Την Τετάρτη, 30/3/2011, ημέρα κατά την οποία χιλιάδες εκπαιδευτικοί απεργούσαν διαμαρτυρόμενοι για τις συνέπειες της πολιτικής του «Μνημονίου», επέλεξε η Υπουργός Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου για να ανακοινώσει τις αλλαγές για το «Νέο Λύκειο». Κατά πάγια πλέον τακτική, απαξιώθηκαν πλήρως η ΟΛΜΕ αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα (ΕΣΥΠ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) για τα οποία υποτίθεται ότι ενδιαφέρονται. Για μια άλλη φορά ο εκπαιδευτικός κόσμος αιφνιδιάστηκε με τις εξαγγελίες της κ. Υπουργού. Αποδεικνύεται περίτρανα το πώς αντιλαμβάνεται το διάλογο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Αντί να καταθέσει τις προτάσεις της στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας – Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) του ΕΣΥΠ, προκειμένου να καταθέσουν και τις δικές τους απόψεις τα κόμματα και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις που συμμετέχουν, προτίμησε την αιφνιδιαστική δημοσιοποίηση του «Νέου Λυκείου». Αυτονόητες λοιπόν είναι οι διαμαρτυρίες κομμάτων και συνδικαλιστικών οργανώσεων για την πρακτική που ακολούθησε το Υπουργείο Παιδείας στο ΕΣΥΠ.
Όσο δε αφορά την ουσία των προτάσεων για το «Νέο Λύκειο», επισημαίνουμε ότι οι επιχειρούμενες αλλαγές δεν είναι καθόλου νέες. Με κάποιες διαφοροποιήσεις παραμένει ο διαχωρισμός σε κατευθύνσεις, αντίστοιχες με τις ισχύουσες σήμερα.
Η Υπουργός Παιδείας δεν ανακοίνωσε το σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με δεδομένη όμως την τοποθέτηση της πολιτικής ηγεσίας για το ζήτημα αυτό στο ΕΣΥΠ, βαδίζουμε σε ένα σύστημα πολλαπλών εξετάσεων. Η πρώτη εξεταστική διαδικασία θα πραγματοποιείται για την εισαγωγή του μαθητή σε σχολή της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και η δεύτερη μετά το 1ο έτος για την επιλογή τμήματος. Είναι λοιπόν προφανές ότι όχι μόνο δεν μειώνεται ο εξεταστικός Γολγοθάς των μαθητών αλλά αυξάνεται. Συνακόλουθα, όχι μόνο δεν θα μειωθεί ο αριθμός των μαθητών που θα παρακολουθούν φροντιστήρια, αλλά θα προκύψουν και «Πανεπιστημιακά φροντιστήρια» για να προετοιμάσουν τους φοιτητές του 1ου έτους. Επιπρόσθετα ο συνυπολογισμός της τελικής βαθμολογίας των τριών τάξεων του Λυκείου (ακόμα και με χαμηλό συντελεστή) θα επιτείνει την ανασφάλεια των μαθητών. Επί της ουσίας οι μαθητές καλούνται με το νέο σύστημα να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες ενός εξαντλητικού εξεταστικού συστήματος.
Αυτό που κυρίως αμφισβητείται και υπονομεύεται με τις νέες εξαγγελίες είναι η γενική μόρφωση, με την έννοια ενός επαρκούς και συνεκτικού σώματος γνώσεων που θα παρέχει στο σύγχρονο πολίτη τη δυνατότητα να κατανοεί την πολυπλοκότητα των προβλημάτων του φυσικού και του κοινωνικού περιβάλλοντος και να αντιμετωπίζει με θετικό τρόπο τις προκλήσεις του σήμερα θεμελιώνοντας την ανακαινιστική δράση του σε υγιείς κοινωνικές αξίες. Το Ενιαίο Λύκειο θεωρίας και πράξης, που ως δομικό πλαίσιο θα μπορούσε να υπηρετήσει αποτελεσματικά ένα τέτοιο στόχο, δεν συζητείται καν από τους αρμόδιους παράγοντες. Το Υπουργείο παιδείας δεν εξετάζει καν με ενιαίο τρόπο το Γενικό με το Επαγγελματικό Λύκειο (θα ακολουθήσει γι αυτό άλλη εξαγγελία μετά το Πάσχα) υποβαθμίζοντας και με αυτό τον τρόπο για ακόμα μια φορά τη σημασία της ΤΕΕ ως δευτερεύουσας.
