Κυριακή 17 Απριλίου 2011

Νομός χαμηλής επικινδυνότητας στα τροχαία η Φλώρινα

Ως «νομός» χαμηλής επικινδυνότητας χαρακτηρίζεται η Φλώρινα, σε ετήσια έρευνα του Πολυτεχνείου Κρήτης για την ταξινόμηση των νομών της Ελλάδας με βάση τα τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν στα όριά τους.
 
Η έρευνα
Παρά το ότι το προηγούμενο έτος η κατανάλωση καυσίμων μειώθηκε κατά περίπου 10% (9,5% μείωση στην κατανάλωση βενζίνης και 11% μείωση στο πετρέλαιο κίνησης), κάτι το οποίο συνεπάγεται μειωμένη κυκλοφορία στους δρόμους, δεν υπήρξε αντίστοιχος περιορισμός στα τροχαία. Όσο για τους πιο επικίνδυνους νομούς στην Ελλάδα, στη σχετική «μαύρη λίστα» φιγουράρουν τρεις νομοί από τη Βόρεια Ελλάδα, η Πιερία, η Χαλκιδική και η Καβάλα, ενώ άλλοι οκτώ νομοί μένουν... μετεξεταστέοι, αφού χαρακτηρίζονται ως μέτριας επικινδυνότητας.
Το 2010 καταγράφηκε μείωση μόνο στα θανατηφόρα δυστυχήματα και στους νεκρούς, ενώ στις υπόλοιπες κατηγορίες ατυχημάτων υπήρξε αύξηση, με τη μεγαλύτερη να φτάνει στο 5,1% και να αφορά τους σοβαρά τραυματίες.
«Συνολικά έγιναν 297 περισσότερα ατυχήματα και οι παθόντες αυξήθηκαν κατά 244 άτομα σε σχέση με το 2009. Οι νεκροί μειώθηκαν κατά 182 (1.281 από 1.463), επιτυγχάνοντας το βραχυπρόθεσμο στόχο που είχε τεθεί από την αρχή του έτους για μείωσή τους κατά 100 άτομα, αλλά μένοντας μακριά από το μακροπρόθεσμο στόχο του ''Καθ’ οδόν 2006 - 2010'' των 1.010 νεκρών για το 2010, με απόκλιση 271 ατόμων», επισημαίνεται στην έρευνα που εκπονήθηκε από τον καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης, διευθυντή του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης, Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη, το διδάκτορα του Πολυτεχνείου Μιχαήλ Νικολαράκη και τον επίκουρο καθηγητή του Πολυτεχνείου Μιχάλη Δούμπο.
Οι μελετητές υπογραμμίζουν, ωστόσο, ότι οι μειώσεις δεν ήταν ομοιόμορφες σε όλες τις περιοχές της χώρας, καθώς σε 12 νομούς διαπιστώθηκε αύξηση σε όλες τις κατηγορίες ατυχημάτων και παθόντων.
Ο νομός Πιερίας, από την 31η θέση στην οποία βρισκόταν το 2009 με βάση την ετήσια έκθεση του Πολυτεχνείου Κρήτης, βρέθηκε στην 9η θέση το 2010, με μεγάλη αύξηση στους νεκρούς, που από 18 έφτασαν στους 27.
Ο νομός Χαλκιδικής, από πρώτος που ήταν στη «μαύρη λίστα» του 2009, έπεσε στη 13η θέση στην κατάταξη του 2010, όμως εξακολουθεί να παραμένει ένας από τους νομούς υψηλής επικινδυνότητας. Όσο για την Καβάλα, που επίσης συγκαταλέγεται στους επικίνδυνους νομούς, και αυτή βελτίωσε τη θέση της, αφού από την 9η θέση που κατείχε, έπεσε στη 17η.
Μέτριας επικινδυνότητας χαρακτηρίζονται οι νομοί Ημαθίας, Έβρου, Θεσσαλονίκης, Κοζάνης, Κιλκίς, Ροδόπης, Σερρών και Δράμας. Μάλιστα, ο νομός Θεσσαλονίκης κατατάσσεται στην 26η θέση από τη 14η το 2009. Στα θανατηφόρα καταγράφηκε μείωση με 70 ατυχήματα το 2010, έναντι 83 το 2009, όπως και στους νεκρούς (75 από 93). Στα ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό διαπιστώθηκε αύξηση (132 από 120), με 153 σοβαρά τραυματίες από 134, ενώ σημαντική ήταν η αύξηση στα ελαφρά ατυχήματα. Χαμηλής επικινδυνότητας χαρακτηρίζονται οι νομοί Πέλλας, Ξάνθης, Φλώρινας, Καστοριάς και Γρεβενών.
Στην ετήσια έρευνα του Πολυτεχνείου Κρήτης γίνεται ειδική αναφορά στο στόλο των οχημάτων. «Το 2010 κυκλοφόρησαν 141.499 καινούργια επιβατηγά αυτοκίνητα έναντι 220.548 το 2009 και 267.295 το 2008. Η απόφαση για επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης των παλαιών αυτοκινήτων άνω των 12 ετών αναμένεται να βοηθήσει στην ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων με νέας τεχνολογίας, εφοδιασμένα με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, που από άποψη οδικής ασφάλειας βοηθούν να έχουμε λιγότερες συνέπειες σε ένα ατύχημα. Το πρόβλημα όμως του γερασμένου στόλου παραμένει στα ελαφρά φορτηγά και τα αγροτικά, όπου ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 14,6 έτη και δεν έχει προβλεφθεί απόσυρση. Επιπλέον, το 2010 αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία μόνον 68.084 αυτοκίνητα, ενώ το 2009 είχαν αποσυρθεί από την κυκλοφορία 146.616 οχήματα», επισημαίνεται στην έρευνα.

