Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

Στη Φλώρινα το 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Και στη Φλώρινα θα μεταφερθούν για άλλη μια χρονιά οι εκδηλώσεις του 17ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, στο Πολιτιστικό Κέντρο (αίθουσα Θόδωρος Αγγελόπουλος), την Τετάρτη 1, Πέμπτη 2 και Παρασκευή 3 Απριλίου 2015, στις 9:00 μμ.
Το αναλυτικό πρόγραμμα (είσοδος ελεύθερη):

Τετάρτη 1/4/2015 9:00 μ.μ

Φασισμός Α.Ε. (74΄)
Το ντοκιμαντέρ διηγείται μικρές, άγνωστες ιστορίες από το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του φασισμού και τις διασυνδέσεις του με τα οικονομικά συμφέροντα κάθε εποχής. Μαζί ταξιδεύουμε από την Ιταλία του Μουσολίνι στην Ελλάδα της Κατοχής, του Εμφυλίου και της Δικτατορίας και από τη ναζιστική Γερμανία του Χίτλερ στο σήμερα. Το νέο ντοκιμαντέρ θα συνεχίσει στα βήματα του Debtocracy και του Catastroika, όπου περιγράψαμε τα αίτια της κρίσης χρέους, τις επιπτώσεις του μνημονίου, την κατάλυση της δημοκρατίας και το ολοκληρωτικό ξεπούλημα της χώρας.
Σκηνοθεσία: Άρης Χατζηστεφάνου.

Ο Εθνικός Κωστής Παλαμάς – Το υπέρτατο λουλούδι του λόγου (80΄)
Η ταινία αναφέρεται στη ζωή και το έργο του μεγάλου μας εθνικού ποιητή Κωστή Παλαμά. Ο φακός, ακολουθώντας τα βήματα ενός σκηνοθέτηερευνητή που προσπαθεί να ολοκληρώσει μια ταινία γι’ αυτήν τη σπουδαία μορφή των ελληνικών γραμμάτων, φωτίζει τις άγνωστες πτυχές του ποιητή και την πολιτική του στάση απέναντι στα ιστορικά και εθνικά ζητήματα της Ελλάδας, αποκαλύπτοντας συγχρόνως την κοινωνικοπολιτική ιστορία της χώρας από το 1865 ώς το 1943, τη χρονιά που έφυγε απ’ τη ζωή ο Κωστής Παλαμάς.
Σκηνοθεσία: Σταμάτης Τσαρουχάς

Πέμπτη 2/4/2015 9:00 μ.μ

Burning from the Inside (64΄)
Ένα αντιφασιστικό ντοκιμαντέρ που διαδραματίζεται στο Βερολίνο και στην Αθήνα. Χρησιμοποιώντας ως άξονα την άνοδο της Χρυσής Αυγής, παρουσιάζει τον εκφασισμό και την αποσύνθεση της ελληνικής κοινωνίας όπως την βιώνουν οι Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία, που αγωνίζονται από μακριά. Με αφετηρία τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα και τον αντίκτυπό της σε Ελλάδα και Γερμανία, η ταινία αμφισβητεί τη λειτουργία των πολιτικών και κοινωνικών δομών, καθώς και τη λειτουργικότητα του καπιταλισμού και της δημοκρατίας. Αντιπαραθέτoντας τις εξελίξεις στην Ελλάδα με τον αντίκτυπό τους στη Γερμανία, δίνει παγκόσμια διάσταση στο πρόβλημα του ναζισμού, θέτει ερωτήματα για τη θέση της Γερμανίας στην Ευρώπη, παρουσιάζει τη δύναμη του λαού όταν αυτός είναι ενωμένος και αναδεικνύει τους λόγους που έκαναν την Ελλάδα μια χώρα «φλεγόμενη εκ των έσω».
Σκηνοθεσία: Τζιβάρα Μάρσια