Η προτεινόμενη δομή του Λυκείου, υπηρετώντας κατά βάση τις απαιτήσεις του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και όχι την πρωταρχικής σημασίας απαίτηση για επαρκή και συνεκτική γενική μόρφωση-δικαίωμα κάθε παιδιού, θα οδηγήσει τελικά τη διεύρυνση των μορφωτικών ανισοτήτων σε βάρος των πιο αδικημένων.
Η εισαγωγή του 3ωρου μαθήματος της ερευνητικής εργασίας, παρόλο που κάτω από προϋποθέσεις όπως η λειτουργία σχολικών βιβλιοθηκών, εργαστηρίων, πρόσβαση στο διαδίκτυο και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, θα μπορούσε να έχει θετικό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία θεωρούμε ότι μπορεί να έχει και αρνητικές συνέπειες. Με δεδομένο ότι σύμφωνα με τις δηλώσεις της Υπουργού οι βαθμοί των εργασιών θα συνυπολογίζονται στην διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, πιθανόν να οδηγήσει σε «βιομηχανία» παραγωγής εργασιών.
Το βασικό αίτημα της Ομοσπονδίας μας για 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση παραπέμπεται στις καλένδες.
Τέλος, καμιά σοβαρή αλλαγή στην εκπαίδευση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς την αναγκαία αύξηση των δαπανών για την παιδεία και την ουσιαστική πολύπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών. Και τα δύο αυτά στοιχεία έχουν όμως θυσιαστεί στην πολιτική του μνημονίου που επιδιώκει το φτηνό και ιδιωτικοποιημένο σχολείο.
Συμπαράσταση από τα ευρωπαϊκά συνδικάτα
Την αμέριστη συμπαράστασή τους στον αγώνα των Ελλήνων εκπαιδευτικών και των ομοσπονδιών τους, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, ενάντια στην εφαρμογή της πολιτικής του μνημονίου στην εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς (περικοπές δαπανών και μισθών) καθώς και στις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, εκφράζουν με πρόσφατα ψηφίσματά τους ομοσπονδίες εκπαιδευτικών από όλη την Ευρώπη.
Επίσης επιστολές με ανάλογο περιεχόμενο αποστέλλουν στην Υπουργό και την Υφυπουργό Παιδείας.
Συγκεκριμένα η Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Εκπαιδευτικών (ETUCE) ζητά από την Υπουργό Παιδείας να έχει ουσιαστικό διάλογο με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και σταματήσει τις περικοπές στην εκπαίδευση.
Ψηφίσματα και επιστολές στην Υπουργό και την Υφυπουργό Παιδείας έχουν στείλει μέχρι στιγμής ομοσπονδίες από: τη Δανία, την Αγγλία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Τουρκία, την Κύπρο, τη Σλοβενία, τη Βουλγαρία και την Λετονία (http://olme-attik.att.sch.gr/olmeen.php).
Τη συμπαράστασή στις Ελληνικές Ομοσπονδίες εκπαιδευτικών έχει ήδη εκφράσει και η Παγκόσμια Συνομοσπονδία Εκπαιδευτικών (Education International) http://www.ei-ie.org/news/news_details/1678
Το ψήφισμα της ETUCE
Η Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Επιτροπή για την εκπαίδευση (ETUCE), η οποία εκπροσωπεί 135 οργανώσεις εκπαιδευτικών και 12.8 εκατομμύριο άτομα από 45 Ευρωπαϊκές χώρες, επιθυμεί να εκφράσει την ανησυχία της για την παρούσα κατάσταση στην Ελλάδα.
Η ETUCE έχει λάβει εκθέσεις από τις οργανώσεις-μέλη της στην Ελλάδα σύμφωνα με τις οποίες το Υπουργείο Παιδείας της χώρας έχει αναγγείλει τη συγχώνευση 1933 σχολικών μονάδων, γεγονός το οποίο συνεπάγεται το κλείσιμο 1056 σχολείων, οδηγώντας σε απώλεια 3000 θέσεων εργασίας και σε μία δραματική μείωση της ποιότητας της εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Αυτές οι αλλαγές έχουν δρομολογηθεί χωρίς οποιονδήποτε προγενέστερο ουσιαστικό διάλογο με τις συνδικαλιστικές ενώσεις των εκπαιδευτικών.
