Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

Σε οριακό σημείο η λειτουργία του γηροκομείου Φλώρινας

Δραματική έκκληση του Μητροπολίτη κ. Θεοκλήτου για βοήθεια

Ἀγαπητοί μου Χριστιανοί,
ὅπως γνωρίζετε, στὴν Ἱερά μας Μητρόπολη λειτουργεῖ ἀπὸ δεκαετιῶν, καὶ συγκεκριμένα ἀπὸ τὸ ἔτος 1969, Ἐκκλησιαστικὸ Γηροκομεῖο, τὸ ὁποῖο ἱδρύθηκε χάρη στὶς ἄοκνες προσπάθειες καὶ τὴν ἀκοίμητη φιλανθρωπικὴ μέριμνα τοῦ ἀειμνήστου προκατόχου καὶ Γέροντός μου, Μητροπολίτου κυροῦ Αὐγουστίνου.
Καθ᾽ ὅλον τὸ διάστημα τῆς λειτουργίας του, τὸ Ἐκκλησιαστικὸ Γηροκομεῖο τῆς Μητροπόλεώς μας ἐφιλοξένησε καὶ περιέθαλψε περισσοτέρους ἀπὸ χιλίους ἡλικιωμένους συνανθρώπους μας, προσφέροντάς τους στέγη, διατροφή, θέρμανση καὶ ἰατροφαρμακευτικὴ περίθαλψη.
Σήμερα στοὺς χώρους τοῦ Γηροκομείου διαμένουν περίπου τριάντα ἡλικιωμένοι ἀδελφοί μας, ἐνῶ ἀπασχολοῦνται πέντε ἐργαζόμενοι καὶ δύο ἐθελοντές.
Ἐπὶ πλέον, κατὰ τὰ δύο τελευταῖα ἔτη τὸ Αὐγουστίνειο Ἐκκλησιαστικὸ Γηροκομεῖο ἔχει ἀναλάβη τὴν παρασκευὴ καὶ διανομὴ ἑκατὸ μερίδων φαγητοῦ ἡμερησίως σὲ πάσχοντες ἡλικωμένους τῆς πόλεως Φλωρίνης.
Παρὰ ταῦτα, ἡ πρωτοφανὴς κρίση ποὺ πλήττει τὴν Πατρίδα μας τὴν τελευταία τριετία ἔχει κτυπήση καὶ τὴν πόρτα τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Γηροκομείου, δημιουργώντας πολλὰ προβλήματα, μὲ ἀποτέλεσμα ἡ συνέχιση τῆς λειτουργίας του νὰ εἶναι ἐξαιρετικῶς δύσκολη.
Ἐὰν μάλιστα θέλουμε νὰ κυριολεκτήσουμε, πρέπει νὰ ποῦμε πὼς τὸ Γηροκομεῖο τῆς Ἱερᾶς μας Μητροπόλεως κινδυνεύει νὰ κλείση, καθὼς ἀδυνατεῖ πλέον νὰ καλύψη ἀξιοπρεπῶς ἀκόμη καὶ τὶς πλέον στοιχειώδεις ἀνάγκες τῶν φιλοξενουμένων γερόντων ἀδελφῶν μας.
Γιὰ τὸν λόγο αὐτόν, καὶ γνωρίζοντας πόσο ἡ κρίση ἔχει κτυπήση καὶ τὶς δικές σας πόρτες, προσφεύγω στὰ αἰσθήματα ἀγάπης καὶ ἀλληλεγγύης σας,
καὶ παρακαλῶ τὸν καθένα καὶ τὴν καθεμιά σας ξεχωριστά, στὸ μέτρο τῶν δυνατοτήτων σας, νὰ βοηθήσετε καταθέτοντας τὸν μικρότερο ἢ μεγαλύτερο ὀβολόν σας στὸν δίσκο ποὺ γιὰ τὸν σκοπὸ αὐτὸ θὰ περιαχθῆ ἐντὸς τῶν Ἱερῶν Ναῶν τῆς Μητροπολιτικῆς μας Περιφερείας τὴν Κυριακὴ 3η Νοεμβρίου 2013, κατὰ τὸ πέρας τῆς Θείας Λειτουργίας, προκειμένου νὰ μὴν κλείση τὸ Γηροκομεῖο μας καὶ νὰ συνεχίση τὸ φιλάνθρωπο καὶ Θεάρεστο ἔργο του.
Θὰ ἦταν ἀσφαλῶς εὐχῆς ἔργον καὶ σᾶς προτρέπω πατρικῶς πρὸς αὐτό, ἐὰν μπορούσατε νὰ διαθέσετε ὡς δωρεὰ πρὸς τὸ Γηροκομεῖο τὰ χρήματα ποὺ συνήθως δίδετε κατὰ τὶς ἐξοδίους ἀκολουθίες δικῶν σας ἀνθρώπων, ἀντὶ στεφάνων καὶ μνημοσύνων. Αὐτὴ ἡ προσφορὰ θὰ ἀποτελοῦσε καὶ τὸ καλύτερο μνημόσυνο γιὰ τοὺς προσφιλεῖς κεκοιμημένους σας.
Νὰ εἶστε δὲ περισσότερο ἀπὸ βέβαιοι ὅτι καὶ τὸ μονόλεπτό σας ἀκόμη θὰ ἀξιοποιηθῆ καὶ θὰ προσφέρη ἀνακούφιση καὶ ἀναψυχὴ στοὺς γέροντες καὶ στὶς γερόντισσες ποὺ διαμένουν στὸ Ἐκκλησιαστικὸ Γηροκομεῖο, ἐνῶ πλούσιο τὸ ἔλεος καὶ ἡ εὐλογία τοῦ Θεοῦ θὰ συνοδεύη ἐσᾶς καὶ τὶς οἰκογένειές σας, χαρίζοντας δύναμη καὶ ἐνίσχυση στὸν ἀγῶνα ὅλων μας γιὰ νὰ βγοῦμε τὸ συντομώτερον δυνατὸν ἀπὸ τὴν παροῦσα δυσβάστακτη γιὰ τὴν Ἑλλάδα μας κρίση.

