Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2014

Εκδήλωση 3ης Δεκεμβρίου, ημέρας ατόμων με αναπηρία

Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Φλώρινας τίμησαν την Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία, πραγματοποιώντας εκδήλωση με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών της τυπικής εκπαίδευσης σε γενικότερα θέματα αναπηρίας των συνανθρώπων μας και ειδικότερα των παιδιών της σχολικής ηλικίας.
Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος της ενσυναίσθησης, οργανώθηκε από το σύλλογο διδασκόντων (εκπαιδευτικοί,, ΕΕΠ, ΕΒΠ) εκδήλωση με καλεσμένους μας τα Τμήματα: Ε1 του 6ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας συνοδευόμενο από τον δάσκαλό τους κ. Πέτρο Χατζητύπη και Β1 του 5ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας συνοδευόμενο από τον δάσκαλο κ. Γιώργο Ρίση.
Ο Διευθυντής του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας κ. Χρήστος Αντωνίου καλωσορίζοντας τους προσκεκλημένους μαθητές του 6ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας με μια σύντομη αναφορά εστίασε στο νόημα της ημέρας και μεταξύ άλλων τόνισε «.. ότι η ημέρα αυτή δεν έχει το νόημα της γιορτής όπως παρερμηνεύεται από πολλούς, αλλά της θύμησης, πως υπάρχει μερίδα συνανθρώπων μας που διεκδικούν το δικαίωμά τους στην ισότητα, στην προσβασιμότητα, στην εκπαίδευση, στην απασχόληση, στην υγεία, στην κοινωνική προστασία, στην ένταξη και στη συμμετοχή. Στόχος των σημερινών βιωματικών δραστηριοτήτων που θα αναπτυχθούν στο σχολείο μας είναι η ενσυναίσθηση (να μπορείς να μπαίνεις στη θέση του άλλου), να κατανοείς τον άλλον, να μπορούμε να βλέπουμε τον κόσμο από πολλές και διαφορετικές οπτικές γωνίες σαν προϋπόθεση ομαλής διαχείρισης της ζοφερής πραγματικότητας»
Ειδικότερη αναφορά στη σημασία της «Παγκόσμιας Ημέρας των Ατόμων με Αναπηρία» έκανε με ομιλία της η κ. Ειρήνη Σακουλέβα, αναπτύσσοντας το θέμα: «Μαθητές με αναπηρίες και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σύγχρονο σχολείο». Μετά την ομιλία ακολούθησε η απαγγελία ποιήματος «Ένας μαθητής με δυσλεξία» από μαθητή του 6ου Δημοτικού Σχολείου.
Στη συνέχεια οι μαθητές παρακολούθησαν τις παρακάτω βιντεοπροβολές:
Άγγελοι στη γη (κ. Ειρήνη Κρυσταλλίδου – ψυχολόγος)
Το ραγισμένο δοχείο (κ. Ειρήνη Ψαρουμπά – εκπαιδευτικός)
Εκείνη χωρίς χέρι, εκείνος χωρίς πόδι.
Ακολούθησε «το συγκινητικό γράμμα ενός παιδιού με αυτισμό» από τον εκπαιδευτικό κ. Νικόλαο Γαλαρινιώτη και προβολή βίντεο «πως νιώθει ένα παιδί με αυτισμό»
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με βιωματικές δραστηριότητες προσομοίωσης και παιχνίδια ρόλων με κύριο θέμα τις καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με νοητικά, κινητικά και αισθητηριακά προβλήματα, όπου συμμετείχαν οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού, του Ειδικού Νηπιαγωγείου με την καθοδήγηση της Νηπιαγωγού κ. Παναγιώτας Σμπόνια σε συνεργασία με τους μαθητές του 5ου και 6ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας. Οι δραστηριότητες στόχευσαν στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και της συνειδητοποίησης ότι τα άτομα με αναπηρία δεν έχουν ανάγκη από οίκτο, αλλά κυρίως από το σεβασμό μας.
Ευχή και πρόθεση όλων μας είναι, κάθε μέρα του χρόνου, να αφιερώνουμε το ενδιαφέρον, την κατανόηση και την υποστήριξή μας στο συνάνθρωπό μας που υστερεί ή και που εν γένει είναι διαφορετικός και να διεκδικήσουμε μαζί του το δικαίωμα να απολαμβάνει ισότιμα την κοινωνική αποδοχή, αλλά και τις παροχές της πολιτείας.
Τέλος, ο Διευθυντής του Σχολείου συνεχάρη και ευχαρίστησε το προσωπικό (Εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ, ΕΒΠ) του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και του Ειδικού Νηπιαγωγείου για την πολύτιμη συμβολή τους στην άρτια οργάνωση της εκδήλωσης.
Σταθερή προσήλωση και κύριος σκοπός του 4/Θ Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας είναι η Ένταξη των μαθητών του σχολείου-όπως επιτάσσει και η Ειδική Αγωγή-και σε αυτό το στόχο καθημερινοί συνοδοιπόροι μας είναι όλη η σχολική κοινότητα του 5ου Δημοτικού και 5ου Νηπιαγωγείου Φλώρινας (Διευθύντρια, εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς κηδεμόνες του 5ου Δημοτικού Σχολείου και η Προϊσταμένη, νηπιαγωγοί, γονείς του 5ου Νηπιαγωγείου Φλώρινας) τους οποίους από αυτή την αναφορά θέλουμε θερμά να ευχαριστήσουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.