Μολονότι είναι κατανοητή η ανάγκη αντιμετώπισης του δημόσιου ελλείμματος, η ETUCE υπογραμμίζει την ανάγκη οποιαδήποτε αλλαγή που έχει επιπτώσεις στο εργατικό δυναμικό της εκπαίδευσης να επιχειρηθεί μέσω του κοινωνικού διαλόγου με τις οργανώσεις των εκπαιδευτικών, και τονίζει ότι οι περικοπές στην εκπαίδευση δεν αποτελούν την κατάλληλη απάντηση στις προκλήσεις που η Ευρώπη αντιμετωπίζει αυτή την περίοδο λόγω της οικονομικής κρίσης.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η ETUCE,
- Λαμβάνοντας υπόψη την Οδηγία 2002/14/CE του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Μαρτίου 2002 που θεσπίζουν ένα γενικό πλαίσιο ενημέρωσης και διαβούλευσης των εργαζομένων στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα, και προσκαλούν τους εργοδότες στα κράτη-μέλη της ΕΕ να έρθουν σε διαβούλευση με τους εργαζόμενους, περιλαμβανομένων εκείνων σε κλαδικό επίπεδο, για οποιοδήποτε ζήτημα είναι πιθανόν να έχει επιπτώσεις στις συνθήκες εργασίας τους.
- Λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πρόσφατα συμπεράσματα του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ρόλο της εκπαίδευσης και της κατάρτισης στην εφαρμογή της Στρατηγικής «Ευρώπη 2020» (14 Φεβρουαρίου 2011), τονίζει ότι «επείγει η αποτελεσματική επένδυση σε υψηλής ποιότητας, εκσυγχρονισμένη και αναθεωρημένη εκπαίδευση και κατάρτιση, διότι αφενός θα θέσει τα θεμέλια της μακροπρόθεσμης ευημερίας της Ευρώπης και αφετέρου, παρέχοντας περισσότερες και καλύτερες δεξιότητες και προσόντα θα διευκολύνει βραχυπρόθεσμα την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κρίσης». (5505/11, Ι: 1)
- Λαμβάνοντας υπόψη τα Συμπεράσματα του Συμβουλίου στην ανακοίνωση σχετικά με τις νέες δεξιότητες για νέες θέσεις εργασίας (COM 2008 868), που υπογραμμίζεται η ανάγκη για επενδύσεις στην εκπαίδευση και την κατάρτιση (9 Μαρτίου 2009).
- Λαμβάνοντας υπόψη την κοινή δήλωση των Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Εταίρων στην εκπαίδευση «Επένδυση στο μέλλον» (18 Ιανουαρίου 2011).
1. Πιέζει την ελληνική κυβέρνηση να μην πραγματοποιήσει περικοπές στην εκπαίδευση.
2. Προσκαλεί την Ελληνική κυβέρνηση να συμμετέχει σε ένα διεξοδικό και βιώσιμο διάλογο με τις οργανώσεις των εκπαιδευτικών, για όλα τα ζητήματα σχετικά με το εκπαιδευτικό σύστημα υπό αυτήν τη μορφή, προκειμένου να βρεθεί μια συλλογικά διαμορφωμένη λύση για την τρέχουσα κατάσταση.
3. Επαναλαμβάνει την πλήρη υποστήριξή της προς τους εκπαιδευτικούς της Ελλάδας και τις συνδικαλιστικές οργανώσεις τους ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.
Εξ ονόματος της ETUCE,
Ronnie Smith,
Πρόεδρος
Όσο δε αφορά την ουσία των προτάσεων για το «Νέο Λύκειο», επισημαίνουμε ότι οι επιχειρούμενες αλλαγές δεν είναι καθόλου νέες. Με κάποιες διαφοροποιήσεις παραμένει ο διαχωρισμός σε κατευθύνσεις, αντίστοιχες με τις ισχύουσες σήμερα.
Η Υπουργός Παιδείας δεν ανακοίνωσε το σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με δεδομένη όμως την τοποθέτηση της πολιτικής ηγεσίας για το ζήτημα αυτό στο ΕΣΥΠ, βαδίζουμε σε ένα σύστημα πολλαπλών εξετάσεων. Η πρώτη εξεταστική διαδικασία θα πραγματοποιείται για την εισαγωγή του μαθητή σε σχολή της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και η δεύτερη μετά το 1ο έτος για την επιλογή τμήματος. Είναι λοιπόν προφανές ότι όχι μόνο δεν μειώνεται ο εξεταστικός Γολγοθάς των μαθητών αλλά αυξάνεται. Συνακόλουθα, όχι μόνο δεν θα μειωθεί ο αριθμός των μαθητών που θα παρακολουθούν φροντιστήρια, αλλά θα προκύψουν και «Πανεπιστημιακά φροντιστήρια» για να προετοιμάσουν τους φοιτητές του 1ου έτους. Επιπρόσθετα ο συνυπολογισμός της τελικής βαθμολογίας των τριών τάξεων του Λυκείου (ακόμα και με χαμηλό συντελεστή) θα επιτείνει την ανασφάλεια των μαθητών. Επί της ουσίας οι μαθητές καλούνται με το νέο σύστημα να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες ενός εξαντλητικού εξεταστικού συστήματος.
