Δέκα προγράμματα περιβαλλοντικής ενημέρωσης κι ευαισθητοποίησης θα υλοποιηθούν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2014 – 2015 από το Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Πρεσπών.
O σχεδιασμός των προγραμμάτων επικεντρώνεται σε περιβαλλοντικά θέματα και σε ζητήματα κοινωνικού και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος που αφορούν:
1. Στα παραδοσιακά επαγγέλματα και τη συνύπαρξη ανθρώπου – φύσης.
2. Στην προστασία της φύσης και στη βιοποικιλότητα.
3. Στους παραδοσιακούς οικισμούς, την αρχιτεκτονική και τον πολιτισμό σε διασυνοριακό επίπεδο.
Τα προγράμματα είναι ευέλικτα και προσαρμόζονται σύμφωνα με τις ανάγκες, την ηλικία και το χρόνο των μαθητών. Ιδιαίτερη έµφαση δίνεται στη βιωματική γνώση, η οποία χρησιμοποιείται ως σηµείο εκκίνησης της μαθησιακής διαδικασίας, ενώ στην πορεία εμπλουτίζεται συνεχώς µε στοιχεία της επιστημονικής γνώσης.
Οι µέθοδοι και τα μέσα εργασίας που χρησιμοποιούνται έχουν επιλεγεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να δίνεται στα παιδιά η δυνατότητα να εμπλακούν ενεργά στη διαδικασία μάθησης, υποδυόμενα ποικίλους ρόλους όπως εκείνον του µικρού επιστήμονα-ερευνητή ικανού να διερευνά, να συσχετίζει, να ανακαλύπτει αλλά και να ερμηνεύει τις εμπειρίες του.
Από τον απολογισμό δράσεων περιβαλλοντικής ενημέρωσης & ευαισθητοποίησης μαθητών στο Εθνικό Πάρκο Πρεσπών κατά το σχολικό έτος 2013 – 2014 προκύπτει ότι επισκέφθηκαν το Φορέα Διαχείρισης και συμμετείχαν σε προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης 36 Σχολεία, με 1.959 μαθητές και εκπαιδευτικούς. Παράλληλα, 296 παιδιά επισκέφτηκαν το Φορέα Διαχείρισης μαζί με την ομάδα του ΚΠΕ Μελίτης και 323 παιδιά και εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν μέσα από δραστηριότητες και ημερίδες.
Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής: Τριανταφυλλιά Γκώγκου – Τμήμα Εκπαίδευσης, Ενημέρωσης και Δημοσιότητας – Φορέας Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Πρεσπών Τηλ. 23850 51870 και 6942486339
O σχεδιασμός των προγραμμάτων επικεντρώνεται σε περιβαλλοντικά θέματα και σε ζητήματα κοινωνικού και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος που αφορούν:
1. Στα παραδοσιακά επαγγέλματα και τη συνύπαρξη ανθρώπου – φύσης.
2. Στην προστασία της φύσης και στη βιοποικιλότητα.
3. Στους παραδοσιακούς οικισμούς, την αρχιτεκτονική και τον πολιτισμό σε διασυνοριακό επίπεδο.
Τα προγράμματα είναι ευέλικτα και προσαρμόζονται σύμφωνα με τις ανάγκες, την ηλικία και το χρόνο των μαθητών. Ιδιαίτερη έµφαση δίνεται στη βιωματική γνώση, η οποία χρησιμοποιείται ως σηµείο εκκίνησης της μαθησιακής διαδικασίας, ενώ στην πορεία εμπλουτίζεται συνεχώς µε στοιχεία της επιστημονικής γνώσης.
Οι µέθοδοι και τα μέσα εργασίας που χρησιμοποιούνται έχουν επιλεγεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να δίνεται στα παιδιά η δυνατότητα να εμπλακούν ενεργά στη διαδικασία μάθησης, υποδυόμενα ποικίλους ρόλους όπως εκείνον του µικρού επιστήμονα-ερευνητή ικανού να διερευνά, να συσχετίζει, να ανακαλύπτει αλλά και να ερμηνεύει τις εμπειρίες του.
Από τον απολογισμό δράσεων περιβαλλοντικής ενημέρωσης & ευαισθητοποίησης μαθητών στο Εθνικό Πάρκο Πρεσπών κατά το σχολικό έτος 2013 – 2014 προκύπτει ότι επισκέφθηκαν το Φορέα Διαχείρισης και συμμετείχαν σε προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης 36 Σχολεία, με 1.959 μαθητές και εκπαιδευτικούς. Παράλληλα, 296 παιδιά επισκέφτηκαν το Φορέα Διαχείρισης μαζί με την ομάδα του ΚΠΕ Μελίτης και 323 παιδιά και εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν μέσα από δραστηριότητες και ημερίδες.
Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής: Τριανταφυλλιά Γκώγκου – Τμήμα Εκπαίδευσης, Ενημέρωσης και Δημοσιότητας – Φορέας Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Πρεσπών Τηλ. 23850 51870 και 6942486339
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.