Τὴν Πέμπτη 27 Αὐγούστου 2015 καὶ ὥρα 7 μ.μ. θὰ γίνῃ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ χοροστατοῦντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου μας κ.κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ καὶ θὰ τελεσθῇ Τρισάγιο στὸ μνῆμα τοῦ π. Αὐγουστίνου ποὺ βρίσκεται στὸν αὔλειο χῶρο τῆς Ἱ. Μονῆς.
Στὴν συνέχεια θὰ ἀκολουθήσῃ ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ ἐπὶ τῇ μνήμῃ τῆς κοιμήσεως τοῦ π. Αὐγουστίνου.
Τὴν Παρασκευή, 28 Αὐγούστου, τὸ ἀπόγευμα (6:00-8:30 μ.μ.), θὰ τελεσθῇ ἡ ΠΑΝΝΥΧΙΔΑ τοῦ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ μετὰ τὸν ἑσπερινό, καὶ τρισάγιο στὸ μνῆμα του.
Στὴν συνέχεια θὰ ἀκολουθήσῃ ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ ἐπὶ τῇ μνήμῃ τῆς κοιμήσεως τοῦ π. Αὐγουστίνου.
Τὴν Παρασκευή, 28 Αὐγούστου, τὸ ἀπόγευμα (6:00-8:30 μ.μ.), θὰ τελεσθῇ ἡ ΠΑΝΝΥΧΙΔΑ τοῦ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ μετὰ τὸν ἑσπερινό, καὶ τρισάγιο στὸ μνῆμα του.
Άγιος άνθρωπος. Τυχερή η Φλώρινα που τον γνώρισε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠραγματι..αγιος..εμας στο Αμυνταιο μας γκρεμισε τον Αγιο Κωνσταντινο..Εσας στη Φλωρινα τον Αγιο Παντελεημονα..
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι έχτισε δύο υπέροχες μεγάλες εκκλησίες που εξυπηρετούν τις σύγχρονες ανάγκες. Ένας μεγάλος Έλληνας πατριώτης με τεράστιο εθνικό και φιλανθρωπικό έργο.
ΔιαγραφήΜακάρι να ζούσε σήμερα. Ο λόγος του είναι πάντα επίκαιρος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτρατιωτικός ιερέας, τοποθετημένος με τις ευλογίες της Χούντας στη θέση του επισκόπου στη Φλώρινα το 1967, για να εξυπηρετεί τους εθνικούς-πατριωτικούς σκοπούς του κράτους σε μια επικίνδυνη εθνικά περιοχή. Μην ξεχνάμε ότι ο υπ' αριθμόν ένα κίνδυνος για την εθνική ασφάλεια της χώρας μέχρι και το 1980 περίπου δεν ήταν οι Τούρκοι, οι Τούρκοι εφευρέθηκαν τότε ακριβώς, όπως τώρα οι Γερμανοί, αλλά οι εθνικο-κομμουνίστες Βούλγαροι. Διώκτης των αγωνιστών της εθνικής αντίστασης, καταστροφέας σημαντικών πολιτιστικών μνημείων της περιοχής μας. Μέγας πολιτικός τσαρλατάνος, ο οποίος υπό τον μανδύα του ιερατικού σχήματος καθόριζε σε μεγάλο βαθμό τα πολιτικά πράγματα της περιοχής, όταν βρισκόταν στην ακμή του. Συνέβαλε τα μέγιστα στη δημιουργία μιας συντηρητικής και φανατικά θρησκόληπτης κοινωνίας στη Φλώρινα, οδηγώντας την σε οπισθοδρομήσεις. Στην Ευρώπη υπήρχαν θεοκρατικά συστήματα διακυβέρνησης μέχρι και το τέλος του Μεσαίωνα, 1500 μ.Χ. περίπου. Στη σύγχρονη Ελλάδα η θεοκρατία μεσουρανούσε μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του 90' και σε έναν βαθμό γνωρίζει άνθηση ακόμη και σήμερα. Μην αναρωτιέστε γιατί έχουμε οικονομική κρίση, και η θεοκρατία αποτελεί μέρος της δεινής οικονομικής, και όχι μόνο, κατάστασης της χώρας μας. Δυστυχώς, δεν κατορθώσαμε σαν λαός να φτιάξουμε σύγχρονο κράτος από το 1830 μέχρι και σήμερα, και ούτε πρόκειται κατά πως φαίνεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ μακαριστός επίσκοπος εξελέγη μητροπολίτης Φλωρίνης από την τότε Ιερά Σύνοδο αφού οι Φλωρινιώτες διά του τότε δημάρχου τους αειμνήστου ιατρού Αναστασίου Σούλα αιτήθηκαν την εκλογή του (υπάρχει το σχετικό τηλεγράφημα).
