Με 19.411 μόρια η Χαρίκλεια Τριανταφυλλίδου από την Φλώρινα είναι μια μαθήτρια μεταξύ των ''πρώτων'' και πλέον μετά τις Πανελλαδικές εξετάσεις μπορεί να ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία αλλά η ''φυγή'' στο εξωτερικό θα της ανοίξει νέους ορίζοντες για την επαγγελματική της αποκατάσταση όπως δηλώνει η ίδια.
Η Χαρίκλεια μιλώντας στο dikaiologitika.gr αναφέρθηκε στα ''μυστικά'' της επιτυχίας της αλλά και στην απομυθοποίηση των Πανελλαδικών εξετάσεων μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Οι εξετάσεις είναι ίδιες με τις προαγωγικές αλλά με μεγαλύτερη ύλη ισχυρίζεται η Χαρίκλεια και προτρέπει τους υποψήφιους των επόμενων πανελλαδικών να μην στερήσουν από τον εαυτό τους μικρές χαρές της καθημερινότητας.
''Διάβαζα συστηματικά ήδη από την πρώτη τάξη του Δημοτικού και χωρίς παρεκκλίσεις ως το τέλος της σχολικής μου ζωής. Θεωρώ πως μια τέτοια επιτυχία απαιτεί στέρεο γνωστικό υπόβαθρο από τα προηγούμενη έτη, μεθοδευμένη προσπάθεια και ορθή οργάνωση του χρόνου. Σίγουρα το διάβασμα είναι απαραίτητο συστατικό για τη "συνταγή της επιτυχίας", όμως είναι αναγκαίο η διαχείρισή του να γίνει σωστά. Τέλος, υποστηρίζω πως το κλειδί βρίσκεται και στη θέληση. Χωρίς μεράκι οι στόχοι μοιάζουν μακρινοί και ανέφικτοι'' αναφέρει η Χαρίκλεια στη ερώτηση για την προσπάθεια που κατέβαλε στις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Διάβαζες αρκετές ώρες; Ξενυχτούσες;
Διάβαζα πράγματι αρκετές ώρες, όμως πολύ σπάνια μετά τα μεσάνυχτα. Ξενύχτησα μόνο σε κάποιες επαναλήψεις εφ' όλης της ύλης. Δεν υπήρχε λόγος να φέρω τον εαυτό μου στα όριά του, παρά μόνο όταν οι συνθήκες το απαιτούσαν. Και αυτές οι περιπτώσεις ήταν ελάχιστες συγκριτικά με τους 9 μήνες διαβάσματος.
Στερήθηκες πράγματα για να πετύχεις αυτό το αποτέλεσμα; Τι θυσίες έκανες;
Έπρεπε, φυσικά, να θυσιάσω κάποια πράγματα για να έχω αυτό το αποτέλεσμα. Αποχωρίστηκα προσωρινά κάποια από τα αγαπημένα μου ενδιαφέροντα, περιόρισα σε κάποιο ποσοστό τις εξόδους μου, χωρίς να τις καταργήσω, αλλά έθεσα στο προσκήνιο την επιτυχία στις πανελλήνιες. Ωστόσο, αυτό ίσχυσε μόνο για αυτούς τους 9 μήνες και ήδη έχω επανέλθει δριμύτερη.
Με τις εξετάσεις είχες άγχος;
Είναι σχεδόν αδύνατο κατ' εμέ να μη διακατέχεται κανείς από άγχος κατα την προετοιμασία των εξετάσεων, ανεξάρτητα από τις δυνατότητες και τις επιδόσεις του. Το άγχος λειτουργεί μάλιστα σαν παράγοντας που δίνει ώθηση για ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια. Τολμώ ωστόσο να δηλώσω πως, παρά το γεγονός ότι ένιωθα άγχος πριν τις εξετάσεις, ήμουν πολύ ήρεμη κατά τη διάρκεια της εξεταστικής διαδικασίας. Ένιωθα αρκετά προετοιμασμένη για να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις των θεμάτων και να εκτελέσω το χρέος απέναντι στον εαυτό μου.
