Κυριακή 14 Απριλίου 2013

Εγκαινιάστηκαν οι εκθέσεις για τους Βαλκανικούς Πολέμους και την απελευθέρωση της Μακεδονίας

Στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Φλώρινας από τον Τουρκικό ζυγό, εγκαινιάστηκαν χθες από το δήμο Φλώρινας σε συνεργασία με το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, δύο εκθέσεις.
Πρόκειται για δυο περιοδικές κινητές εκθέσεις του υπουργείου Μακεδονίας - Θράκης με τίτλο: «Κειμήλια Απελευθέρωσης Μακεδονίας-Βαλκανικοί Πόλεμοι 1912-1913», οι οποίες περιλαμβάνουν ιστορικά κειμήλια και φωτογραφικό υλικό από εκείνη την ένδοξη περίοδο της ελληνικής ιστορίας, ενώ η έκθεση «Τίτλοι ιστορίας και απελευθέρωσης- 100 χρόνια ελεύθερη Μακεδονία», περιλαμβάνει περίπου 100 τίτλους βιβλίων που επιλέχθηκαν σε συνεργασία με την Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών και το Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα.
Τα εγκαίνια τέλεσαν ο υπουργός Μακεδονίας - Θράκης Θεόδωρος Καράογλου με το δήμαρχο Φλώρινας Γιάννη Βοσκόπουλο, ενώ παρόντες ήταν ο Μητροπολίτης κ. Θεόκλητος, οι βουλευτές Στ. Κωνσταντινίδης και Θ. Γερμανίδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Δ. Ηλιάδης κ.ά.
Κοινή συνισταμένη όλων των ομιλιών και των δηλώσεων ήταν πως οι εκθέσεις αυτές δείχνουν στους παραχαράκτες της Ιστορίας ότι η Μακεδονία ήταν, είναι και Ελληνική και πως η ακραία προπαγάνδα σε βάρος της χώρας μας δεν υπακούουν στους κανόνες της καλής γειτονίας.
Τα εκθέματα θα παραμείνουν στην αίθουσα πινακοθήκης του «Φ.Σ.Φ Αριστοτέλης» έως και την Τετάρτη 24 Απριλίου 2013.

6 σχόλια:

  1. Τώρα οι σκοπιανοί πόλεμοι είναι βλακανικοί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ καλά το έγραψες 11:45.
    Βλακα-νικοί.
    Σου πάει γάντι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σήμερα οι Μακεδόνες (οι Ντόπιοι, όπως μας αποκαλούν) ζουν σε καθεστώς πολιτικής τρομοκρατίας. Όποιος Μακεδόνας τολμήσει να μιλήσει και να ζητήσει αποκατάσταση της αξιοπρέπειας και των δικαιωμάτων του, γίνεται στόχος συκοφαντίας και λασπολογίας.(ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ) Ευτυχώς οι διεθνείς οργανισμοί στους οποίους συμμετέχει η Ελλάδα και οι Συνθήκες τις οποίες έχει υπογράψει, δεν της επιτρέπουν να συνεχίσει τις διώξεις του παρελθόντος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Στης 21-4-2013 είναι επέτειος της επιβολής της Χούντας του 1967, η οποία κατάργησε τη δημοκρατία στην Ελλάδα για επτά χρόνια. Η Χούντα που επιβλήθηκε σ΄εμάς τους Μακεδόνες πριν 100 χρόνια δεν λέει να πέσει ακόμα, γιατί την στηρίζει η πλειοψηφία των πολιτών και των πολιτικών δυνάμεων, που παρ΄ όλα αυτά καταχρηστικά αυτοαποκαλούνται δημοκρατικές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. οι εκθέσεις περιλαμβάνει περίπου 100 τίτλους βιβλίων

