Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

Αρχίζουν πάλι τα δρομολόγια των τρένων στη Δυτική Μακεδονία

Έναν χρόνο μετά την αναστολή των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε όλο το δίκτυο δυτικά της Έδεσσας, που χάρισε τη Δυτική Μακεδονία στα τοπικά ΚΤΕΛ, η σιδηροδρομική εταιρεία επιστρέφει πίσω στις ράγες της Φλώρινας και του Αμυνταίου, με τη σύμπραξη, αυτή τη φορά, της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας, μέσα στην άνοιξη.
Την Τρίτη ο υπουργός Υποδομών, κ. Μ. Βορίδης συγκάλεσε ειδική σύσκεψη για την επανέναρξη λειτουργίας της γραμμής Έδεσσας - Φλώρινας, με τη συμμετοχή των βουλευτών, κ. κ. Ε. Κωνσταντινίδη και Γ. Λιάνη, του δημάρχου Φλώρινας, κ. Γ. Βοσκόπουλου, εκπροσώπων του Δήμου Αμυνταίου και του πρόεδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Θ. Ζηλιασκόπουλου.
Ο κ. Βορίδης έδωσε εντολή να εξεταστεί η επαναλειτουργία της γραμμής, ενώ οι εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας δεσμεύτηκαν να συνεργαστούν με τον ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την καλύτερη προώθηση του ζητήματος.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη έρχεται έπειτα από πολύμηνες ζυμώσεις που είχαν ξεκινήσει από τον τότε υφυπουργό Υποδομών, κ. Σπ. Βούγια, καθώς, λόγω της διακοπής των δρομολογίων, εκδηλώθηκε οξύτατη αντίδραση τόσο από τους φίλους του σιδηροδρόμου της Δυτικής Μακεδονίας όσο και από την τοπική κοινωνία, ενώ η αναστολή χρήσης της γραμμής παρολίγον να προκαλέσει την ανάκληση των κοινοτικών πόρων που δόθηκαν για τον εκσυγχρονισμό της από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Έπειτα από συζητήσεις, αποφασίστηκε να δημιουργηθεί ένα χρηματοοικονομικό «μπουκέτο», στο οποίο θα μπουν 600.000 ευρώ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, περίπου 150.000 ευρώ από τη ΔΕΗ, ενώ άλλα 250.000 ευρώ υπολογίζεται ότι θα είναι ο τζίρος των εκδρομών, τις οποίες έχουν δεσμευτεί να οργανώσουν δήμοι και σχολεία.
Δηλαδή, θα συγκεντρωθεί ένα εκατ. ευρώ, το οποίο θεωρείται ικανό για να κρατήσει τα δρομολόγια στη σιδηροτροχιά.
Ειδικότερα, όπως προέκυψε και από τη σύσκεψη, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αντλήσει πόρους από τα κέρδη των αρτηριακών δρομολογίων Αθήνα - Θεσσαλονίκη, η ΔΕΗ θα αγοράσει διαφήμιστικό χώρο στους συρμούς έναντι 150.000 ευρώ, η Περιφερειακή Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Θεσσαλονίκης θα διοργανώσει μαθητικές εκδρομές προς την περιοχή, ενώ ο δήμος Θεσσαλονίκης θα συνδρέμει με εκδρομές Κέντρων Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων (ΚΑΠΗ).
Παράλληλα, οι δήμοι Φλώρινας και Αμυνταίου θα παράσχουν λεωφορεία, τα οποία θα μεταφέρουν τους επισκέπτες σε αξιοθέατα της περιοχής.
Επίσης, σημαντικό είναι ότι ο κ. Βορίδης ζήτησε όλη αυτή η σύμπραξη να συμβασιοποιηθεί με την σιδηροδρομική εταιρία για ευνόητους λόγους.
Το υπουργείο Υποδομών είχε κλείσει την γραμμή Θεσσαλονίκη - Αμύνταιο - Φλώρινα, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εισέπραττε 800.000 ευρώ και δαπανούσε 2,3 εκατ. ευρώ. Για να προχωρήσει το σχέδιο, η εταιρία θα επικαιροποιήσει το επιχειρηματικό της σχέδιο. Τα δρομολόγια εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία, με την πιο αισιόδοξη ημερομηνία να καθορίζεται στα τέλη Φεβρουαρίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ερώτηση του ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πρασίνων, κ. Μιχ. Τρεμόπουλου για την αναστολή των δρομολογίων στη συγκεκριμμένη γραμμή, ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν και επίτροπος Μεταφορών, κ. Σιμ Κάλλας τόνισε, μεταξύ άλλων ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή «θα εξετάσει, βάσει των πληροφοριών που διαβίβασε η Ελλάδα, κατά πόσον θα έχουν εφαρμογή οι σχετικές διατάξεις των κανονισμών για τα διαρθρωτικά ταμεία. Σε περίπτωση επιβεβαίωσης η Ελλάδα μπορεί να υποχρεωθεί να επιστρέψει μέρος του ποσού αυτού».
Το έργο του εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής γραμμής της Δυτικής Μακεδονίας κόστισε πάνω από 67 εκατ. ευρώ. Το τμήμα της γραμμής Άρνισσα - Αμυνταίο - Φλώρινα έχει χρηματοδοτηθεί με 42,5 εκατ. ευρώ, ενώ το σκέλος Αμύνταιο - Κοζάνη με 25 εκατ. ευρώ.