Σε αυτούς που είναι της άποψης ότι τα παιδιά της δικής σου γενιάς αλλά και μεγαλύτερα, καλύτερα είναι να φύγουν στο εξωτερικό τι απαντάς; Πιστεύεις ότι υπάρχουν ευκαιρίες στην Ελλάδα ή ότι θα φτιάξουν τα πράγματα;
Σίγουρα όποιος είναι καλός, επιμελής, εργατικός και αγαπάει αυτό που κάνει δε θα χαθεί. Θα μπορέσει να αξιοποιήσει ευκαιρίες ακόμα και στον ελληνικό χώρο. Ας μου επιτραπεί, εντούτοις, να πω ότι στο εξωτερικό ανοίγονται νέοι ορίζοντες. Θα έλεγα, λοιπόν, πως συμφωνώ με τη φυγή στο εξωτερικό, εφ' όσον εκεί προσφέρονται περισσότερες δυνατότητες που θα οδηγήσουν σε επιτυχία και πρόοδο. Δεν είμαι θιασώτρια της άποψης ότι πρέπει οι νέοι να μείνουν εδώ για να "υπηρετήσουν την πατρίδα τους".
Τι θα συμβούλευες τα παιδιά που θα δώσουν του χρόνου;
''Θα τα συμβούλευα να λειτουργήσουν οργανωμένα, με προσεκτικές κινήσεις και να επικεντρωθούν στον αγώνα τους. Έχοντας απομυθοποιήσει πλέον τις Πανελλαδικές, θα πω σε όλους ότι είναι ίδιες με τις ενδοσχολικές τους εξετάσεις, απλώς με μεγαλύτερη ύλη και ανεβασμένο επίπεδο δυσκολίας, το οποίο δικαιολογείται δεδομένου ότι πρόκειται για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Να μη στερήσουν πλήρως από τον εαυτό τους μικρές χαρές της καθημερινότητας που τους αναζωογονούν και να βρουν οπωσδήποτε κάποια βαλβίδα εκτόνωσης. Εύχομαι σε όλους και όλες καλή επιτυχία και καλή σταδιοδρομία, πάντα με χαμόγελο και αισιοδοξία για τη ζωή'' ολοκληρώνει η Χαρίκλεια.
Πηγή: www.dikaiologitika.gr
Η Χαρίκλεια μιλώντας στο dikaiologitika.gr αναφέρθηκε στα ''μυστικά'' της επιτυχίας της αλλά και στην απομυθοποίηση των Πανελλαδικών εξετάσεων μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Οι εξετάσεις είναι ίδιες με τις προαγωγικές αλλά με μεγαλύτερη ύλη ισχυρίζεται η Χαρίκλεια και προτρέπει τους υποψήφιους των επόμενων πανελλαδικών να μην στερήσουν από τον εαυτό τους μικρές χαρές της καθημερινότητας.
''Διάβαζα συστηματικά ήδη από την πρώτη τάξη του Δημοτικού και χωρίς παρεκκλίσεις ως το τέλος της σχολικής μου ζωής. Θεωρώ πως μια τέτοια επιτυχία απαιτεί στέρεο γνωστικό υπόβαθρο από τα προηγούμενη έτη, μεθοδευμένη προσπάθεια και ορθή οργάνωση του χρόνου. Σίγουρα το διάβασμα είναι απαραίτητο συστατικό για τη "συνταγή της επιτυχίας", όμως είναι αναγκαίο η διαχείρισή του να γίνει σωστά. Τέλος, υποστηρίζω πως το κλειδί βρίσκεται και στη θέληση. Χωρίς μεράκι οι στόχοι μοιάζουν μακρινοί και ανέφικτοι'' αναφέρει η Χαρίκλεια στη ερώτηση για την προσπάθεια που κατέβαλε στις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Διάβαζες αρκετές ώρες; Ξενυχτούσες;
Διάβαζα πράγματι αρκετές ώρες, όμως πολύ σπάνια μετά τα μεσάνυχτα. Ξενύχτησα μόνο σε κάποιες επαναλήψεις εφ' όλης της ύλης. Δεν υπήρχε λόγος να φέρω τον εαυτό μου στα όριά του, παρά μόνο όταν οι συνθήκες το απαιτούσαν. Και αυτές οι περιπτώσεις ήταν ελάχιστες συγκριτικά με τους 9 μήνες διαβάσματος.