    TΟ 1926 Εκδόθηκε απο το ελληνικο κρατος το ΑΒΕCEDAR το οποίο μπορείς να βρεΙΣ σημερα πολΥ ΕΥΚΟΛΑ αρκεί να ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΙΣ
    ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΑΥΤΗ ????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Είμαι Μακεδόνας λέει ο ένας. Είμαι Μακεδόνας λέει ο άλλος, και εμείς τι είμαστε εδώ ρε μπράτε….Έχουμε έρθει από άλλο σύμπαν ή κατοικούμε σε άλλη πλανητική διάσταση.
    Και εμείς αποκαλούμαστε Μακεδόνες, Έλληνες Μακεδόνες. Το να θέλετε εσείς να έχετε αυτό το προνόμιο και με το έτσι θέλω να λέγεστε Μακεδόνες, και όλοι οι άλλοι που κατοικούν εδώ στη περιοχή να λέγονται Θρακομακεδόνες, Μυρμιδόνες, Αρμακεδόνες, και Σλαβομακεδόνες δεν είναι λίγο φασιστικό.
    Φασισμός και Χούντα είναι οι λίγοι να επιβάλλουν στους πολλούς αυτό που κατεβάζει η ξερή γκλάβα τους. Και πόσο μάλιστα εάν αυτοί που επιβάλουν αυτής της μορφής το φασισμό, είναι παράλληλα και οι ηττημένοι σε αυτού του είδους των διεκδικήσεων.
    Σε ποιο σοβαρό κράτος οι ηττημένοι ορίζουν τους όρους και επιβάλλουν το τρόπο με τον οποίο θα τους διαχειριστεί ο Νικητής.
    Εδώ σε αυτή τη γη έχουν τρέξει ποτάμια και τα σημάδια είναι εμφανή σε κάθε περιοχή για να εδραιωθεί η σημερινή εικόνα.
    Το γεγονός ότι οι σημερινοί αυτοαποκαλούμενοι ….κεδόνες δεν έχουν αφομοιωθεί στο γενικό γεωγραφικό σύμπαν στο οποίο κατοικούμε εμείς οι Έλληνες Μακεδόνες και έχει σαφείς εθνολογικούς πολιτιστικούς και γεωγραφικούς χαρακτηρισμούς, αυτό έχει να κάνει με παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψη και εμείς και οι ίδιοι.
    Α) Οι ιστορίες που έλεγε η γιαγιά τους, η μπάμπω, είχαν το ίδιο περιεχόμενο με τις ιστορίες που έλεγε η δικιά μου γιαγιά, για το Μεγάλο Βασιλιά, για το Χρυσό Βασίλειο, για το Βασιλόπουλο που ήταν καβάλα στο άλογο, και την αδελφή του που αλώνιζε τα πέλαγα, και ρωτούσε ως στα πέρατα του κόσμου, στα σημεία όπου είχε φτάσει ο σκόρπιος Ελληνισμός «Αν Ζει ο Βασιλιάς Αλέξανδρος»
    Β) Αυτές οι Ιστορίες οι οποίες διηγήθηκαν οι γιαγιάδες δεν έγιναν μόνο στην Ελληνική Γλώσσα. Μεταφέρθηκαν και με το τρόπο με τον οποίο αναπτύχθηκαν οι τοπικοί διάλεκτοι, στη περιοχή μας, στη Αρβανίτικη, στη Βλάχικη, στη Ποντιακή, στη Σλαβομακεδονική, στη ντοπιολαλιά.
    Γ) Ο μύθος του Μακεδόνα Βασιλιά είναι ακόμα ισχυρός και οφείλεται σε μέγιστο βαθμό στο τρόπο αλλά και στη διάλεκτο με την οποία διηγήθηκαν τις ιστορίες, οι ίδιες οι γιαγιάδες.
    Η δικιά μου Γιαγιά, π.χ. εκτός από αυτές τις ιστορίες, μιλούσε για τη μητέρα της και τη Γιαγιά της, που έτρεχαν στα βουνά και πήγαιναν καρβέλια, ψωμιά και τυρί στα παλληκάρια του Παύλου Μελά, και το πως πήραν το κεφάλι του Τσακαλάρωφ.
    Εάν η δικιά σου γιαγιά μιλούσε για την γιαγιά της, και οι ιστορίες που διηγούνταν, μιλούσαν για τα άλλα «παλληκάρια, τους άλλους» που πάντα είχαν βλέψεις για το τόπο αυτό, εκεί ή έννοια του Μακεδονισμού παίρνει άλλο χαρακτήρα.
    Εκεί είναι η διαφορά μας. Και όχι ποιος είναι πιο Μακεδόνας από τον άλλο. Η Μακεδονία κάποια στιγμή χωρίστηκε. Εάν χρειαστεί και έρθει ο καιρός να ξαναχωρίσει για να μοιραστεί από την αρχή, τα ξερά ποτάμια θα γεμίσουν.
    Βιώνουμε το Μακεδονικό πολιτισμό της Μπάμπως, πως η κάθε Μπάμπω έχει γαλουχήσει τα εγγόνια της. Αυτός είναι ο Μακεδονικός Πολιτισμός.
    Να προσέχουν οι γιαγιάδες, αυτές οι ιστορίες μπορεί να έχουν άσχημο τέλος. Όχι για αυτές αλλά για ίδια τα εγγόνια τους. Ποιος είπε ότι τα παραμύθια τελειώνουν. Τελειώνουν εκεί που αρχίζουν οι εφιάλτες.
    Υ.Γ Ο Μακεδονικός πολιτισμός των αυτοαποκαλούμενων ..κεδόνων, στηρίζεται στις προφορικές μαρτυρίες οι οποίες έγιναν στη διάλεκτο την ντοπιολαλιά, και για αυτό το λόγο παραμένουν ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ. Δεν υπάρχει πουθενά γραμμένο σε καμιά πέτρα οτι ο Μακεδονισμός είναι κάτι διαφορετικό απο αυτό που έχει καταγραφεί απο τα Αρχαία χρόνια. Όλα τα άλλα είναι ωραίεςιστορίες μεταφρασμένες και στη τοπική διάλεκτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.