Πηγή: tovima.gr

13 σχόλια:

  1. TA TΡΕΝΑ ΔΕΝ ΞΕΡΩ,ΤΑ 'ΤΡΕΝΑΚΙΑ' ΟΜΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΟΙΚΑ ΣΙΓΟΥΡΑ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ! ΑΠΟ ΑΔΕΝΔΡΟΟΟΟΟΟ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΑΥΤΗ ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΗΣΗ....
    ΛΕΤΕ;;ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΟ ΤΡΕΝΟ;;;
    ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΓΙΑ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. STAMATISE TO TAENO KAI THN EIDE MONOPOLIO TO KTEL

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. sigkrineis duo anomoia pragmata file m.... mia idiotiki epixeirisi pou den pairnei xrimata apo kapou .... me mia dimosia pou gia na epibiosei prepei na plirosei o ellhnikos laos mono k mono gia na uparxei.... k as mhn einai kerdofora. etsi einai omos sthn florina oloi euxomaste na kaei to spiti tou geitona gi auto den pame mprosta!!!

      Διαγραφή
  4. pantos to na erthei to treno bazonatas xrimata apo thn tzeph tou kratous dld pali apo ta xrimata mas emesa den to theoro k thn kaluteri lusi... h florina exei sovarotera provlimata na lusei opos thn prospatheia gia oikonomikoteri thermansi k thn anakamsh ths oikonomias mas giati blepoume polla magazia na kremonte se tentomeno sxini k polla na exoun kleisei. to na dineis ena ekatomurio euro gia na kukloforei to treno to theoro blakeia. otan kati den einai kerdoforo pauei na uparxei teleiose!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα ΚΤΕΛ δεν πρέπει να γκρινιάζουν διότι απλά δεν πρέπει να έχουν το μονοπώλιο.

    Πολύ κοντόφθαλμη και μίζερη η προσέγγιση ότι δεν πρέπει να επιδοτούμε κάτι που δεν είναι κερδοφόρο.

    Με την ίδια λογική γιατί ο κάτοικος της Αθήνας να επιδοτήσει την θέρμανση του Φλωρινιώτη.

    Εξάλλου σε λίγο καιρό που θα απελευθερωθεί η αγορά των ΚΤΕΛ θα αντιμετωπίσουν και αυτοί τα ίδια προβλήματα βιωσιμότητας.

    Αν δουν τον τρένο ως παράγοντα ανάπτυξης της περιοχής και κάνουν από τώρα τις κατάλληλες συνεργασίες με το τρένο θα έχουν μέλλον.

