Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011

Ο Γιάννης Μαγκριώτης για τους οδικούς άξονες και το φράγμα Τριανταφυλλιάς

Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσουν οι εργασίες ολοκλήρωσης των δύο κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού στη Δυτική Μακεδονία, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε από τη Φλώρινα ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης.
Πρόκειται για τους άξονες Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή και Νίκη – Φλώρινα που δημοπρατήθηκαν πρόσφατα. Ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε χαρακτηριστικά: «Έχουμε δώσει ως Κυβέρνηση απόλυτη προτεραιότητα στους οδικούς άξονες και γενικότερα στις αναπτυξιακές υποδομές της Δυτικής Μακεδονίας κι αυτό γιατί θέλουμε να στηρίξουμε την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της περιοχής, την περιφερειακή σύγκλιση και την δημιουργία θέσεων απασχόλησης, καθώς η Δυτική Μακεδονία έχει πληγεί την τελευταία δεκαετία περισσότερο από κάθε Ελληνική Περιφέρεια, αφού ήταν απομονωμένη και οι τομείς στους οποίους δραστηριοποιούνταν οι άνθρωποί της γνώρισαν μεγάλη κρίση.
Η ανάπτυξη των οδικών αξόνων και γενικότερα των αναπτυξιακών υποδομών θα δώσει τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν οι άνθρωποί της τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και να ελαχιστοποιήσουν τις αδυναμίες της.
Έτσι, όπως είχαμε δεσμευτεί, δημοπρατήθηκαν οι δύο κάθετοι άξονες και η ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού, γιατί ο οριζόντιος άξονας της Εγνατίας έβγαλε από την απομόνωση μεγάλα τμήματα της Ελληνικής μεθορίου και στη Δυτική Μακεδονία και βοήθησε πάρα πολύ στο να περιοριστεί ή να μειωθεί η κρίση, όμως χωρίς τους κάθετους άξονες και τις συνδέσεις με τις χώρες της Βαλκανικής, αλλά και τα τοπικά και περιφερειακά αναπτυξιακά κέντρα δεν θα προσφέρει η Εγνατία το αναμενόμενο αναπτυξιακό και κοινωνικό αποτέλεσμα.
Για το λόγο αυτό δημοπρατήσαμε, έχουμε αναδόχους και πολύ γρήγορα θα ξεκινήσουν οι κατασκευές τόσο στον κάθετο άξονα Νίκη - Φλώρινα, έργο σημαντικό για τη Δυτική Μακεδονία, τη χώρα και ειδικότερα για τη Φλώρινα, ένας άξονας που κατά τη διάρκεια της κατασκευής του θα δημιουργήσει και θέσεις απασχόλησης στην περιοχή που τόσο ανάγκη έχει, αλλά θα βοηθήσει να βγει από την απομόνωση και να την ξανακάνει κόμβο διεθνών μετακινήσεων και μεταφορών.
Ο προϋπολογισμός είναι 80 εκατομμύρια ευρώ, τον εποπτεύει και τον κατασκευάζει η «ΕΓΝΑΤΙΑ», υπάρχουν οι ανάδοχοι και οι πόροι είναι διασφαλισμένοι από το Τομεακό Πρόγραμμα της 4ης Προγραμματικής Περιόδου του ΕΣΠΑ.
Επίσης και η ολοκλήρωση του άλλου κάθετου άξονα, από Σιάτιστα μέχρι την Κρυσταλλοπηγή, ένα έργο συνολικά 110 εκατομμυρίων και μ' αυτό τον τρόπο ισχυροποιείται πάρα πολύ η Δυτική Μακεδονία, αξιοποιεί την Εγνατία και γίνεται πλέον ισχυρός πυλώνας της εξωστρέφειας της οικονομίας τόσο της Μακεδονίας, όσο και γενικότερα της χώρας μας».
Φλώρινα - Πτολεμαΐδα
Η παρουσία του κ. Μαγκριώτη οφειλόταν στη διοργάνωση ημερίδας με θέμα «Οδικός Άξονας Φλώρινα - Πτολεμαΐδα (παρούσα κατάσταση - προοπτικές)», την οποία συνδιοργάνωσαν η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, το Τμήμα Δυτικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και η «Εγνατία Οδός Α.Ε.».
