Με την αναβίωση εθίμων γιορτάζουν την Πρωτοχρονιά οι κάτοικοι σε όλη της χώρα, καθώς σε κάθε γωνιά της το γλέντι και η παράδοση είναι τα κυρίαρχα στοιχεία. Έτσι και στη Φλώρινα, όπου η νέα χρονιά ξεκινά με τα «Μπαμπάρια».
Σε Παπαγιάννη, Άλωνα, Σιταριά και αλλού αναβιώνουν και φέτος τα «Μπαμπάρια». Άνδρες μεταμφιεσμένοι με στολές και προσωπίδες από προβιές αρνιού, προσπαθούν να παραδώσουν σώα τη νύφη στο γαμπρό, απομακρύνοντας από κοντά τις τους μνηστήρες, ακόμα κι αν χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν βία.
Το έθιμο γιορτάζει το ξύπνημα της γης και της καρποφορίας. Κεντρικός ήρωας είναι η γυναίκα που συμβολίζει τη γονιμότητα, μόνο που στην προκειμένη περίπτωση πρόκειται για έναν άντρα μεταμφιεσμένο με παραδοσιακή νυφιάτικη ενδυμασία.
Όλη η ομάδα διασχίζει το χωριό και μπαίνει στις αυλές των σπιτιών. Οι νοικοκυραίοι πρέπει να τους δώσουν μέρος της σοδειάς τους, προκειμένου να πάει καλά η νέα χρονιά. Παράλληλα, ακούγονται οι ήχοι της γκάιντας και των χάλκινων και ο χορός καλά κρατεί.
Το έθιμο έχει τις ρίζες του στις διονυσιακές λατρείες και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του τρόπου ζωής των κατοίκων.
Σε Παπαγιάννη, Άλωνα, Σιταριά και αλλού αναβιώνουν και φέτος τα «Μπαμπάρια». Άνδρες μεταμφιεσμένοι με στολές και προσωπίδες από προβιές αρνιού, προσπαθούν να παραδώσουν σώα τη νύφη στο γαμπρό, απομακρύνοντας από κοντά τις τους μνηστήρες, ακόμα κι αν χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν βία.
Το έθιμο γιορτάζει το ξύπνημα της γης και της καρποφορίας. Κεντρικός ήρωας είναι η γυναίκα που συμβολίζει τη γονιμότητα, μόνο που στην προκειμένη περίπτωση πρόκειται για έναν άντρα μεταμφιεσμένο με παραδοσιακή νυφιάτικη ενδυμασία.
Όλη η ομάδα διασχίζει το χωριό και μπαίνει στις αυλές των σπιτιών. Οι νοικοκυραίοι πρέπει να τους δώσουν μέρος της σοδειάς τους, προκειμένου να πάει καλά η νέα χρονιά. Παράλληλα, ακούγονται οι ήχοι της γκάιντας και των χάλκινων και ο χορός καλά κρατεί.
Το έθιμο έχει τις ρίζες του στις διονυσιακές λατρείες και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του τρόπου ζωής των κατοίκων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.