Στερήθηκες πράγματα για να πετύχεις αυτό το αποτέλεσμα; Τι θυσίες έκανες;
Έπρεπε, φυσικά, να θυσιάσω κάποια πράγματα για να έχω αυτό το αποτέλεσμα. Αποχωρίστηκα προσωρινά κάποια από τα αγαπημένα μου ενδιαφέροντα, περιόρισα σε κάποιο ποσοστό τις εξόδους μου, χωρίς να τις καταργήσω, αλλά έθεσα στο προσκήνιο την επιτυχία στις πανελλήνιες. Ωστόσο, αυτό ίσχυσε μόνο για αυτούς τους 9 μήνες και ήδη έχω επανέλθει δριμύτερη.
Με τις εξετάσεις είχες άγχος;
Είναι σχεδόν αδύνατο κατ' εμέ να μη διακατέχεται κανείς από άγχος κατα την προετοιμασία των εξετάσεων, ανεξάρτητα από τις δυνατότητες και τις επιδόσεις του. Το άγχος λειτουργεί μάλιστα σαν παράγοντας που δίνει ώθηση για ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια. Τολμώ ωστόσο να δηλώσω πως, παρά το γεγονός ότι ένιωθα άγχος πριν τις εξετάσεις, ήμουν πολύ ήρεμη κατά τη διάρκεια της εξεταστικής διαδικασίας. Ένιωθα αρκετά προετοιμασμένη για να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις των θεμάτων και να εκτελέσω το χρέος απέναντι στον εαυτό μου.
Σε αυτούς που είναι της άποψης ότι τα παιδιά της δικής σου γενιάς αλλά και μεγαλύτερα, καλύτερα είναι να φύγουν στο εξωτερικό τι απαντάς; Πιστεύεις ότι υπάρχουν ευκαιρίες στην Ελλάδα ή ότι θα φτιάξουν τα πράγματα;
Σίγουρα όποιος είναι καλός, επιμελής, εργατικός και αγαπάει αυτό που κάνει δε θα χαθεί. Θα μπορέσει να αξιοποιήσει ευκαιρίες ακόμα και στον ελληνικό χώρο. Ας μου επιτραπεί, εντούτοις, να πω ότι στο εξωτερικό ανοίγονται νέοι ορίζοντες. Θα έλεγα, λοιπόν, πως συμφωνώ με τη φυγή στο εξωτερικό, εφ' όσον εκεί προσφέρονται περισσότερες δυνατότητες που θα οδηγήσουν σε επιτυχία και πρόοδο. Δεν είμαι θιασώτρια της άποψης ότι πρέπει οι νέοι να μείνουν εδώ για να "υπηρετήσουν την πατρίδα τους".
Τι θα συμβούλευες τα παιδιά που θα δώσουν του χρόνου;
''Θα τα συμβούλευα να λειτουργήσουν οργανωμένα, με προσεκτικές κινήσεις και να επικεντρωθούν στον αγώνα τους. Έχοντας απομυθοποιήσει πλέον τις Πανελλαδικές, θα πω σε όλους ότι είναι ίδιες με τις ενδοσχολικές τους εξετάσεις, απλώς με μεγαλύτερη ύλη και ανεβασμένο επίπεδο δυσκολίας, το οποίο δικαιολογείται δεδομένου ότι πρόκειται για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Να μη στερήσουν πλήρως από τον εαυτό τους μικρές χαρές της καθημερινότητας που τους αναζωογονούν και να βρουν οπωσδήποτε κάποια βαλβίδα εκτόνωσης. Εύχομαι σε όλους και όλες καλή επιτυχία και καλή σταδιοδρομία, πάντα με χαμόγελο και αισιοδοξία για τη ζωή'' ολοκληρώνει η Χαρίκλεια.
Πηγή: www.dikaiologitika.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.