Ανακοίνωση εξέδωσε το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων, στην οποία αναφέρεται, το τι θα ισχύσει στις εξετάσεις του Λυκείου, κατά το τρέχον σχολικό έτος, με αφορμή την «άκαιρη» - όπως το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. χαρακτηρίζει - δημόσια συζήτηση, που ξεκίνησε τις τελευταίες μέρες.
Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων προτίθεται να προτείνει στον Πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, να περιλάβει στις προγραμματικές δηλώσεις του, τόσο σχετικά με το τι θα ισχύσει στις εξετάσεις του Λυκείου κατά το τρέχον σχολικό έτος, όσο και τη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, τα ακόλουθα:
- Εξετάσεις Λυκείου
1. Για το τρέχον σχολικό έτος (2014-2015) οι εξεταστικές διαδικασίες και ρυθμίσεις που αφορούν την απόλυση από το Λύκειο και την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών της Γ' Λυκείου παραμένουν ως έχουν.
2. Δεδομένων των πολλών προβλημάτων που έχουν ανακύψει, σε σχέση με τον βαθμό προαγωγής, και προκειμένου να δοθεί χρόνος για την αναγκαία εις βάθος μελέτη του θέματος, επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος "εννέα και πέντε δέκατα" (9,5) όπως ενδεικτικά περιγράφεται στο άρθρο 32 του Π.Δ. 60/2006.
3. Απαιτείται να ενισχυθεί ο αυτόνομος διδακτικός και παιδαγωγικός ρόλος της Λυκειακής Βαθμίδας. Στις επικρατούσες συνθήκες, το να συνυπολογίζεται ο βαθμός των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αντιβαίνει αυτόν τον στόχο, ενώ οι σχετικές διατάξεις του υπάρχοντος νομικού πλαισίου δεσμεύουν προκαταβολικά και με τρόπο αντιπαιδαγωγικό το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για επόμενα έτη.
Για αυτό τον λόγο, και μέχρι ολόκληρο το σύστημα εισαγωγής να μελετηθεί με νηφαλιότητα και εις βάθος, η βαθμολογία των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Το αιτούμενο σύστημα εισαγωγής θα προκύψει μετά από ευρύ και οργανωμένο διάλογο και τη συνδρομή όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία και των φορέων τους.
4. Η επιλογή των θεμάτων των προαγωγικών εξετάσεων κατά 50% από την «Τράπεζα θεμάτων» για τους μαθητές και μαθήτριες της Α' και Β' Λυκείου παύει να ισχύει από την εξεταστική περίοδο Μαΐου - Ιουνίου 2015. Οι διδάσκοντες των οικείων μαθημάτων θα επιλέγουν, κατά την κρίση τους, τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων αποκλειστικά μέσα από την διδαχθείσα υλη. Η «Τράπεζα θεμάτων» μπορεί απλώς να χρησιμοποιηθεί συμβουλευτικά.
- Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
«Η αποτίμηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου είναι απαραίτητη και οφείλει να διεξάγεται με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο ως λειτουργία γνωστικής ανατροφοδότησης και αναστοχασμού και σκοπό την ουσιαστική βελτίωση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου» τονίζει η ανακοίνωση του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ., σχετικά με τη διαδικασία "αξιολόγησης" και προσθέτει:
«Με δεδομένο ότι οι τρέχουσες διαδικασίες "αξιολόγησης" δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό, αυτές αναστέλλονται, προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες. Πάντοτε μέσα από ουσιαστικό διάλογο με όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και τους φορείς τους».
«Άλλα ζητήματα που έχουν απασχολήσει τη δημοσιότητα τις τελευταίες μέρες καθώς και όλα τα πολλά και μεγάλα ζητήματα της εκπαίδευσης θα αντιμετωπιστούν συστηματικά κατά το παραπάνω πνεύμα μετά την ψήφιση των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης» καταλήγει η ανακοίνωση του Υπουργείου.
Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων προτίθεται να προτείνει στον Πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, να περιλάβει στις προγραμματικές δηλώσεις του, τόσο σχετικά με το τι θα ισχύσει στις εξετάσεις του Λυκείου κατά το τρέχον σχολικό έτος, όσο και τη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, τα ακόλουθα:
- Εξετάσεις Λυκείου
1. Για το τρέχον σχολικό έτος (2014-2015) οι εξεταστικές διαδικασίες και ρυθμίσεις που αφορούν την απόλυση από το Λύκειο και την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών της Γ' Λυκείου παραμένουν ως έχουν.
2. Δεδομένων των πολλών προβλημάτων που έχουν ανακύψει, σε σχέση με τον βαθμό προαγωγής, και προκειμένου να δοθεί χρόνος για την αναγκαία εις βάθος μελέτη του θέματος, επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος "εννέα και πέντε δέκατα" (9,5) όπως ενδεικτικά περιγράφεται στο άρθρο 32 του Π.Δ. 60/2006.
3. Απαιτείται να ενισχυθεί ο αυτόνομος διδακτικός και παιδαγωγικός ρόλος της Λυκειακής Βαθμίδας. Στις επικρατούσες συνθήκες, το να συνυπολογίζεται ο βαθμός των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αντιβαίνει αυτόν τον στόχο, ενώ οι σχετικές διατάξεις του υπάρχοντος νομικού πλαισίου δεσμεύουν προκαταβολικά και με τρόπο αντιπαιδαγωγικό το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για επόμενα έτη.
Για αυτό τον λόγο, και μέχρι ολόκληρο το σύστημα εισαγωγής να μελετηθεί με νηφαλιότητα και εις βάθος, η βαθμολογία των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Το αιτούμενο σύστημα εισαγωγής θα προκύψει μετά από ευρύ και οργανωμένο διάλογο και τη συνδρομή όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία και των φορέων τους.
4. Η επιλογή των θεμάτων των προαγωγικών εξετάσεων κατά 50% από την «Τράπεζα θεμάτων» για τους μαθητές και μαθήτριες της Α' και Β' Λυκείου παύει να ισχύει από την εξεταστική περίοδο Μαΐου - Ιουνίου 2015. Οι διδάσκοντες των οικείων μαθημάτων θα επιλέγουν, κατά την κρίση τους, τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων αποκλειστικά μέσα από την διδαχθείσα υλη. Η «Τράπεζα θεμάτων» μπορεί απλώς να χρησιμοποιηθεί συμβουλευτικά.
- Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
«Η αποτίμηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου είναι απαραίτητη και οφείλει να διεξάγεται με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο ως λειτουργία γνωστικής ανατροφοδότησης και αναστοχασμού και σκοπό την ουσιαστική βελτίωση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου» τονίζει η ανακοίνωση του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ., σχετικά με τη διαδικασία "αξιολόγησης" και προσθέτει:
«Με δεδομένο ότι οι τρέχουσες διαδικασίες "αξιολόγησης" δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό, αυτές αναστέλλονται, προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες. Πάντοτε μέσα από ουσιαστικό διάλογο με όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και τους φορείς τους».
«Άλλα ζητήματα που έχουν απασχολήσει τη δημοσιότητα τις τελευταίες μέρες καθώς και όλα τα πολλά και μεγάλα ζητήματα της εκπαίδευσης θα αντιμετωπιστούν συστηματικά κατά το παραπάνω πνεύμα μετά την ψήφιση των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης» καταλήγει η ανακοίνωση του Υπουργείου.
Μία κυβέρνηση από ανίκανους που προστατεύει με κάθε μέσο τους ανίκανους κάθε τομέα. Πως μετά να μην χαίρει καθολικής αποδοχής;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταργεί την τράπεζα θεμάτων, ένα μέτρο που σκοπό είχε την κατά το ήμισυ έστω ορθή και αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών και όχι την αξιολόγησή τους με βάση τα στημένα θέματα του κάθε τρελάρα καθηγητή.
