Η κυβέρνηση πάει να περάσει ένα νομοσχέδιο για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ετοιμάζει για μια ακόμη φορά ένα "Νέο" Γενικό και ένα "Νέο" Επαγγελματικό Λύκειο, όπως τα παρουσιάζει.
Έχεις εμπειρία από το σημερινό σχολείο αλλά και από την άθλια κατάσταση που βρίσκεται η οικογένειά σου. Χρειάζεται σίγουρα αλλαγές, αλλά οι αλλαγές που φέρνει η κυβέρνηση είναι προς το χειρότερο και με παλιά υλικά.
Προβληματίσου!
Η κυβέρνηση λέει ότι αναβαθμίζει το μορφωτικό ρόλο του Λυκείου. Ισχύει;
ΟΧΙ! Η όποια γενική μόρφωση σταματάει ουσιαστικά στο γυμνάσιο. Από τη μία, το Λύκειο μετατρέπεται πλήρως σε εξεταστικό κέντρο για την εισαγωγή σε κάποιο πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ. Από την άλλη, θέλουν να οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, να ξεσκαρτάρουν από πιο νωρίς τους μαθητές με βάση το πόσο βαστάει η τσέπη τους, να τους δίνουν ψευτοκατάρτιση, λεία στις επιχειρήσεις μέσω της μαθητείας.
Φτιάχνουν ένα σχολείο με εξοντωτικά προγράμματα που σε σπρώχνει στην παπαγαλία και την αποστήθιση, που προσφέρει αποσπασματικές γνώσεις, που συνεχώς θα "έρχονται" οι εξετάσεις για την εισαγωγή και όχι για την ουσιαστική και πλήρη γνώση. Με πανελλήνιες όχι σε 4 ή 6 αλλά σε δεκάδες μαθήματα από την αρχή, μέχρι και αφού τελειώσει κάποιος το σχολείο, αφού από την Α' Λυκείου υπολογίζεται η βαθμολογία, με εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δηλαδή, η χαρά των φροντιστηριαρχών!
Σκέψου!
Μπορούσε να είναι διαφορετικά; Μπορεί η κυβέρνηση των βιομηχάνων και των επιχειρηματιών να θέλει όλους τους νέους μορφωμένους, με βάση την ανάπτυξη της νέας τεχνολογίας και της επιστήμης; Νέους που θα αντιλαμβάνονται πώς λειτουργεί η φύση και η κοινωνία, που θα έχουν αποκτήσει όλα τα απαραίτητα εφόδια για την επαγγελματική τους διαδρομή;
Αυτό που τους συμφέρει είναι ένα σχολείο που θα βγάζει μαζικά νέους μισομορφωμένους, έτοιμους να στηρίξουν κάθε τους επιλογή, που θα τους προετοιμάζει να έχουν μειωμένες απαιτήσεις στον εργασιακό μεσαίωνα που θα ακολουθήσει, που θα τους σπρώχνει χωρίς γνώση στην κατάρτιση.
Η κυβέρνηση λέει ότι θα αντιμετωπιστεί η ανεργία της νεολαίας. Ισχύει;
ΟΧΙ! Η ανεργία είναι ένα πράγμα με τον καπιταλισμό!
Αξιοποιούν την ανεργία για να σε εκβιάσουν. Για να δουλεύουν οι εργαζόμενοι πιο φθηνά και περισσότερο και οι άνεργοι να είναι έτοιμοι να παραιτηθούν από κάθε δικαίωμα στη δουλειά, στη ζωή.
Ούτε η μετατροπή του Λυκείου σε εξεταστικό κέντρο, ούτε η σύνδεση του νέου Επαγγελματικού Λυκείου με την αγορά εργασίας και τη μαθητεία θα αντιμετωπίσουν την ανεργία.
Η επαγγελματική εκπαίδευση που φτιάχνουν προσφέρει ψευτοκατάρτιση, είναι υποβαθμισμένη, με προγράμματα σπουδών - δεξιότητες και εργαστήρια σε πολλές περιπτώσεις ξεπερασμένα, πτυχία - διαβατήρια για την ανεργία. Δημιουργούν και καταργούν ειδικότητες όχι με βάση τις ανάγκες που έχει η κοινωνία, αλλά με βάση τις ανάγκες για την κερδοφορία των εκμεταλλευτών.
Με τη μαθητεία επιδοτούν τους επιχειρηματίες, προσφέρουν φτηνά και ευέλικτα εργατικά χέρια, ανταλλακτικό στη μηχανή του κέρδους και του ανταγωνισμού των επιχειρήσεων. Έτσι αξιοποιούν την τεχνική εκπαίδευση.
Θέλουν να μάθουν τους νέους να δουλεύουν για μεροκάματο 9 ευρώ μεικτά. Να μην έχουν καμία απαίτηση από τη ζωή, να μη διεκδικούν μόρφωση και δουλειά με δικαιώματα.