ΑπάντησηΔιαγραφήΓρήγορα ήλθε σε ρήξη με το δικτατορικό καθεστώς (Πατίλη, Μπράβο),με συνέπεια την παύση της μεταδόσεως των ομιλιών του από τον τότε στρατιωτικό ραδιοσταθμό και την αποστολη τριών καθηγητών Ψυχιατρικής στη Φλώρινα το 1968 με σκοπό να χαρακτηρισθεί ως "παράφρων" και να εκπαραθυρωθεί της επισκοπής του! Ευτυχώς, όμως, δεν το κατάφεραν!
Ο μακαριστός π.Αυγουστίνος δεν επέτρεψε να εκφωνούνται λόγοι εντός των ιερών ναών υπέρ της 21ης Απριλίου.
Ο Στυλιανός Παττακός δήλωσε χαρακτηριστικά πως "σε όλη τη χώρα κυριαρχούμε πλην της Φλώρινας όπου κυριαρχεί πνευματικά ο Καντιώτης", ενώ ο αείμνηστος Παναγιώτης Κανελλόπουλος τόνισε πως "ένας παπάς μας έβαλε εμάς τους πολιτικούς τα γυαλιά", αναφερόμενος στη στάση του μακαριστού επισκόπου απέναντι στη δικτατορία.
Όσο για τα "πολιτιστικά μνημεία" παραθέτουμε απόσπασμα εγκυκλίου του με ημερομηνία 2/2/1970 προς τους εφημερίους της μητροπόλεώς του στην οποία αναγράφονται τα κάτωθι: "Θερμώς παρακαλούμεν και προτρέπομεν τους εφημερίους μας, όπως εν συνεργασία μετά των διδασκάλων ή άλλου τινός λογίου περιγράψουν εις ειδικήν έκθεσιν όλα τα εκκλησιαστικά ιστορικά μνημεία, ναούς, εξωκκλήσια και διαλελυμένας μονάς.Εις την έκθεσιν ταύτην θα αναφέρουν και την ιστορίαν των μνημείων τούτων, ως και παν ό,τι η παράδοσις διασώζει περί αυτών...".
Όταν ανέλαβε μητροπολίτης τον Ιούλιο του 1967 ο μακαριστός π.Αυγουστίνος μαζί με τον τότε δήμαρχο Αναστάσιο Σούλα (ΠΟΥ ΔΕ ΔΙΟΡΙΣΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗ ΧΟΥΝΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΧΕ ΕΚΛΕΓΕΙ ΠΡΟ ΤΟΥ ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1967) αναζήτησε αμέσως τις φτωχές οικογένειες της πόλης προκειμένου να τις ανακουφίσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕν συνεχεία με μικρή κρατική βοήθεια προχώρησε στη δημιουργία μιας νέας "Βασιλειάδας" ανεγείροντας γηροκομείο, οικοτροφεία μαθητών σε Φλώρινα,Αμύνταιο και Πτολεμαίδα, ορφανοτοφείο θηλέων-στέγη χειροτεχνίας, νέους και περικαλλείς ιερούς ναούς, ενοριακά πνευματικά κέντρα, οίκους ιερέων, θαυμάσιες κατασκηνώσεις στὴν Πρώτη Φλωρίνης, ποὺ ἔφθασαν νὰ φιλοξενοῦν κὰτ ἔτος 3000 παιδιά!!!!.