    Διαφορετικά κάποια μέρα κάποιος θα πει σε ένα blog:" pantos to na erthei to KTEL bazonatas xrimata apo thn tzeph tou kratous dld pali apo ta xrimata mas emesa den to theoro k thn kaluteri lusi"

    Και μια ερώτηση: Πόσα χρήματα έχουν λάβει ως επιδότηση τα ΚΤΕΛ (άν έχουν λαβει) με χρήματα του Ελληνικού Δημοσίου για ανανέωση του στόλου τους.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αντε καιρος ηταν.Θα ησυχασουν και λιγο τα ΚΤΕΛ γιατι παρακαλανε να αρχισει το τραινο γιατι δεν αντεχουν τον πολλυ και παραξενο κοσμο.Με το τραινο ολοι θα βρουνε την υγεια τους.Ο κοσμος θα εξυπηρετητε και τα ΚΤΕΛ θα δουλευουν οπως δουλευαν παλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τα ΚΤΕΛ δεν έχουν λάβει επιδότηση απο κανέναν φορέα του ελληνικού δημουσίου για ανανεώσεις στόλου. Η ανανέωση των οχημάτων έχει γίνει μέσω του 3% των ιδίων των ΚΤΕΛ και απο το κοινό ταμείο τους.
    Έτσι για να μην έχουμε απορίες. Όσο για τις τιμές και την διαμόρφωση τους, ορίζεται απο το κράτος ( έδω υπάρχει κρατική παρέμβαση η οποία δεν βοηθάει τον ανταγωνισμό και κρατάει ψηλό το εισιτήριο των ΚΤΕΛ)
    Όσον αφορά το ΚΤΕΛ Φλώρινας είναι μια τοπική επιχείρηση με 100 έμμεσα και άμεσα εργαζόμενους δηλαδή 100 Φλωρινιώτικες ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ δουλεύει και έτσι πρέπει με ιδιοτικοοικονομικά κρητήρια για αυτό και υπάρχει δεν είναι ΔΕΚΟ , ούτε επιδοτήτε, πληρώνει ΦΜΥ ΦΠΑ εκατακτες εισφορές χαράτσια και δεν του χαρίζεται τίποτα όσο για τον μονοπωλεικό του χαρακτήρα δεν ισχυει η λέξη μονοπώλειο στις μεταφορές οποιοσδήποτε κανει εταιρία μεταφοράς επιβατών (αλλά πρέπει να συμβαδίζει με τους κανόνες και τους νόμους και όχι "Κάνω γραμμή Φλώρινα-Θεσσαλονίκη που μπορεί να είναι κερδοφόρα αλλά στο Κρατερο και στον Ακρίτα δεν θα πάω γιατί δεν με συμφέρει) Το τρένο είναι καλό για την Φλώρινα και πρέπει να υπάρχει όχι όμως με την μορφή που λειτουργούσε και την μορφή που θέλουνε κάποιοι να λειτουργεί τζάμπα εισιτήρια και επιδοτούμενα εισιτήρια. Με την λογική αυτή ας επιδοτήσουνε όλα τα εισιτήρια προς την άγονη Φλώρινα (ταξί-λεωφορεία-ελικόπτερα-τρένα) ας δώσουνε δωρεάν καύσιμα κτλ .... ας γίνουμε ΣΟΒΙΕΤ δηλαδή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Από ότι φαίνεται μερικοί από εδώ μέσα δεν έχουν καταλάβει ποιοι είναι υπεύθυνοι για την οικονομική κατάσταση της χώρας.Και για όποιον δεν κατάλαβε, υπεύθυνος είσαι εσύ που δεν κόβεις αποδείξεις,που δηλώνεις λιγότερα απ´όσα έχεις και που χρησιμοποιείς το δημόσιο χρήμα για τα δικά σου συμφέροντα.Υπεύθυνο είναι το πολιτικό καθεστώς που σου ζητάει περισσότερα απ'όσα βγάζεις,που μοιράζει το χρήμα αυθαίρετα στους οικονομικά ισχυρούς της χώρας.Υπεύθυνος είσαι εσύ που δεν θα πληρώσεις το εισιτήριο στο τρένο και υπεύθυνοι είναι όσοι δεν σου παρέχουν δωρεάν υγεία και παιδεία.
    Δεν είναι υπεύθυνο για την κατάντια του το τρένο ,είναι το αποτέλεσμα όλου του κλεψίματος που γίνεται μεταξύ μας.
