Σάββατο 14 Ιουνίου 2014

«Έρωτες και άλλα φτερωτά» στο Αρχαιολογικό Μουσείο Φλώρινας

Την Κυριακή 15 Ιουνίου λήγει η έκθεση «Έρωτες και άλλα φτερωτά» που οργανώθηκε από το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας σε συνεργασία με την ΚΘ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων με την ευκαιρία του εορτασμού για τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων 2014 στο Αρχαιολογικό Μουσείο Φλώρινας.

Στις ελληνικές κοσμογονίες ο Έρως ήταν μια από τις αρχέγονες δημιουργικές δυνάμεις του κόσμου που δεν γεννήθηκε από κανέναν, αλλά με τη δράση του έδωσε μορφή στο χάος και έκανε τα έμβια όντα να ενώνονται και να γεννούν. Ο Έρωτας πίστευαν ότι ήταν γιος του Άρη και της Αφροδίτης ή του Ουρανού και της Αφροδίτης ή του Ουρανού και της Γης. Ακόλουθος της Αφροδίτης μαζί με τον Ίμερο, τον Πόθο και την Πειθώ, έστρεφε τα βέλη του στους ανθρώπους, τους ενέπνεε ερωτικό πόθο και τους έκανε να ζευγαρώνουν. Ήταν ακαταμάχητος, «λυσιμελής», «τύραννος θεών τε και ανθρώπων», άτακτος και σκανδαλιάρης, έχοντας τη μορφή του μικρού φτερωτού γυμνού αγοριού οπλισμένου με τόξο. Με αυτή τη μορφή ο Έρωτας διέτρεξε όλη την ιστορία της τέχνης από την αρχαιότητα ως και σήμερα.
Ο φτερωτός θεός μοιραζόταν τους αιθέρες με άλλες φτερωτές οντότητες• νίκες, αγγελιαφόροι των θεών, όπως ο Ερμής και η Ίρις, φτερωτά άλογα, όπως ο Πήγασος, αλλά και απειλητικά τέρατα, όπως η Μέδουσα και η Σφίγγα, κατοικούσαν τον κόσμο των θνητών και των θεών.

Φτερωτές μορφές, αρχίζοντας από την αυλή, αναπτύσσονται σε όλο τα χώρο του Μουσείου, αποτυπώνοντας σε πολλές διαφορετικές εκδοχές την επίδραση αλλά και τη μετεξέλιξη της φτερωτής μορφής από τον πανίσχυρο θεό της αρχαιότητας ως τις αγγελικές μορφές της εποχής του χριστιανισμού και τις μορφές των ξωτικών από τον κόσμο της φαντασίας. Τα φτερά και τα φτερωτά αντικείμενα που απλώνονται από τον προθάλαμο μέχρι τον όροφο του Μουσείου προσκαλούν στον επισκέπτη να περιηγηθεί την έκθεση με ανάλογη διάθεση, να παρακολουθήσει τα εννοιολογικά παιχνίδια που αναφέρονται στις οδυνηρές επιπτώσεις του έρωτα και στα μέσα θεραπείας του, να αναλογιστεί την αφοσίωση και το πάθος των ερωτευμένων από το μύθο του Έρωτα και της Ψυχής, να ακούσει τις ηδονικές μουσικές ενός μακρινού θιάσου, όπου η τύχη ανταγωνίζεται τον έρωτα.

Στην έκθεση συμμετέχουν οι Δημοσθένης Αβραμίδης, Έρη Αγρίου, Πηνελόπη Γαΐτου, Γεωργία Δαμιανού, Ελένη Ζαμπούνη, Μαρί Θεοφίλου, Μαρία Καπαντζάκη, Ευαγγελία Καραστέργιου, Αθανάσιος Καραμπέτσος, Παναγιώτα Καρβουνιάρη, Κατερίνα Καρούλια, Ίρις Κολλιδά, Χάρης Κοντοσφύρης, Γεωργία Κόντου, Ασημίνα Κουζούνη, Σωτήτρης Λιούκρας, Μανώλης Κούκος, Ζήσης Κουτίδης, Χρυστάλα Κυριάκου, Θεοδώρα Μιχαηλίδου, Δήμητρα Μπαϊρακτάρη, Όλγα Μπογδάνου, Ειρήνη Μώρου, Ευγενία Νόση, Ελένη Νίσκα, Αλεξάνδρα Πάμπουκα, Μαρία Πετκάνη, Αργύρης Ρήμος, Μανώλης Ρωμαντζής, Άννα-Μαρία Σαμαρά, Δήμητρα Σιατερλή, Αρετή Σιδεράδη, Χρήστος Σκούρτης, Βασιλική Σκριβάνου, Σωτήρης Στέρπης, Βενετία Τέντη, Χριστίνα Τζάνη, Μαρία Τοτού, Καίτη Τουρτούρα, Κλεοπάτρα Τσαλή, Άννα Τσαμκόσογλου, Αλεξάνδρα Τσιτσιντά, Αγγελίνα Τσουμάνη, Χαρούλα Χατζηνεοφύτου, Μάγδα Χριστοπούλου.

Επιμέλεια έκθεσης: Ζωή Γοδόση με τη σύμπραξη των Δημοσθένη Αβραμίδη, Χρυσούλας Βοσκοπούλου, Γιώργου Δρόσου, Φίλιππου Καλαμάρα, Χάρη Κοντοσφύρη, Σωτήρη Λιούκρα, Τάσου Πρωτοψάλτου, Δήμητρας Σιατερλή.
Επιμέλεια διοργάνωσης: Λιάνα Γκέλου.
Επιμέλεια αφίσας: Ίρις Κολλιδά

Ομάδα εργασίας φοιτητών: Έρη Αγρίου, Πηνελόπη Γαΐτου, Γεωργία Δαμιανού, Ελένη Ζαμπούνη, Ευαγγελία Καραστέργιου, Αθανάσιος Καραμπέτσος, Ίρις Κολλιδά, Ασημίνα Κουζούνη, Χρυστάλα Κυριάκου, Θεοδώρα Μιχαηλίδου, Όλγα Μπογδάνου, Ειρήνη Μώρου, Ευγενία Νόση, Ελένη Νίσκα, Αλεξάνδρα Πάμπουκα, Αργύρης Ρήμος, Άννα-Μαρία Σαμαρά, Χρήστος Σκούρτης, Βασιλική Σκριβάνου, Νατάσα Τριανταφυλλίδου, Χριστίνα Τζάνη, Κλεοπάτρα Τσαλή, Άννα Τσαμκόσογλου, Αλεξάνδρα Τσιτσιντά, Αγγελίνα Τσουμάνη, Χαρούλα Χατζηνεοφύτου.

Διάρκεια έκθεσης: 14 Μαΐου -15 Ιουνίου 2014

Ώρες λειτουργίας: 8.30-15.00 (εκτός Δευτέρας) - Τηλέφωνο επικοινωνίας: 23850 28206

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.