Ἀντιστάθηκε σθεναρῶς, καὶ ἐν τέλει κατόρθωσε, νὰ ματαιώσει τὴν ἵδρυση διαφθορείου-καζίνου, ποὺ θὰ διέλυε τὸν κοινωνικὸ ἱστὸ τῆς ἐσχατιᾶς αὐτῆς τῆς ἑλληνικῆς γής. Πέτυχε ἐπίσης νὰ ματαιώσει τὴν ἵδρυση πολυεθνικοῦ super-market ποὺ θὰ ἀπομυζοῦσε τὴν ἀγορὰ τῆς Φλώρινας μὲ πρόδηλες συνέπειες. ΒΑΠΤΙΣΕ ΚΑΙ ΣΤΕΓΑΣΕ ΤΟΥΣ ΑΘΙΓΓΑΝΟΥΣ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΣΕ ΝΑ ΣΤΕΓΑΣΕΙ ΣΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΩΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ!
Ἀγωνίστηκε γιὰ τὰ δικαιώματα πολλῶν ἐπαγγελματικῶν τάξεων τῆς Φλώρινας ὅπως π.χ. τῶν ὁδηγῶν ταξί.Πρότεινε νὰ ἱδρυθεῖ μὲ ἰδιωτικὴ πρωτοβουλία στὴ Φλώρινα ἐργοστάσιο κλωστουφαντουργίας,μπῆκε μπροστὰ στοὺς ἀγῶνες γιὰ νὰ ἀναγκασθεῖ ἡ ΔΕΗ νὰ τοποθετήσει εἰδικὰ φίλτρα προκειμένου νὰ περιορισθεῖ ἡ ρύπανση καὶ νὰ προστατευτεῖ ἡ δημόσια ὑγεία κ.α. Μπῆκε ἐπικεφαλῆς στὸν ἀγώνα τῶν χωρικῶν τοῦ Φιλώτα καὶ τοῦ Περδίκα ποὺ ἀδικοῦνταν γιατί δὲν ἀποζημίωναν τὰ χωράφια τοὺς ὅσο τοὺς εἶχαν ὑποσχεθεῖ.
Πρότεινε τὸ 1977 τὴν ἵδρυση ἐργοστασίου γούνας, ἐνῶ τὸ 1993 μὲ ὑπόμνημά του στὸν τότε πρωθυπουργὸ Κ.Μητσοτάκη περιγράφει τὴν ἐγκατάλειψη τοῦ ἀκριτικοῦ νομοῦ καὶ κάνει συγκεκριμένες προτάσεις π.χ. νὰ κατασκευασθεῖ ἀεροδρόμιο, νὰ ἱδρυθοῦν σχολὲς ἁλιείας καὶ γεωργίας κ.α. (βλ.ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 7ης 4ετίας).
Ἐπέσυρε τὴ μῆνι τῶν ἀνιστόρητων Σκοπιανῶν ποὺ ἔφθασαν στὸ σημεῖο νὰ ἀπειλήσουν καὶ τὴ ζωὴ τοῦ ἐξ αἰτίας τῆς ἐθνεγερικῆς τοῦ δράσεως! Λυσσαλέες ἐξ ἄλλου δημοσιογραφικὲς ἐπιθέσεις ὑπέστη κι ἂπ τὴ μεριὰ τῆς γνωστῆς καὶ μὴ ἐξαιρετέας, ἀγαπημένης τῶν τρομοκρατῶν ὅπως προσφυῶς ἀπεκλήθη, κιτρινοφυλλάδας "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ", συστατικὰ στοιχεῖα τῆς δημοσιογραφικῆς ὑποστάσεως τῆς ὁποίας ὑπῆρξαν, ὁ ἐθνομηδενισμὸς καὶ ἡ ἐκκλησιομαχία. Στὴν ἐν λόγω φυλλάδα βρῆκαν δημοσιογραφικὸ καταφύγιο εὐάριθμοι φιλοσκοπιανοὶ κάλαμοι ποὺ ἐπιχείρησαν, ἀνεπιτυχῶς βέβαια, νὰ ἀπαξιώσουν στὴ συνείδηση τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ τὸ γίγαντα Αὐγουστίνο "βαφτίζοντας" τὸν "ἐθνικιστή", "φονταμενταλιστή", "ἐπαρχιώτη" καὶ ἄλλα "κοσμητικὰ ἐπίθετα", θολοκουλτουριάρικης κοπῆς καὶ προέλευσης!