Τα προγράμματα περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα από ενδιαφέρουσες εκπαιδευτικές δραστηριότητες που αφορούν την Φωτογραφία και απευθύνονται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες.
Α. Πρόγραμμα ενηλίκων
Μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα ενηλίκων δίνεται η δυνατότητα στο κοινό και να έρθει σε επαφή με την φωτογραφία και να επιμορφωθεί συμμετέχοντας ενεργά σε διάφορες φωτογραφικές δραστηριότητες. Βασικό ζητούμενο είναι να δομηθεί μια δημιουργική σχέση με τη φωτογραφία και τους φωτογράφους που θα διευρύνει τους αισθητικούς ορίζοντες του κοινού προωθώντας παράλληλα τον επικοινωνιακό διάλογο.
1. «Φωτογραφίζω».
Ταχύρρυθμο σεμινάριο σε συνεργασία με τον Δήμο Φλώρινας στα πλαίσια του πολιτιστικού χειμώνα 2013-14.
Δομή και περιεχόμενο του σεμιναρίου
Στο πρώτο σκέλος αναλύονται τα βασικά λάθη που προκύπτουν κατά την φωτογράφηση και δίνονται πρακτικές συμβουλές για καλύτερες φωτογραφίες.
Στο δεύτερο σκέλος οι συμμετέχοντες θα συμμετάσχουν σε ομαδική Φωτογράφηση με προκαθορισμένη θεματολογία, ενώ στο τρίτο σκέλος θα γίνει παρουσίαση και κριτική φωτογραφιών των συμμετεχόντων, με σκοπό την βελτίωση τους.
Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 03 Ιανουαρίου και το Σάββατο 04 Ιανουαρίου 2014 στη Λέσχη Πολιτισμού Φλώρινας – Ι. Καραβίτη 2 (Διεθνες).
Με την ολοκλήρωση, οι συμμετέχοντες λαμβάνουν βεβαίωση συμμετοχής.
Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Εισηγητής: Κώστας Παπαϊωάννου, υπεύθυνος του φωτογραφικού τμήματος της Λ.Π.Φ.
2. Portfolio reviews
Σχετίζεται με την κριτική της φωτογραφίας και αφορά όλους όσους χρησιμοποιούν συστηματικά το φωτογραφικό μέσο και μπορούν να παρουσιάσουν ένα μικρό δείγμα φωτογραφιών και να συζητήσουν γι’ αυτό. Στοχεύει στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και την εξέλιξη του προσωπικού φωτογραφικού έργου μέσα από την συμβουλευτική καθοδήγηση (editing).
3. Εισηγήσεις προσκεκλημένων ομιλητών (Σειρά διαλέξεων)
Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί από αναγνωρισμένους Έλληνες φωτογράφους, εικαστικούς και καθηγητές φωτογραφίας, προσκεκλημένους της Λ.Π.Φ στα πλαίσια του «Φωτογραφικού Χειμώνα 2013-14»
Η συμμετοχή στα προγράμματα είναι δωρεάν.
Β. Προγράμματα ανηλίκων
«Η φωτογραφία στα σχολεία»
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με γενικό τίτλο «Η φωτογραφία στα σχολεία» αφορά σχολικές ομάδες των τάξεων Γυμνασίου και Λυκείου και μπορούν να πραγματοποιηθούν είτε σε χώρους που θα επιλεγούν από τον υπεύθυνο προγράμματος, είτε στους χώρους των ενδιαφερόμενων σχολείων, με την προϋπόθεση να μπορούν να παρέχουν την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή.
Σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς δίνεται η δυνατότητα επιλογής μιας από τις παρακάτω ενότητες:
Α. Πρόγραμμα ενηλίκων
Μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα ενηλίκων δίνεται η δυνατότητα στο κοινό και να έρθει σε επαφή με την φωτογραφία και να επιμορφωθεί συμμετέχοντας ενεργά σε διάφορες φωτογραφικές δραστηριότητες. Βασικό ζητούμενο είναι να δομηθεί μια δημιουργική σχέση με τη φωτογραφία και τους φωτογράφους που θα διευρύνει τους αισθητικούς ορίζοντες του κοινού προωθώντας παράλληλα τον επικοινωνιακό διάλογο.
1. «Φωτογραφίζω».
Ταχύρρυθμο σεμινάριο σε συνεργασία με τον Δήμο Φλώρινας στα πλαίσια του πολιτιστικού χειμώνα 2013-14.