Καταργεί τον συνυπολογισμό των βαθμών που πέτυχαν οι μαθητές στις άλλες 2 τάξεις του Λυκείου για την εισαγωγή στα Α.Ε.Ι-Τ.Ε.Ι, καταργώντας έτσι την προσπάθεια που κάνουν ορισμένοι μαθητές σε όλα τα σχολικά τους χρόνια και προστατεύοντας παράλληλα τους μόνιμα αδιάφορους και αδρανείς.
Καταργεί την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ένα μέτρο που αν μη τι άλλο θα οδηγούσε επιτέλους σε ένα ξεκαθάρισμα των άξιων και εργατικών, από τους τεμπελχανάδες και αδιάφορους που ΕΜΕΙΣ πληρώνουμε.
Τι να πει λοιπόν κανείς για την κυβέρνηση αυτή που προστατεύει τους ανάξιους επαγγελματίες τεμπέληδες κάθε τομέα και κάθε ηλικίας με τρόπο προσβλητικό και χυδαίο ενάντια σε κάθε σοβαρό εργαζόμενο.
αντικειμενική αξιολόγηση ?
ΑπάντησηΔιαγραφήστημένα θέματα του κάθε τρελάρα καθηγητή-τετοιυς θελει η φλωρινα και τους εχει κανει θεους
Καταργεί τον συνυπολογισμό των βαθμών - αληθεια ξερεις πως θα γινοτανε η προσβαση στα ΑΕΙ?" ΒΑΖΩ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΟΧΙ
αξιολόγηση των εκπαιδευτικών: ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΕΙΧΑ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΤΥΧΙΟ ΑΠΟ BΡΑΝΙΑ ΘΑ ΗΜΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ?
ΚΑΙ ΕΣΕΝΑ ΑΝΩΝΥΜΕ, ΚΡΥΨΟΥ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ , ΠΟΙΟΣ ΣΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕ?
Κρύψου και εσύ πίσω από το δικό σου και άσε τις υποδείξεις κατά μέρος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Φλώρινα λοιπόν σε ενημερώνω ότι δεν θέλει τέτοιους καθηγητές και ούτε είπα εγώ ότι όλοι οι καθηγητές είναι τρελάρες. Είπα απλώς ότι με την τράπεζα θεμάτων θα έπαυαν να χορεύουν οι μαθητές στον ρυθμό του εκάστοτε καθηγητή. Συνειδητοποιείς ότι αυτό είναι πρώτα απ'όλα δίκαιο για τους ίδιους τους μαθητές;
''αληθεια ξερεις πως θα γινοτανε η προσβαση στα ΑΕΙ?''
Όχι δεν ξέρω ακριβώς και ούτε είναι η δουλειά μου να το βρω. Αυτό που ξέρω είναι ότι θα έπρεπε να συνυπολογίζεται με συγκεκριμένη φυσικά βαρύτητα και ο βαθμός των άλλων 2 τάξεων. Εσύ συνομωσιολόγε της δεκάρας που... κάτι ξέρεις και δεν μας λες γιατί δεν μας εξηγείς πώς θα γινόταν;
''ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΕΙΧΑ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΤΥΧΙΟ ΑΠΟ BΡΑΝΙΑ ΘΑ ΗΜΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ?'' Η αξιολόγηση νυχτωμένε ξερόλα δεν θα υπολόγιζε το πτυχίο σου από τα Βράνια αλλά δημοσιεύσεις, συνέδρια, ομιλίες, μεταπτυχιακά, διδακτορικά κτλπ. Και εν πάσει περιπτώση αντί να την καταργήσουμε τελείως δεν θα ήταν σοφότερο να συζητηθεί απλώς εκ νέου η βαρύτητα του κάθε παραπάνω προσόντος στην τελική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού εφόσον με τα τωρινά δεδομένα υπάρχουν διαφωνίες;
Υπάρχουν, τέλος, άνθρωποι σε αυτή τη χώρα να ξέρεις που αξιολογούνται ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ και από την πρώτη στιγμή που βγήκαν στην αρένα της βιοπάλης. Οι άνθρωποι αυτοί είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες και εσύ δεν θα τους φτάσεις ΠΟΤΕ σε μόχθο και εργατικότητα.