Αυτό που κυρίως αμφισβητείται και υπονομεύεται με τις νέες εξαγγελίες είναι η γενική μόρφωση, με την έννοια ενός επαρκούς και συνεκτικού σώματος γνώσεων που θα παρέχει στο σύγχρονο πολίτη τη δυνατότητα να κατανοεί την πολυπλοκότητα των προβλημάτων του φυσικού και του κοινωνικού περιβάλλοντος και να αντιμετωπίζει με θετικό τρόπο τις προκλήσεις του σήμερα θεμελιώνοντας την ανακαινιστική δράση του σε υγιείς κοινωνικές αξίες. Το Ενιαίο Λύκειο θεωρίας και πράξης, που ως δομικό πλαίσιο θα μπορούσε να υπηρετήσει αποτελεσματικά ένα τέτοιο στόχο, δεν συζητείται καν από τους αρμόδιους παράγοντες. Το Υπουργείο παιδείας δεν εξετάζει καν με ενιαίο τρόπο το Γενικό με το Επαγγελματικό Λύκειο (θα ακολουθήσει γι αυτό άλλη εξαγγελία μετά το Πάσχα) υποβαθμίζοντας και με αυτό τον τρόπο για ακόμα μια φορά τη σημασία της ΤΕΕ ως δευτερεύουσας.
Η προτεινόμενη δομή του Λυκείου, υπηρετώντας κατά βάση τις απαιτήσεις του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και όχι την πρωταρχικής σημασίας απαίτηση για επαρκή και συνεκτική γενική μόρφωση-δικαίωμα κάθε παιδιού, θα οδηγήσει τελικά τη διεύρυνση των μορφωτικών ανισοτήτων σε βάρος των πιο αδικημένων.
Η εισαγωγή του 3ωρου μαθήματος της ερευνητικής εργασίας, παρόλο που κάτω από προϋποθέσεις όπως η λειτουργία σχολικών βιβλιοθηκών, εργαστηρίων, πρόσβαση στο διαδίκτυο και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, θα μπορούσε να έχει θετικό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία θεωρούμε ότι μπορεί να έχει και αρνητικές συνέπειες. Με δεδομένο ότι σύμφωνα με τις δηλώσεις της Υπουργού οι βαθμοί των εργασιών θα συνυπολογίζονται στην διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, πιθανόν να οδηγήσει σε «βιομηχανία» παραγωγής εργασιών.
Το βασικό αίτημα της Ομοσπονδίας μας για 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση παραπέμπεται στις καλένδες.
Τέλος, καμιά σοβαρή αλλαγή στην εκπαίδευση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς την αναγκαία αύξηση των δαπανών για την παιδεία και την ουσιαστική πολύπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών. Και τα δύο αυτά στοιχεία έχουν όμως θυσιαστεί στην πολιτική του μνημονίου που επιδιώκει το φτηνό και ιδιωτικοποιημένο σχολείο.
Συμπαράσταση από τα ευρωπαϊκά συνδικάτα
Την αμέριστη συμπαράστασή τους στον αγώνα των Ελλήνων εκπαιδευτικών και των ομοσπονδιών τους, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, ενάντια στην εφαρμογή της πολιτικής του μνημονίου στην εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς (περικοπές δαπανών και μισθών) καθώς και στις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, εκφράζουν με πρόσφατα ψηφίσματά τους ομοσπονδίες εκπαιδευτικών από όλη την Ευρώπη.
Επίσης επιστολές με ανάλογο περιεχόμενο αποστέλλουν στην Υπουργό και την Υφυπουργό Παιδείας.
Συγκεκριμένα η Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Εκπαιδευτικών (ETUCE) ζητά από την Υπουργό Παιδείας να έχει ουσιαστικό διάλογο με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και σταματήσει τις περικοπές στην εκπαίδευση.
Ψηφίσματα και επιστολές στην Υπουργό και την Υφυπουργό Παιδείας έχουν στείλει μέχρι στιγμής ομοσπονδίες από: τη Δανία, την Αγγλία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Τουρκία, την Κύπρο, τη Σλοβενία, τη Βουλγαρία και την Λετονία (http://olme-attik.att.sch.gr/olmeen.php).
