Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2012

Η δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Φλώρινας

Τη σημερινή εποχή της οικονομικής κρίσης διαπιστώνουμε πως η οικονομική κρίση είναι το αποτέλεσμα της κρίσης αξιών. Ο ωχαδελφισμός σε όλο του το μεγαλείο. Η ευθύνη ανύπαρκτη. Η συνέπεια μηδενική. Και αυτά στον χώρο που ελπίζουμε να δώσει την απαραίτητη παιδεία στους νέους μας.
Αισθάνομαι ότι πραγματικά το ποτήρι έχει ξεχειλίσει. Την Δευτέρα 13-2-2012 τα λύκεια της Φλώρινας πραγματοποίησαν μόνο ΤΕΣΣΕΡΙΣ ώρες διδασκαλίας. Ο λόγος ήταν πως έπρεπε να γίνουν οι συνελεύσεις των καθηγητών. Και ερωτώ:
* Μετά από τόσες χαμένες ώρες λόγω των καιρικών συνθηκών έπρεπε να χαθούν και άλλες;
* Όταν κλείνουν τα σχολεία, κλείνουν για τους μαθητές ή τους καθηγητές;
* Οι καθηγητές δεν είναι υποχρεωμένοι να είναι στις θέσεις τους και να εργάζονται; Γιατί όταν κηρύσσεται ο δήμος σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης οι υπόλοιποι υπάλληλοι πηγαίνουν στις δουλείες τους;
* Γιατί η υπουργός και οι Δ/ντες εκπαίδευσης ασκούν πίεση προς τον Δήμαρχο (όπως ακούστηκε) ν' ανοίξει τα σχολεία ενώ τα ίδια τα σχολεία παραμένουν κλειστά από αυτούς που δεν θέλουν να δουλέψουν;
Μόνο ΝΤΡΟΠΗ μπορώ να αισθανθώ, όχι μόνο για το συγκεκριμένο γεγονός, αλλά για τη διάθεση που βλέπω στα παιδιά μας για μόρφωση.

Αναγνώστης

10 σχόλια:

  1. Μάλλον κύριε θέλετε (διψάτε) για αίμα εκπαιδευτικών.Δεν είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί μέσα στην πόλη.Καλώς ή κακώς οι συνθήκες στην περιοχή που ζούμε και δουλεύουμε είναι δυσμενείς.Κινούμαστε διαρκώς ,όλη την εβδομάδα απο χωριό σε χωριό και ως εκ τούτου ,στατιστικά,εκτιθόμαστε σε πάρα πολλούς κινδύνους.Όσο και αν σας ξενίζει και εμείς οι ταπεινοί εκπαιδευτικοί,ενδιαφερόμαστε για την παιδεία των Ελλήνων.Έχουμε φιλότιμο.Άλλωστε Έλληνες είμαστε.
    Ευχαριστώ για την κατανόησή σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διψάμε για μόρφωση (των παιδιών μου). Το κατάντημα της παιδείας δυστυχώς εκφράζει το σύνολο εκπαιδευτικών καλύπτει κάποιες εξαιρέσεις. Μην δικαιολογείται την τεμπελιά, γιατί όποιος το κάνει υποβιβάζει τον εαυτό του...

      Διαγραφή
    2. Δεν είμαι καθόλου τεμπέλης, ούτε και η πλειονότητα των συναδέλφων.Αν γνωρίζετε κάτι, να το καταθέσετε και να το καταγγείλετε επιτέλους.Οι συνελεύσεις στις οποίες αναφέρεστε, ενδεχομένως να αφορούν την κατάθεση των βαθμολογιών για την λήξη του τριμήνου ή του τετραμήνου,ανάλογα την εκπαιδευτική βαθμίδα.Σε κάθε περίπτωση ,να αναφέρετε στο συγκεκριμένο σχολείο το πρόβλημά σας.Οι αφορισμοί είναι εύκολοι και ουσιαστικά κρύβουν το πρόβλημα πίσω απο θυμό και βρισιές και δεν το αναδεικνύουν.
      Αν εσείς είστε ο τέλειος κριτής των πάντων ,συγχαρητήρια.Πολλές φορές οι καθηγητές ενδιαφέρονται περισσότερο απο τους γονείς για τους μαθητές τους.Οι γενικεύσεις μας έφαγαν σε αυτή τη χώρα.

      Διαγραφή
  2. Προφανώς δε μετακινήστε στις 7 το πρωί για να πάτε στη δουλειά σας και επιτίθεστε σε κάποιον που διασχίζει τη Βίγλα κάθε μέρα για να πάει στο σχολείο του. Φυσικά είναι εύκολο να έχετε άποψη μέσα από την ασφάλεια του δικού σας γραφείου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αν και ανώνυμο το άρθρο (αναγνώστης -ποιος άραγε;) θα καταθέσω επωνύμως τις σκέψεις μου.