    Αν θέλετε να συγκρίνουμε τα δύο μέσα μαζικής μεταφοράς(λεωφορείο-τρένο), μπορεί κάποιος να μου πει ποιο είναι πιο φθηνό, πιο οικολογικό και πιο ασφαλές;
    Και για τις θέσεις εργασίας Φλωρινιωτών,σας φταίει πάλι το τρένο για το γεγονός ότι στην Φλώρινα έχει ανεργία;Στις "100 Φλωρινιώτικες ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ" που εργάζονται στο Κτελ , το τρένο φταίει που είναι πιο οικονομικό για τον απλό πολίτη ή ο τρόπος διοίκησης του Κτελ και η τιμολογιακή πολιτική του;
    "Μα πως;Το λεωφορείο χρειάζεται περισσότερα για να κινηθεί" , αν εγώ έχω μια επιχείρηση που πουλάει μπανάνες και δώσω εκατομμύρια για να την ανοίξω , φταίει η διπλανή επιχείρηση που πουλάει το ίδιο πράγμα πιο φθηνά;Και αν απολύσω τους 99 εργαζόμενους μου γιατί δεν με παίρνει οικονομικά,αυτοί θα πουν ότι φταίει ο διπλανός που είναι πιο φθηνός ή εγώ που στην μανία μου να βγάλω κέρδος επέλεξα τις λάθος πολιτικές και προσέλαβα 100 οικογένειες;
    "Μα το κτελ δεν καθορίζει αυτό την τιμή του εισιτηρίου" , άρα φταίει πάλι το τρένο που υπάρχει και κινείται με λιγότερα και όχι αυτοί που καθορίζουν τις τιμές στα λεωφορεία , τα οποία από την φύση τους και τον τρόπο κατασκευής τους είναι πιο ακριβά.
    Και πριν 3 χρόνια δεν υπήρχε τρένο και λεωφορείο;Γιατί δεν έκαναν καμία προσπάθεια να αλλάξουν κάτι , οι του Κτελ Φλώρινας ;Μήπως η μόνη τους προσπάθεια ήταν να κλείσει το τρένο;
    "etsi einai omos sthn florina oloi euxomaste na kaei to spiti tou geitona gi auto den pame mprosta!!!" --> Αντιφατικό τελείως σε αυτό που αναφέρεται ο σχολιαστής.Σίγουρα οι οικόγενειες των Φλωρινιωτών που σπουδάζουν τα παιδιά τους σε άλλες πόλεις καθώς και αυτές των άλλων πόλεων που σπουδάζουν τα παιδιά τους στην Φλώρινα είναι πολλές περισσότερες από αυτές στις οποίες εργάζεται κάποιος από την οικογένεια στο Κτελ .Τελικά ευχόμαστε εμείς να καούν τα σπίτια όλων των εργαζομένων του Κτέλ;Η μήπως εύχονται αυτοί να καούν τα σπίτια όσων μετακινούνται από και προς στην Φλώρινα ;Γιατί πολλοί από εμάς το σκεφτόμαστε αν θα έρθουμε συχνα να δουμε τις οικογένειες μας λόγω του 25ευρου που πρέπει να πληρώσουμε στο Κτελ.
    Οπότε ας σταματήσουμε να τρωγόμαστε μεταξύ μας και ας κοιτάξει ο καθένας την βαθύτερη αιτία της παρακμής της πόλης μας και της χώρας μας γιατί υπεύθυνοι δεν είναι οι άλλοι , αλλά εμείς οι ίδιοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Για 100 οικογένειες ιδιοκτητών ή εργαζόμενων στα ΚΤΕΛ πρέπει να στερηθούν τραίνο οι υπόλοιπες 59.900 κάτοικοι του Νομού ? Οι άλλες τόσες Ξενητεμένοι, οι ετεροδημότες Αθήνα Θεσσαλονίκη, ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ και ΜΑΘΗΤΕΣ , οι τουριστικοί επισκέπτες κλπ ? Να στερηθεί ακόμη και τροφοδοσίας με πετρέλαιο η ΔΕΗ με εμπορικές αμαξοστοιχίες ?Να στερηθεί ακόμη και ο τευτλοπαραγωγός μία φθηνή εναλλακτική μεταφορά των προιόντων του ? Για 100 οικογένειες απασχολούμενων στα Κτελ να στερηθούμε όλοι εμείς το τραίνο που σπουδάζουμε τα παιδιά στην Φλώρινα ή εκτός Φλώρινα και τα φέρνουμε τσίμα τσίμα?