Ανακυκλώνουν το πρόβλημα της ανεργίας προς όφελος των επιχειρηματικών ομίλων!
Δούλοι του 21ου αιώνα δε θα γίνουμε!
Κανένας μαθητής, γονιός, εκπαιδευτικός δεν πρέπει να συμβιβαστεί με αυτήν την κατάσταση. Τώρα πρέπει να οργανωθεί η πάλη σε κάθε σχολείο. Να απαιτήσουμε:
Αυτό το νομοσχέδιο να μείνει στα χαρτιά!
1) Όχι στα εξαντλητικά ωράρια, στα φροντιστήρια, στις επαναλαμβανόμενες εξετάσεις.
2) Να μη μετράει ο βαθμός Α', Β' και Γ' Λυκείου σε Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ για την πρόσβαση σε ΑΕΙ-ΤΕΙ μέσα από πανελλαδικές εξετάσεις ή και χωρίς αυτές.
3) Πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μετά και ανεξάρτητα από το τέλος του Λυκείου, με ευθύνη του κράτους και όχι των Πανεπιστημίων. Δικαίωμα επανάληψης των εξετάσεων για εισαγωγή όσες φορές θέλει ο καθένας. Κατοχύρωση βαθμολογίας (δηλαδή ότι δε χρειάζεται να δίνονται κάθε φορά και τα 4 μαθήματα).
4) Να μην καταργηθεί καμία ειδικότητα στα ΕΠΑΛ και να μην απολυθεί κανένας καθηγητής. Κατάργηση του έτους μαθητείας ως τσάμπα εργασία για τα αφεντικά, πρακτική άσκηση ενταγμένη οργανικά στη μάθηση. Πτυχίο στα τρία χρόνια. Κατάργηση κάθε πιστοποίησης, το πτυχίο μόνη προϋπόθεση για το επάγγελμα.
5) Κανένα σχολείο χωρίς εκπαιδευτικούς και βιβλία. Χρηματοδότηση τώρα των σχολείων. Όχι στα 30άρια τμήματα. Δωρεάν μεταφορά των μαθητών. Ένα γεύμα για τους μαθητές με ευθύνη και χρηματοδότηση των δήμων.
Οι σύγχρονες ανάγκες της νεολαίας μπορούν να καλυφθούν στα πλαίσια της λαϊκής εξουσίας, εξασφαλίζοντας δωδεκάχρονο ενιαίο αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και υποχρεωτικό σχολείο, δημόσιες δωρεάν επαγγελματικές σχολές μετά από αυτό, εξασφαλισμένη μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.
Προβληματίσου!
Η κυβέρνηση λέει ότι αναβαθμίζει το μορφωτικό ρόλο του Λυκείου. Ισχύει;
ΟΧΙ! Η όποια γενική μόρφωση σταματάει ουσιαστικά στο γυμνάσιο. Από τη μία, το Λύκειο μετατρέπεται πλήρως σε εξεταστικό κέντρο για την εισαγωγή σε κάποιο πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ. Από την άλλη, θέλουν να οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, να ξεσκαρτάρουν από πιο νωρίς τους μαθητές με βάση το πόσο βαστάει η τσέπη τους, να τους δίνουν ψευτοκατάρτιση, λεία στις επιχειρήσεις μέσω της μαθητείας.
Φτιάχνουν ένα σχολείο με εξοντωτικά προγράμματα που σε σπρώχνει στην παπαγαλία και την αποστήθιση, που προσφέρει αποσπασματικές γνώσεις, που συνεχώς θα "έρχονται" οι εξετάσεις για την εισαγωγή και όχι για την ουσιαστική και πλήρη γνώση. Με πανελλήνιες όχι σε 4 ή 6 αλλά σε δεκάδες μαθήματα από την αρχή, μέχρι και αφού τελειώσει κάποιος το σχολείο, αφού από την Α' Λυκείου υπολογίζεται η βαθμολογία, με εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δηλαδή, η χαρά των φροντιστηριαρχών!
Σκέψου!
Μπορούσε να είναι διαφορετικά; Μπορεί η κυβέρνηση των βιομηχάνων και των επιχειρηματιών να θέλει όλους τους νέους μορφωμένους, με βάση την ανάπτυξη της νέας τεχνολογίας και της επιστήμης; Νέους που θα αντιλαμβάνονται πώς λειτουργεί η φύση και η κοινωνία, που θα έχουν αποκτήσει όλα τα απαραίτητα εφόδια για την επαγγελματική τους διαδρομή;
Αυτό που τους συμφέρει είναι ένα σχολείο που θα βγάζει μαζικά νέους μισομορφωμένους, έτοιμους να στηρίξουν κάθε τους επιλογή, που θα τους προετοιμάζει να έχουν μειωμένες απαιτήσεις στον εργασιακό μεσαίωνα που θα ακολουθήσει, που θα τους σπρώχνει χωρίς γνώση στην κατάρτιση.