Για τον συγκεκριμένο οδικό άξονα ο υφυπουργός ανέφερε πως «η Φλώρινα γνώρισε μεγάλη απομόνωση ακόμη περισσότερο από νομούς από τους οποίους πέρασε και περνά ο οριζόντιος άξονας της Εγνατίας και η Φλώρινα, η Πέλλα και η Δράμα, είναι οι τρείς Νομοί από τους οποίους δεν περνά ο οριζόντιος άξονας της Εγνατίας και δεν υπάρχουν και κάθετες συνδέσεις, γι' αυτό δώσαμε από την πρώτη στιγμή προτεραιότητα πέρα από την κατασκευή του άξονα Νίκη - Φλώρινα, στον άξονα Φλώρινα - Πτολεμαΐδα.
Δυστυχώς, εδώ η αρχική προμελέτη, η οποία είχε ανατεθεί λίγο πριν τις εκλογές του 2009 από την προηγούμενη Κυβέρνηση, προέβλεπε μια χάραξη η οποία ήταν αδύνατο να κατασκευαστεί γιατί ήταν πάρα πολύ ακριβή και το έργο αυτό όταν θα ολοκληρωνόταν οι μελέτες -που είχαν επίσης υψηλό κόστος- θα κόστιζε περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ και όπως αντιλαμβάνεστε αυτοί οι πόροι δεν υπήρχαν και ούτε υπάρχουν.
Γι' αυτό ακριβώς, σε συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Μακεδονίας, την Περιφέρεια και με την «ΕΓΝΑΤΙΑ» είμαστε εδώ για να συζητήσουμε και να συμφωνήσουμε στην τελική επιλογή της χάραξης που θα είναι αποτελεσματική για τη σύνδεση της Εγνατίας, αλλά και των συνόρων με τον οριζόντιο άξονα της Εγνατίας, με την Πτολεμαΐδα, την Κοζάνη και φυσικά τη συνέχειά της προς τη Λάρισα.
Πιστεύω ότι από τη στιγμή που θα οριστικοποιηθεί η χάραξη πολύ γρήγορα, μπορεί μέσα στον επόμενο χρόνο να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να προχωρήσουμε κατά τμήματα στην δημοπράτηση του έργου, με χρηματοδότηση των μελετών από Εθνικούς Πόρους, οι οποίοι παρ' ότι είναι περιορισμένοι θα τους διασφαλίσουμε και ένα κομμάτι της κατασκευής του θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ μέσα από την αναμόρφωσή του και τον επανασχεδιασμό του και φυσικά θα συμπληρωθεί από Εθνικούς Πόρους ή Κοινοτικούς Πόρους στη συνέχεια».
Φράγμα Τριανταφυλλιάς
Κατά την άφιξη του ο κ. Μαγκριώτης συνάντησε τους απλήρωτους εργαζόμενους του φράγματος Τριανταφυλλιάς, με τους οποίους συζήτησε στο προαύλιο του κτιρίου της Π.Ε. Φλώρινας.
Μιλώντας λίγο αργότερα για το θέμα ανέφερε πως «είχε γίνει ένα λάθος στο παρελθόν, καθώς η προηγούμενη Κυβέρνηση δεν το ενέταξε στα συγχρηματοδοτούμενα έργα, στα έργα δηλαδή που χρηματοδοτούνται με Κοινοτικούς Πόρους, αφού ήταν και έργο μερικής υδροδότησης της Φλώρινας, αλλά το ενέταξε στα έργα που κατασκευάζονται με Εθνικούς Πόρους, οι οποίοι πάντοτε ήταν περιορισμένοι για όλη τη χώρα πολύ περισσότερο για ένα τέτοιο μεγάλο έργο.
Αυτός ήταν και ο λόγος που είχε προβλήματα στην εξέλιξή του η προηγούμενη εργολαβία και γι' αυτό πάμε στην επαναδημοπράτησή του.
Την Παρασκευή ο κ. Ραγκούσης υπέγραψε τη διάθεση της πίστωσης, θα επαναδημοπρατηθεί μέσα στον Οκτώβρη κι ελπίζουμε να ξεκινήσουν οι εργασίες πριν το τέλος του χρόνου, εάν δεν υπάρχουν ενστάσεις ή οποιοσδήποτε άλλες καθυστερήσεις μεταξύ των διαγωνιζομένων.
Επίσης, μέσα στο 2012 ολοκληρώνεται η μελέτη του δικτύου για να αρδευτούν 40 με 50 χιλιάδες στρέμματα στην πεδιάδα της Φλώρινας, ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα, την απασχόληση, αλλά και την ανάπτυξη εισοδημάτων».
Δείτε video με τις δηλώσεις Μαγκριώτη εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.