Δομή και περιεχόμενο του σεμιναρίου
Στο πρώτο σκέλος αναλύονται τα βασικά λάθη που προκύπτουν κατά την φωτογράφηση και δίνονται πρακτικές συμβουλές για καλύτερες φωτογραφίες.
Στο δεύτερο σκέλος οι συμμετέχοντες θα συμμετάσχουν σε ομαδική Φωτογράφηση με προκαθορισμένη θεματολογία, ενώ στο τρίτο σκέλος θα γίνει παρουσίαση και κριτική φωτογραφιών των συμμετεχόντων, με σκοπό την βελτίωση τους.
Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 03 Ιανουαρίου και το Σάββατο 04 Ιανουαρίου 2014 στη Λέσχη Πολιτισμού Φλώρινας – Ι. Καραβίτη 2 (Διεθνες).
Με την ολοκλήρωση, οι συμμετέχοντες λαμβάνουν βεβαίωση συμμετοχής.
Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Εισηγητής: Κώστας Παπαϊωάννου, υπεύθυνος του φωτογραφικού τμήματος της Λ.Π.Φ.
2. Portfolio reviews
Σχετίζεται με την κριτική της φωτογραφίας και αφορά όλους όσους χρησιμοποιούν συστηματικά το φωτογραφικό μέσο και μπορούν να παρουσιάσουν ένα μικρό δείγμα φωτογραφιών και να συζητήσουν γι’ αυτό. Στοχεύει στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και την εξέλιξη του προσωπικού φωτογραφικού έργου μέσα από την συμβουλευτική καθοδήγηση (editing).
3. Εισηγήσεις προσκεκλημένων ομιλητών (Σειρά διαλέξεων)
Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί από αναγνωρισμένους Έλληνες φωτογράφους, εικαστικούς και καθηγητές φωτογραφίας, προσκεκλημένους της Λ.Π.Φ στα πλαίσια του «Φωτογραφικού Χειμώνα 2013-14»
Η συμμετοχή στα προγράμματα είναι δωρεάν.
Β. Προγράμματα ανηλίκων
«Η φωτογραφία στα σχολεία»
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με γενικό τίτλο «Η φωτογραφία στα σχολεία» αφορά σχολικές ομάδες των τάξεων Γυμνασίου και Λυκείου και μπορούν να πραγματοποιηθούν είτε σε χώρους που θα επιλεγούν από τον υπεύθυνο προγράμματος, είτε στους χώρους των ενδιαφερόμενων σχολείων, με την προϋπόθεση να μπορούν να παρέχουν την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή.
Σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς δίνεται η δυνατότητα επιλογής μιας από τις παρακάτω ενότητες:
1. Γνωρίζω τον τόπο μου μέσα από τη φωτογραφία
Στο πρώτο σκέλος βάζουμε τα παιδιά να μελετούν, κάνοντας τα ίδια έρευνα, με ένα βιωματικό τρόπο αλλά από πολλαπλές, διαφορετικές πηγές πληροφόρησης για πράγματα που σχετίζονται με τον πολιτισμό μας. Στη συνέχεια μέσα από μια σειρά μαθημάτων για τη φωτογραφία τα παιδιά προσπαθούν να καταγράψουν φωτογραφικά τα θέματα που έχουν επιλεγεί και χαρακτηρίζουν τον τόπο μας. Επιχειρείται μια πιο διεισδυτική ματιά στο φυσικό και αστικό περιβάλλον, τα επαγγέλματα τον τρόπο ζωής των κατοίκων και τη τοπική παράδοση. Έτσι διερευνούν, παίρνουν πληροφορίες από πολλαπλές πηγές, τις επεξεργάζονται και βγάζουν αποτελέσματα, συμπεράσματα, και διατυπώνουν προτάσεις ενεργώντας δημιουργικά.