Η κυβέρνηση λέει ότι θα αντιμετωπιστεί η ανεργία της νεολαίας. Ισχύει;
ΟΧΙ! Η ανεργία είναι ένα πράγμα με τον καπιταλισμό!
Αξιοποιούν την ανεργία για να σε εκβιάσουν. Για να δουλεύουν οι εργαζόμενοι πιο φθηνά και περισσότερο και οι άνεργοι να είναι έτοιμοι να παραιτηθούν από κάθε δικαίωμα στη δουλειά, στη ζωή.
Ούτε η μετατροπή του Λυκείου σε εξεταστικό κέντρο, ούτε η σύνδεση του νέου Επαγγελματικού Λυκείου με την αγορά εργασίας και τη μαθητεία θα αντιμετωπίσουν την ανεργία.
Η επαγγελματική εκπαίδευση που φτιάχνουν προσφέρει ψευτοκατάρτιση, είναι υποβαθμισμένη, με προγράμματα σπουδών - δεξιότητες και εργαστήρια σε πολλές περιπτώσεις ξεπερασμένα, πτυχία - διαβατήρια για την ανεργία. Δημιουργούν και καταργούν ειδικότητες όχι με βάση τις ανάγκες που έχει η κοινωνία, αλλά με βάση τις ανάγκες για την κερδοφορία των εκμεταλλευτών.
Με τη μαθητεία επιδοτούν τους επιχειρηματίες, προσφέρουν φτηνά και ευέλικτα εργατικά χέρια, ανταλλακτικό στη μηχανή του κέρδους και του ανταγωνισμού των επιχειρήσεων. Έτσι αξιοποιούν την τεχνική εκπαίδευση.
Θέλουν να μάθουν τους νέους να δουλεύουν για μεροκάματο 9 ευρώ μεικτά. Να μην έχουν καμία απαίτηση από τη ζωή, να μη διεκδικούν μόρφωση και δουλειά με δικαιώματα.
Ανακυκλώνουν το πρόβλημα της ανεργίας προς όφελος των επιχειρηματικών ομίλων!
Δούλοι του 21ου αιώνα δε θα γίνουμε!
Κανένας μαθητής, γονιός, εκπαιδευτικός δεν πρέπει να συμβιβαστεί με αυτήν την κατάσταση. Τώρα πρέπει να οργανωθεί η πάλη σε κάθε σχολείο. Να απαιτήσουμε:
Αυτό το νομοσχέδιο να μείνει στα χαρτιά!
1) Όχι στα εξαντλητικά ωράρια, στα φροντιστήρια, στις επαναλαμβανόμενες εξετάσεις.
2) Να μη μετράει ο βαθμός Α', Β' και Γ' Λυκείου σε Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ για την πρόσβαση σε ΑΕΙ-ΤΕΙ μέσα από πανελλαδικές εξετάσεις ή και χωρίς αυτές.
3) Πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μετά και ανεξάρτητα από το τέλος του Λυκείου, με ευθύνη του κράτους και όχι των Πανεπιστημίων. Δικαίωμα επανάληψης των εξετάσεων για εισαγωγή όσες φορές θέλει ο καθένας. Κατοχύρωση βαθμολογίας (δηλαδή ότι δε χρειάζεται να δίνονται κάθε φορά και τα 4 μαθήματα).
4) Να μην καταργηθεί καμία ειδικότητα στα ΕΠΑΛ και να μην απολυθεί κανένας καθηγητής. Κατάργηση του έτους μαθητείας ως τσάμπα εργασία για τα αφεντικά, πρακτική άσκηση ενταγμένη οργανικά στη μάθηση. Πτυχίο στα τρία χρόνια. Κατάργηση κάθε πιστοποίησης, το πτυχίο μόνη προϋπόθεση για το επάγγελμα.
5) Κανένα σχολείο χωρίς εκπαιδευτικούς και βιβλία. Χρηματοδότηση τώρα των σχολείων. Όχι στα 30άρια τμήματα. Δωρεάν μεταφορά των μαθητών. Ένα γεύμα για τους μαθητές με ευθύνη και χρηματοδότηση των δήμων.
Οι σύγχρονες ανάγκες της νεολαίας μπορούν να καλυφθούν στα πλαίσια της λαϊκής εξουσίας, εξασφαλίζοντας δωδεκάχρονο ενιαίο αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και υποχρεωτικό σχολείο, δημόσιες δωρεάν επαγγελματικές σχολές μετά από αυτό, εξασφαλισμένη μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.