Μετ᾽ ἐγκαρδίων πατρικῶν εὐχῶν
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† Ὁ Φλωρίνης, Πρεσπῶν και Ἑορδαίας
ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ

9 σχόλια:

  1. Επί Αυγουστίνου δεν θα υπήρχε καν τέτοιο θέμα. Εκείνος ήταν άξιος. Τέτοιου είδους προβλήματα τα έτρωγε για πρωινό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΗΤΑΝ ΑΓΙΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΙ ΝΕΟΤΕΡΟΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΣΙΑΣΟΥΝ ΤΟ ΑΝΑΣΤΗΜΑ ΤΟΥ.ΤΟ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ, ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΛΕΜΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευτυχώς που σήμερα έχουμε έναν πολύ καλό ποιμενάρχη, ο οποίος στέκεται στα προβλήματα του κόσμου και με πολύ δημοκρατικό τρόπο εκτελεί τα καθήκοντα του. Όχι με εντολές μεγάλων και ωραίων πυλών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΤΙ ΛΕΣ ΒΡΕ ΑΥΛΟΚΟΛΑΚΑ . ΓΙΑΤΙ ΠΡΙΝ ΤΙ ΕΙΧΑΜΕ; Η ΦΛΩΡΙΝΑ ΑΓΑΠΗΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΕΡΑΡΧΗ ΤΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗΣΕ ΜΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΕ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΛΟΓΙΑ. ΑΛΛΟ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΙΕΡΟΣΥΝΗ.

      Διαγραφή
    2. ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΣΧΕΣΙΤΕΣ ΦΤΑΙΝΕ ΚΑΙ Η ΜΠΑΛΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΟΚΛΗΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΥΓΜΗ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΕΙ ΕΝΑ ΦΡΕΝΟ.

      Διαγραφή
  4. Οι ιερεις του Νομου γιατι δε βοηθουν το Γηροκομειο???τοσα πληρωνονται....Αντι να βοηθησουν αυτοι τα γεροντακια εκει μεσα εκτος απο τους συγγενεις που βοηθουν 
    τους δικους τους ανθρωπους(τουλαχιστον οσοι μπορουν) ζητουν αρωγη απο τον κοσμο που δεν εχει να φαει????Ενα κοινωνικο παντοπωλειο γιατι μεχρι τωρα δεν 
    εχουν αξιωθει να κανουν για να 
    προσφερουν τροφιμα σε οικογενειες της Φλωρινας με τα απαραιτητα τροφιμα που δεν τα βγαζουν περα οικονομικα και το εχουν πραγματικα αναγκη???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ κοιμήσου τον ύπνο του δικαίου αφού τόσο δίκαιος αισθάνεσαι. Για πες μου εσύ που ξέρεις, τί μισθό έχουν οι ιερείς; Αυτοί δεν πρέπει να ζήσουν; Δεν έχουν παιδιά, ενοίκια, χαράτσια και υποχρεώσεις που έχει και ο μέσος άνθρωπος; Και που το είδες ότι ζήτησαν χρήματα από αυτόν που δεν έχει να φάει; Πας καθόλου καλά; Και ποιος σου είπε ρε άσχετε ότι η μητρόπολη ή οι εκάστοτε ενορίες δεν διαθέτουν τρόφιμα σε άπορες οικογένειες; Κοινωνικά παντοπωλεία σε άλλες πόλεις δημιουργούν και οι δήμοι ξέρεις, αλλά εκεί... γαργάρα τον Νιαγάρα.
      Παραθέτω επίσης:
      "Ἐπὶ πλέον, κατὰ τὰ δύο τελευταῖα ἔτη τὸ Αὐγουστίνειο Ἐκκλησιαστικὸ Γηροκομεῖο ἔχει ἀναλάβη τὴν παρασκευὴ καὶ διανομὴ ἑκατὸ μερίδων φαγητοῦ ἡμερησίως σὲ πάσχοντες ἡλικωμένους τῆς πόλεως Φλωρίνης."

      Να διαβάζεις καλύτερα την επόμενη φορά. Όχι πιάνουμε ένα πληκτρολόγιο και γράφουμε ότι μας καπνίσει (για να μη το πω αλλιώς.)

      Διαγραφή
    2. Αδελφέ οι ιερείς και οι ναοί προσφέρουν πολλά στην κοινωνία. Δίνουν μηνιαία βοηθήματα σε απόρους, σπουδάζουν άπορα παιδιά, πληρώνουν ενοίκια και ηλεκτρικό, δίνουν ξύλα κ.τ.ο.
      Για το θέμα του γηροκομείου δε φταίνε ούτε οι ιερείς ούτε οι ναοί. Η μητρόπολη, και συγκεκριμένα κάποιοια πρόσωπα, καλό θα είναι να κάνουν ορθολογικότερη διαχείριση, κόβοντας περιττές δαπάνες. Και ο νοών νοείτω...!

      Διαγραφή
  5. Προς 12:31 24/10: μη συγκρίνεις τα ασύγκριτα γιατί γίνεσαι τυμβωρύχος. Ο Καντιώτης έφτιαξε απ το μηδέν μια βασιλειάδα.
    Δεν έκανε φιέστες και συλλείτουργα ούτε έτρεχε σε ταξίδια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ούτε καλούσε συνέχεια δεσποτάδες για να πληρώνει τα έξοδα διαμονής και διατροφής τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.