του στον Αγώνα…
    Όταν αυτά έφτασαν στα αυτιά του πρέσβη της Μεγάλης Δύναμης (Ρωσίας), αυτός μετέβη στο συγκεκριμένο πόστο όπου επαιτούσε ο μεγάλος οπλαρχηγός. Μόλις ο Νικηταράς αντελήφθη τον ξένο μάζεψε αμέσως το απλωμένο χέρι του.
    -Τι κάνετε εδώ στρατηγέ μου; ρώτησε ο ξένος…
    -Απολαμβάνω ελεύθερη πατρίδα, απάντησε υπερήφανα ο ήρωας…
    -Μα εδώ την απολαμβάνετε καθισμένος κάτω στο δρόμο; επέμενε ο ξένος…
    -Η πατρίδα μου έχει χορηγήσει σύνταξη για να ζω καλά, αλλά έρχομαι εδώ για να παίρνω μια ιδέα πώς περνάει ο κόσμος, απάντησε περήφανα ο Νικηταράς…
    Ο ξένος κατάλαβε και φεύγοντας, άφησε διακριτικά να του πέσει ένα πουγκί με χρυσές λίρες. Ο Νικηταράς, που σχεδόν είχε χάσει το φως του, άκουσε τον ήχο, έπιασε το πουγκί και φώναξε στον ξένο:
    -Σου έπεσε το πουγκί σου… Πάρε το μην το βρει κανένας και το χάσεις!!!
    Στις 25 (ή 27) του Σεπτέμβρη του 1849, ο γενναιότερος των γενναίων, πεθαίνει ξεχασμένος, τυφλός και πάμφτωχος…
    (Από την πολύ καλή διμηνιαία εφημερίδα-περιοδικό των Ηπειρωτών της Διασποράς“ΠΥΡΡΟΣ”, αρ. φύλλου 59)
    ..........

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.