Πηγή: Αγγελιοφόρος

4 σχόλια:

  1. ρώτα τα φανοποιεία ρώτα πόσοι πήγαν με ελαφρύ ή βαρύ τροχαίο στα νοσοκομεία ρώτα ποσοι μείναν ανάπηροι μετα απο τροχαίο ρώτα πόσοι ασυνείδητοι οδηγάν μεθυσμένοι και μετά να βγάλεις το συμπέραματα σου...με αυτούς τους δρόμους που έχουμε και με αυτές τις ασφαλείς αναλύσεις περι ασφαλών δρόμων ποτέ δέν θα αξιοθούμε να έχουμε αξιοπρεπές οδικό δίκτυο...να είναι καλά οι λαμαρινάδες και οι ασφαλιστικές ...τι ναπώ ότι ζούμε στον Νομό του παραλόγου; σε λίγο θα μας πείς ότι έχουμε και το ασφαλέστερο οδικό δίκτυο της ελλάδος...καλά ξημερώματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν το λέω εγώ αγαπητέ μου φίλε (11:30). Μια έρευνα το λέει... και μην είσαι τόσο επιθετικός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΑΣΧΕΤΟ αλλά ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ να γνωστοποιηθεί στις δύσκολες μέρες που ζούμε: Τόσο το σχέδιο "ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ" πριν από δώδεκα (12) χρόνια όσο και το σχέδιο "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ" πρόσφατα, σχεδιάστηκαν και εφαρμόστηκαν με το "έτσι θέλω", με υποτιθέμενα οικονομικά κριτήρια. Στα πλαίσια της εφαρμογής του σχεδίου "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ", το κατάστημα της ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ που βρίσκεται στη Φλώρινα (ως έδρα νομού) από τότε που η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ εκπροσωπείται σε κάθε νομό, υποβαθμίστηκε. Μέχρι εδώ τίποτε το ασυνήθιστο, αλλά ... Ενώ υπάρχει το κτίριο, το οποίο κατασκευάστηκε με τις προβλεπόμενες προδιαγραφές λειτουργίας και ασφαλείας, δεν χρησιμοποιείται πλέον. Αντί αυτού, η Τράπεζα της Ελλάδος προέβη στην ενοικίαση άλλου ακινήτου όπου έχει μετεγκατασταθεί, προφανώς για λόγους "οικονομίας". Και εσύ λαέ πλήρωνε αυτά τα επί πλέον ενοίκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπράβο μας!!!
    Που μειώσαμε την κατανάλωση βενζίνης και πετρελαίου κίνησης!!!
    Μπράβο μας που αυξήσαμε την κατανάλωση στο πετρέλαιο θέρμανσης!!!
    Μπράβο μας που πληρώνουμε ΔΥΟ διόδια για την Θεσσαλονίκη, ως τα μόνα πολύ μεγάλα κορόιδα που είμαστε!!!
    Μπράβο που βάζουμε βενζίνη και πετρέλαιο από το Μοναστήρι!!!
    Μπράβο σε αυτούς που βγάζουν τέτοιες στατιστικές και έρευνες!!!
    Θα πρέπει πολύ καλά να πληρώθηκαν για το έργο τους!!!
    Μπράβο και στην ελληνοσυνοριακή πολυτάλαντη και πολύκρυφη τροχαία μας, που με τα τόοοοοοσααααααααα μπλόκα, επιτηρεί και φυλάει τους δρόμους!!!!

    Αχ, τα χάπια μου !!!

    Πάτε καλά ρε χάνοι;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.