Τα αποτελέσματα των εργασιών θα παρουσιαστούν σε ομαδική έκθεση φωτογραφίας που θα φιλοξενηθεί στον εκθεσιακό χώρο της Λέσχης Πολιτισμού Φλώρινας
2. Η ιστορία της Φλώρινας μέσα από την φωτογραφία
Ένα οδοιπορικό στη Φλώρινα του παρελθόντος μέσα από φωτογραφίες που αποκαλύπτουν ιστορικές όψεις της καθημερινότητας της τοπικής κοινωνίας. Ο ρεαλισμός της φωτογραφικής εικόνας επιτρέπει στα παιδιά να γνωρίσουν πτυχές της ιστορίας της περιοχής, να επικοινωνήσουν με το παρελθόν και να τοποθετήσουν τον εαυτό τους σ’ εκείνη την εποχή. Στη συνέχεια γίνεται μια προσπάθεια καταγραφής της σημερινής όψης της πόλης στα ίδια σημεία με αυτά που παρουσιάστηκαν στις φωτογραφίες. Έτσι τα παιδιά κάνουν άμεσους συσχετισμούς και συγκρίσεις του παρελθόντος με το παρόν.
Θα χρησιμοποιηθεί φωτογραφικό υλικό από την «Φωτοθήκη» της Λέσχης Πολιτισμού Φλώρινας.
Στο πρώτο σκέλος βάζουμε τα παιδιά να μελετούν, κάνοντας τα ίδια έρευνα, με ένα βιωματικό τρόπο αλλά από πολλαπλές, διαφορετικές πηγές πληροφόρησης για πράγματα που σχετίζονται με τον πολιτισμό μας. Στη συνέχεια μέσα από μια σειρά μαθημάτων για τη φωτογραφία τα παιδιά προσπαθούν να καταγράψουν φωτογραφικά τα θέματα που έχουν επιλεγεί και χαρακτηρίζουν τον τόπο μας. Επιχειρείται μια πιο διεισδυτική ματιά στο φυσικό και αστικό περιβάλλον, τα επαγγέλματα τον τρόπο ζωής των κατοίκων και τη τοπική παράδοση. Έτσι διερευνούν, παίρνουν πληροφορίες από πολλαπλές πηγές, τις επεξεργάζονται και βγάζουν αποτελέσματα, συμπεράσματα, και διατυπώνουν προτάσεις ενεργώντας δημιουργικά.
Τα αποτελέσματα των εργασιών θα παρουσιαστούν σε ομαδική έκθεση φωτογραφίας που θα φιλοξενηθεί στον εκθεσιακό χώρο της Λέσχης Πολιτισμού Φλώρινας
2. Η ιστορία της Φλώρινας μέσα από την φωτογραφία
Ένα οδοιπορικό στη Φλώρινα του παρελθόντος μέσα από φωτογραφίες που αποκαλύπτουν ιστορικές όψεις της καθημερινότητας της τοπικής κοινωνίας. Ο ρεαλισμός της φωτογραφικής εικόνας επιτρέπει στα παιδιά να γνωρίσουν πτυχές της ιστορίας της περιοχής, να επικοινωνήσουν με το παρελθόν και να τοποθετήσουν τον εαυτό τους σ’ εκείνη την εποχή. Στη συνέχεια γίνεται μια προσπάθεια καταγραφής της σημερινής όψης της πόλης στα ίδια σημεία με αυτά που παρουσιάστηκαν στις φωτογραφίες. Έτσι τα παιδιά κάνουν άμεσους συσχετισμούς και συγκρίσεις του παρελθόντος με το παρόν.
Θα χρησιμοποιηθεί φωτογραφικό υλικό από την «Φωτοθήκη» της Λέσχης Πολιτισμού Φλώρινας.
3. Εικονογραφώ
Τα παιδιά μαθαίνουν εργαζόμενα και συνεργαζόμενα.
Στόχος του προγράμματος είναι μέσα από μια σειρά μαθημάτων για τη φωτογραφία, να κάνει τα παιδιά ενεργούς δημιουργούς. Σε συνεργασία με τον εκάστοτε εκπαιδευτικό θα επιλέγεται μια κατάλληλη θεματική ενότητα που θα καλύπτει τις δημιουργικές ανάγκες των παιδιών. Τα θέματα σχετίζονται με τον τρόπο ζωής, τα ενδιαφέροντα και τις ανησυχίες των παιδιών. Η φωτογραφία δίνει την δυνατότητα στα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματά τους σύντομα και περιεκτικά και να τοποθετηθούν ενεργητικά στο παρόν. Επίσης τα παρακινεί να συνεργαστούν, να παρατηρήσουν, να ερευνήσουν και να δημιουργήσουν.
Τα αποτελέσματα των εργασιών θα παρουσιαστούν σε ομαδική έκθεση φωτογραφίας που θα φιλοξενηθεί στον εκθεσιακό χώρο της Λέσχης Πολιτισμού Φλώρινας.