    Λοιπόν η ΣΥΝΤΕΧΝΙΑ 100 ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΤΩΝ ΚΤΕΛ καλά θα κάνει να σοβαρευτεί και να ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙ με το τραίνο το οποίο σε τελική ανάλυση τους θα φέρνει επιβάτες για να τους μεταφέρουν στο Νυμφαίο ή στις Πρέσπες . Οι κύριοι και κυρίες αυτής της μονοπωλιακής συντεχνίας δέν βλέπουν τι τους περιμένει κι αυτούς στο άμεσο προσεχές μέλλον?

    Και όλα αυτά για το χατη΄ρι 100 οικογενειών . ¨Ας μας πουνε αυτοί οι κατα τα άλλα κακομοίρηδες των κτέλ πόσο κοστίζει η αγορά ενός λεωφορείου με την άδεια πακέτο? Είστε μπουκωμένοι με χρήμα και μιλάτε ? κυρίες και κύριοι των ΚΤΕΛ Δέν είμαστε όλοι ειδικά με εσάς στην ίδια μοίρα και το γνωρίζετε πολύ καλά .

    Πρίν έρθει η απελευθέρωση του επαγγέλματος σας απο τώρα συνεργαστήτε με το τραίνο όσο είναι καιρός .......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καθομαι και βλεπω εδω και δυο ημερες σε ολα τα blogs και διαβαζω ολοι οι Φλωρινιωτες ασχολουνται με την επιστροφη του τρενου στην πολη μας που εδω και 2 μηνες ειναι στην καταψυξη....Με εκπληξη σημερα καταλαβαινω οτι ισως το προβλημα καποιων συμπολιτων μας δεν ειναι η επιστροφη του τρενου αλλα τα ΚΤΕΛ που διεξαγουν το δρομολογιο...Ειλικρινα αγαπητοι συμπολιτες μου δεν εχω κανενα συμφερον απο την επιχειρηση αυτη αλλα διαβαζω οτι απασχολουνται 100 Φλωρινιωτες και αντι εμεις να προσπαθησουμε να γινουν 150 οι εργαζομενοι θελουμε να τους φαλιρσουμε και να επιδοτησουμε τα Καπη να κανουν βολτα στην παγωμενη Φλωρινα με κανεναν ισως οφελος για ολους μας...διαβαζω το σχολιο ενος αναγνωστη παραπανω που λεει οτι δεν εχει 25 ευρω να δωσει στα κτελ...τον ερωτω?25 ευρω δεν εχει αλλα εχει 1000ευρω να πληρωνει τον ενα τονο πετρελαιο?????δεν εχω διαβασει κανενα αρθρο που να διαμαρτυρονται εντονα και να ξεσικονωνται οι Φλωρινιωτες για αυτο το θεμα....τελικα μηπως εχουμε χασει την ουσια της καταστασης που επικρατει??καληνυχτα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα 25 ευρώ παραπάνω αναφέρονται στην σύγκριση των εισιτηρίων Κτελ-Τρένο και όχι στην σύγκριση Τρένο-Πετρέλαιο θέρμανσης. Και εφόσον ο τίτλος γράφει "Αρχίζουν πάλι τα δρομολόγια των τρένων στη Δυτική Μακεδονία" νομίζω ότι ο σχολιασμός αφορά τα δρομολόγια των τρένων στην Δυτική Μακεδονία και όχι στην τιμή του πετρελαίου και στις πολικές θερμοκρασίες , που εννοείται είναι το κυριότερο πρόβλημα για κάποιον Φλωρινιώτη . Οπότε από την στιγμή που εκφράζουμε απόψεις για το τρένο η ερώτηση σου ,"25 ευρω δεν εχει αλλα εχει 1000ευρω να πληρωνει τον ενα τονο πετρελαιο?????" ,απλά είναι εκτός θέματος .

      Διαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.