    Οι προβληματισμοί που εκφράζει θα ήταν πλήρως δικαιολογημένοι σε μια άλλη, ευνομούμενη πολιτεία. Πρακτικά όμως εδώ στην Ελλαδίτσα μας υπάρχουν πολλά προβλήματα που διαμορφώνουν άλλη κατάσταση:

    1) Οι εκπαιδευτικοί το μόνο που μπορούν να κάνουν στο Σχολείο είναι η διδασκαλία στην αίθουσα, οι παιδαγωγικές συνελεύσεις, συν κάποιες διοικητικές εργασίες που γίνονται στην αρχή και στο τέλος της χρονιάς. Δεν μπορούν να εκτελέσουν άλλη εργασία, διότι απλούστατα δεν τους διατίθεται κανένας χώρος και κανένα μέσο. Δεν έχουν γραφεία (χωρους) για να εργαστούν, με αποτέλεσμα όλη η εξωδιδακτική εργασία να γίνεται κατ οίκον. Και δεν είναι καθόλου λίγη αυτή.
    2) Είναι ειδικά φέτος εντονότατο το πρόβλημα της θέρμανσης στα σχολεία. Λειτουργία των σχολείων έστω και χωρίς μαθητές σημαίνει χιλιάδες€ ημερήσιο κόστος για τους Δήμους, κάτι που εξ ανάγκης φαίνεται να αποφεύγεται.
    3) Σε πολύ μεγάλο ποσοστό οι εκπαιδευτικοί, ειδικά της Δευτεροβάθμιας, μετακινούνται σε πολλά σχολεία, απομακρυσμένα μεταξύ τους. Αυτό γίνεται με ίδια μέσα, ίδια έξοδα, και φυσικά χωρίς καμία κάλυψη σε περίπτωση ατυχηματος. Συνέβη πολλοί να έχουν χάσει και τη ζωή τους (δεν μιλάμε για κατεστραμμένα αυτοκίνητα). Τον χειμώνα με τις ακραίες συνθήκες αυτό γίνεται εντονότερο.

    -Θα συμφωνήσω ότι οι συνδικαλιστικές συνελεύσεις δεν θα έπρεπε να γίνονται εις βάρος του εργάσιμου χρόνου. Γενικώς, και σε κάθε κλάδο και επάγγελμα.
    -Επίσης θα επισημάνω ότι οι παιδαγωγικές συνελεύσεις προβλέπεται να γίνονται εντός του εργάσιμου ωραρίου.
    -Θα συμφωνήσω ακόμα ότι με δεδομένες τις πολλές χαμένες ώρες φέτος έπρεπε να ληφθεί ειδική μέριμνα για τον χρόνο των παιδαγωγικών συνελεύσεων.
    -Θα θυμίσω τέλος ότι πολύς θόρυβος γίνεται για τις 10 περίπου χαμένες ημέρες φέτος από την απρόσμενη βαρυχειμωνιά, αλλά εύκολα ξεχνούμε τον έναν μήνα από τις καταλήψεις που δεν είχαν κανέναν λόγο να γίνουν, αλλά έτυχαν όπως πάντα της κρατικής ανοχής, μην πώ και ενθάρρυνσης.

    Εν κατακλείδι, νομίζω ότι όταν μιλάμε για ένα θέμα είναι καλό να γνωρίζουμε τις ιδιαίτερες συνθήκες που το διέπουν. Το πρόβλημα της παροχής εκπαιδευτικού έργου στην Ελλάδα είναι υπαρκτό, τόσο στην ποσοτική του, όσο κυρίως και στην ποιοτική του συνιστώσα, και δυστυχώς με δεδομένες τις κοινωνικές συνθήκες είναι και δυσεπίλυτο.
    Χαίρομαι όμως που τίθεται έστω και έτσι, έστω και ανωνύμως, έστω και απλουστευμένα.