Χαλκηδόνα (73΄)
Το ντοκιμαντέρ έχει ως θέμα την ιστορική εξέλιξη της ασιατικής συνοικίας της Κωνσταντινούπολης, της Χαλκηδόνας, του σημερινού «Kadıkoy» όπως ονομάζεται στα τουρκικά. Γίνεται εκτενής αναφορά στη γεωγραφική θέση της περιοχής, τη συγκοινωνιακή της σύνδεση και την αρχιτεκτονική της παράδοση. Διεξοδικά παρουσιάζεται η θρησκευτική οργάνωση της ελληνικής κοινότητας, η παιδεία, η σχέση των κατοίκων με τη θάλασσα, τα επαγγέλματα, η κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου αλλά και στοιχεία σχετικά με τη συλλογική οργάνωση της κοινότητας. Το ντοκιμαντέρ καλύπτεται από προφορικές μαρτυρίες Ελλήνων και Τούρκων κατοίκων στη Χαλκηδόνα και στην Ελλάδα, εμπλουτισμένες από σπάνιο αρχειακό και σύγχρονο οπτικό υλικό. Μέσα από τις ιστορίες των Ελλήνων της κοινότητας, οι πρωταγωνιστές αναπολούν το παρελθόν και προβληματίζονται για το μέλλον, σε μια Πόλη που συνεχώς αλλάζει.
Σκηνοθεσία: Γρηγόρης Οικονομίδης

Διώνη (16΄)
Ένα μουσικό ντοκιμαντέρ για την παράδοση και τη σχέση μας με αυτή. Η Διώνη, ένα νέο γυναικείο πολυφωνικό φωνητικό σχήμα, προσπαθεί, ταυτόχρονα, να διατηρήσει τα πολυφωνικά ηπειρώτικα ακούσματα που απέκτησε βιωματικά και να δημιουργήσει έναν πιο σύγχρονο και προσωπικό τρόπο έκφρασης.
Σκηνοθεσία: Θάνος Ψυχογιός

Παρασκευή 3/4/2015 9:00 μ.μ

Προσκύνημα (42΄)
Η δύναμη της πίστης να ξεπερνά τα όρια του νου είναι το Προσκύνημα. Αποτυπώνει την έκφραση της πίστης μέσα από τα σημαντικότερα προσκυνήματα στην ινδική χερσόνησο. Καταλήγει στο ύψιστο για τον ινδικό και θιβετανικό θρησκευτικό πολιτισμό, τον ιερό γύρο του βουνού Καϊλάς, στα υψίπεδα του Θιβέτ. Βιώνει με τους προσκυνητές την εκδήλωση της πίστης τους μέσα από τη θρησκευτική κατάνυξη, το χορό, τη μουσική, αλλά και μέσα από την υπέρβαση των σωματικών και νοητικών ορίων τους. Αντιλαμβάνεται το ρόλο του προσκυνήματος στη μεταμόρφωση του εγγενούς υπαρξιακού φόβου σε εμπιστοσύνη άνευ όρων.
Σκηνοθεσία: Μαριάννα Αστρακά – Γιώργος Φωτιάδης.

Μάνα (70΄)
Το 1962, μια παρέα κοριτσιών έγινε πρωτοσέλιδο όταν το έσκασαν απ’ το σπίτι για να κλειστούν σε μοναστήρι. Κάθε φορά που το έσκαγαν όμως, οι γονείς τους τις έφερναν με το ζόρι πίσω, μέχρι που η τρίτη απόπειρά τους στέφθηκε με επιτυχία. Σκοπός τους όμως δεν ήταν να απομονωθούν απ’ την κοινωνία με νηστεία και προσευχή. Αυτό που ήθελαν περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο, ήταν να προσφέρουν καταφύγιο σε παραμελημένα και κακοποιημένα παιδιά. Μισόν αιώνα αργότερα, οι πρωτεργάτριες του Λυρείου Παιδικού Χωριού συνεχίζουν να περιθάλπουν παιδιά χωρίς καμία βοήθεια από το κράτος και την εκκλησία. Το Μάνα είναι μια διαφορετική ιστορία γυναικείας χειραφέτησης που έχει αλλάξει τις ζωές εκατοντάδων παιδιών ώς τώρα, επαναπροσδιορίζοντας την έννοια του όρου ανύπαντρη μητέρα!
Σκηνοθεσία: Βάλερυ Κοντάκου

Little Island (12΄)
To Little Island περιγράφει την ιστορία ενός ανθρώπου που επέλεξε να ζει για 40 περίπου χρόνια σ’ ένα μικρό νησί. Μέσα από τα χρόνια κατάφερε να διαμορφώσει τη ζωή του και να επιβιώνει παρά τις αντίξοες συνθήκες. Η ζωή του όμως αναστατώνεται από την επιμονή των δασικών αρχών να τον απομακρύνουν από εκεί. Εκείνος όμως δεν είναι διατεθειμένος να εγκαταλείψει ποτέ το μικρό νησί.
Σκηνοθεσία: Άγγελος Ψωμόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.