Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2015

Επιστολή της Ποντιακής Νεολαίας Φλώρινας προς τον υπουργό Παιδείας Ν. Φίλη

Κ. Υπουργέ
Σχετικά με τις δηλώσεις σας στην εκπομπή «στον ενικό» με τον κ. Χατζηνικολάου περί μη υπαγωγής του όρου «γενοκτονία» σε όλα αυτά που υπέστησαν οι πρόγονοι μας θα θέλαμε να σας διευκρινίσουμε τα εξής:
Η γενοκτονία ως όρος διαμορφώθηκε στην δίκη της Νυρεμβέργης, όπου καταδικάστηκαν οι Ναζιστές για τα εγκλήματα του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Ως νομική έννοια διατυπώθηκε από το διεθνές δίκαιο με την σύμβαση της Ρώμης για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Αποτελεί το βαρύτερο έγκλημα, για το οποίο μάλιστα δεν υπάρχει παραγραφή.
Ο Ελληνικός όρος γενοκτονία είναι ταυτόσημος με τον διεθνώς χρησιμοποιούμενο όρο genocide που προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις γένος και κτείνω (=φονεύω). Με αυτόν τον όρο αποδίδεται κυριολεκτικά η από τους αρχαιότατους χρόνους υφιστάμενη έννοια και ακριβέστερα ένα από τα αρχαιότερα μαζικά εγκλήματα που αποβλέπουν στη συστηματική, με βίαια ως επί το πλείστον μέσα, επιδιωκόμενη εξόντωση ολόκληρης φυλής ή τμήματος αυτής σε ορισμένο τόπο.
Σας υπενθυμίζω ότι στον Πόντο άνθισε, για είκοσιοχτώ ολόκληρους αιώνες, ένας πολιτισμός των Ελλήνων. Ο ίδιος εκείνος πολιτισμός που κόμισε στην ανθρωπότητα για πρώτη φορά, την κριτική σκέψη, τη βάση της επιστήμης της έρευνας και της πολιτικής. Το 1865 οι Έλληνες του Πόντου ανέρχονται σε 265.000, και στις αρχές του 20ου αιώνα αγγίζουν τις 700.000. Στην εκπαίδευση αναφέρονται 1058 σχολεία όλων των βαθμίδων με κορυφαίο το μεγαλειώδες κτήριο του φροντιστηρίου της Τραπεζούντας. Την ορθοδοξία υπηρετούν 1460 κληρικοί, όπου ο αριθμός των εκκλησιών ξεπερνά τις 1130. Στις μεγάλες πόλεις διατηρούνται φιλόπτωχες αδελφότητες, φιλανθρωπικοί οργανισμοί και πολλά άλλα κοινωφελή ιδρύματα που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε Έλληνες και ξένους.
Ήδη τον Οκτώβρη του 1911 οι Τούρκοι οργάνωσαν μυστικό συνέδριο στην Θεσσαλονίκη όπου αποφασίσθηκε η εκκαθάριση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας από κάθε μη μουσουλμανικό στοιχείο. Ακολούθησαν Πορείες θανάτου, απαγχονισμοί, δολοφονίες, βιασμοί. Ο ίδιος ο Κεμάλ δήλωσε σε Ρώσο διπλωμάτη το Σεπτέμβρη του 1919 «έχω όπλο την αγχόνη». Οι Τούρκοι πέρασαν στην επίθεση χωρίς προσχήματα. Οι δολοφονίες γινόταν συστηματικά, οργανωμένα και εκτεταμένα.
Η άρνηση του εγκλήματος αυτού κατά της ανθρωπότητας δεν συνιστά μόνο προσβολή στην μνήμη των θυμάτων αλλά αποτελεί σύμπραξη με τον γενοκτόνο στην τελευταία και πιο βάναυση φάση της Γενοκτονίας, αυτή της αλλοίωσης της ιστορικής μνήμης.
Θέλω να σας υπενθυμίσω ότι η Ελλάδα στις 24 Φεβρουαρίου 1994 καθιέρωσε ως ημέρα μνήμης της Ποντιακής γενοκτονίας τη 19η Μαΐου, ημέρα που ο Μουσταφά Κεμάλ αποβιβάστηκε στην Σαμψούντα και ξεκίνησε η δεύτερη φάση της γενοκτονίας. Τον ίδιο χρόνο και η Κυπριακή βουλή καθιερώνει την 19η Μαΐου ως ημέρα μνήμης της γενοκτονίας. Από τον Μάιο του 2002 μέχρι το 2012, 11 πολιτείες των Ηνωμένων πολιτειών της Αμερικής αναγνώρισαν την Ποντιακή γενοκτονία. Στις 15 Δεκεμβρίου 2007 την αναγνωρίζει η διεθνής ένωση επιστημόνων μελέτης γενοκτονιών. Τον Απρίλιο του 2009 η τοπική βουλή της Νότιας Αυστραλίας τον Μάρτιο του 2010 το Σουηδικό κοινοβούλιο και τελευταία στις 24 Μαρτίου 2015 η Ολομέλεια της Εθνοσυνέλευσης της Δημοκρατίας της Αρμενίας.
Κ. Φίλη, δεν είναι νοητό να ανεχόμαστε μια πολιτική που κουμπαριάζει με την αμετανόητη και θρασύτατη ηγεσία ενός λαού που μόνο καυχάται για τα αποτρόπαια εγκλήματα των πατέρων του.
Εμείς, οι νέες γενιές οφείλουμε να απαιτούμε το δικαίωμα στην ιστορική μνήμη, τη διεθνοποίηση της αναγνώρισης της γενοκτονίας σαν επισφράγισμα των αγώνων του τόσο βάναυσα καταπατημένου λαού, που δεν αφελληνίσθηκε, αλλά επιβίωσε προχωρώντας στον δρόμο της προκοπής και της ανόδου δίνοντας στοιχεία αξίωσης και πολιτισμού.
Επειδή, για εμάς η Γενοκτονία δεν παίρνει εισαγωγικά. Αντιθέτως, το χρέος μας προς τους προγόνους μας, την Πατρίδα και την Ανθρωπότητα δεν μας επιτρέπει να παραβλέπουμε προκλητικές τοποθετήσεις από τους καθ’ ύλην αρμόδιους υπουργούς, για το λόγο αυτό οι αγώνες μας θα κλιμακωθούν και θα κάνουμε το πάν για να προστατεύσουμε την μνήμη των προγόνων μας.

ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΕΥΘΥΜΙΑΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΤΑ ΜΕΛΗ
ΚΕΣΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ
ΚΕΣΙΔΟΥ ΚΛΑΙΡΗ
ΗΛΙΑΔΟΥ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ
ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΔΗΣ ΑΝΕΣΤΗΣ
ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΚΕΒΡΕΚΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΚΑΪΤΑΝΙΔΟΥ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ

2 σχόλια:

  1. Ως εθνoκάθαρση ορίστηκε από Επιτροπή του ΟΗΕ το 1993 η προσπάθεια δημιουργίας εθνικά ομοιογενών γεωγραφικών περιοχών μέσω βίαιου εκτοπισμού πληθυσμών που ανήκουν σε ιδιαίτερες εθνικές ομάδες. Η εθνοκάθαρση προϋποθέτει την πλήρη απομάκρυνση και των τελευταίων υπολειμμάτων της στοχευμένης ομάδας μέσω της καταστροφής πολιτισμικών στοιχείων, όπως είναι τα μνημεία, τα νεκροταφεία και οι τόποι λατρείας

    Σε μια αυστηρότερη και γενικότερη μορφή της η εθνοκάθαρση είναι η εξάλειψη μιας μη επιθυμητής ομάδας σε μία κοινωνία, είτε με τη μορφή της γενοκτονίας ή της αναγκαστικής μετανάστευσης
    Γενοκτονία: Η βάσει σχεδίου συστηματική και ολοκληρωτική εξόντωση φυλής ή έθνους.

    Εθνοκάθαρση: Ο μαζικός αφανισμός ή εκδίωξη των μελών μιας εθνότητας από μια περιοχή για γεωπολιτικούς σκοπούς.
    ΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΜΙΛΑ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΦΙΛΗΣ .......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια στα παιδιά μας για την επιστολή τους στον κ Φίλη!!! Προσωπικά θα την ήθελα ακόμα πιο καυστική και σε προσωπικό επίπεδο, αλλά βεβαίως και σε κυβερνητικό! Ο κ Φίλης δεν είναι μόνος του, αλλά εκφράζει απόψεις της ελλ. κυβέρνησης! Ειδικά που ακόμα ο κ Πρωθυπουργός δεν τον απέπεμψε! Αυτό σημαίνει , ότι ο κ Τσίπρας αποδέχεται σιωπηρά αυτές τις άθλιες απόψεις! Εκτός πια παλικάρια μου, κι αν πιστεύετε, ότι μπορεί ο κάθε υπουργός της όποιας κυβέρνησης μπορεί να λέει, ότι θέλει χωρίς επιπτώσεις! Αν αύριο δηλώσει κάποιος υπουργός, ότι πράγματι, τότε στη Σμύρνη υπήρξε <>, τι θα γίνει, θα το παίξει κουφός η όποια ελληνική κυβέρνηση; Αν κάποιος υπουργός δηλώσει, ότι η επέμβαση των Τούρκων στην Κύπρο, ήταν ανθρωπιστική επέμβαση, τι θα πρέπει να γίνει; Θεωρώ, ότι η επιστολή σας είναι πολιτική πράξη! Πέρα απο τις όποιες παρατηρήσεις μου, θα σας παρακαλούσα να δεχθείτε τα θερμά μου συγχαρητήρια!
    Πανίδης Θεόφιλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.