Kατά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2012, με θέμα ημερήσιας διάταξης την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας: “Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Μεταφορά του χρόνου διενέργειας των ετήσιων τακτικών κρίσεων έτους 2012 στις Ένοπλες Δυνάμεις, την Ελληνική Αστυνομία και το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή» και λοιπές διατάξεις”.
Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, κύριοι συνάδελφοι, είμαι νέος βουλευτής από τη Φλώρινα και συνεπώς δεν έχω την εμπειρία παλαιότερων συναδέλφων. Έχω υπηρετήσει όμως 34 χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση και έχω ζήσει από εκεί αυτό που λέμε κομματισμό και θα συμφωνήσω απόλυτα με πολλούς προλαλήσαντες που έθιξαν αυτό το ζήτημα και δεν έχει σημασία αν ανήκουν σε διαφορετικούς κομματικούς χώρους. Σε έναν ευαίσθητο χώρο, όπως είναι ο χώρος του ελληνικού στρατού και των σωμάτων ασφαλείας, αλλά θα το διευρύνω γενικά και της δημόσιας διοίκησης, δυστυχώς από το ’74 και μετά, έτσι όπως τα παρακολουθώ εγώ ως πολίτης και όπως τα έζησα και ως συνδικαλιστής στο χώρο της εκπαίδευσης, υπήρχε ένας σκληρός κομματισμός. Και αν έφτασε σε αυτό το σημείο η χώρα μας, πέρα από τις οικονομικές συγκυρίες, το Δ.Ν.Τ. και τα λοιπά, μεγάλη συμβολή νομίζω, υπήρξε σε αυτή την έννοια του κομματισμού, της αναξιοκρατίας και της αδιαφάνειας σε ό,τι αφορά τον δημόσιο χώρο. Και επειδή οι ένοπλες δυνάμεις είναι ένας ευαίσθητος χώρος και είναι δημόσιος χώρος, εγώ δεν αντιλαμβάνομαι πως μπορούμε να επικαλούμαστε διάφορες οικονομικές συγκυρίες ή και πολιτικές εξελίξεις, του στυλ των εκλογών. Για να αναβάλλονται οι κρίσεις θα έπρεπε σε μια ευνομούμενη πολιτεία, εάν λειτουργούσε όχι με την έννοια της μη πολιτικής αντιπαράθεσης ή του πολιτικού ελέγχου - αυτό είναι θεμιτό - αλλά αν λειτουργούσε με τη στενή έννοια του κομματισμού, αυτά τα πράγματα θα έπρεπε να λειτουργούν και οι κρίσεις και η δημόσια διοίκηση, ανεξάρτητα από τις εκλογές. Τουλάχιστον σε σοβαρότερες χώρες αυτό συμβαίνει.
Βεβαίως, πολύ σωστά ο συνάδελφος και σύντροφος ο κύριος Δρίτσας, είπε ότι άλλο πράγμα είναι ο πολιτικός έλεγχος μια και έχουμε Δημοκρατία στα σώματα ασφαλείας, στη δημόσια διοίκηση, στο στρατό με την έννοια του πολιτικού ελέγχου της Κυβέρνησης που έχει την ευθύνη και άλλο να υπάρχει υποψία και μεταξύ των αξιωματικών ότι δεν επιλέγονται οι άριστοι με βάση τις αρχές της αξιοκρατίας, των δυνατοτήτων και της διαφάνειας, αλλά κατά κάποιο τρόπο οι αρεστοί.
Δεν είναι καθόλου ευχάριστο να είναι κάποιος αξιωματικός στο στρατό, υψηλόβαθμος στην αστυνομία, αλλά και διοικητής, διευθυντής σε μια δημόσια θέση της διοίκησης και να υπάρχει υποψία ότι επιλέγεται με αυτά τα κριτήρια. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που είμαι υποχρεωμένος να καταψηφίσω αυτό το σχέδιο νόμου. Το θεωρώ απαράδεκτο να ρυθμίζονται ορισμένα ζητήματα μεταγενέστερα και να υπάρχει η υποψία της κομματικής σκοπιμότητας. Ευχαριστώ που με ακούσατε.
Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, κύριοι συνάδελφοι, είμαι νέος βουλευτής από τη Φλώρινα και συνεπώς δεν έχω την εμπειρία παλαιότερων συναδέλφων. Έχω υπηρετήσει όμως 34 χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση και έχω ζήσει από εκεί αυτό που λέμε κομματισμό και θα συμφωνήσω απόλυτα με πολλούς προλαλήσαντες που έθιξαν αυτό το ζήτημα και δεν έχει σημασία αν ανήκουν σε διαφορετικούς κομματικούς χώρους. Σε έναν ευαίσθητο χώρο, όπως είναι ο χώρος του ελληνικού στρατού και των σωμάτων ασφαλείας, αλλά θα το διευρύνω γενικά και της δημόσιας διοίκησης, δυστυχώς από το ’74 και μετά, έτσι όπως τα παρακολουθώ εγώ ως πολίτης και όπως τα έζησα και ως συνδικαλιστής στο χώρο της εκπαίδευσης, υπήρχε ένας σκληρός κομματισμός. Και αν έφτασε σε αυτό το σημείο η χώρα μας, πέρα από τις οικονομικές συγκυρίες, το Δ.Ν.Τ. και τα λοιπά, μεγάλη συμβολή νομίζω, υπήρξε σε αυτή την έννοια του κομματισμού, της αναξιοκρατίας και της αδιαφάνειας σε ό,τι αφορά τον δημόσιο χώρο. Και επειδή οι ένοπλες δυνάμεις είναι ένας ευαίσθητος χώρος και είναι δημόσιος χώρος, εγώ δεν αντιλαμβάνομαι πως μπορούμε να επικαλούμαστε διάφορες οικονομικές συγκυρίες ή και πολιτικές εξελίξεις, του στυλ των εκλογών. Για να αναβάλλονται οι κρίσεις θα έπρεπε σε μια ευνομούμενη πολιτεία, εάν λειτουργούσε όχι με την έννοια της μη πολιτικής αντιπαράθεσης ή του πολιτικού ελέγχου - αυτό είναι θεμιτό - αλλά αν λειτουργούσε με τη στενή έννοια του κομματισμού, αυτά τα πράγματα θα έπρεπε να λειτουργούν και οι κρίσεις και η δημόσια διοίκηση, ανεξάρτητα από τις εκλογές. Τουλάχιστον σε σοβαρότερες χώρες αυτό συμβαίνει.
Βεβαίως, πολύ σωστά ο συνάδελφος και σύντροφος ο κύριος Δρίτσας, είπε ότι άλλο πράγμα είναι ο πολιτικός έλεγχος μια και έχουμε Δημοκρατία στα σώματα ασφαλείας, στη δημόσια διοίκηση, στο στρατό με την έννοια του πολιτικού ελέγχου της Κυβέρνησης που έχει την ευθύνη και άλλο να υπάρχει υποψία και μεταξύ των αξιωματικών ότι δεν επιλέγονται οι άριστοι με βάση τις αρχές της αξιοκρατίας, των δυνατοτήτων και της διαφάνειας, αλλά κατά κάποιο τρόπο οι αρεστοί.
Δεν είναι καθόλου ευχάριστο να είναι κάποιος αξιωματικός στο στρατό, υψηλόβαθμος στην αστυνομία, αλλά και διοικητής, διευθυντής σε μια δημόσια θέση της διοίκησης και να υπάρχει υποψία ότι επιλέγεται με αυτά τα κριτήρια. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που είμαι υποχρεωμένος να καταψηφίσω αυτό το σχέδιο νόμου. Το θεωρώ απαράδεκτο να ρυθμίζονται ορισμένα ζητήματα μεταγενέστερα και να υπάρχει η υποψία της κομματικής σκοπιμότητας. Ευχαριστώ που με ακούσατε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.