    Συγνώμη για την μακρηγορία,
    Γ.Χ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κρίμα που όλες οι απόψεις κυμαίνονται στο "Φταίνε και άλλοι"
    Κρίμα που δεν κοιτάμε να βάλουμε ένα λιθαράκι και αντίθετα βγάζουμε λίθους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Tελικά νομίζω ότι πέφτουμε όλοι στη παγίδα και επικεντρονώμαστε σε ένα θέμα ξεχνώντας ότι το περιβάλει.Οιευθύνες μας βαραίνουν όλους, ο καθένας στο μερίδιο που του αναλογούν κι αν κάποιος πρέπει να κρεμαστεί πρώτος αυτός είναι η υπουργός και οι προκάτοχοί της. (τα βιβλία ακόμα τα στέλνει η Διαμαντοπούλου με χελώνα) Τώρα όσο για τη Φλώρινα μετά τόσα χρόνια αν ακούσουν οι ¨πολιτισμένοι" ότι ακόμα κλείνουν σχολεία λόγω συνθηκών θα γελάσουν άλλη μια φορά εις βάρος μας. Όμως όταν σ' ένα κράτος η στοιχειώδης οργάνωση είναι πολυτέλεια μην περιμένεις σκεφτεί ο κάθε Βοσκόπουλος οτι η παιδεία είναι το βασικότερο σ' ένα έθνος αν δε θέλει να πεθάνει. Οι δάσκαλοι με τις οργανώσεις τους μπορούν να κάνουν πιο πολλά αλλά οι περισσότεροι ΗΤΑΝ βολεμένοι, καιρός για αγώνα αδέρφια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι αλλοι εργαζομενοι δημοσιοι και ιδιωτικοι πως μετακινουνται ανετα στη βαρυχειμωνια;;Αν δουλευεις βεβαια και 16 ωρες την εβδομαδα εισαι και κουρασμενος.. Το κρατος να δινει και μια πετσετα στα παιδια γιατι απο την καλη δουλεια που κανουν γεμιζουν τα φροντηστηρια και η παραπαιδεια που δουλευει και με τα χιονια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΑΝ ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ 7.52 ΜΑΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΜΕΡΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΘΑ ΗΣΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΠΕΙΣΤΙΚΟΣ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΜΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ,ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΜΕ ΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΚΑΝ ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΩ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ. ΛΟΙΠΟΝ ΑΚΟΥ.ΕΙΜΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗ ΚΑΙ ΠΗΓΑΙΝΩ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΕ ΔΥΟ ΚΑΙ ΤΡΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ,ΑΥΤΟ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΠΩΣ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΟΥ;ΑΝ ΕΠΙΜΕΝΕΙΣ ΣΤΗ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΘΑ ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΕΣΩ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΨΕΙΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΟΥ ΑΠΟ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ , ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ,ΑΛΛΑ ΜΕ ΑΛΛΟΝ ΑΠΟΔΕΚΤΗ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. O Κύριος "Αναγνώστης" είναι ένας "τύπος" γεμάτος εμπάθεια για τους εκπαιδευτικούς και τίποτε παραπάνω!
    Αυτό φαίνεται καθαρότατα από τα "άρθρα" του "κώδικα" των παραπόνων-ερωτημάτων του.
    Ειδικά στα 2,3 και4!Το 1 είναι "λαγός" [..[Αισθάνομαι ότι πραγματικά το ποτήρι έχει ξεχειλίσει...] εννοεί της οργής του!

    Είναι από τους "τύπους" που μισούν και λοιδωρούν τους εκπαδευτικούς με κάθε ευκαιρία!Σίγουρα θα το κάνει και στις κοινωνικές του συναναστροφές!Και θα είναι πάντοτε κόκκινος από οργή!

    Ωραίο επιχείρημα το 3!Εδώ φαίνεται το "ζόρι" του!Δηλαδή εάν πήγαιναν οι εκπ/κοι στα σχολεία τους κανένα πρόβλημα δεν θα υπήρχε για τον ΚΥΡΙΟ*!!!!!

    ...Κατά τα άλλα το θέμα είναι θέμα χαμένων ωρών διδασκαλίας αμ δε!Άλλο είναι λοιπόν το "πρόβλημα" του Κυρίου!..ή κάνω λάθος!

    ΤΟΥ ΑΡΚΕΙ ΟΙ ΕΚΠ/ΚΟΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΙΔΙΑ!ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΘΟΛΟΥ!! ΤΑ ΧΑΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ!
    ΤΟ ΟΜΟΛΟΓΕΙ ΚΑΘΑΡΟΤΑΤΑ!(..εκτός εάν δεν ξέρει καλά Ελληνικά και άλλο θέλει να πει και άλλο γράφει...υπάρχουν και τέτοιοι)

    Το 4 δείχνει την πλήρη συγχυσή του!![...παραμένουν κλειστά από αυτούς που δεν θέλουν να δουλέψουν;....]
    κόντρα σε Υπουργούς Δ/ντες Εκπ/σης
    Θεεεεέ μου!!...τι περίπτωση ανθρώπου(;)!
    Δεν μπορεί να ανεχτεί οτι τα Σχολεία δεν τα κλείνουν οι εκπαιδευτικοί!Δεν το μπορεί!!! Ας του του πει κάποιος επιτέλους!
    Βοηθήστε τον!

    ΑΣ ΑΦΗΣΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ ΔΗΘΕΝ ΑΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΧΑΜΕΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ! ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΛΥΨΕΙ!

    ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΝΙΩΘΕΤΕ ΚΥΡΙΕ "Αναγνώστη" ΩΣ ΚΑΨΙΜΟ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΟΤΑΝ ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ..ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ!!!
    ΑΛΛΑ.....ΜΙΣΟΣ!

    Σας συμβουλεύω να δείτε κάποιον ειδικό για την περίπτωσή σας!

    ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΤΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΑΣΚΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ "Αναγνώστης"

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.