Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2012

Πώς να οδηγείτε στο χιόνι

Αν και το καλύτερο είναι να αποφεύγουμε την οδήγηση στο χιόνι, σε ορισμένες περιπτώσεις δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά. Διαβάστε πρακτικές συμβουλές που δίνει η ΕΛΠΑ για την ασφαλή οδήγηση σε δύσκολες καιρικές συνθήκες.
Στην προσπάθεια για ασφαλή και απρόσκοπτη μετακίνηση των οδηγών στις περιοχές όπου οι καιρικές συνθήκες είναι δύσκολες, η ΕΛΠΑ εξέδωσε οδηγίες.
Συγκεκριμένα, υπενθυμίζει στους οδηγούς να ελέγχουν:
1. Ελαστικά: Είναι απαραίτητη η σωστή κατάσταση (πέλμα μεγαλύτερο από τα 1,6 χιλ που ορίζει ο ΚΟΚ) με τις πιέσεις που συνιστά ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Αν κινούμαστε διαρκώς σε περιοχές με κακοκαιρία ή χιόνια, επιλέγουμε για το χειμώνα λάστιχα ειδικού τύπου (M+S -παντός καιρού ή χιονιού) ανάλογα τις συνθήκες των διαδρομών μας. Αλλάζουμε επίσης τα λάστιχα αν έχουν μεγάλη «ηλικία» δηλαδή αν τα έχουμε για περισσότερα από 4 ή 5 χρόνια.
2. Αλυσίδες χιονιού: Πρέπει να τις έχουμε μαζί μας στο αυτοκίνητο και να ξέρουμε να τις βάζουμε, ώστε να μην«κολλήσουμε», αν βρεθούμε ξαφνικά σε χιόνια ή πάγο.
3. Σκόπιμο είναι επίσης να έχουμε μαζί όλα τα απαραίτητα «σύνεργα» και βοηθητικά εργαλεία για περιπτώσεις ανάγκης όπως φακό, σχοινί ρυμούλκησης, βοηθητικά καλώδια για «δανεικό ρεύμα» στην μπαταρία, προειδοποιητικό «τρίγωνο» και φυσικά το τηλέφωνό μας σε λειτουργία. Ενημερωνόμαστε επίσης για τις προβλέψεις- εξελίξεις της περιοχής στην οποία πρόκειται να κινηθούμε είτε από ραδιοφωνικά δελτία είτε από τους τοπικούς σταθμούς διοδίων ή Τροχαίας.
Για ασφαλείς διαδρομές, ελέγξτε επίσης τα εξής σημεία:
4. Σύστημα ψύξης κινητήρα: Απαραίτητο το αντιψυκτικό-αντιθερμικό για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα και την προφύλαξή του στις χαμηλές θερμοκρασίες.
5. Μπαταρία: Έλεγχος κατάστασης για να μπορεί να ανταποκριθεί στο ξεκίνημα στα κρύα χειμωνιάτικα πρωϊνά. Αν έχετε αμφιβολία, αλλάξτε τη, διότι η μπαταρία «παραδίδει το πνεύμα της» στο κρύο απροειδοποίητα!
6. Υαλοκαθαριστήρες: Ελέγχουμε αν καθαρίζουν σωστά. Αν όχι, αλλάξετε τα μάκτρα τους. Βεβαιωθείτε επίσης ότι στο δοχείο του πλυστικού υγρού υπάρχει αντιψυκτικό.
7. Φώτα: Πρέπει να ελεγχθεί αν είναι σωστά ρυθμισμένα, ώστε και να βλέπουμε καλά και να μη «τυφλώνουμε» τους οδηγούς που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα. Αν κινούμαστε σε περιοχές με ομίχλη, είναι απαραίτητη η τοποθέτηση διαθλαστικών προβολέων (ομίχλης).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΒΕΛΠΑ στο διάστημα του περασμένου χειμώνα, η πρώτη αιτία ακινητοποίησης των οχημάτων ήταν η πεσμένη-αδύναμη μπαταρία. Δεύτερη αιτία ακινητοποίησης ήταν οι βλάβες του ηλεκτρικού κυκλώματος, τα ατυχήματα στο δρόμο, η αλλαγή ελαστικού και άλλα.
Επιπλέον, σύμφωνα και πάλι με την ΟΒΕΛΠΑ: Ποσοστό μεγαλύτερο από 50% των βλαβών που παρουσιάζουν τα αυτοκίνητα στο δρόμο, θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί αν είχε γίνει από τον οδηγό-κάτοχο του αυτοκινήτου προληπτική συντήρηση.

Οδηγική συμπεριφορά:
Όσον αφορά στην οδήγηση σε χειμερινές συνθήκες (βροχή, χιόνι, πάγο), η ΕΛΠΑ συνιστά στους οδηγούς να κινούνται με μικρότερες ταχύτητες, κρατώντας μεγαλύτερες αποστάσεις από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, χωρίς απότομες κινήσεις και με έγκαιρη προειδοποίηση των άλλων οδηγών.

Πηγή: seleo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.