Τη συμπαράστασή στις Ελληνικές Ομοσπονδίες εκπαιδευτικών έχει ήδη εκφράσει και η Παγκόσμια Συνομοσπονδία Εκπαιδευτικών (Education International) http://www.ei-ie.org/news/news_details/1678
Το ψήφισμα της ETUCE
Η Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Επιτροπή για την εκπαίδευση (ETUCE), η οποία εκπροσωπεί 135 οργανώσεις εκπαιδευτικών και 12.8 εκατομμύριο άτομα από 45 Ευρωπαϊκές χώρες, επιθυμεί να εκφράσει την ανησυχία της για την παρούσα κατάσταση στην Ελλάδα.
Η ETUCE έχει λάβει εκθέσεις από τις οργανώσεις-μέλη της στην Ελλάδα σύμφωνα με τις οποίες το Υπουργείο Παιδείας της χώρας έχει αναγγείλει τη συγχώνευση 1933 σχολικών μονάδων, γεγονός το οποίο συνεπάγεται το κλείσιμο 1056 σχολείων, οδηγώντας σε απώλεια 3000 θέσεων εργασίας και σε μία δραματική μείωση της ποιότητας της εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Αυτές οι αλλαγές έχουν δρομολογηθεί χωρίς οποιονδήποτε προγενέστερο ουσιαστικό διάλογο με τις συνδικαλιστικές ενώσεις των εκπαιδευτικών.
Μολονότι είναι κατανοητή η ανάγκη αντιμετώπισης του δημόσιου ελλείμματος, η ETUCE υπογραμμίζει την ανάγκη οποιαδήποτε αλλαγή που έχει επιπτώσεις στο εργατικό δυναμικό της εκπαίδευσης να επιχειρηθεί μέσω του κοινωνικού διαλόγου με τις οργανώσεις των εκπαιδευτικών, και τονίζει ότι οι περικοπές στην εκπαίδευση δεν αποτελούν την κατάλληλη απάντηση στις προκλήσεις που η Ευρώπη αντιμετωπίζει αυτή την περίοδο λόγω της οικονομικής κρίσης.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η ETUCE,
- Λαμβάνοντας υπόψη την Οδηγία 2002/14/CE του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Μαρτίου 2002 που θεσπίζουν ένα γενικό πλαίσιο ενημέρωσης και διαβούλευσης των εργαζομένων στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα, και προσκαλούν τους εργοδότες στα κράτη-μέλη της ΕΕ να έρθουν σε διαβούλευση με τους εργαζόμενους, περιλαμβανομένων εκείνων σε κλαδικό επίπεδο, για οποιοδήποτε ζήτημα είναι πιθανόν να έχει επιπτώσεις στις συνθήκες εργασίας τους.
- Λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πρόσφατα συμπεράσματα του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ρόλο της εκπαίδευσης και της κατάρτισης στην εφαρμογή της Στρατηγικής «Ευρώπη 2020» (14 Φεβρουαρίου 2011), τονίζει ότι «επείγει η αποτελεσματική επένδυση σε υψηλής ποιότητας, εκσυγχρονισμένη και αναθεωρημένη εκπαίδευση και κατάρτιση, διότι αφενός θα θέσει τα θεμέλια της μακροπρόθεσμης ευημερίας της Ευρώπης και αφετέρου, παρέχοντας περισσότερες και καλύτερες δεξιότητες και προσόντα θα διευκολύνει βραχυπρόθεσμα την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κρίσης». (5505/11, Ι: 1)
- Λαμβάνοντας υπόψη τα Συμπεράσματα του Συμβουλίου στην ανακοίνωση σχετικά με τις νέες δεξιότητες για νέες θέσεις εργασίας (COM 2008 868), που υπογραμμίζεται η ανάγκη για επενδύσεις στην εκπαίδευση και την κατάρτιση (9 Μαρτίου 2009).
- Λαμβάνοντας υπόψη την κοινή δήλωση των Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Εταίρων στην εκπαίδευση «Επένδυση στο μέλλον» (18 Ιανουαρίου 2011).
1. Πιέζει την ελληνική κυβέρνηση να μην πραγματοποιήσει περικοπές στην εκπαίδευση.
2. Προσκαλεί την Ελληνική κυβέρνηση να συμμετέχει σε ένα διεξοδικό και βιώσιμο διάλογο με τις οργανώσεις των εκπαιδευτικών, για όλα τα ζητήματα σχετικά με το εκπαιδευτικό σύστημα υπό αυτήν τη μορφή, προκειμένου να βρεθεί μια συλλογικά διαμορφωμένη λύση για την τρέχουσα κατάσταση.
3. Επαναλαμβάνει την πλήρη υποστήριξή της προς τους εκπαιδευτικούς της Ελλάδας και τις συνδικαλιστικές οργανώσεις τους ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.
Εξ ονόματος της ETUCE,
Ronnie Smith,
Πρόεδρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.