Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2012

Η Δ.Ε. του Πανεπιστημίου για το μέλλον του ιδρύματος

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας ελπίζοντας ότι οι διάφορες αντιδράσεις που έχουν προκύψει σχετικά με το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του να είναι αποτέλεσμα παρανοήσεων και να μην προκύπτουν από άλλες αιτίες, διευκρινίζει τα εξής:
Διαβάζοντας το σχέδιο γίνεται αντιληπτό ότι κανένα τμήμα από τα 6 του Πανεπιστημίου δεν προτείνει (η διοίκηση του Πανεπιστημίου) να κλείσει ή να μειωθεί, ότι όλα προσανατολίζονται ώστε να αποκτήσουν εσωτερική συνοχή και λειτουργικότητα, να διασφαλιστεί η ποιότητα του προγράμματος σπουδών τους -να προκύψει δηλαδή συνολικά ένα Πανεπιστήμιο και όχι δύο ασύνδετες εγκαταστάσεις- και προτείνεται σε αυτόν που αποφασίζει (δηλαδή το Υπουργείο Παιδείας) η λειτουργία στο τέλος της τετραετίας μιας σχολής Κοινωνικών Επιστημών στην Κοζάνη (όπως άλλωστε υπήρχε στο σχέδιο του 2003) και ο σχεδιασμός της ίδρυσης μιας Σχολής του πρωτογενούς τομέα στη Φλώρινα. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζεται ήδη η προετοιμασία της ανάδειξης τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών. Ενισχύεται επίσης μέσω της Σχολής Δια-βίου μάθησης η διάχυση εκπαιδευτικών λειτουργιών στο σύνολο της Περιφέρειας.
Ενισχύεται επίσης η διάχυση δραστηριοτήτων των Σχολών στο σύνολο της Περιφέρειας μέσω θεσμών που προβλέπεται να ιδρυθούν. Ήδη δράσεις του ΤΕΕΤ οργανώνονται στην Κοζάνη ενώ τέλος, το «κέντρο για τη δημοκρατία και τη συνεργασία στα Βαλκάνια» που πρόκειται να λειτουργήσει στη Φλώρινα φιλοδοξούμε να αποτελέσει ιδιαίτερο θεσμό ενίσχυσης της συνοχής και της εξωστρέφειας του Ιδρύματος εποπτευόμενο από τη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Για το σκοπό αυτό έχει ήδη ιδρυθεί μια επώνυμη έδρα για την διασυνοριακή συνεργασία και την καινοτομία.
Με αυτό τον τρόπο το Πανεπιστήμιο θα αποκτήσει βιώσιμες προοπτικές, θα διασυνδεθούν τα δύο ασύνδετα μέρη του που παρέμειναν από το 2003 σε αυτή την κατάσταση και δεν θα κινδυνεύσει σε άμεσο ή μακρύτερο χρόνο.
Όλα θα πήγαιναν καλύτερα αν ο καθένας έκανε τη δουλειά του σωστά. Τα ακαδημαϊκά θέματα είναι ζητήματα ακαδημαϊκού σχεδιασμού.
Όποιος με ειλικρίνεια θέλει να προσφέρει στο Πανεπιστήμιο αντί να μετράει κεφάλια εισαγόμενων, ας φροντίσει να συμβάλλει για τις υποδομές του και να εκμεταλλευτεί την προστιθέμενη αξία που το Πανεπιστήμιο παράγει, για την ευημερία των πολιτών με τα χρήματα του ελληνικού λαού.

1 σχόλιο:

  1. Διαβάζοντας τις ειδήσεις που αφήνει να διαρρεύσουν το Υπουργείο Παιδείας ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ, ΣΧΟΛΕΣ ΙΔΙΟΥ ΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ!
    Πως θα δημιουργήσετε Σχολή πρωτογενούς τομέα στην περιοχή, όταν ήδη υπάρχει Η ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΜΕ 100ΕΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΔΙΚΕΣ ΤΙΣ ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ;
    Μήπως έτσι δεν εναρμονίζεστε με τη γραμμή που έχει δώσει το Υπουργείο και κατηγορηθείτε ότι κοιτάτε απλά να προτείνετε κάτι το οποίο πλέον έχει ζήτηση, μιας και υπάρχει εν μέσω κρίσης στροφή στην πραγματική οικονομία όπως είναι ο αγροτικός τομέας και ο τομέας των τροφίμων. Επιπλέον θέλετε να δημιουργήσετε κάτι από μηδενική βάση που έχει σημαντικό κόστος (ενώ όλα αυτά γίνονται για τη μείωση των δαπανών) ενώ υπάρχει κάτι έτοιμο!
    Προσωπικά θεωρώ ότι το ιστορικό πανεπιστήμιο της πόλης μας σφάλει, γιατί έτσι δημιουργείται η εντύπωση ότι λειτουργεί μόνο για τη δική του προοπτική, περιφρονώντας ένα σημαντικό ίδρυμα όπως το ΤΕΙ Φλώρινας. Το πανεπιστήμιο έχει γνωστικά αντικείμενα που είναι αναμφίβολα από τα καλύτερα και συμβάλλουν στην ελληνική κοινωνία και την πρόοδο αυτής. Μπορεί να ισχυροποιηθεί ακόμα περισσότερο γιατί η περιοχή μας ευνοεί την ανάπτυξη συνεργασιών με τις γείτονες χώρες σε άλλο επίπεδο και μάλιστα άργησε όλα αυτά τα χρόνια.
    Τα ιδρύματα της πόλης είναι από τα πιο ιστορικά της χώρας και συμβάλλουν ποικιλοτρόπως στην περιοχή μας γι αυτό όλοι πρέπει να τα υπερασπιστούμε και να τα προστατέψουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.