4. Διαμορφώνοντας μια προσωπική φωτογραφική αισθητική
Με το πρόγραμμα αυτό στοχεύουμε στο παιδί-θεατή. Επιχειρεί να κινητοποιήσει τα παιδιά να σκεφτούν και να απαντήσουν σε ερωτήματα σχετικά με το περιεχόμενο των εικόνων και τη φωτογραφική αισθητική. Αυτό επιτυγχάνεται με παρουσιάσεις φωτογραφιών από διάσημους φωτογράφους, φωτογραφικές συζητήσεις, επισκέψεις σε εκθεσιακούς χώρους που φιλοξενούν φωτογραφίες και κριτική ανάλυση έργων.
Τελικός στόχος είναι να βοηθήσει τα παιδιά να προσεγγίσουν κριτικά τη δουλειά του ανθρώπου που χειρίζεται τη φωτογραφική μηχανή.
Η εμπειρία των προγραμμάτων αυτών πιστεύουμε πως θα βοηθήσει τα παιδιά να αντιληφθούν την σημασία της εικόνας στον σύγχρονο πολιτισμό, να αποκτήσουν πρακτικά εφαρμόσιμη γνώση και να συμμετέχουν ενεργά σε δημιουργικές διαδικασίες.
Όποιο σχολείο επιθυμεί να συμμετάσχει σε κάποιο από τα προγράμματα να επικοινωνήσει με τον υπεύθυνο προγράμματος Κώστα Παπαϊωάννου
Τηλ: 6984 598 985, photo.roes@gmail.com
Τα παιδιά μαθαίνουν εργαζόμενα και συνεργαζόμενα.
Στόχος του προγράμματος είναι μέσα από μια σειρά μαθημάτων για τη φωτογραφία, να κάνει τα παιδιά ενεργούς δημιουργούς. Σε συνεργασία με τον εκάστοτε εκπαιδευτικό θα επιλέγεται μια κατάλληλη θεματική ενότητα που θα καλύπτει τις δημιουργικές ανάγκες των παιδιών. Τα θέματα σχετίζονται με τον τρόπο ζωής, τα ενδιαφέροντα και τις ανησυχίες των παιδιών. Η φωτογραφία δίνει την δυνατότητα στα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματά τους σύντομα και περιεκτικά και να τοποθετηθούν ενεργητικά στο παρόν. Επίσης τα παρακινεί να συνεργαστούν, να παρατηρήσουν, να ερευνήσουν και να δημιουργήσουν.
Τα αποτελέσματα των εργασιών θα παρουσιαστούν σε ομαδική έκθεση φωτογραφίας που θα φιλοξενηθεί στον εκθεσιακό χώρο της Λέσχης Πολιτισμού Φλώρινας.
4. Διαμορφώνοντας μια προσωπική φωτογραφική αισθητική
Με το πρόγραμμα αυτό στοχεύουμε στο παιδί-θεατή. Επιχειρεί να κινητοποιήσει τα παιδιά να σκεφτούν και να απαντήσουν σε ερωτήματα σχετικά με το περιεχόμενο των εικόνων και τη φωτογραφική αισθητική. Αυτό επιτυγχάνεται με παρουσιάσεις φωτογραφιών από διάσημους φωτογράφους, φωτογραφικές συζητήσεις, επισκέψεις σε εκθεσιακούς χώρους που φιλοξενούν φωτογραφίες και κριτική ανάλυση έργων.
Τελικός στόχος είναι να βοηθήσει τα παιδιά να προσεγγίσουν κριτικά τη δουλειά του ανθρώπου που χειρίζεται τη φωτογραφική μηχανή.
Η εμπειρία των προγραμμάτων αυτών πιστεύουμε πως θα βοηθήσει τα παιδιά να αντιληφθούν την σημασία της εικόνας στον σύγχρονο πολιτισμό, να αποκτήσουν πρακτικά εφαρμόσιμη γνώση και να συμμετέχουν ενεργά σε δημιουργικές διαδικασίες.
Όποιο σχολείο επιθυμεί να συμμετάσχει σε κάποιο από τα προγράμματα να επικοινωνήσει με τον υπεύθυνο προγράμματος Κώστα Παπαϊωάννου
Τηλ: 6984 598 985, photo.roes@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.